Mobile Vikings: test omschakeling naar PX
Ik ben ook terug aan het denken om MV terug een kans te geven.
Ik ben er weg gegaan toen ze van base naar orange zijn gegaan. Ik ben geen fan van het orange netwerk.
Weet iemand dat als ik vandaag overstap, het nog naar Orange is, of al naar Proximus? Iemand dat al getest?
Ik ben er weg gegaan toen ze van base naar orange zijn gegaan. Ik ben geen fan van het orange netwerk.
Weet iemand dat als ik vandaag overstap, het nog naar Orange is, of al naar Proximus? Iemand dat al getest?
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Vandaag is het nog voor bijna iedereen nog Orange netwerk, tenzij je in de testgroep zat, maar ik denk dat de komende weken/maanden iedereen overgezet zal worden naar PX
Dus nog even wachten dan
Dus nog even wachten dan
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
- Bedankt: 25 keer
Denk dat de transfer voor binnenkort is, ik zal het eens vragen in de testgroep. Ik zit in de testgroep en alles is ok verlopen. Proximus netwerk is net iets helderder qua spraak, maar jammer dat er nog geen volte of vowifi is. Data is heel goed waar ik woon, haal tussen de 50-110mbps down op 4Gwarddr schreef: Weet iemand dat als ik vandaag overstap, het nog naar Orange is, of al naar Proximus? Iemand dat al getest?
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
MobileVikings
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
We hebben er al veel over gesproken en we weten ook dat het er echt niet aan komt.
Maar, wat zou er na de omschakeling van netwerk nodig zijn om volte en vowifi te activeren?
Wat zou de impact er van zijn op het bedrijf en op ons als gebruiker?
Zo eens een overzicht van alle opties zou leuk zijn. Al is het louter omdat we nerds zijn die zulke dingen willen weten
Maar, wat zou er na de omschakeling van netwerk nodig zijn om volte en vowifi te activeren?
Wat zou de impact er van zijn op het bedrijf en op ons als gebruiker?
Zo eens een overzicht van alle opties zou leuk zijn. Al is het louter omdat we nerds zijn die zulke dingen willen weten
-
- Plus Member
Kan het Transatel platform volte of vowifi aan? Of zou dat er niets mee te maken hebben? Impact op gebruikers:
1. Betere gesprekskwaliteit over 4G
2. Vowifi: voor mensen met slecht netwerk binnen, toch goed bereikbaar blijven.
Iemand in de testgroep sprak ook over 5G, is blijkbaar ook nog niet in scope.
Ik blijf bij MV omdat ik vikingpoints heb gelukkig heb ik een toestel met een dual esim zodat ik buiten de EU ook data kan hebben. (MV biedt geen data buiten EU aan. Blijkbaar zijn databundels buiten EU niet interessant voor hen…)
Iemand in de testgroep sprak ook over 5G, is blijkbaar ook nog niet in scope.
Ik blijf bij MV omdat ik vikingpoints heb gelukkig heb ik een toestel met een dual esim zodat ik buiten de EU ook data kan hebben. (MV biedt geen data buiten EU aan. Blijkbaar zijn databundels buiten EU niet interessant voor hen…)
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ook HD gesprekskwaliteit over WiFi. Niet alleen voor bereikbaarheid.bvhalst schreef:Kan het Transatel platform volte of vowifi aan? Of zou dat er niets mee te maken hebben? Impact op gebruikers:
Youfone heeft andere netwerkbeheerder en kan het wél.
-
- Plus Member
Aha, vowifi heeft dus een dubbel voordeel. Mijn schoonbroer woont ergens in het platteland in Wallonië zonder een PX antenne in de buurt (wel Orange), dus keek er wel naar uit om vowifi te hebben… maar bon, ik zal dan maar enkele uren “off the grid gaan” en het beschouwen als een soort retraite zeker?
