Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

NuKeM schreef: Wel zijn er studies die aantonen dat kinderen over het algemeen niet erg ziek worden... ik stel dus niets (op basis van mijn beperkte ervaring), de studies wel op basis van een brede pool.
Maar ze besmetten wel mensen die wèl erg ziek kunnen worden, want kinderen zijn niet geïsoleerd in de samenleving. Hoe meer kinderen besmet raken - wat vooral maar niet uitsluitend in de school gebeurt - hoe meer mensen besmet raken die wel erg ziek kunnen worden. Daarom dat je kinderen nooit uit de discussie kan laten, iets wat vandaag ook op hoger niveau niet meer gebeurt.
krisken schreef:Qua Omikron klopt het (gedeeltelijk) : daar worden kinderen minder ziek van dan de andere varianten.
Heb je daar een bron van? Ik heb een bron van het tegendeel, hoewel het nog de vraag is of de variant kinderen vaker ziek maakt OF er gewoon veel meer kinderen besmet raken en er nog altijd een gelijkaardig % ziek worden...
wied schreef: Erg benieuwd hoelang zij de enigen blijven in europa...
Zomerseizoen komt er weer aan he. De vorige 2 jaren heeft hun economie bijzonder geleden. Spanje heeft er alle belang bij van te minimaliseren.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:
krisken schreef:Qua Omikron klopt het (gedeeltelijk) : daar worden kinderen minder ziek van dan de andere varianten.
Heb je daar een bron van? Ik heb een bron van het tegendeel, hoewel het nog de vraag is of de variant kinderen vaker ziek maakt OF er gewoon veel meer kinderen besmet raken en er nog altijd een gelijkaardig % ziek worden...
Neen, ik heb er geen bron van. Dit is op basis van mijn eigen ervaringen als ambulancier en de updates die ik krijg van 5 ziekenhuizen qua bezettingen van de COVID-ruimtes (zowel gewone als IC)
- UZ Gent
- AZ Oudenaarde
- Glorieux Ronse
- ASZ Geraardsbergen
- Sint Elisabeth Zottegem

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef: Neen, ik heb er geen bron van. Dit is op basis van mijn eigen ervaringen als ambulancier en de updates die ik krijg van 5 ziekenhuizen qua bezettingen van de COVID-ruimtes (zowel gewone als IC)
Wel, de VS lopen wat voor op ons inzake Omicron.

Ook maakt Omicron pas nu voor het eerst kennis met onze scholen, een omgeving die bij vorige varianten bijzonder in de smaak viel (herinner u PR% van 25%). Daar tegenover staat dat men nu wel betere maatregelen hanteert in de scholen dan voor december.

Ik zou dus nog even wachten, m.i. is het echt nog te vroeg voor conclusies inzake Omicron.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

CCatalyst schreef:
...file-uitleg waarbij kinderen gebruikt zouden moeten worden om ouders gedwongen thuis te zetten...
Het is niet alsof we net uit de feestdagen komen waarin zelfs mensen zonder kinderen verlof nemen om te gaan skieën...

@Vaccins voor kinderen en toekomende varianten
Het is zelfs amper bewezen dat de huidige vaccins/booster werkt tegen de huidige golven (of zitten we nu bijna aan een golf van 125000 niet-gevaccineerde besmettingen per dag misschien?), wat kunnen we dan uitspraken gaan doen voor de komende varianten. Ik begrijp ook niet hoe een vaccin wel zou helpen tegen omikron, maar een eerder opgelopen besmetting niet.

Als ouder heb je de verantwoordelijkheid om te kiezen in het belang van uw kind. En dat hoeft niet per sé klakkeloos overnemen zijn wat wordt ingelepeld. Elk moet deze keuze voor zijn eigen situatie maken.

