All-In en fax ...

Plaats reactie
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ik zat zoals velen hier met ongeduld te wachten op de mooie aanbieding van tele2/versatel ... tot mijn spijt moet ik vaststellen dat fax en andere data toepassingen(zoals alarmcentrales en telefooncentrales) (nog) niet ondersteund worden ...

met deze thread zou ik enerzijds een signaal willen geven dat er heus wel wat mensen zijn die hieraan behoefte hebben ... anderzijds wil ik hier ook de bevindingen verzmalen van enerzijds de feedback van helpdesk (gaat die in de toekomst kunnen? kan het in sommige gevallen wel maar bedoelt men met geen ondersteuning dat tele2 gewoon geen hulp biedt bij aansluiting of problemen) en anderzijds de personen die toch getest hebben om die dingen te installeren (deze reacties zullen allicht nog enkele weken op zich laten wachten totdat eerste installaties zijn gebeurd)

zijn er nog mensen die hier nood aan hebben? wat wist helpdesk jullie te vertellen?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Dit abbo is voor prive gebruik. Voor bedrijven zullen er andere oplossingen mogelijk zijn die wel telefoon- en alarmcentrales ondersteunen.

Wat doe je trouwens als prive persoon met zulke centrales? (vraagje uit nieuwschierigheid, geen kritiek uiting)
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ge zult daar nog ff moete op wachten (in paar maande gaan ze da normaal fixze)
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

BungaMan schreef:Dit abbo is voor prive gebruik. Voor bedrijven zullen er andere oplossingen mogelijk zijn die wel telefoon- en alarmcentrales ondersteunen.

Wat doe je trouwens als prive persoon met zulke centrales? (vraagje uit nieuwschierigheid, geen kritiek uiting)


Wil je zeggen dat een privépersoon geen alarm heeft thuis? En een faxtoestel is toch ook echt geen abnormaliteit ...

Ik hoop inderdaad inderdaad dat ze er werk van maken om dit ook te ondersteunen. Ik hoop echter dat ik tegen dan geen hoge aansluitings- en installatiekosten moet betalen. Huidige actie loopt tot eind december.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

blondie2001 schreef:
BungaMan schreef:Dit abbo is voor prive gebruik. Voor bedrijven zullen er andere oplossingen mogelijk zijn die wel telefoon- en alarmcentrales ondersteunen.

Wat doe je trouwens als prive persoon met zulke centrales? (vraagje uit nieuwschierigheid, geen kritiek uiting)


Wil je zeggen dat een privépersoon geen alarm heeft thuis? En een faxtoestel is toch ook echt geen abnormaliteit ...

Ik hoop inderdaad inderdaad dat ze er werk van maken om dit ook te ondersteunen. Ik hoop echter dat ik tegen dan geen hoge aansluitings- en installatiekosten moet betalen. Huidige actie loopt tot eind december.


bwaaah, als je een alarmsysteem hebt met melding naar een alarmcentrale, dan hebt ge ook centen genoeg om duurdere aansluitings- of installatiekosten te betalen :lol:
alhoewel het zeker niet uitgesloten is dat die akties verlengd worden... :troosten:

ik zit hier met een gewone modem op spraak in m'n centralleke
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

filipi schreef:
blondie2001 schreef:
BungaMan schreef:Dit abbo is voor prive gebruik. Voor bedrijven zullen er andere oplossingen mogelijk zijn die wel telefoon- en alarmcentrales ondersteunen.

Wat doe je trouwens als prive persoon met zulke centrales? (vraagje uit nieuwschierigheid, geen kritiek uiting)


Wil je zeggen dat een privépersoon geen alarm heeft thuis? En een faxtoestel is toch ook echt geen abnormaliteit ...

Ik hoop inderdaad inderdaad dat ze er werk van maken om dit ook te ondersteunen. Ik hoop echter dat ik tegen dan geen hoge aansluitings- en installatiekosten moet betalen. Huidige actie loopt tot eind december.


bwaaah, als je een alarmsysteem hebt met melding naar een alarmcentrale, dan hebt ge ook centen genoeg om duurdere aansluitings- of installatiekosten te betalen :lol:
alhoewel het zeker niet uitgesloten is dat die akties verlengd worden... :troosten:

ik zit hier met een gewone modem op spraak in m'n centralleke


alarmcentrale gebruikte ik enkel als voobeeld ... zo'n gecompliceerd ding en bijhorend huis heb ik spijtig genoeg niet ... die fax staat hier echter wel en die kan ik niet missen
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ikzelf heb zo'n all in abo genomen al had ik wel graag een fax gehad, maar voor m'n ouders is het wel een breekpunt dat dit abo geen fax ondersteunt... maar goed, wat niet is kan nog komen hé.

