Dizzy schreef:
Uiteraard gaat er meer aandacht naar een brandende EV, zeker als die een dag moet ondergedompeld worden in een container of anders onblusbaar is. Dat is veel spectaculairder en dus betere clickbait. Het probleem is echter wel reëel en vormt discussiestof in België en buitenland. Als een huis afbrandt door een step die aan het opladen was dan komt dat OOK in de media. Dat verzekeraars op dit risico inspelen is niet meer dan logisch net zoals het logisch is dat in situaties met gedeelde kosten mensen liever niet de kosten betalen waar ze zelf niets aan hebben.
Ging me er vooral over dat het bijna niet voorkomt en de risicos van het in brand vliegen soms veel groter zijn bij ICE:
https://www.auto55.be/nieuws/33993-bran ... -leverbaar
Nu dat een ev moeilijker te blussen is ben ik volledig mee akkoord.
Ook de verzekering dat is bij ons dus niet duurder geworden en mocht dat zo zijn de mensen op het gelijkvloer betalen ook mee voor de lift en die gebruiken die ook niet. Dus zeker binnen een appartementen complex heb je altijd wel kosten waar je eigenlijk niks aan hebt (maar dat is weer een heel andere discussie)
Dizzy schreef:
Dat VW vooral topmodellen biedt is niet door de hoge vraag want dan zagen we er wel meer rijden dan nu het geval is maar door het feit dat men daarop een hogere marge kan halen. Indien de vraag echt hoog was dan hadden de constructeurs nu WEL modellen die de grote massa kan en wil betalen.
Neen de verkoop van de ID4 gaat boven verwachting en is de best verkopende EV van heel de VAG group:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... in-de-min/
Zijn trouwens bij MIG motors geweest bij jouw in de buurt en hebben dat ook bevestigd dat momenteel enkel op de PRO en GTX gefocust word omdat voornamelijk bedrijven deze toch bestellen.
Dizzy schreef:
Het probleem is inderdaad dat dat laden langer duurt, je neemt dus niet enkel plaats in maar dat ook voor langere tijd. Combineer dat met time is money en het feit dat niemand nog tijd heeft en een volgebouwd land met amper ruimte en het wordt mooi.
Ja al moet je een ev ook niet elke dag opladen ( leuk als je het thuis kan) maar voor de gemiddelde belg zal 2x per week meer dan voldoende zijn.
Mij lijkt het grootste probleem mensen die daar parkeren met ICE wagens.
Snelladen is een ander verhaal maar dat is inderdaad duurder