Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Petrol is in the room... Je weet dat helemaal niet. Je bent schijnbaar vergeten dat ik al een infectie heb doorgemaakt met lichte symptomen voor mijn vaccinatie. Ik heb geen flauw idee of mijn recente 'milde' covid-19 te wijten was aan de vaccins of aan mijn afweer. Niemand weet dat.
gezien jouw overtuiging is het voor jou evident dat het vaccin 0 en geen invloed had op jouw ziekteverloop
In die zin snap ik ook dat je elk positief effect vh vaccin staalhard ontkent en zult blijven ontkennen
dan is het uiteraard bizar dat je wel je vaccin bent gaan halen.

nog steeds snap ik niet waarom je op dit deelaspectje blijft focussen.
waarom schiet je bv niet op al die mensen die hen masker foutief dragen en foutief gebruiken? Zijn maskers daarom zinloos?
Ook een deelaspecjte van een andere maatregel
zo heb je bij elke maatregel wel ettelijke deelaspecten waar je kunt op schieten en waar nog veel winst mogelijk is

deze week nog
alle omkironpatienten in de kliniek zijn ongevaccineerd
hier zorgt de groep ongevaccineerden dus voor de volle 100% voor onnodige druk op de zorg. Door hen moet zorg verder uitgesteld worden voor bv duizenden kankerpatiënten.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Je hebt het in deze zin zelf vernoemt. Moet ik er nu echt een tekeningske bij maken? Wie roept hier constant "VACCINATIE? NU!"? Iemand die zichzelf "duizend" noemt bijvoorbeeld? En er zijn er nog.
Helaba, ik blijf dat zeggen.
Vaccinatie nu, verplicht voor iedereen, het is stap 1.
Daarna kijken we verder welke stappen er nog (tijdelijk) nodig zijn.

We zien ook nu weer dat het de vaccinweigeraars zijn die met omikron de kliniek overspoelen.
Met verplichte vaccinatie waren we dus weeral veel verder geweest en was het misschien binnen een maand al back to normal.

Ik heb nog nergens gelezen hoe petrolleke zonder vaccins de pandemie gaat oplossen.
En oplossen wil zeggen alles open zonder dat de zorg overspoeld wordt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Je moet me absoluut niet uitleggen waarvan de kritiek komt. Je zit er trouwens faliekant naast want meer doen je epistels dan ook niet. Ik zeg dingen die mensen niet graag horen maar er uiteindelijk wel toedoen en dat pikt.


Je krijgt kritiek omdat uw uitleg eenzijdig en onvolledig is, niet omdat het pikt want uw punt dat vaccins niet zaligmakend zijn onderschrijft iedereen.

Aandringen op zoveel mogelijk vaccinatie en zelfs verplichting is NIET hetzelfde als denken dat dit alles gaat oplossen. Het is een DEEL op de weg naar een oplossing. Maar dat deel wens je niet dus probeer je het nut te minimaliseren en DAAROM krijg je kritiek.Ik wacht nog altijd op het voorbeeld van iemand die hier zegt dat vaccins alles gaan oplossen. We hebben geduld.

Mensen die er niet voor kiezen gevaccineerd te worden moet men respecteren maar wetenschappers die zich te pleuris werken mag men beschimpen?

Vaccinatie is niet leuk, ik heb er zelf een hekel aan, maar ik, en de overgrote meerderheid, doet het wel omdat het nodig EN nuttig is voor jezelf EN voor anderen. Mensen die louter om persoonlijke redenen niet willen meewerken aan een voor de maatschappij belangrijk gegeven krijgen van mij inderdaad geen schouderklopje voor hun egoïsme. Uiteindelijk kunnen we allemaal de gevolgen dragen en die zijn niet min. Ik blijf op de zere plek duwen dat je streng bent in oordelen over beleidsmakers en wetenschappers maar niet voor mensen die asociaal en egoïstisch gedrag tonen.

Ik schuif de schuld van de pandemie niet UITSLUITEND in hun schoenen maar ze dragen wel en overmatig toe aan de problemen en de gevolgen. Mag men dit niet vermelden, pikt dat misschien? Het pikt bij wie niet prikt :lol:

Je hebt zitten doemdenken over omikron en wat heeft het aangetoond? Dat het wederom vooral ongevaccineerden zijn die de zorg belasten.

Het is altijd makkelijk achterom kijken en dan een conclusie trekken die juist is maar als iemand die zo bezig is met wie wat voorspelde vraag ik u. Achteraf bekeken, was het niet veel beter geweest indien men van dag 1 af de vaccinatie verplicht had? Zou men niet veel minder slachtoffers hebben gehad en veel minder druk op de zorg waardoor veel mensen met andere aandoeningen zoals kankers ook zouden behandeld zijn zoals het hoort? Het antwoord is zeer duidelijk maar ik denk dat de waarheid van deze stelling pikt. Heel dat gezever over de verplichting heeft ons veel tijd en slachtoffers gekost en op de verschrikkelijke bijwerkingen is het nog altijd wachten.

