Vandaag heb ik ook de pre-order kunnen doen op de EDPnet webpagina (regio Gent Dampoort, Sint-Amandsberg en Oostakker). Maar, er zijn nog wel wat onduidelijkheden.
Zo kan je bij EDPnet aangeven dat ze je huidige DSL-provider moeten opzeggen (via handige drop down te kiezen), maar enkel zijzelf staan er niet bij... misschien gaat dat dan automatisch... misschien ook niet, niet duidelijk dus.
Anderzijds bieden ze bij de pre-order ook een FRITZ!Box FON WLAN 7530 AX aan, geschikt voor de fiberaansluiting. Echter, dat lijkt me een gewone FRITZ!Box en aangezien ik een pfSense router heb draaien stelt zich de vraag of ik die dan wel nodig heb (buiten voor telefonie misschien die ik niet gebruik)... weer niet duidelijk dus, maar ik veronderstel dus dat ik die niet echt nodig ga hebben. Nu, ik heb hem wel besteld (ze gaven een goede prijs), maar als het niet nodig blijkt wil ik hem misschien wel annuleren.
Dan hebben ze de 100€ zorgeloze installatie. Dat heb ik dan maar niet genomen. Ik kan me niet inbeelden dat de installatie zo moeilijk zal zijn. Het ziet er naar uit dat de fiber in huis via RJ45 zal aangeboden worden en eenvoudig aansluitbaar is (gezien ze het aanbieden via een gewone FRITZ!Box denk/hoop ik dat ik met hulp van een online EDPnet guide mijn weg wel zal vinden in de specifieke instellingen etc.), al kan ik daar dus weer niets over terugvinden...
Veel onduidelijkheid dus, maar we zien wel
Ik ga niet beginnen klagen omdat fiber eraan komt
Add: toch nog wat info gevonden
https://www.edpnet.be/nl/conditions/alg ... aties.html
onder 4. Doe-Het-Zelf Installatie in geval van een Fiber-bestelling en 7. Fiber NT Installatie