Dizzy schreef:ivob, ik ben het grotendeels met u eens .........
Ik ben het grotendeels eens met de volledige tekst die je schreef en ik hiervoor slechts beperkt quote.
Alleen, wat anderen hun politieke agenda of drijfveren zijn boeit me niet zo. Ik ken ze niet. Ik reageer allen op wat hun schrijven.
Maar, nogmaals, het is toch niet omdat niet steeds alles voor iedereen mogelijk is dat diegenen voor wie het wel mogelijk blijkt dan ook maar bij de pakken moeten blijven neerzitten?
Ik heb, wat mij betreft, lang genoeg gewacht tot er collectief een oplossing uit de bus kwam. Ik ervaar dat het alleen maar van kwaad tot erger gaat. Rest mij alleen nog de optie om dan maar zelf naar een (deel van een) oplossing te zoeken.
Zien jullie het anders, voor mij ook geen probleem hoor. Lukt het jullie collectief. Blij voor jullie. Ik heb daar geen last van. Hoe meer tevreden mensen om me heen hoe gemakkelijker de rest van mijn leven zal verlopen. Zat ik verkeerd, so what. Weinigen die daar dan buiten mezelf last van gaan ondervinden. Hoe het ook zal aflopen, ik zie dus geen probleem.
Ik geef gewoon mee wat ik doe en wat voor mij wel mogelijk is. En ik ben ook maar tot mijn 18 (verplicht) naar school gegaan en opgegroeid in een sociale woonwijk in wat toen een van de meest verpauperde regio's van het land was. Zo uitzonderlijk en bevoordeeld was mijn uitgangssituatie dus ook weer niet.
Je bent ook niet verplicht zonnepanelen zelf aan te kopen. En als je dat doet zelfs niet met eigen kapitaal. Vandaar de subsidies.
Ik kan het ook niet helpen wanneer mensen weigeren aangeboden kansen te grijpen. Daarom moet ik ze nog niet laten liggen.
Ikzelf heb indertijd mijn volledige PV- installatie aangekocht met 500 € eigen kapitaal. De rest met een bijna gratis groene lening.
Ook toen werd ik uitgelachen dat die idiote lelijke dingen nooit gingen werken en nog minder ooit terugverdiend konden worden.
Hetzelfde herhaalt zich nu met thuisbatterijen. Zint het je niet dan laat je het. Mij stoort dat niet. Het komt eerder over dat mensen die kansen laten liggen telkens uit een soort jaloersheid nadien zitten te neuten op mensen die wel kansen grijpen die zich aandienen (en dat gaat niet over jou want ik ken je van haar noch pluim).
Wat dat kiezen tussen eten en zonnepanelen dat ligt wel heel ver uit elkaar en zal ik maar afdoen als een soort boutade?
Ik denk niet dat er op dit forum veel mensen zijn die moeite hebben om dagelijks hun maaltijden aan te kopen? Dan heb ik anders nog een paar goede tips.
Wij geven hier - voor 2 personen - gemiddels een 2 euro per dag uit voor onze basisvoeding. In ons verworven sociaal stelsel lijkt me dat - voor wie wil - niet echt een probleem meer om na die uitgave nog iets opzij te zetten voor iets anders.
Ordon schreef:Grootspraak hé.
Als dat je mening is, mij niet gelaten. Hopelijk voegde het iets positief toe aan je dag om je nog eens te kunnen afreageren?
Je bent zelfs nog aan het kijken hoelang je batterijen effectief zullen meegaan.
Louter aan de hand van wat de BMS je vertelt...
Toch niet. Als jij graag antwoorden op vragen uit de context haalt om daarna elders de slimme te kunnen uithangen, je doet maar.
Al chance heb jij LiFePO4 batterijen.
Wat heeft dat met "chance" te maken? Het heeft ongeveer 18 maanden vergelijken, uitpluizen en rekenen geduurd voor ik op basis van data verzameld gedurende 10 jaar wist wat ik zou installeren. Ik heb er zelfs een hogere subsidie voor laten vallen.
Diegene met LiPo of LiIo batterijen ... gaan gegarandeerd zeker van een kale reis thuiskomen.
Dat is dan hun probleem.
Hopelijk gaan diegenen die nooit iets effectief doen en alleen maar op internet risicoloos commentaar kunnen geven wat anderen doen op termijn ook niet van een kale reis thuiskomen. Kunnen ze daar de oorzaak dan weer bij anderen leggen. Veilig, anoniem en zonder zelf enig risico te nemen van achter hun klavier.
Uiteraard spreek jij dan enkel over het economische aspect (€€).
Enkel? Daar heb je dan toch overheen gelezen. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat je aan een thuisbatterij (veel) geld gaat verdienen.
Het totale energieplaatje van zo'n gesubsidieerde opstelling: dat is nog een ander paar mouwen.
Doch dat bepaalt uiteindelijk wel hoe "groen" en "100% hernieuwbaar" zo'n opstelling werkelijk is.
Ja en? Moet mijn uitgangspunt samenvallen met het jouwe?
Niets is 100% "groen" noch volledig hernieuwbaar. Dat is ook niet mijn uitgangspunt.
Als dat jouw uitgangspunt is ben ik benieuwd hoe je dat voor 2025 collectief of individueel gaat bereiken.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.