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Voor mij zelf nog meer: als ik ooit MV nog zou willen, moet ik VoWiFi hebben. Anders denk ik er zelfs nog niet over...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vandaag een mail ontvangen van Mobile Vikings (ik zit niet in de testgroep):
Binnenkort zetten we geleidelijk alle Vikings over van het Orange- naar het Proximus-netwerk: het beste netwerk van België!
Enkele dagen voor we jouw nummer XXXXXX overzetten, sturen we je daarover nog een kort sms’je op dat nummer. Zodra de overzetting gelukt is, krijg je daar ook een sms’je over.
Alles gebeurt automatisch achter de schermen en is al weken uitvoerig getest door collega’s en door andere Vikings. Zelf hoef je hier niets voor te doen. Voor alle duidelijkheid: aan onze tarieven, bellen, surfen, sms’en, … onze diensten verandert helemaal niets. Enkel je netwerk zal veranderen.
- Belgissschenaap
- Pro Member
Ze starten er idd mee. Zelfde Maul gehad om 10u24.
Veel succes iedereen met deze hopelijk onopvallende aanpassing voor de grote massa
Veel succes iedereen met deze hopelijk onopvallende aanpassing voor de grote massa
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Hier ook, alsook voor alle 'spare' nummers dat ik bij Jim heb. De mails doen uitblijken dat het nog relatief snel zou gebeuren.
Komt voor mij als gelegen. Ik was vroeger niet de grootste fan van Transatel, maar na wat testen met een Tempo Giga-kaartje, met even triestige resultaten, moet ik constateren dat het Orange-netwerk gewoon echt verschrikkelijk slecht is in mijn omgeving en op de plaatsen waar ik mijn verbinding momenteel het meest gebruik, terwijl ze hier jaren terug zo een stevig netwerk hadden.
Komt voor mij als gelegen. Ik was vroeger niet de grootste fan van Transatel, maar na wat testen met een Tempo Giga-kaartje, met even triestige resultaten, moet ik constateren dat het Orange-netwerk gewoon echt verschrikkelijk slecht is in mijn omgeving en op de plaatsen waar ik mijn verbinding momenteel het meest gebruik, terwijl ze hier jaren terug zo een stevig netwerk hadden.
-
- Plus Member
- Twitter: ON8SD
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 21 keer
- Contacteer:
De testgroep was alleszins zowat de saaiste test ever... Alles werkte in één keer: geen rook uit onze GSM, geen urenlange wachtrijen op de helpdesk... Hell, het was alsof er gewoon niets gebeurd is!
Bereik zal dan wel weer locatie-afhankelijk zijn. Voor mij is het een voordeel dat ik nu eindelijk binnenshuis kan telefoneren maar voor anderen kan het natuurlijk omgekeerd zijn.
Bereik zal dan wel weer locatie-afhankelijk zijn. Voor mij is het een voordeel dat ik nu eindelijk binnenshuis kan telefoneren maar voor anderen kan het natuurlijk omgekeerd zijn.
- Belgissschenaap
- Pro Member
De testen die iedereen het liefst heeft wel xpDidierS schreef:De testgroep was alleszins zowat de saaiste test ever... Alles werkte in één keer: geen rook uit onze GSM, geen urenlange wachtrijen op de helpdesk... Hell, het was alsof er gewoon niets gebeurd is!
-
- Elite Poster
Tja, als je na 4 jaar nog geen VoLTE of VoWIFi kan aanbieden.DidierS schreef:De testgroep was alleszins zowat de saaiste test ever... Alles werkte in één keer: .
en gn deftige netwerkbeheerder.
Valt er nt veel te testen.
Succes alvast.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik had al enige tijd interesse om te veranderen naar Mobile Vikings. Maar de ontvangst van Orange is zwak hier in huis. Het enige netwerk dat me in elke kamer ontvangst geeft is dat van Proximus. Heb een mailtje gestuurd naar Mobile Vikings met de vraag op welk netwerk nieuwe klanten terecht komen. Blijkbaar vanaf 1 februari is dit het Proximus netwerk.
Edwin
Edwin
-
- Plus Member
Ik ben deze middag succesvol overgezet! Geen waarschuwing dat het ging gebeuren, en moest wel even herstarten om data te hebben.