petrol, ik begrijp echt niet waarom jij je tijd hier verdoet met al uw feilloze inzichten. Stel u kandidaat bij de overheid of een unief om de pandemie wereldwijd op te lossen want die indruk geef je soms. Wetenschappers zijn onnozelaars die fouten maken en die het inzicht van u missen. Dat je zelf niet ziet dat dit minstens overdreven, laat staan pretentieus is, tja.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1207 schreef: deze week nog
alle omkironpatienten in de kliniek zijn ongevaccineerd
hier zorgt de groep ongevaccineerden dus voor de volle 100% voor onnodige druk op de zorg. Door hen moet zorg verder uitgesteld worden voor bv duizenden kankerpatiënten.
Waarom blijf je toch altijd onzin spuwen ?
14 daagse hospitalistaties tot 9 januari
0/11j 201
tot 17j 83 unvaxxed 5 vaxxed
tot 64j 345 unvaxxed 410 vaxxed
tot 85j 129 unvaxxed 470 vaxxed
ouder 85j 48 unvaxxed 187 vaxxed

1070 vaxxed vs 806 unvaxxed, de druk op het az is nog steeds groter door gevaccineerden dan niet gevaccineerde.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

iceke schreef:
1207 schreef: deze week nog
alle omkironpatienten in de kliniek zijn ongevaccineerd
hier zorgt de groep ongevaccineerden dus voor de volle 100% voor onnodige druk op de zorg. Door hen moet zorg verder uitgesteld worden voor bv duizenden kankerpatiënten.
Waarom blijf je toch altijd onzin spuwen ?
14 daagse hospitalistaties tot 9 januari
0/11j 201
tot 17j 83 unvaxxed 5 vaxxed
tot 64j 345 unvaxxed 410 vaxxed
tot 85j 129 unvaxxed 470 vaxxed
ouder 85j 48 unvaxxed 187 vaxxed

1070 vaxxed vs 806 unvaxxed, de druk op het az is nog steeds groter door gevaccineerden dan niet gevaccineerde.
Je weet maar al te goed dat dit percentueel is wat men bedoelt. Of is de verhouding tussen vaxxed en unvaxxed ook 55%-45%?

Wel mooi aangetoond dat de vaccins werken tegen ziekenhuis opnames
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:
1070 vaxxed vs 806 unvaxxed, de druk op het az is nog steeds groter door gevaccineerden dan niet gevaccineerde.

1070 vaxxed vs 806 unvaxxed in AZ = totaal 1876 in AZ
10.000.000 vaxxed vs 1.000.000 unvaxxed inwoners in Belgiê
10 op 100.000 vaxxed vs 80 op 100.000 unvaxxed in AZ

Als iedereen gevaccineerd was lagen er slechts 1170 ipv 1876 in het AZ en was de AZ druk opgelost.

1.000.000 idioten gijzelen Belgiê
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Als overheden in 2012 meer aandacht gegeven hadden aan sars hadden we 10 jaar geleden een vaccin gehad. En dan was het ook deftig getest !

Ik stel dat ze een pas invoeren voor vaccins, en dat ze dat gelijk voor alle besmettelijke ziekten doen, alle besmettelijke ziektes weren van de horeca en evenementen:

AIDS, kanker alles gewoon iedereen gelijk. Liefs een ster oppinnen dat de goed zichtbaar zijn ! Dat we zeker weten wie ze zijn.

EDIT:

Het is héél makkeijk een kleinere groep de schuld van alles te geven en te stigmatiseren. Dat hebben ze in de jaren 40 ook gedaan.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ofloo schreef: AIDS, kanker alles gewoon iedereen gelijk. Liefs een ster oppinnen dat de goed zichtbaar zijn ! Dat we zeker weten wie ze zijn..
dan ook een ster voor de duizenden mensen wiens behandeling nu uitgesteld is?
Laatst gewijzigd door 1207 op 16 jan 2022, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