Bij Scarlet vertelden ze me (Scarlet ONE) dat je wél kan faxen als je de 3.3Mbit optie nam , wat ik een beetje raar vond aangezien het hem toch om de upload gaat ??
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

blondie2001 schreef:
filipi schreef:
blondie2001 schreef:
BungaMan schreef:Dit abbo is voor prive gebruik. Voor bedrijven zullen er andere oplossingen mogelijk zijn die wel telefoon- en alarmcentrales ondersteunen.

Wat doe je trouwens als prive persoon met zulke centrales? (vraagje uit nieuwschierigheid, geen kritiek uiting)


Wil je zeggen dat een privépersoon geen alarm heeft thuis? En een faxtoestel is toch ook echt geen abnormaliteit ...

Ik hoop inderdaad inderdaad dat ze er werk van maken om dit ook te ondersteunen. Ik hoop echter dat ik tegen dan geen hoge aansluitings- en installatiekosten moet betalen. Huidige actie loopt tot eind december.


bwaaah, als je een alarmsysteem hebt met melding naar een alarmcentrale, dan hebt ge ook centen genoeg om duurdere aansluitings- of installatiekosten te betalen :lol:
alhoewel het zeker niet uitgesloten is dat die akties verlengd worden... :troosten:

ik zit hier met een gewone modem op spraak in m'n centralleke


alarmcentrale gebruikte ik enkel als voobeeld ... zo'n gecompliceerd ding en bijhorend huis heb ik spijtig genoeg niet ... die fax staat hier echter wel en die kan ik niet missen



Ik heb net gebeld naar Versatel technische ondersteuning, omdat ik niet goed begreep als de alarmcentrale via een kiezer (soort van telefoon) naar een GSM belt en via voice functie zegt dat er alarm is, waarom dit niet zou kunnen werken met zo'n "tele2-box" .... Naar enkele mensen aan de lijn gehad te hebben, bevestigden ze mij indien het doorschakelen naar een GSM is met voice dan zal het WERKEN !!! Ik heb ondertussen mijn bestelling gedaan van tele2-all in ... Ben reeds klant van adsl always more van Versatel...

Voila dit ter info, mochten nog mensen in dezelfde situatie verkeren
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

yoho schreef:
Ik heb net gebeld naar Versatel technische ondersteuning, omdat ik niet goed begreep als de alarmcentrale via een kiezer (soort van telefoon) naar een GSM belt en via voice functie zegt dat er alarm is, waarom dit niet zou kunnen werken met zo'n "tele2-box" .... Naar enkele mensen aan de lijn gehad te hebben, bevestigden ze mij indien het doorschakelen naar een GSM is met voice dan zal het WERKEN !!! Ik heb ondertussen mijn bestelling gedaan van tele2-all in ... Ben reeds klant van adsl always more van Versatel...

Voila dit ter info, mochten nog mensen in dezelfde situatie verkeren


Natuurlijk, een modem op spraak is net als een gewone telefoon en zal dus werken.
Enkel en alleen de mensen met een alarmsysteem die melding geeft naar een meldkamer of overwakingsfirma (waarbij die meldkamer de centrale in je huis bij wijze van spreken kan aansturen, kontroleren, resetten ed), die gaan hun centrale niet kunnen aankoppelen.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Waarom geen Alarm centrale op Versatel - Tele2 - TELENET Voip telefonie installaties: Er is maar 1 reden toe, nl als de inbreker uw elektriciteit af sluit ben je niets meer met je alarm, zal het niet uit bellen omdat de modem spanning nodig heeft. Bij bgc komt de spanning via de koper binnen, dus is dat geen probleem. Telenet zal dit ook vragen als je een telefoon aansluiting wenst, dat ze niet verantwoordelijk zijn hiervoor.