Voorlopig echt al véél beter dan Orange voor mij. Dit is niet de volledige snelheid dat ik bij Proximus had (makkelijk +200 Mbps thuis), maar bij Orange had ik nooit echt meer dan 5 Mbps en verschrikkelijk vaak disconnects of betere resultaten met terugschakelen naar 3G. De slechte 4G-snelheden kreeg ik ook met Orange zèlf. Voor mij persoonlijk echt het slechtste netwerk.
Hopelijk dat dat probleem nu van de baan is. De volle Proximussnelheid verwacht ik niet via Transatel, maar zo lang het leefbaar is en tenminste werkt, ben ik heel tevreden met de omschakeling!
Voorlopig echt al véél beter dan Orange voor mij. Dit is niet de volledige snelheid dat ik bij Proximus had (makkelijk +200 Mbps thuis), maar bij Orange had ik nooit echt meer dan 5 Mbps en verschrikkelijk vaak disconnects of betere resultaten met terugschakelen naar 3G. De slechte 4G-snelheden kreeg ik ook met Orange zèlf. Voor mij persoonlijk echt het slechtste netwerk.
Hopelijk dat dat probleem nu van de baan is. De volle Proximussnelheid verwacht ik niet via Transatel, maar zo lang het leefbaar is en tenminste werkt, ben ik heel tevreden met de omschakeling!
-
- Plus Member
In de testgroep waren de meeste testers heel positief, natuurlijk waren er mensen die minder dekking hadden door afwezigheid van px antenne in de buurt.
Persoonlijk vind ik het ook iets beter.
Persoonlijk vind ik het ook iets beter.
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
Alles in 1 pot gooien en roeren maar. (zonder de clue te kennen)Indigiswe schreef:De slechte 4G-snelheden kreeg ik ook met Orange zèlf. Voor mij persoonlijk echt het slechtste netwerk.
Ik met Orange prepaid al 7 jaar. Zooooo slecht.
Ga dringend nr MV moeten overstappen.
Spreek graag met enige kennis van zaken. Transatel netwerkbeheerder is hier de enige schuldige! bij MV of EDp!!! Zo'n mega verschil tussen dekkingsgraad bij Orange en PXM is er niet.
Ofwel woon jij op een dead spot.
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
Als hun netwerk platlag was het ook altijd schuld van Orange, terwijl ik geen probleem had met Orange prepaid. Hoe zou dat komen? Nu zal Proximus het zwarte schaap zijn om het falen van hun netwerkbeheerder te verdoezelen.
Arm Vlaanderen.
Hoe is het gezegde ook alweer: 'If you pay peanuts, you get monkeys'
En bovenop nog de afwezigheid van VoLTE en VoWIFI en RCS-standaard (SMS) is een 'No-Go' voor mij en mijn goede vriend Vaganzza
Zelfs met de 'slechtste' dekking heb je nog perfecte
ontvangst in een bunker (met wifi).
Nog veel liever Base dan die MVNO. Behalve mss. Youfone. Nog geen oordeel over.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Moet eerlijk zeggen dat Proximus wel sneller is dan Orange als je in de buurt van een mast bent.
Waar ik woon kom je met proximus nog niet aan 5/10Mbit terwijl Orange hier 30 haalt. Nu is dat voor mij genoeg, ik ben toch thuis met WiFi.
Maar in de buurt hier heeft zowel Proximus als Orange grote deadspots (bvb in stad(je) 1 heeft winkel 1 geen bereik met Orange en winkel 2 geen met Proximus).
Heb met Proximus al 364Mbps gehaald op 4G, Orange haalt max rond de 200 als je op de juiste plaats staat. (In mijn ervaring)
Waar ik woon kom je met proximus nog niet aan 5/10Mbit terwijl Orange hier 30 haalt. Nu is dat voor mij genoeg, ik ben toch thuis met WiFi.