quovadis schreef:Wel mooi aangetoond dat de vaccins werken tegen ziekenhuis opnames
Dizzy schreef: Ik schuif de schuld van de pandemie niet UITSLUITEND in hun schoenen maar ze dragen wel en overmatig toe aan de problemen en de gevolgen.
Dan heb je nog steeds niet door hoe een pandemie in stand gehouden wordt. De vaccinatiegraad is al lang geen overtreffende parameter meer in het tegen houden van besmettingen, want dat is uiteindelijk het grote probleem. Toelaten dat mensen elkaar besmetten is veel erger! Het CST heeft veel meer invloed op de pandemie dan niet gevaccineerden. Spijtig dat je dat niet wil zien en daardoor de oorzaak op de verkeerde plek zoekt.
Dizzy schreef:Je hebt zitten doemdenken over omikron en wat heeft het aangetoond?
Doemdenken? Het feit dat ik het een tsunami noem in plaats van een golf? Hoe noem jij het dan?
duizend schreef:Helaba, ik blijf dat zeggen.
Tuurlijk, dat is je volste recht!
duizend schreef: Ik heb nog nergens gelezen hoe petrolleke zonder vaccins de pandemie gaat oplossen.
Met vaccins, zelfs 100 vaccinatiegraad los je die niet op. Integendeel, het kan ze nog verder aanwakkeren cfr CST.
duizend schreef:En oplossen wil zeggen alles open zonder dat de zorg overspoeld wordt.
Oplossen, dat gaan we moeilijk zelf doen zoals we nu bezig zijn, maar het zal dan in de richting van een endemische toestand moeten evolueren en ik vrees dat dat nog wel even gaat duren.
1207 schreef:gezien jouw overtuiging is het voor jou evident dat het vaccin 0 en geen invloed had op jouw ziekteverloop
In die zin snap ik ook dat je elk positief effect vh vaccin staalhard ontkent en zult blijven ontkennen
dan is het uiteraard bizar dat je wel je vaccin bent gaan halen.
Zie je nu niet in dat je jezelf tegenspreekt? Waar zeg ik dat het evident is dat het vaccin geen invloed zou gehad hebben op mijn laatste ziekteverloop? Daar is niemand zeker van. Maar evident? Ken je de betekenis van dat woord? Globaal is er uiteraard een groot effect, maar individueel kan niemand dat zeggen. Je bent blijkbaar de superverspreiders al vergeten of de mensen met een mild tot geen klinisch verloop voor de vaccinatie. Het zijn uiteindelijk nog altijd de uitzonderingen die in het hospitaal of tussen zes planken terecht komen hoor.
Het is pertinent onwaar dat ik elk positief effect van het vaccin staalhard ontken. Je bent leugens aan het vertellen 1207. Lees het forum er maar op na als je daar de moed en de wil voor kan opbrengen.
Ofloo schreef:Als overheden in 2012 meer aandacht gegeven hadden aan sars hadden we 10 jaar geleden een vaccin gehad. En dan was het ook deftig getest !
Na 2002 was er een algemeen werkend vaccin op meerdere targets tegen de stam van de coronavirussen. Maar dat moest snel verdwijnen omdat er anders een miljarden business van de verkoudheidsmiddeltjes een stevige knauw zou krijgen.
Edit
quovadis schreef:Wel mooi aangetoond dat de vaccins werken tegen ziekenhuis opnames
En ook dat 1207 onzin uitkraamt als 1207 zegt dat alle gehospitaliseerde patiënten met omicron niet gevaccineerd zijn. Waar blijft 1207 het in godsnaam vandaan halen..
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Dan heb je nog steeds niet door hoe een pandemie in stand gehouden wordt. De vaccinatiegraad is al lang geen overtreffende parameter meer in het tegen houden van besmettingen, want dat is uiteindelijk het grote probleem. Toelaten dat mensen elkaar besmetten is veel erger! Het CST heeft veel meer invloed op de pandemie dan niet gevaccineerden. Spijtig dat je dat niet wil zien en daardoor de oorzaak op de verkeerde plek zoekt.

Met vaccins, zelfs 100 vaccinatiegraad los je die niet op. Integendeel, het kan ze nog verder aanwakkeren cfr CST.

Globaal is er uiteraard een groot effect, maar individueel kan niemand dat zeggen.

Doemdenken? Het feit dat ik het een tsunami noem in plaats van een golf? Hoe noem jij het dan?
Waar zijn die cijfers die dat bewijzen?

100% vaccinatiegraad lost wel degelijk iets op nl de overmatige druk op de zorg oa en dus ook deels de oplopende kosten. Hoe de hogere vaccinatiegraad de pandemie zou aanwakkeren is me een raadsel, misschien al die mensen die vinden dat vaccinatie een wonderoplossing maar waar je geen voorbeeld van kan vinden.

Als er globaal een groot effect is zoals je zelf aangeeft dan is het evident dat er ook individueel veel en betekenisvolle effecten zijn. Uiteraard niet bij elk individu maar wel bij een grote groep want anders kan je nooit tot een globaal groot effect komen. Bij uw besmetting zei je dat de mildheid mogelijk was door een eerdere besmetting maar je weet het niet zeker, het kan dus even goed gewoon het vaccin zijn dat je beschermde. Toch minimaliseer je weer dat potentieel individueel effect en focus je op de onbewezen eerdere besmetting.

Je zei hier ergens zelf noem mij maar een doemdenker over de omikron evolutie, nu we het doen is het weer niet goed.