Waarom geen fax op Voip?
Doordat men het signaal gaat coderen met een codec gaat er veel verloren, bij bepaalde providers is dit zo erg dat de faxen maar half of zelfs niet eens aan komen. (zelfs al heb je business account van versatel)

Greetz
Gimic
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

gimic schreef:Waarom geen Alarm centrale op Versatel - Tele2 - TELENET Voip telefonie installaties: Er is maar 1 reden toe, nl als de inbreker uw elektriciteit af sluit ben je niets meer met je alarm, zal het niet uit bellen omdat de modem spanning nodig heeft. Bij bgc komt de spanning via de koper binnen, dus is dat geen probleem. Telenet zal dit ook vragen als je een telefoon aansluiting wenst, dat ze niet verantwoordelijk zijn hiervoor.

Waarom geen fax op Voip?
Doordat men het signaal gaat coderen met een codec gaat er veel verloren, bij bepaalde providers is dit zo erg dat de faxen maar half of zelfs niet eens aan komen. (zelfs al heb je business account van versatel)

Greetz
Gimic


Je kan altijd een UPS aan de modem/router hangen, indien geen stroom meer kan centrale toch nog bellen, of heb ik dit verkeerd voor ?
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

yoho schreef:...
Je kan altijd een UPS aan de modem/router hangen, indien geen stroom meer kan centrale toch nog bellen, of heb ik dit verkeerd voor ?


tuurlijk kunde da


Telenet zal dit ook vragen als je een telefoon aansluiting wenst, dat ze niet verantwoordelijk zijn hiervoor.
in het telenet kaske van den telefon steekt ook een batterij in voor zo'n gevallen.

(ik ga die proberen aan te sluiten op die thomson box ;))
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik kan hier niet volgen, ik heb scarlet dus ook een boxke en ik fax toch perfect met men modem hoor, zonder enig probleem, waarom zou dit niet gaan ??

Ook voor alarm installatie's moet dit toch perfect werken, met een batterij als noodstroom eventueel.

Zelfs als je alarmcentrale code's moet sturen zou dit toch moeten lukken.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

fax je meer dan 8 pagina's door in 1 keer? ik heb klanten op versatel die dit niet kunnen.
Idd, als je ups aan die modem hangt dan zal hij inderdaad kunnen bellen, maar een ups is ook niet zo goedkoop, ik betaal dan liever iets meer op een gesprek bij bgc dan dat jij geld uit geeft voor je ups...
opgepast bij telenet, er hangt wel batterij aan, maar hun versterkers in de straat worden niet gevoed door ups, dus als stroom weg valt in straat is het ook gedaan met bellen :roll:

als je een voice melder hebt in centrale zal dit wel lukken, je kan meestal in de goede alarm centrales een module in pluggen die rechtstreeks op het gsm netwerk zit, dus dat deze geen lijn meer nodig heeft, kost natuurlijk wat geld :|
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Als de inbreker eerst de KVD van Belgacom gaat openbreken en daar je lijn saboteren of deze omvertrekken kan je alarm ook niet meer verwittigen.


KVd de verdeelkast in de straat.....


Maar zo kan je steeds iets opmerken zodat het niet werkt hé.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Elke bekwame bewakingsfirma zal daar wel een oplossing voor hebben.

Eens bevragen bij zo'n firma in de buurt waar je dit wenst lijkt mij de betere weg, ipv er naar te gissen.

gimic schreef:als je een voice melder hebt in centrale zal dit wel lukken, je kan meestal in de goede alarm centrales een module in pluggen die rechtstreeks op het gsm netwerk zit, dus dat deze geen lijn meer nodig heeft, kost natuurlijk wat geld
Inderdaad, in geval van inbraak 'n GSM berichtje verzenden bijvoorbeeld?

