Dizzy schreef:Communiceren hoeft uiteraard niet, de consument is toch een domme gans die graag betaalt, waarom die informeren.
Ik ben meer voor de reactie van Woutervh, een stevige prijsverhoging voor iets vragen en dan bij afschaffing... de prijs gelijk houden dat doet vragen rijzen. Eingelijk is de verlaging van het aanbod ook een vorm van prijsverhoging want je krijgt minder voor dezelfde prijs. Bedrijven die aan hun prijzen/aanbod morrelen mogen daar beste een uitleg voor geven.
Ze gokken nu gewoon en hopen dat de meerderheid gewoon gelijk een lammetje blijft betalen.
Je ziet hetzelfde bij voeding.
Pakjes van 250g worden ineens maar 225g voor dezelfde prijs. Ze hopen erop dat je het niet doorhebt.
Zoal je zegt, het merendeel let totaal niet op wat ze betalen of kopen.
Op kantoor schrik ik ervan hoe weinig mensen kennen over prijzen bijvoorbeeld.
Het zou natuurlijk leuk zijn mochten ze dat uitleggen, maar ik versta helemaal dat ze dat niet doen. Het merendeel ziet het niet.