En dan weer mensen die denken dat vergelijkingen met de jaren '40 opgaan :roll: Het CST is wel voor gevaccineerden he. Niet gevaccineerden zijn NIET de schuld van alles maar dragen wel een overmatig bij aan bepaalde problemen, iets waar ze bovendien zelf en bewust voor kiezen. Joden kozen niet om Joods te zijn, Joods zijn is niet schadelijk noch worden niet gevaccineerden opgejaagd, opgesloten in ghetto's of simpelweg afgemaakt. Neen, helaas sterven nog iedere dag mensen door het virus en weigeren mensen om een kleine bijdrage te leveren om dit te beperken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef: Waar zijn die cijfers die dat bewijzen?
Check de weekelijks briefing van Sciensano, als ongevaccineerde heb je nu de helft minder kans om besmet te worden(ttz. om ziek te worden)
Enkel de booster bied nog bescherming, maar die zit dus ondertussen op weken ipv op maanden & dat gaat er niet beter op worden in de toekomst.
Wat we nu al zien = dat gevaccineerden hun weerstand meer en meer naar de knoppen gaat, mede door de lockdowns, mede door de vaccins en mede door de sanitaire maatregelen... en dat gaat er dus niet beter op worden met booster 2,3,4 enz.
Dizzy schreef: 100% vaccinatiegraad lost wel degelijk iets op nl de overmatige druk op de zorg oa en dus ook deels de oplopende kosten. Hoe de hogere vaccinatiegraad de pandemie zou aanwakkeren is me een raadsel, misschien al die mensen die vinden dat vaccinatie een wonderoplossing maar waar je geen voorbeeld van kan vinden.
Nee dus, die druk op de zorg is gewoon een beleidskeuze, dit zien we al 30 jaar, niet alleen hier trouwens.


Dizzy schreef:
En dan weer mensen die denken dat vergelijkingen met de jaren '40 opgaan :roll: Het CST is wel voor gevaccineerden he. Niet gevaccineerden zijn NIET de schuld van alles maar dragen wel een overmatig bij aan bepaalde problemen, iets waar ze bovendien zelf en bewust voor kiezen.
Nee, dat doen ze niet, er liggen nog altijd meer gevaccineerde in het az dan ongevaccineerde, die vlieger gaat dus niet op.
We gaan roken, drinken of fastfood toch ook niet vebieden ?
Dizzy schreef: Joden kozen niet om Joods te zijn, Joods zijn is niet schadelijk noch worden niet gevaccineerden opgejaagd, opgesloten in ghetto's of simpelweg afgemaakt. Neen, helaas sterven nog iedere dag mensen door het virus en weigeren mensen om een kleine bijdrage te leveren om dit te beperken.
Het is geen kleine bijdrage, ik wil die rommel niet, ik wil dat cst niet & ik wil dit beleid niet... IK DOE DAAR NIET AAN MEE, zo simpel is het.
De druk in de zorg is mijn probleem niet, dat ze het maar proberen op te lossen, je zou ondertussen al moeten ingezien hebben dat het met vaccins niet gaat lukken, dat het met lockdowns niet gaat lukken en dat het met een cst al helemaal niet gaat lukken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Dan heb je nog steeds niet door hoe een pandemie in stand gehouden wordt. De vaccinatiegraad is al lang geen overtreffende parameter meer in het tegen houden van besmettingen, want dat is uiteindelijk het grote probleem. Toelaten dat mensen elkaar besmetten is veel erger!
leuk dat je wederom verwijten stuurt :)

soit, dat mensen mekaar besmetten dat kun je niet beletten, zeker niet in de praktijk
ook jij moet wel eens naar de supermarkt en dan hou je nergens de vereiste meters afstand die theoretisch nodig is
net zoals je mensen nooit zult kunnen verbieden om te neuken, ook hiv zal dus blijven bestaan

je hebt de theorie maar de praktijk is veel belangrijker
heb je dus een middel dat het ziekteverloop naar beneden haalt, de zorg ontlast, dan meot je dat gebruiken.
Als niemand nog ziek wordt van corona, of sterft, dan maakt het niet uit dat alle 7 miljard mensen op de planeet besmet zijn
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Mensen besmetten elkaar natuurlijk niet in de supermarkt, daar dragen ze mondmaskers. Dat gebeurt gewoon op café en restaurant, waar die mondmaskers de hele tijd af zijn.

Het is niet voor niks dat de horeca na de scholen en nog voor de werkvloer voor de meeste besmettingen zorgen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Mensen besmetten elkaar natuurlijk niet in de supermarkt, daar dragen ze mondmaskers. Dat gebeurt gewoon op café en restaurant, waar die mondmaskers de hele tijd af zijn.
Horeca Nederland al weken dicht, maar toch besmettingcijfers die voor ons niet onderdoen?

Nederlands die bij ons zijn komen consumeren verklaart slechts een gedeelte daarvan, dat weet jij ook. Voor wie boven de Moerdijk woont is dat ook niet opportuun om dat meer dan eens te doen.

Derde cluster na school en werk is volgens Sci en Sano de verzorgingsinstellingen. Horeca volgt pas daarna in de "gemeenschapscluster" (die ze deelt met nog andere zaken).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Oplossen, dat gaan we moeilijk zelf doen zoals we nu bezig zijn, maar het zal dan in de richting van een endemische toestand moeten evolueren en ik vrees dat dat nog wel even gaat duren.
Zoals verwacht, geen oplossing van de petrol en net zoals iceke in al zijn reply’s: continu blijven afkraken van de enige oplossing die er vandaag is en die zich al meermaals bewezen heeft.

Maar ze werkt niet 100% en dat is toch zo moeilijk te begrijpen… :lol:

De vaccins zorgen ervoor dat ons gezondheidssysteem niet overspoeld wordt en dat we de economie kunnen laten draaien totdat de endemische toestand er is.