De gesprekskosten bij alarm zal je er wel voor over hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Inderdaad

Ik heb hier Telenet in huis en vandezomer sprong mijn foutstroomschakelaar tijdens een onweer. Wij waren net in verlof :cry:
(normaal valt die nooit uit bij bliksem, er staat zelfs zo'n bliksemsymbool op wat betekent dat ie niet gevoelig is voor oa zoiets).
Alarmcentrale blijft in 'waakstand' staan, maar probeert na 10 minuten spanningsloosheid via de spraakmodem te melden dat de voedingsspanning weggevallen is...MAARRRRR
Telenet loodbatterij staat hier +-5 jaar en is dus kapot! :x (m'n onderhoudsman vh alarmsysteem had hier enkele maanden geleden voor gewaarschuwd maar ik had nog geen aktie ondernomen :cry: )
Gevolg:......modem geraakt niet buiten en bijgevolg wordt niemand verwittigd...gelukkig doet de batterij van m'n centrale het WEL (natuurlijk) en blijft ie proberen met z'n modem naar buiten te geraken terwijl hij het huis verder bewaakt.....geraakt dus niet buiten TOT na ong. 48 uur ook die batterij het gaat begeven...centrale merkt dit en weet dat ie IETS moet doen en hij stuurt de buitensirene aan (met aparte batterij)
De buurt om 10 uur 's avonds in rep en roer maar nu wordt het euvel opgemerkt.
Dankzij Telenet ontdooide diepvriezers :nono:
Dankzij m'n verzekering mooie vergoeding :worship:

Nadien Telenet gekontakteerd ...hun antwoord: haja, dat wordt niet meer geplaatst....hoezo?....ja, dat wordt niet meer geplaatst of hersteld...dus jullie belofte dat ik zonder spanning kan telefoneren is dus lucht....ja, dat gaat niet meer, inderdaad

HAJA, ik weet wel waarom...Pb (lood) batterijen kosten (tamelijk veel) centen en dit periodiek bij alle klanten gaan vervangen kost teveel voor Telenet :!: :!: :!: Met volle batterij werkt het backupsysteem van Telenet wel, ik heb dit onlangs nog getest (met een andere voeding)

Daarom ga ik één dezer mijn installateur kontakteren om te vragen of het mogelijk is een modem in m'n centrale te installeren die met behulp van het gsm netwerk werkt.

Dit topic deed me er weer aan denken (ik heb ook zo veel aan m'n kop :wink: )
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

los van da u alarm ni buite kon hebdegij wel een cool alermcentrale ;)
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

filipi schreef:Inderdaad

Ik heb hier Telenet in huis en vandezomer sprong mijn foutstroomschakelaar tijdens een onweer. Wij waren net in verlof :cry:
(normaal valt die nooit uit bij bliksem, er staat zelfs zo'n bliksemsymbool op wat betekent dat ie niet gevoelig is voor oa zoiets).
Alarmcentrale blijft in 'waakstand' staan, maar probeert na 10 minuten spanningsloosheid via de spraakmodem te melden dat de voedingsspanning weggevallen is...MAARRRRR
Telenet loodbatterij staat hier +-5 jaar en is dus kapot! :x (m'n onderhoudsman vh alarmsysteem had hier enkele maanden geleden voor gewaarschuwd maar ik had nog geen aktie ondernomen :cry: )
Gevolg:......modem geraakt niet buiten en bijgevolg wordt niemand verwittigd...gelukkig doet de batterij van m'n centrale het WEL (natuurlijk) en blijft ie proberen met z'n modem naar buiten te geraken terwijl hij het huis verder bewaakt.....geraakt dus niet buiten TOT na ong. 48 uur ook die batterij het gaat begeven...centrale merkt dit en weet dat ie IETS moet doen en hij stuurt de buitensirene aan (met aparte batterij)
De buurt om 10 uur 's avonds in rep en roer maar nu wordt het euvel opgemerkt.
Dankzij Telenet ontdooide diepvriezers :nono:
Dankzij m'n verzekering mooie vergoeding :worship:

Nadien Telenet gekontakteerd ...hun antwoord: haja, dat wordt niet meer geplaatst....hoezo?....ja, dat wordt niet meer geplaatst of hersteld...dus jullie belofte dat ik zonder spanning kan telefoneren is dus lucht....ja, dat gaat niet meer, inderdaad

HAJA, ik weet wel waarom...Pb (lood) batterijen kosten (tamelijk veel) centen en dit periodiek bij alle klanten gaan vervangen kost teveel voor Telenet :!: :!: :!: Met volle batterij werkt het backupsysteem van Telenet wel, ik heb dit onlangs nog getest (met een andere voeding)

Daarom ga ik één dezer mijn installateur kontakteren om te vragen of het mogelijk is een modem in m'n centrale te installeren die met behulp van het gsm netwerk werkt.