Maar in de buurt hier heeft zowel Proximus als Orange grote deadspots (bvb in stad(je) 1 heeft winkel 1 geen bereik met Orange en winkel 2 geen met Proximus).
Heb met Proximus al 364Mbps gehaald op 4G, Orange haalt max rond de 200 als je op de juiste plaats staat. (In mijn ervaring)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Plus Member
Ondanks dat het er niet staat, ben ik er vrij zeker van dat je post wat extra aanvallender is geformuleerd tegenover hoe ik hem eerst las.satsurfer schreef:Alles in 1 pot gooien en roeren maar. (zonder de clue te kennen)Indigiswe schreef:De slechte 4G-snelheden kreeg ik ook met Orange zèlf. Voor mij persoonlijk echt het slechtste netwerk.
Ik met Orange prepaid al 7 jaar. Zooooo slecht.
Het is duidelijk iets heel gevoeligs voor jou.
Je beschrijft het als 'geen kennis van zaken': voor je je zo op je teentjes getrapt voelt, lees je ook eens goed het stuk dat je letterlijk gequotet hebt?
Ik had in 2019 de ervaring met Transatel dat om de twee weken er wel eens een serieuze downtime was. Nu ik terug bij MV zit, als test (want ja, ik test liever zelf dan dat ik zomaar gal spuw), en omdat mijn Vikingpunten op moeten, vermoedde ik uiteraard ook dat dat nog niet helemaal snor zit.
Echter gaf ik zelf aan dat ik hetzelfde ondervind met Orange. Ook een prepaidkaart (Tempo Giga), overigens. Gewoon dezelfde snelheden met vaak dipjes tot het onbruikbare en enorme ping spikes. En vergeet vooral mijn laatste zin niet: dit is mijn persoonlijke ervaring.
Tot met MV op het Orange-netwer en Tempo Giga van Orange zelf, nog nooit meegemaakt dat zelf door liedjes heen skippen op Spotify na een moment niet meer werkt omdat ze niet tijdig worden ingeladen.
Waar spreek ik over een dekkingsprobleem? Ik spreek over een capaciteitsprobleem.satsurfer schreef:Transatel netwerkbeheerder is hier de enige schuldige! bij MV of EDp!!! Zo'n mega verschil tussen dekkingsgraad bij Orange en PXM is er niet.
Ofwel woon jij op een dead spot.
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
Als ik misschien in al mijn snelheidstest, zoals jij, tot mei vorig jaar terugga, zal er ook wel een goei'ke tussenzitten...
Feit is dat Orange hier uitsluitend 800 MHz gebruikt. Proximus 800 + 1800. Telenet 800 + 1800 + 2100.
Ik woon absoluut niet in een stad, en zit makkelijk op 30 km van een 'echte' stad in eender welke richting. Maar dat betekent wel dat er in die radius van 30 km ook dingen te doen zijn, restaurantjes te bezoeken zijn, winkels zijn, ... waar, in mijn geval, Orange de vraag niet voldoende beantwoordt, en Proximus en Telenet dat wel doen.
Ik woon niet in Vlaanderen. Maar wat zit het diep bij jou... Kan je echt niet accepteren dat wat voor jou prima werkt, voor iemand anders brol is en omgekeerd?satsurfer schreef:Arm Vlaanderen.
Hoop dat je vannacht goed slaapt.
Daarin heb je helemaal gelijk, en dat haal je dan ook zéér regelmatig aan. Ik denk dat iedereen je ondertussen wel gehoord heeft.satsurfer schreef:En bovenop nog de afwezigheid van VoLTE en VoWIFI
Echter is dat voor mij gelukkig geen probleem (bij geen van de 3 netwerken).
Wat ik wèl moet toegeven: bij Orange (via MV/Transatel) was 3G bruikbaar tijdens een telefoongesprek. Bij Telenet zo goed als niet, en nu bij Proximus (via MV/Transatel), op de 3 locaties die ik heb kunnen testen, totaal niet. Gewoon één woord via iMessage sturen duurt bijna een volledige minuut.