Dus eerst 100% vaccineren, dan zien of we er zo geraken en indien niet beperkt andere maatregelen nemen totdat we er zijn.

Moeilijk hè, maar nee, 1 miljoen onnozelaars blijven het gewoon verbrodden tot de vaccinatieverplichting er zal zijn.

En als iedereen gevaccineerd is dan zal Iceke de conclusie trekken dat het vaccin niks helpt, want er liggen immers enkel gevaccineerden in het ziekenhuis. :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef: Waar zijn die cijfers die dat bewijzen?
Die van de tsunami? Zijn de dagelijkse besmettingscijfers niet genoeg soms???
Dizzy schreef:Hoe de hogere vaccinatiegraad de pandemie zou aanwakkeren is me een raadsel.
Dat komt omdat je nog altijd de definitie van een pandemie niet respecteert. Een pandemie betekent besmettingen. Zo ver ben je mee he. Zonder besmettingen dus geen pandemie. Ik hoop dat je ondertussen al wel door hebt dat de vaccinaties de besmettingen niet tegen houden. Ze beletten of milderen enkel het klinisch verloop na besmetting. (@1207 dat is dus iets helemaal anders dan jij denkt dat ik zeg hé) Damage control dus, niet meer niet minder. En ja de zorg en bla bla. Maar dat zegt niks over de pandemie! Kijk trouwens nog eens goed naar de titel van het topic.
De overgrote hoop van de Belgen laten zich vaccineren om niet ziek te worden maar vooral om van het gezeik van paskes en certificaten van af te zijn. Door vaccinatie begeven mensen zich in de maatschappij alsof er bijna geen virus meer circuleert. Kijk naar de schade die het CST aanricht. Het moedigt mensen aan om elkaar te gaan besmetten! Dus ja, dat wakkert de pandemie, het aantal besmettingen en de vorming van mutaties aan. Omicron is daar toch wel het frappantste bewijs van.
En dan heb ik het nog niet gehad over natuurlijke selectie in de biologie en de gevolgen van een massale vaccinatie op de vorming van sterkere varianten.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

petrol242 schreef: Omicron is daar toch wel het frappantste bewijs van.
euh, nee, omicron is daar niet het frappanste bewijs van... de kans dat omicron gemuteerd is van mens op dier en terug op mens is vrij groot.

We mogen vanaf morgen als kluizenaar gaan leven, als de muizen & kamelen blijven verder poeppen maakt dat geen hol uit :angel:

Zoals verwacht, geen oplossing van de petrol en net zoals iceke in al zijn reply’s: continu blijven afkraken van de enige oplossing die er vandaag is en die zich al meermaals bewezen heeft.

Maar ze werkt niet 100% en dat is toch zo moeilijk te begrijpen… :lol:
Wanneer ga je nu eens doorhebben dat die vaccins niet heiligmakend zijn ?
Er is wel een andere oplossing, nl. gezonder beginnen leven en qua beleid beginnen testen zoals ze in Denemarken al meer dan een jaar met succes doen.
'tees vat het mooi samen voor jou
[youtube]mZAa1BsB2ZI[/youtube]
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Dat komt omdat je nog altijd de definitie van een pandemie niet respecteert. Een pandemie betekent besmettingen. Zo ver ben je mee he. Zonder besmettingen dus geen pandemie. Ik hoop dat je ondertussen al wel door hebt dat de vaccinaties de besmettingen niet tegen houden. Ze beletten of milderen enkel het klinisch verloop na besmetting.
Tot zover weer het theoretisch uurtje geleuter. Maar weer geen praktische oplossing.
En nog maar eens afkraken van de vaccins, de enige oplossing die er vandaag is zonder de maatschappij continu op slot te draaien. Quasi alles is vandaag open uitgezonderd de massa events. Misschien na de vaccinatieverplichting, we zullen zien.

En de vaccins houden wel degelijk besmettingen tegen, maar geen 100%.
Studies genoeg die dat aantonen, al een paar keer gepost.
Het is en blijft een moeilijk begrip die percentages. :lol:

En voor de testen testen testen adepten ook weer de praktische vragen die nooit beantwoord worden:
1. Hoe verplicht en controleer je iedereen om zich om de x dagen te laten testen.
2. Hoe verplicht en controleer je de quarantaine voor wie positief getest wordt.

Voor de vaccinatie is de controle simpel, we doen het nu al. Nu nog de verplichting…
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
En voor de testen testen testen adepten ook weer de praktische vragen die nooit beantwoord worden:
1. Hoe verplicht en controleer je iedereen om zich om de x dagen te laten testen.
2. Hoe verplicht en controleer je de quarantaine voor wie positief getest wordt.

Voor de vaccinatie is de controle simpel, we doen het nu al. Nu nog de verplichting…
Ah, daarvoor gaan we dus zondag betogen hé, in zo'n maatschappij wil ik en vele anderen niet leven.

