ADSL knowledge test

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik zat met het ideetje om misschien een soort van test op onze site te zetten waarmee men kan testen hoe het met de je ADSL kennis gesteld is.
De bedoeling is een eerder leuke en leerrijke test te maken waarbij je een score krijgt ofzo.
Een hoopje multiple choise vragen van "Voor wat staat ADSL:", "Hoe moet je de splitter zetten:" tot de meer ingewikkelde stuff, misschien zelfs meerdere levels maken in de test met verschillende moeilijkheidsgraden (zoals in een game). Na elk level eventueel een hele uitleg over de juiste antwoorden + waarom de andere niet gaan. Op deze manier kan men op een speelse wijze toch heel wat leren :)
Persoonlijk zie ik dit wel zitten en wil ik er mij wel eens aanzetten in de vakantie... wat denken jullie?
NuKeM
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik wil ook wel helpen. Maar het probleem is, je kan moeilijk vragen uit je duim blijven zuigen he. Ik kan er direct wel zo een twintigtal bedenken (denk ik), maar dan ben je toch op een bepaald moment iuitgeput hoor. Ik vind het idee toch goed. Je kan op mij rekenen!

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

goe idee, ik zal mij er (na de exames :( ) ook aanzetten
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ge kunt misschien zoiets maken als het rijexamen op www.rijbewijs.be , tis maar een gedacht.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ouch, juist de test eens hermaakt. 9 overtredingen waarvan 2 zware :? Ik had er op mijn echt maar 2 kleintjes.

De site ziet er wel mooi uit. Er zal wel tijd in kruipen om dit te realiseren hoor. De vragen op zich zinken in het niks bij het werk dat er achter zit om de test zelf in elkaar te steken. Maar ik ben er zeker van dat Nukem zijn slimme kop wel eens zal laten werken :-)

Cheers
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zou ge u niet beter eerst zetten aan het maken van faq's en how-to's?

Dan kunt ge tenminste uw antwoorden opzoeken, want als ik een antwoord fout heb, wil ik best wel weten wat het juiste antwoord dan wel is...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

meon schreef:Zou ge u niet beter eerst zetten aan het maken van faq's en how-to's?

Dan kunt ge tenminste uw antwoorden opzoeken, want als ik een antwoord fout heb, wil ik best wel weten wat het juiste antwoord dan wel is...

Inderdaad, dat zullen we ook wel doen ;)
NuKeM
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon, in da concept van rijbewijs.be krijgt ge na elk antwoord, of op het einde van de vragenreeks, naargelang ge instelt, een feedback omtrent de regeltjes van de wet. Als ge dan bv. vraagt "waarvoor staat ADSL", kunt ge zeggen als feedback:

ADSL staat voor assimetric digital subscriber line, assymetrisch wil zeggen dat download en upload niet gelijk zijn, digitaal staat voor het digitaal karakter, en vermits je moet betalen om zo een lijn te gebruiken "subscriber line".

Mijns inziens is dat in php niet zo moeilijk te maken; Een database met alle vragen, antwoorden en feedbacks in, een sessie die onthoudt welke vragen en antwoorden je gaf zodat je op het einde je score kent en zodat je altijd andere vragen krijgt is al wat je erin moet steken. Als zo een beginnelinkske als ik het al zegt, kan nukem of meon dat natuurlijk in enkele uurtjes perfect programmeren :P 8)
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In het kader van een e-learning-systeem heb ik vorig jaar al zoiets gemaakt.

Je kreeg dan eerst de theorie, en daarna 5 vragen te beantwoorden waarbij je een "norm" moest halen om het volgende lessenpakket te krijgen.

Maar om dat om te vormen voor dit... Ik denk dat ik het nog sneller helemaal opnieuw heb gemaakt (en nee, da's niet zo moeilijk ;-)).
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Aan alle supercracks, OK, kan ik altijd van leren, leg de lat niet te hoog voor the old blue-sky hé? :?
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

In my opinion goed idee.

Maar ik zou ook eerst eerder gezegde 'projecten' afwerken alvorens met dit te beginnen. Met name de tutorials afwerken, dat deze - we know :p - eindelijk online kunnen. (ps: mijne is ver af.. heb er al beke aan verder gedaan :)) en eveneens die FAQ-dbase eens online zetten.

Maar er kan idd werk gemaakt worden van een dergelijke test.. dat kan wel leuk worden!
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Inderdaad in de vakantie zullen we voor deze zaken wel tijd hebben denk ik.
Vragen vinden voor in de FAQ (die dan ook gebruikt kunnen worden in de test) zal niet moeilijk zijn. Gewoon even naar het Skynet Forum surfen en daar vind je wel honderd dingen waar mensen zich in vergissen etc. (bit byte en van die toestanden bvb) ;)
We komen er wel uit :)
NuKeM
mm2
Pro Member
Pro Member

Wel een leuk idee, de grote ADSLtest!
De vragenlijsten misschien onderverdelen in "Beginner" "Gevorderd" "Expert" en "ADSL Junkie" ofzo :P en na het succesvol afsluiten van de reeks kan je je een heus UCAE certificaat afprinten (Userbase Certified ADSL Expert 8)
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Daar kan je wel trost op zien :? :-D
Slekken
Pro Member
Pro Member

Klinkt interessant, 'k ben al benieuwd naar het eventuele eindresultaat :wink:
Maar zoals velen eerst wat blokken zodat ik in de vakantie tijd heb om de test te maken :-D

Greetz
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Gij maakt mijn examen wiskunde, ik uwen test. Deal?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Slekken
Pro Member
Pro Member

lol, nice try, maar toch bedankt voor het vertrouwen in mijn wiskundekennis :wink:

Greetz
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

The_Borg schreef:Gij maakt mijn examen wiskunde, ik uwen test. Deal?

Joy ... ik ook morgen wiskunde !! *bweeerk*
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ik overmorgen Automatisering (http://nukem.userbase.be/automat/ voor de freaks).
Wiskunde is leuk, zult ge later nog nodig hebben, ook al denkt ge nu van niet ;)
NuKeM
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Ouch, juist de test eens hermaakt. 9 overtredingen waarvan 2 zware :? Ik had er op mijn echt maar 2 kleintjes.

De site ziet er wel mooi uit. Er zal wel tijd in kruipen om dit te realiseren hoor. De vragen op zich zinken in het niks bij het werk dat er achter zit om de test zelf in elkaar te steken. Maar ik ben er zeker van dat Nukem zijn slimme kop wel eens zal laten werken :-)

Cheers

ik op mijn echt examen 7 kleintjes en 1 groot :lol:
en ge moogt er max 8 hebben waaronder 1 grote!
I rule!!!!!

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Slekken
Pro Member
Pro Member

Pff, ik kan gelukkig nog een weekje studeren. Daarna beginnen met regeltechniek (ook bweuk)

GREETZ
Seal
Pro Member
Pro Member

Dan zijn we met 2.

Met mijne C had ik der geen enkel.
Nog beter!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”