De school waar ik werk wil een gedeeld medium gebruiken. Google Drive, Onedrive,...
Hierbij stoten we op volgende problemen:
- weinig opslagruimte en anders een maandelijks bedrag voor extra (maandelijks abbo ligt nogal moeilijk)
- mensen kunnen heel snel zaken wissen (documenten openen en per ongeluk wat backspaces geven, sommigen kunnen er wat van)
- niet echt back-up mogelijk, enkel als iemand wekelijks alles eens op een externe HDD of SDD plaatst
de directie stelt voor:
- genoeg opslagruimte (ong. 100 GB of zelfs meer, we denken erover om eigenlijk alle bestanden vanuit ons leerlingvolgsysteem ook te Back-uppen, als ik zie hoe groot de PWP presentaties en foto's soms zijn, dan zal dit behoorlijk snel vol staan met gedeelde bestanden)
- het moet vlot werken (met 40 tal mensen bereikbaar zijn)
- een extra back-upje kan geen kwaad
- HEEEEEL gebruiksvriendelijk... anders mogen we de anciens (met alle respect

Ikzelf heb thuis een NAS van synology. Ik speel daar wat mee maar ben er niet enorm vertrouwd mee. Ik denk wel dat we voor ons gebruik naar zoiets moeten uitkijken.
Is dit haalbaar? Dan denk ik vooral naar zoveel externe gebruikers? Is dit gebruiksvriendelijk, inloggen en direct bestanden delen en veilig zetten?
Bedankt om mij wat wijzer te maken.