De wereld wordt niet beter met een verplichte vaccinatie 3X per jaar & een controle 24/7, dream on.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

iceke schreef: euh, nee, omicron is daar niet het frappanste bewijs van.
Waar ik op doelde is de epidemiologische toestand. Het geleuter zoals duizend dat noemt. Omicron is inderdaad afkomstig uit een containerwissel. Heel vermoedelijk muizen.
duizend schreef:En de vaccins houden wel degelijk besmettingen tegen, maar geen 100%.
Hoeveel % is het dan exact volgens jou? Juist... De besmettingscijfers zijn nog nooit zo hoog geweest. Hoe verklaar je dat dan?
duizend schreef:Nu nog de verplichting…
En hoe denk je dat af te dwingen, laat staan te verbaliseren? Zoals bij polio? Veel succes zeg ik dan.
Veel mensen twijfelen al om de booster te laten zetten en bijna iedereen die ik ken zien de vierde prik helemaal niet meer zitten.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maar Omikron is daar dus niet het frappanste bewijs van, erger nog, Omikron heeft daar helemaal niks mee te maken...
't is niet omdat Duizend & co het niet snapt dat je verkeerde voorbeelden moet aanhalen.
We mogen in ons handjes vrijven met Omikron, een Corona virus dat Delta uit de markt duwt & niet op de longen springt zoals het Wuhan virus & Delta dat deed.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Daar zou ik toch wel mee oppassen. Delta is nog niet weg en er zijn al co-infecties vast gesteld.

Omicron is ook niet zo onschuldig als hoe het soms wordt voorgesteld.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Yup, zorg dat ge genoeg slaapt, zorg dat je genoeg sport, eet gezond, rook niet, drink met mate & zorg dat ge genoeg vitamines binnenkrijgt....dan is er voor het grootste deel van de bevolking geen rommelvaccin nodig. Dat is punt 1
Punt 2 = dan aan wie gaan we die rommelvaccins wel geven ? Ook dat is vrij duidelijk, aan diegene met onderliggende aandoeningen, aan de niet actieve bevolking en als het mogelijk is ook aan diegene die het niet zo nauw nemen met die puntjes hierboven.
Punt 3 = hoe houden we die zorg op peil in een epidemie ?

De wereld staat al 2 jaar op z'n kop & niemand ziet er graten in :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik snap nog altijd niet waarom er in de pers geen kritische noot geplaatst wordt bij de huidige vertraging van de stijgingen. Elke ochtend weer een goed nieuws show dat de cijfers zo snel niet meer stijgen. Maar we zitten toch duidelijk op een niveau nu, dat de meest waarschijnlijke verklaring simpelweg is omdat we het qua testen niet meer kunnen bijbenen ? Als er een capaciteit is van 100k tests per dag, lijkt het me evident dat je meer een meer besmettingen zult missen die je anders wel zou getest hebben. Op Worldometer zie ik dat we ondertussen al boven de 30k besmettingen per dag zitten, wat dus betekent dat al minstens 1 op 3 positief test. Ik ga er hierbij ook van uit dat we ondertussen gewoon de max testcapaciteit benutten, anders is het percentage nog hoger.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Waar zijn die cijfers die dat bewijzen?
Die van de tsunami?
Neen, die van "Het CST heeft veel meer invloed op de pandemie dan niet gevaccineerden."
petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Hoe de hogere vaccinatiegraad de pandemie zou aanwakkeren is me een raadsel.
Dat komt omdat je nog altijd de definitie van een pandemie niet respecteert. Een pandemie betekent besmettingen. Zo ver ben je mee he. Zonder besmettingen dus geen pandemie. Ik hoop dat je ondertussen al wel door hebt dat de vaccinaties de besmettingen niet tegen houden. Ze beletten of milderen enkel het klinisch verloop na besmetting. (@1207 dat is dus iets helemaal anders dan jij denkt dat ik zeg hé) Damage control dus, niet meer niet minder. En ja de zorg en bla bla. Maar dat zegt niks over de pandemie! Kijk trouwens nog eens goed naar de titel van het topic.
De overgrote hoop van de Belgen laten zich vaccineren om niet ziek te worden maar vooral om van het gezeik van paskes en certificaten van af te zijn. Door vaccinatie begeven mensen zich in de maatschappij alsof er bijna geen virus meer circuleert. Kijk naar de schade die het CST aanricht. Het moedigt mensen aan om elkaar te gaan besmetten! Dus ja, dat wakkert de pandemie, het aantal besmettingen en de vorming van mutaties aan. Omicron is daar toch wel het frappantste bewijs van.
En dan heb ik het nog niet gehad over natuurlijke selectie in de biologie en de gevolgen van een massale vaccinatie op de vorming van sterkere varianten.
Zonder vuur geen brandweer, helaas... compleet onrealistisch net zoals besmettingen uitsluiten onrealistisch is. Zelfs met 100% vaccinatie en TOI zal je besmettingen hebben. Ik zou met diezelfde redenering dan ook kunnen beweren dat TOI niet werkt want we blijven besmettingen hebben. Opnieuw het is en blijft EN EN. De vaccins waren en blijven zeer belangrijk in onze aanpak, het minimaliseren van een factor is contraproductief.