Da's jammer, maar gezien ik nu toch een jaar niet voor mijn gsm-factuur betaal, kan ik ermee leven.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Mensen, laten we het hier houden over de move van mobile vikings naar het proximus netwerk.
Niks te maken met volte, vowifi, x is beter, y is slechter. Ieder kiest voor zich.
Dat er features van andere providers niet zijn doet er niet toe.
Niks te maken met volte, vowifi, x is beter, y is slechter. Ieder kiest voor zich.
Dat er features van andere providers niet zijn doet er niet toe.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Modbreak:
er was een duidelijk verzoek van de mod om deze discussie te stoppen en verder on-topic te blijven
Succes bij Mobile Vikings. er was een duidelijk verzoek van de mod om deze discussie te stoppen en verder on-topic te blijven
Laatst gewijzigd door philippe_d 05 feb 2022, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie modbreak
-
- Plus Member
Modbreak:
zie hierboven
En bedankt. Jij ook succes bij Orange. zie hierboven
//
En mijn oprechte excuses aan devilkin als dit bericht toch niet de gewenste richting uit gaat. Ik probeer mij daadwerkelijk te focussen op de migratie van Orange naar PX.
Laatst gewijzigd door philippe_d 05 feb 2022, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
Wil me het liefst buiten de discussie houden, maar ik denk dat de mast dichter zal staan (dan 2km)
Maar dan on topic (deels):
Ook zie je dat bij Transatel de latency altijd hoger is tegenover Proximus/Orange (zonder Transatel), gaan ze door Frankrijk? (Zoals lycamobile door UK ging/gaat?)
Vandaag was er ook een storing bij MV, wie weet gerelateerd aan de omschakeling (maar ze hebben niet gezegd wat, dus is het maar gokken, waren niet veel meldingen op allestoringen, dus wss enkel degene die vandaag omgezet zijn?)
Maar dan on topic (deels):
Ook zie je dat bij Transatel de latency altijd hoger is tegenover Proximus/Orange (zonder Transatel), gaan ze door Frankrijk? (Zoals lycamobile door UK ging/gaat?)
Vandaag was er ook een storing bij MV, wie weet gerelateerd aan de omschakeling (maar ze hebben niet gezegd wat, dus is het maar gokken, waren niet veel meldingen op allestoringen, dus wss enkel degene die vandaag omgezet zijn?)
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Plus Member
Storing vandaag was algemeen volgens testplatform.
Test Proximus vs. MV op Proximus (op dezelfde locatie).
Signaal: band 3 = 1800mhz. Bandbreedte 10. Signaalsterkte Proximus:-91 - MV -85 (kleiner is beter). Proximus is iPhone 8 vs MV iPhone 11. Beide op dezelfde Proximus antenne en exact zelfde locatie (mijn sofa)
Resultaat: download en upload liggen in elkaars buurt (zelfde testserver gekozen). Bij Proximus is de Ping iets lager (22), bij MV ging die van 29 tot 33. (Met TADAAM vroeger had ik rond de 30). In mijn geval schelen die dus niet echt veel.
Conclusie: veel sneller dan mijn eerste internetervaringen. Ik kom nog uit de tijd van de 56k modems en dan later gprs (i-mode)
Wat misschien eens interessant zou zijn: topic beginnen met Speedtest en daarbij dan de LTE band + bandbreedte + signaalsterkte en eens zien welke invloed die 3 hebben op een Speedtest.
Lijn Proximus Lijn MV Test Px Test MV
Test Proximus vs. MV op Proximus (op dezelfde locatie).
Signaal: band 3 = 1800mhz. Bandbreedte 10. Signaalsterkte Proximus:-91 - MV -85 (kleiner is beter). Proximus is iPhone 8 vs MV iPhone 11. Beide op dezelfde Proximus antenne en exact zelfde locatie (mijn sofa)
Resultaat: download en upload liggen in elkaars buurt (zelfde testserver gekozen). Bij Proximus is de Ping iets lager (22), bij MV ging die van 29 tot 33. (Met TADAAM vroeger had ik rond de 30). In mijn geval schelen die dus niet echt veel.