Nu, ik heb de indruk dat van de meeste hier hun vaccin wel super goed gaat werken, ook tegen besmetting! Maar ik denk dat dit eerder te maken zal hebben aan het niet buitenkomen vanachter jullie pc, dan de werkzaamheid van het vaccin zelf :-p
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

krisken schreef:
Vraag me af of de ouders die weigeren hun kinderen te laten vaccineren ook op eenzelfde manier denken over het Polio vaccin : "er zijn gevallen gekend van mensen die het hebben overleefd, dus dat vaccin is niet nodig".
Ik kan alleen maar over mijn gezin spreken, maar ik denk dat je dat voor het grootste deel mag doortrekken naar gelijk gestemde.
Mijn dochter is 6 en krijgt dit vaccin niet.
Voor de rest is ze ingeent volgens : https://www.health.belgium.be/sites/def ... r_2021.pdf
+ voor meningokokken type B.
Dit gebeurt telkens bij de huisarts, niet door k&g, niet door het clb, enkel de huisarts zet deze vaccins.
En nee, wij vinden dat geen noodzakelijk kwaad, wij staan 100% achter die vaccins, we kennen de voordelen, we kennen de nadelen, we hebben die overwogen & we hebben beslist om die te laten zetten.
Net zoals we dat met dit vaccin gedaan hebben, we kennen de voordelen, we kennen de nadelen & hebben overwogen om dit vaccin niet te laten, zetten bij onze dochter(mijn vriendin = ingeent & gaat de booster niet meer halen, ik ben niet ingeent).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Euhm waar haal je het van dat de werking amper bewezen is tegen de huidige golven?

1. Vaccins lopen altijd achter op de nieuwe golven. Het is onmogelijk om vandaag een vaccin te maken dat beschermd tegen een variant die pas volgend jaar ontdekt gaat worden. Klinkt logisch, toch?

2. Het griepvaccin is al jaren een verzameling van allerhande varianten van de griep bij elkaar. Dat is bij het COVID vaccin identiek. Helpt het 100% tegen een nieuwe variant? Neen. Maar wel een bepaald percentage ten opzichte van iemand die geen vaccin heeft.

3. Een vaccin gaat nooit voorkomen dat je het niet krijgt. Of het nu gaat over een griepvaccin of COVID vaccin maakt niet uit. Het zorgt er wel voor dat je minder ziek bent. Of er tenminste niet aan gaat sterven. Lijkt me op zich al een prima punt.

Als ouder heb je inderdaad de verantwoordelijkheid om te kiezen in het belang van je kind. De vraag is niet zozeer of je dan moet klakkeloos overnemen wat men je gaat inlepelen. Eerder in hoeverre je die verantwoordelijkheid inhoud dat je zelf viroloog mag spelen of niet.

Of men de vaccins laat zetten door de huisarts, door K&G, door het CLB of door een andere instantie maakt voor mij niet uit...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:
NuKeM schreef: Imo, de risicogroepen zijn gevaccineerd, klaar, bij ons zelf een heel groot deel van tieners en ouder, meer dan klaar dus. Geen nood om kinderen daar (maar weer eens) te belasten met coronaproblemen waar ze geen hoofdrol in spelen (ga maar op uw paard zitten CCatalyst).
Zoals al zo vaak gezegd, de invloed van de scholen is veel groter dan wat je hier aanneemt. Als de scholen dicht zijn, worden de regels inzake telewerk veel beter gerespecteerd. Als de scholen dicht zijn, is de bezetting op het OV veel lager. Daarom dat het een nuttige en verantwoorde maatregel is, die we moeten nemen wanneer de cijfers dat vereisen, zonder daar nog zolang mee te dralen.

Het is jammer dat de regering er niet in slaagt om een andere manier te vinden om het telewerk te doen respecteren, maar de schuld daarvan ligt niet alleen bij hen, ook bij de werkgevers en evenzeer bij sommige werknemers.

Het is triest dat ons onderwijs niet klaar is voor de digitale uitdagingen van vandaag en morgen, wat geïllustreerd wordt door het gebrek aan laptops voor heel wat leerlingen (wat armere EU-landen wel gedaan krijgen) en het feit dat ze nog steeds geen deftig afstandsonderwijs kan aanbieden. Maar na 2 jaar is dat vooral een reden voor ontslag van de Minister van Onderwijs, veel meer dan een reden om de scholen niet te sluiten. Het onderwijs heeft zich nu nog steeds niet kunnen aanpassen aan een nieuwe realiteit, iets wat andere sectoren wel hebben moeten doen of anders ze mochten de voorbije weken ook sluiten. En dat is niet de schuld van de leerkrachten.