De zorg bla bla :roll: Wat kan ons de zorg schelen als jij maar op een puntje gelijk zou kunnen krijgen.
De meerderheid is niet bezig met uw definities van pandemies of onderscheid tussen besmettingen, ziekte enz... ze willen uit deze crisis en zien het geheel (globaal zoals jij wil). Het heeft geen zin te mierenneuken over 1 factor want ALLE factoren zijn nodig.

Bedankt om het nut van het CST nog eens te herhalen. Het maakt niet uit hoe de kat muizen vangt. Jammer dat je weer compleet uit de bocht gaat bij uw ongefundeerde bewering dat mensen met CST meer zouden besmetten dan mensen die overal lak aan hebben, zeker aan de belangen van anderen, de ikke ikke ikke-groep. Vreemd toch dat ondanks er zoveel meer gevaccineerden zijn en dat zij zich losbandig zouden gedragen de zorg overmatig belast wordt door brave ongevaccineerden :lol:

Het leven gaat verder en het leven bevat risico's, dat was ook zo voor corona. Het CST bevordert vaccinatie en vaccinatie beperkt de gevolgen van besmetting. Uiteindelijk is het beperkte leven enkel mogelijk met de maatregelen waaronder dus vaccinatie en CST. Zonder deze zouden de problemen niet kleiner maar veel erger zijn, hun nut is dus ontegensprekelijk.

Wat is uw alternatief eigenlijk? De TOI is in de praktijk onrealistisch, zeker enkel op zichzelf staande dus dan rest enkel het virus laten woeden en iedereen die het krijgt aan zijn lot overlaten, een complete overrompeling van de zorg erbij waarbij nog meer casualties bij andere aandoeningen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Als je nog niet wil erkennen waar het CST zo zwaar in de fout gaat en faalt, tja, dan is discussie zinloos.
Vaccins houden besmettingen niet tegen maar ze worden wel gebruikt als criterium om interactie met mensen toe te laten???
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

petrol242 schreef:Vaccins houden besmettingen niet tegen
Vaccins houden besmettingen wél tegen.
Alleen hoopte "iedereen" op 100% tegenhouden en in de praktijk is het maar (?) 50%.
En dat is het probleem met het CST: iedereen denkt "alles mag", terwijl het risico op besmetting fors verlaagd is, maar niet sterk genoeg, laat staan dat het risico onbestaande is.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

petrol242 schreef: Vaccins houden besmettingen niet tegen maar ze worden wel gebruikt als criterium om interactie met mensen toe te laten???
Het is gewoon een verkapte dwangmaatregel om de vaccinatiegraad te verhogen. Uiteindelijk zullen ze net zoals in Frankrijk een gezondheidspas willen doorduwen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Als je nog niet wil erkennen waar het CST zo zwaar in de fout gaat en faalt, tja, dan is discussie zinloos.
Vaccins houden besmettingen niet tegen maar ze worden wel gebruikt als criterium om interactie met mensen toe te laten???
Alé van hetzelfde laken een pak. Uiteraard is het CST, vooral in naam, niet de beste keuze gebleken MAAR opnieuw betekent dat NIET dat het nutteloos is. Het zorgt voor een hogere vaccinatiegraad en dat is onbetwistbaar positief. Steeds meer landen zien dat ook in.

Dat iedereen denkt dat alles mag is ook een foute veronderstelling, waar zijn die mensen die denken dat alles mag dan? Er zijn nog altijd maatregelen en beperkingen, ook voor wie een CST heeft. Bovendien is er geen grond om te beweren dat bij mensen die geen vaccinatie wensen zich wel of beter aan de regels zouden houden waartegen ze zelfs soms betogen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Al eens op café geweest? :roll:
heist_175 schreef:Alleen hoopte "iedereen" op 100% tegenhouden en in de praktijk is het maar (?) 50%.
Niet iedereen en 50%? Ik vermoed dat dat jouw buikgevoel is? :-D Dat verklaart de hoge besmettingscijfers? Wat een billekletser.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

petrol242 schreef:
heist_175 schreef:Alleen hoopte "iedereen" op 100% tegenhouden en in de praktijk is het maar (?) 50%.
Niet iedereen en 50%? Ik vermoed dat dat jouw buikgevoel is?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220109_97853537
Wie al drie prikken kreeg, heeft ook twee tot drie keer minder kans om met omikron besmet te raken.
In Denemarken blijkt dat een dubbel gevaccineerde die toch besmet raakt circa 30 procent minder vaak een huisgenoot aansteekt dan een niet-gevaccineerde. Bij wie al drie keer geprikt is, is dat 50 procent. De cijfers slaan zowel op omikron- als deltabesmettingen: de onder­zoekers vinden wat dat betreft geen verschil tussen beide varianten.
En dat was in het verleden niet anders, wel met andere percentages.
Eerder waren er ook al studies voor de Britse variant (alfa). In Engeland bleek één prik de kans op verdere transmissie met 35 à 50 procent te verminderen. In Schotland was dat 30 procent, in Finland 40 procent.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Maar Petrol wat denk je zelf.

