PeterP schreef:Als dat op vandaag vastgelegd is op 2,5kW zal dat een onderbouwde en eerlijke reden hebben. Mocht dat zoals u zegt wijzigen in de toekomst dan zal dat op dat moment ook een onderbouwde en eerlijke reden moeten hebben.
Of moeten zonnepaneeleigenaars en mensen met een thuisbatterij dan gratis van het net kunnen gebruik maken volgens u ?
Gezien jij die onderbouwde en eerlijke reden blijkbaar kent kan je ze dan hier even weergeven?
De VREG heeft recent ook al het gemiddelde afgenomen vermogen van een gemiddeld gezin al naar boven moeten bijstellen.
Bij gebrek aan voldoende data en meetgegevens heeft zelfs de VREG er op bepaalde punten het raden naar.
Slechts wanneer een meerderheid van de huishoudens over een geruime tijd bechikken over een digitale meter zal men voldoende data ter beschikking hebben om een eerlijke analyse te maken. Ergens rond 2029?
Tot dan is het een combinatie van giswerk, chaos en discriminatie.
VOiD schreef:Als je niet akkoord bent dan kan je je aansluiting opzeggen hé, niemand verplicht je om op het electriciteitsnet aangesloten te zijn.
Ik zou de mensen toch maar niet op ideeën brengen.
Dat is nu net wat er aan het gebeuren is met consumenten die zich dat kunnen veroorloven.
Verschillende installateurs hebben al een offertestop ingelast op PV-installaties omdat ze de vraag niet kunnen bijhouden en de prijs van batterijsystemen is dit jaar al met 5% gestegen omdat er meer vraag dan aanbod is.
Het resultaat zal zijn dat zij die het zich niet kunnen veroorloven of om wat voor reden ook onvoldoende geïnformeerd zijn en afhankelijk blijven van een openbaar net steeds met minder dezelfde investeringen zullen moeten blijven betalen.
Is het dan dat dat men wil?
Voorlopig is (deels) het net gebruiken nog een optie omdat het een redelijk goedkope laatste sluitsteen is.
De dag dat het dat niet meer zal zijn ben ik met één draai aan de knop inderdaad gewoon weg van het openbaar net.
Geen probleem om mijn aandeel in een openbaar net te betalen. Toch als dat voor het deel is dat ik gebruik en grotendeels gebruikt wordt voor het up to date houden van dat net. Niet om er overwegend een overladen administratief en politiek systeem mee drijvende te houden dat een ondoorzichtig kluwen geworden is en alles behalve een transparante onderneming van openbaar nut.
Of ze zouden dezelfde kant moeten opgaan als aansluiting op het rioleringsnet. Lig je op minder dan 200 meter van een "openbaar" rioleringsstelsel (trouwens steeds meer in handen van buitenlandse investeringsmaatschappijen) ben je wettelijk verplicht je aan te sluiten of het nu nodig is of niet. Gevolg van de steeds verdere uitbesteding aan private ondernemingen van de openbare dienstverlening. Tegenwoordig zijn er al bestuurders welke men zo zot krijgt om hun gasboetes uit te besteden aan private ondernemingen.
En we weten allemaal dat private ondernemingen niet de openbare dienstverlening voor ogen hebben maar een zo hoog mogelijk rendement nastreven. Maar dit terzijde. zo ver zijn we voorlopig nog niet bij het energienetwerk. Al heeft het enkele jaren niet veel gescheeld of het was nu in handen van de Volksrepubliek China.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.