Conclusie: veel sneller dan mijn eerste internetervaringen. Ik kom nog uit de tijd van de 56k modems en dan later gprs (i-mode)
Wat misschien eens interessant zou zijn: topic beginnen met Speedtest en daarbij dan de LTE band + bandbreedte + signaalsterkte en eens zien welke invloed die 3 hebben op een Speedtest.
Lijn Proximus Lijn MV Test Px Test MV
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MobileVikings
-
- Premium Member
Zelf in België ook altijd goede snelheden gehad, nu Orange en haal even snelle resultaten, enkel lagere latency.
Wat ik wel merk is dat de roaming vaak trager was bij MobileVikings, was met Proximus die ze gebruikte als Roaming toen (omdat die al overeenkomsten hebben). Tikte toen met meerdere testen, op alle 3 de netwerken in Nederland max 40mbit aan. Wou Proximus ook testen maar die hadden m'n roaming uitgezet hadden dus kan geen vergelijking maken (mss iemand anders).
Maar met Orange op toaming ging ik vlot over de 200Mbps. Hopelijk is het beter na de overstap, je weet nooit. (Ben ondertussen al 6+maanden weg)
Zo'n topic met snelheden en signaal/etc zou eventueel interessant zijn als er genoeg intresse is.
Van storingen had ik (bijna) geen last toen ik 2jaar MV klant was, denk dat ik gewoon geluk had.
Wat ik wel merk is dat de roaming vaak trager was bij MobileVikings, was met Proximus die ze gebruikte als Roaming toen (omdat die al overeenkomsten hebben). Tikte toen met meerdere testen, op alle 3 de netwerken in Nederland max 40mbit aan. Wou Proximus ook testen maar die hadden m'n roaming uitgezet hadden dus kan geen vergelijking maken (mss iemand anders).
Maar met Orange op toaming ging ik vlot over de 200Mbps. Hopelijk is het beter na de overstap, je weet nooit. (Ben ondertussen al 6+maanden weg)
Zo'n topic met snelheden en signaal/etc zou eventueel interessant zijn als er genoeg intresse is.
Van storingen had ik (bijna) geen last toen ik 2jaar MV klant was, denk dat ik gewoon geluk had.
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik was vorig jaar ergens Mobile Vikings voor 7 maanden.datakiller schreef:Zelf in België ook altijd goede snelheden gehad, nu Orange en haal even snelle resultaten, enkel lagere latency.
Ze hadden toen elke maand zeker 1 dag minimum dat ze geen netwerk hadden Maar dat zal door hun netwerk beheer transatel wel kome
Ik kan dit zeggen , Proximus is geen slecht netwerk alleen aan de kante van Wallonië doet orange/mobile vikings ( toen vikings bij orange zat ) het pakke beter.
Ik en een kameraad waren aan de kante van Maboge voor te kamperen en kajakken.
Kan zeggen dat ik dankzij Mobile Vikings ( toen het bij orange zat ) vaak 3G had zelfs dat vrij goed werkte en mijn kameraad niet eens 2G kon hebben.
Proximus is goed als jeontvangst hebt en zeker bij de walen maar ik neem liever een wat zwakker signaal en goed dekking van orange liever. Heb nooit voor gehad dat ik zelfs tot 2G zakte binnen belgie .
Hopelijk zulle Mobile Vikings op andere vlakken zich beteren met proximus
Op zondag (06/02) een sms ontvangen dat ik binnenkort word overgeschakeld naar het Proximus netwerk. Vandaag, maandag (07/02) een sms dat ik nu op het Proximus netwerk zit.
Hoe kan je dit effectief ergens zien op een iPhone met iOS 15.3?
Hoe kan je dit effectief ergens zien op een iPhone met iOS 15.3?
-
- Plus Member
Je scant je netwerken manueel. Als je orange ziet staan en geen Proximus, dan werd je overgezet.