Dit topic deed me er weer aan denken (ik heb ook zo veel aan m'n kop :wink: )



De nieuwe EMTA (modem die internet en telefonie combineert) beschikt over een batterij, deze wordt door telenet vanop afstand gecontroleerd en indien deze niet meer oplaad of onder een bepaald niveau komt sturen ze automatisch een nieuwe batterij op via de post met een duidelijke handleiding over hoe u deze moet vervangen. Hoor daar misschien eens achter.

Mvg
Tele2Tech (Ex-Telenet Tech)
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Tele2Tech schreef:
filipi schreef:Inderdaad

Ik heb hier Telenet in huis en vandezomer sprong mijn foutstroomschakelaar tijdens een onweer. Wij waren net in verlof :cry:
(normaal valt die nooit uit bij bliksem, er staat zelfs zo'n bliksemsymbool op wat betekent dat ie niet gevoelig is voor oa zoiets).
Alarmcentrale blijft in 'waakstand' staan, maar probeert na 10 minuten spanningsloosheid via de spraakmodem te melden dat de voedingsspanning weggevallen is...MAARRRRR
Telenet loodbatterij staat hier +-5 jaar en is dus kapot! :x (m'n onderhoudsman vh alarmsysteem had hier enkele maanden geleden voor gewaarschuwd maar ik had nog geen aktie ondernomen :cry: )
Gevolg:......modem geraakt niet buiten en bijgevolg wordt niemand verwittigd...gelukkig doet de batterij van m'n centrale het WEL (natuurlijk) en blijft ie proberen met z'n modem naar buiten te geraken terwijl hij het huis verder bewaakt.....geraakt dus niet buiten TOT na ong. 48 uur ook die batterij het gaat begeven...centrale merkt dit en weet dat ie IETS moet doen en hij stuurt de buitensirene aan (met aparte batterij)
De buurt om 10 uur 's avonds in rep en roer maar nu wordt het euvel opgemerkt.
Dankzij Telenet ontdooide diepvriezers :nono:
Dankzij m'n verzekering mooie vergoeding :worship:

Nadien Telenet gekontakteerd ...hun antwoord: haja, dat wordt niet meer geplaatst....hoezo?....ja, dat wordt niet meer geplaatst of hersteld...dus jullie belofte dat ik zonder spanning kan telefoneren is dus lucht....ja, dat gaat niet meer, inderdaad

HAJA, ik weet wel waarom...Pb (lood) batterijen kosten (tamelijk veel) centen en dit periodiek bij alle klanten gaan vervangen kost teveel voor Telenet :!: :!: :!: Met volle batterij werkt het backupsysteem van Telenet wel, ik heb dit onlangs nog getest (met een andere voeding)

Daarom ga ik één dezer mijn installateur kontakteren om te vragen of het mogelijk is een modem in m'n centrale te installeren die met behulp van het gsm netwerk werkt.

Dit topic deed me er weer aan denken (ik heb ook zo veel aan m'n kop :wink: )



De nieuwe EMTA (modem die internet en telefonie combineert) beschikt over een batterij, deze wordt door telenet vanop afstand gecontroleerd en indien deze niet meer oplaad of onder een bepaald niveau komt sturen ze automatisch een nieuwe batterij op via de post met een duidelijke handleiding over hoe u deze moet vervangen. Hoor daar misschien eens achter.

Mvg
Tele2Tech (Ex-Telenet Tech)


Bedankt, maar ik heb natuurlijk de All-in van jullie al besteld :wink:
Telenet heb ik dan niet meer nodig :-)

Nu nog hopen dat ze komen installeren, want ik heb tot op dit moment nog geen brief met id en paswoord gekregen...en ik heb op de dag vd lancering (15/11) mij onmiddelijk opgegeven. Ik snap er niets van... Ik heb ze dan teruggebeld, ze gingen het nagaan, maar weer geen antwoord :!:
En dat terwijl ik sinds begin oktober zo'n massa reklame langs hier gemaakt heb voor hun nieuw produkt....om te :cry: :help:

Kan jij misschien nagaan wat er mis is :???:
Ik zal u eeuwig dankbaar zijn :worship:
(ik stuur een PB met m'n gegevens)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”