Ter illustratie nog eens het verschil in structurele files. Op een week tijd alweer 100 km meer file in de ochtendspits. Er zijn er vandaag zelfs NOG MEER op de baan als in de week VOOR de schoolsluiting :!: :!: Als de zorg terug in gevaar komt gaan we de scholen gewoon moeten sluiten om die mensen thuis te houden, er is AFAIK gewoon geen andere optie (maar voorstellen zijn welkom).

Afbeelding
Hier zijn we weer :-)

Scholen sluiten om andere maatregelen beter te laten opvolgen is toch van de pot gerukt. Als je als overheid maatregelen neemt, ben je ook verantwoordelijk op die te controleren. Na 2 jaar zou je toch verwachten dat men wel al extra mensen heeft kunnen aanvaarden bij de sociale inspectie. Of mag dit ook weer niet van de lobbygroepen?

En ik wacht nog steeds op je geniale ingevingen hoe je kinderen gaat leren lezen, leren schrijven via afstandsonderwijs? Maar steeds negeer je die vragen :-).

En ja Weyts is een malloot, een incapabele minister,...


Als de zorg met nadruk op als dan moet we mssn eindelijk eens beginnen met de huidige maatregelen te controleren en te bestraffen ;-)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

krisken schreef:Euhm waar haal je het van dat de werking amper bewezen is tegen de huidige golven?

1. Vaccins lopen altijd achter op de nieuwe golven. Het is onmogelijk om vandaag een vaccin te maken dat beschermd tegen een variant die pas volgend jaar ontdekt gaat worden. Klinkt logisch, toch?

2. Het griepvaccin is al jaren een verzameling van allerhande varianten van de griep bij elkaar. Dat is bij het COVID vaccin identiek. Helpt het 100% tegen een nieuwe variant? Neen. Maar wel een bepaald percentage ten opzichte van iemand die geen vaccin heeft.

3. Een vaccin gaat nooit voorkomen dat je het niet krijgt. Of het nu gaat over een griepvaccin of COVID vaccin maakt niet uit. Het zorgt er wel voor dat je minder ziek bent. Of er tenminste niet aan gaat sterven. Lijkt me op zich al een prima punt.

Als ouder heb je inderdaad de verantwoordelijkheid om te kiezen in het belang van je kind. De vraag is niet zozeer of je dan moet klakkeloos overnemen wat men je gaat inlepelen. Eerder in hoeverre je die verantwoordelijkheid inhoud dat je zelf viroloog mag spelen of niet.
Dat vaccins amper helpen tegen huidige golven hoor je op praktisch elk nieuwsbericht. Je moet eens zien welke hoeveelheid besmettingen er dagelijks zijn. Dat kan gewoonweg niet meer over niet-gevaccineerden gaan. Dus om de "golf" te beperken, helpen die vaccins geen zier. Anders zouden we hier niet met FFP2, open ramen, deuren, afstand, ... zitten.
Dat je een minder ernstig ziekteverloop kent wil ik nog geloven. Maar da's niet het doel van kinderen in te enten
Wanneer hebben we de laatste keer (standaard/niet-risicogroep) kinderen tot 12 jaar opgedrongen om zich te laten vaccineren tegen de griep? Voor zover ik weet niet. En waarom niet? Net omdat ze weinig risico lopen om er zwaar ziek van te zijn, of zelfs te sterven. Kinderen hebben een imuumsysteem dat nog wat "getweaked" moet worden, en dat is prima op de natuurlijke/niet geforceerde manier te doen.
Je speelt echt zelf geen viroloog door wat afwegingen te maken. Iceke's kinderen zijn blijkbaar ingeent tegen hersenvliesontsteking ook (bovenop het pakket van K&G), de mijne niet. Windpokken vaccin bestaat ook, waarom wordt dit in België dan niet standaard aangeboden.
Je moet zelfs niet naar vaccinaties alleen kijken. Bij de zwangerschap van ons laatste kind hadden we de mogelijkheid om een NIP-test te laten doen. Daarmee maken ze een gaatje in de vruchtzak etc... Da's toch ook puur zelf afwegingen die je maakt. Heeft niets te maken met zelf doctoortje spelen.
Laatst gewijzigd door woutervh op 11 jan 2022, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

