payconiq nachtmerrie

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

silentkiller schreef:[email protected] ?
Die gebruik ik ook al wel eens :-D
Nee, zo voor de hand liggend is hij nu ook weer niet :lol:
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
slimmeke
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2010, 11:30

Ik had hetzelfde probleem en de helpdesk stuurt alleen maar shitberichten dus heb ik verdergezocht en zelf de oplossing (voor mij) gevonden :-)
Probeer dit eens : Ga naar betaalmiddelen en druk daar op je bankrekening (niet op kaarten) tot je het scherm krijgt met mijn bankrekening verwijderen -> op volgende scherm bankrekening verwijderen in ALLE APPS !
Als je op "enkel deze app" drukt dan lukt het niet om een andere rekening op te geven en blijft het probleem dat je aanhaalde bestaan.
Succes!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

slimmeke schreef:Ik had hetzelfde probleem en de helpdesk stuurt alleen maar shitberichten dus heb ik verdergezocht en zelf de oplossing (voor mij) gevonden :-)
Probeer dit eens : Ga naar betaalmiddelen en druk daar op je bankrekening (niet op kaarten) tot je het scherm krijgt met mijn bankrekening verwijderen -> op volgende scherm bankrekening verwijderen in ALLE APPS !
Als je op "enkel deze app" drukt dan lukt het niet om een andere rekening op te geven en blijft het probleem dat je aanhaalde bestaan.
Succes!
Dit is wat ik krijg wanneer ik de app start
1 Het welkomstscherm Mobiel betalen? Makkelijk! Daar druk ik op de groene knop aan de slag
2 Algemene voorwaarden - druk op ik ga akkoord
3 Voer mijn gsm nummer in en druk op volgende
4 voer de 6 cijferige code in die ik via sms ontving
5 ik geef mijn email adres op en klik op ga door
6 ik stel mijn 4 cijferife pin code in
7 biometrische authen. sla ik even over
8 Start met toevoegen van je eerste bancontact kaart - ik druk volgende
9 ik selecteer mijn bank en vul kaartnummer en vervaldatum in en druk op voeg een kaart toe
10 ik bevestig met de kaartlezer van de bank en geef pincode in
11 Dan komt er dat ik al een bankrekening gekoppeld heb. Je telefoonnummer is al gekoppeld aan je bankrekening BE..
maar dit is dus de bankrekening die ik verwjderd wil hebben
12 ik kan kiezen tusse bevestig mij bankrekening of contacteer support. Maar deze bankrekening wil ik NIET bevestigen. Als test heb ik dan wel op bevestig mijn bankrekening geklikt maar dan kom ik op het scherm "kies je bank" .

ik zie geen mogelijkheid om naar het scherm betaalmiddelen te gaan. ik krijg de bankkaart van de nieuwe bank niet toegevoegd. Mijn gsm nummer en of emailadres lijken onlosmakelijk verbonden met die oude bankrekening.

bij de laatse stap, dus wanneer ik druk op bevestig mijn bankrekening en ik uit de lijst met banken toch kies voor de bank die ik wil toevoegen (want de bank die ik wil verwijderen, nl keytradebank, die komt niet voor in het lijstje. opent automatisch de banking app en moet daar een bevestigen met de pincode, dan keer ik automatisch terug naar de payconic app met foutmelding "Je hebt de verkeerde bankrekening gekoppeld'. Je hebt al een andere bankrekening gekoppeld, zorg ervoor dat je de juiste bankrekening selecteert, voordat je verder gaat. Je bankrekening: BE26....

volgens mij ligt het aan de samenwerking tussen keytrade en payconiq. Moest ik een bankrekening willen verwijderen van een bank dat wel in de lijst zou voorkomen denk ik dat het wel zou lukken, denk ik he
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

devilkin schreef:Moest Google gewoon de standaard respecteren, dan zou ze geen mails krijgen op voornaamachternaam@, zij gebruikt zelf enkel met punt. Dus vreselijk irritant.
Ik snap je probleem hoegenaamd niet. Zoals hierboven al aangehaald heeft jouw probleem totaal niets met dat punt te maken. Dat ze mail krijgt op voornaamachternaam@ is simpelweg omdat iemand eens ergens een verkeerd e-mail adres doorgegeven heeft, en daarbij niet dat ze al dan niet een punt vergeten zijn, maar effectief verkeerd gespeld. Voor hetzelfde geld krijgt ze dus ook mail op voornaam.achternaam@ die niet voor haar bestemd is.

Ik vind het juist goed dat dat punt genegeerd wordt, want dan is dat toch al 1 iets waardoor er niet per ongeluk naar verkeerde mensen mail gaan gestuurd worden. Want als janvangent, jan.vangent en jan.van.gent drie verschillende personen zijn, ga je nog veel meer fouten zien gebeuren.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Tomby schreef:Voor hetzelfde geld krijgt ze dus ook mail op voornaam.achternaam@ die niet voor haar bestemd is.
Dit is dus effectief het probleem. Ze krijgt constant mail van andere mensen, die er vanuit gaan dat haar adres het hunne is. Wat niet zo is.
Het probleem zou niet zo zijn moest haar adres gewoon het hare zijn, en niet alle mogelijke varianten ervan...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Jaren geleden ook regelmatig mail gehad op [email protected]. Dit bleek steeds om spam en andere rommel te gaan. Ik heb toen in gmail een filter actief gezet die alle [email protected] mail rechtstreeks naar de prullenmand verwijst. Ik krijg nu enkel nog [email protected] mail in mijn postvak. En die filter is nog steeds in dienst, tot mijn volle tevredenheid. :beerchug:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

[quote="devilkin"]
Dit is dus effectief het probleem. Ze krijgt constant mail van andere mensen, die er vanuit gaan dat haar adres het hunne is. Wat niet zo is.
Het probleem zou niet zo zijn moest haar adres gewoon het hare zijn, en niet alle mogelijke varianten ervan...[/quote]
Nee fout, als jouw SO [email protected] registreert, dan kan niemand anders nog eender welke puntvariatie van dat adress registreren, dus zoals reeds gezegd is: het punt heeft er écht NIKS mee te maken.

Als je dus jan.jansen@gmail registreert, dan is janjansen, jan.jan.sen, j.anjansen etc (alle mogelijke combinaties met en zonder punt) niet meer beschikbaar voor anderen.

Dus nee, het feit dat Google dit feature aanbiedt heeft NIKS met uw problematiek te maken.

EDIT: ik heb absoluut geen idee waarom de quote niet deftig wordt geparset. Iemand een idee? Komt het omdat er een mailadres in deze reactie staat en de parser het daarom opgeeft>
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”