We hebben een 50% besmettelijkere variant dan een al heel besmettelijk Delta variant. Ja het getal waarmee de besmetting vermindert is niet bekend. Wat wel bekend is dat er wel degelijke een afname is van hoe besmettelijk iemand kan zijn. En dat kan je niet negeren want dat is dankzij het vaccin. Dat is een indirect voordeel die je niet kan meten die afhankelijk is van de virale lading maar die er wel is.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef:
duizend schreef:En de vaccins houden wel degelijk besmettingen tegen, maar geen 100%.
Hoeveel % is het dan exact volgens jou? Juist... De besmettingscijfers zijn nog nooit zo hoog geweest. Hoe verklaar je dat dan?
duizend schreef:Nu nog de verplichting…
En hoe denk je dat af te dwingen, laat staan te verbaliseren? Zoals bij polio? Veel succes zeg ik dan.
Veel mensen twijfelen al om de booster te laten zetten en bijna iedereen die ik ken zien de vierde prik helemaal niet meer zitten.
Simpel, omikron pakt alle ongevaccineerden en een deel van de gevaccineerden nog eens koud bij hun pietje. Besmetting met voorgaande variant geeft weinig immuniteit tegen omikron.
En omikron is uiteraard veel besmettelijker.

Al wat nu in het ziekenhuis ligt met omikron is niet gevaccineerd weet je nog?

Volgens de studies en de virologen is de bescherming tegen besmetting meer dan 50% tegen delta en omikron.

Niks verbaliseren. Vaccinatie qr code scannen vooraleer je ook maar ergens binnenkomt. Geen vaccin, niet binnen.
Simpel en effectief. We doen het nu ook al in de horeca.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

En haalt daar ook zeer weinig uit, wat mijn vriendin jammergenoeg heeft mogen ondervinden (onze enige uitstap tijdens kerst periode was een restaurant). CST is en blijft een vals gevoel van veiligheid.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

devilkin schreef:En haalt daar ook zeer weinig uit, wat mijn vriendin jammergenoeg heeft mogen ondervinden (onze enige uitstap tijdens kerst periode was een restaurant). CST is en blijft een vals gevoel van veiligheid.
Dat weet je niet want we kunnen niet vergelijken met een situatie zonder CST. Wat we wel weten is dat CST aanzet tot vaccineren en dat vaccineren onbetwistbaar voordelen biedt. Hoeveel absolute veiligheidsmaatregelen kennen we? De veiligheidsgordel kunnen we dan ook best afschaffen want elke week vallen er doden MET de riem aan, vals gevoel van veiligheid?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Heel zwart/wit bekeken... en ik heb ook niet gezegd dat niet *niet* helpt.

Typisch wel in deze draad, een hoop mensen die geen grijswaarden kunnen waarnemen ;)

Dat het helpt om mensen te overtuigen, da's een feit. Maar zoals het NU is gepositioneerd - CST is heilig en alleen CST werkt - is fout. Al het overige moet blijven gebeuren - afstand, hygiene, testen!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Denk dat het gewoon simpel is het is een EN en EN verhaal. Je gaat gewoon met beperkte maatregelen en vaccineren veel doen. Dat het nu wat te losjes is kan je wel zeggen maar aan andere kant ik denk dat 90% van de bevolking het helemaal zat. Als je nu een lockdown zou doen dan gaat het niet meer werken.

Beste wat je nu kan doen is consistente, duidelijke en eenzijdige maatregelen doen waarbij geen voer voor discussie kan zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wie had dat gedacht, iet vanop de knack site :angel:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/de-d ... WIpmjdIZuE
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boonpwnz schreef:Denk dat het gewoon simpel is het is een EN en EN verhaal.
Dat zou het moeten zijn en ook dat is al genoeg herhaald, maar het is het niet. Quarantaineperiodes inkorten, de teststrategie aanpassen (reken op een vijfvoud momenteel van de besmettingen tov hetgeen sciensano doorgeeft) en mensen oproepen om ziek te gaan werken. Nee, dat 'EN' verhaal is al lang geleden verteld.
Dizzy schreef:Wat we wel weten is dat CST aanzet tot vaccineren en dat vaccineren onbetwistbaar voordelen biedt.
Het CST zet aan tot menselijke interactie en dat is de drijfveer achter alle besmettingen.
duizend schreef:Volgens de studies en de virologen is de bescherming tegen besmetting meer dan 50% tegen delta en omikron.
Kan je mij die studies eens tonen?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Die zijn er niet, het is de Croo of erger nog zijn woordvoerder die dat altijd uitbraakt.
Hij is trouwens al geinterpelleerd in de kamer over zijn uitspraken die hij 14 dagen geleden deed op VTM. Niet dat het veel uitmaakte, het kwaad was al geschied. (zie de link van Heist met de fackcheck van de standaard)

En zo komen we dus uit bij massavorming, ik dacht altijd dat de eerste minister stond voor rede & voor rust in't kiekenkot. Niet dus, en het gaat van kwaad naar erger met zijn uitspraken.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”