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MobileVikings
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Enkele jaren geleden ook eens overschakelt naar MV ( voor den goedkoop) toen nog Base partner.satsurfer schreef: Hoe is het gezegde ook alweer: 'If you pay peanuts, you get monkeys' .
Prima prijs met goede service, tot je aan roaming begint.
Na talloze contactjes met hun helpdesk ivm moeilijkheden bij roaming, was hun uitleg steevast dat er iets aan mijn telefoon mankeerde.
Kort daarop moest ik een volle maand in een dorpje in Frankrijk verblijven, klein hotelletje waar je slechts één Franse provider kon ontvangen. Mijn collega had daar perfecte roaming met zijn Orange abo.
Bij terugkomst gaf dan toch uiteindelijk de helpdesk schoorvoetend toe, dat ze niet bij alle buitenlandse providers een afspraak hebben.
Zoef, meteen weg bij MV.
Hopelijk bij deze switch naar PX zijn er wel afspraken met ALLE roaming partners, zelf pas ik voor de moeite.
Mij aan het lijntje houden zonder duidelijk en direkt klanten de juiste informatie te verschaffen dat er slechts bij één Franse provider roaming was, is niet de juiste manier.
Aan zee schijnt de zon altijd...
- Belgissschenaap
- Pro Member
Roaming verloopt voor mij al jaren heerlijk.
In frankrijk werkt dat goed en kan manueel elke provider kiezen behalve free.
Dus ervaringen die niet te ver algemeen zijn, in beide richtingen.
In frankrijk werkt dat goed en kan manueel elke provider kiezen behalve free.
Dus ervaringen die niet te ver algemeen zijn, in beide richtingen.
-
- Premium Member
Bij mij roamde ik via "Proximus" op Mobilevikings, dus dan zouden de roaming partners toch hetzelfde moeten zijn? Al heb ik geen idee want ze hadden mijn roaming uitgezet dus niet kunnen testen dus ik neem aan van wel. (In NL kon ik ze alle 3)
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Roamingovereenkomst bij Proximus en Mobile Vikings kunnen verschillend zijn. Bij MV zit je nog steeds met het Transatel verhaal en verloopt alle verkeer van het buitenland naar hun platform. Sowieso loopt roaming toch niet altijd even vlot. Vorig jaar nog ervaren in Frankrijk in een heel toeristische stad: zowel bij Proximus, Mobile Vikings als BASE konden niet aanmelden op de Franse netwerken. Lokale kaartjes hadden echter geen probleem. Een keer buiten de stad terug volle ontvangst.
-
- Premium Member
MV(Of Transatel?) heeft Proximus als roaming provider die overeenkomsten voor hun gaat regelen al weet ik niet of ze hierop dure providers weglaten bvb (niet kunnen testen, maar NL had alle 3 de providers).lithion schreef:Roamingovereenkomst bij Proximus en Mobile Vikings kunnen verschillend zijn.
Mss iemand die meer info heeft over die overeenkomst of het al kunnen testen heeft? Of mss gebruiken ze enkel Proximus in bepaalde landen?
Vermoed dat ze nu vast door deze overname wel op alle netwerken zullen kunnen als dat nog niet zo was.
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Iemand nog status van de migratie gehoord?
Na hier wat meldingen gelezen te hebben dacht ik dat het snel zou gaan, maar totop heden...
Na hier wat meldingen gelezen te hebben dacht ik dat het snel zou gaan, maar totop heden...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Hier vrijdag overgeplaatst, heden problemen met ontvangst sms zie aparte topic.devilkin schreef:Iemand nog status van de migratie gehoord?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Om 11:39 een sms ontvangen dat ik in de volgende dagen overgezet wordt
Om 11:41 een sms ontvangen dat ik overgezet ben.
Voor de zekerheid even vliegtuigstand aan en af gezet, maar heb er niets van gemerkt
Om 11:41 een sms ontvangen dat ik overgezet ben.
Voor de zekerheid even vliegtuigstand aan en af gezet, maar heb er niets van gemerkt