woutervh schreef:Het is niet alsof we net uit de feestdagen komen waarin zelfs mensen zonder kinderen verlof nemen om te gaan skieën...
De krokusvakantie is die van de skireizen, kerstvakantie toch veel minder. Daarnaast is er geen probleem als de mensen bij terugkomst thuis moeten zitten, ze houden de lokale verspreiding dan beperkt en belanden hoogstens zelf (met al dan niet hun naasten) in het ziekenhuis.

Natuurlijk, als ze thuis moeten telewerken maar dat niet doen omdat er niets is dat hen nog tegenhoudt om naar kantoor te gaan als de kinderen weer op school zitten, dan is dat wel een probleem. Men ontmoet dan veel meer mensen. Ook voor mensen zonder kinderen heeft dat een invloed, want als de ouders thuis moeten blijven is het al de moeite niet meer om voor de rest nog de verwarming op het kantoor aan te steken, om nog niet te beginnen over hoe saai het dan is op kantoor.

De regering heeft niet voor niets het belang van de telewerkmaatregelen bij het laatste OC nog eens onderstreept. Maar de mobiliteitcijfers van vandaag tonen aan dat deze bij wet verplichte maatregelen opnieuw door velen genegeerd worden. Zelfs terwijl men weet dat het gevolg daarvan kan zijn dat de scholen straks weer dicht moeten...
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 11 jan 2022, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

CCatalyst schreef:
woutervh schreef:Het is niet alsof we net uit de feestdagen komen waarin zelfs mensen zonder kinderen verlof nemen om te gaan skieën...
De krokusvakantie is die van de skireizen, kerstvakantie toch veel minder. Daarnaast is er geen probleem als de mensen bij terugkomst thuis moeten zitten, ze houden de lokale verspreiding dan beperkt en belanden hoogstens zelf (met al dan niet hun naasten) in het ziekenhuis.

Natuurlijk, als ze thuis moeten telewerken maar dat niet doen omdat er niets is dat hen nog tegenhoudt om naar kantoor te gaan als de kinderen weer op school zitten, dan is dat wel een probleem. Men ontmoet dan veel meer mensen. Ook voor mensen zonder kinderen heeft dat een invloed, want als de ouders thuis moeten blijven is het al de moeite niet meer om voor de rest nog de verwarming op het kantoor aan te steken, om nog niet te beginnen over hoe saai het dan is op kantoor.
Mijn punt was dat tussen kerst en nieuw het merendeel van de Belgen niet gaat werken, los van kinderen. Dus dat er minder files zijn, heeft op zich niets met de kerstvakantie van de kinderen te maken
En dan nog, hoe mind-f*** moet je eigenlijk zijn om kinderen als dwangmiddel in te zetten. School is meer dan een tijdsverdrijf/opvangdienst hé. Er wordt nu al alles op alles gezet om de kinderen in deze ganse situatie toch nog iets van degelijk onderwijs aan te bieden, en dan heb je dergelijke clowns die vinden dat we dat maar moeten afnemen
Laatst gewijzigd door woutervh op 11 jan 2022, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

woutervh schreef: Mijn punt was dat tussen kerst en nieuw het merendeel van de Belgen niet gaat werken, los van kinderen. Dus dat er minder files zijn, heeft op zich niets met de kerstvakantie van de kinderen te maken
Tussen kerst en nieuw inderdaad, maar daar vergelijken we niet mee. We vergelijken met de eerste werkweek van dit jaar (toen scholen nog dicht waren). Om het nog beter in de verf te zetten vergelijk ik ook met de week VOOR de sluiting van de scholen. Telkens de dinsdag.

Er is vandaag MEER volk op de baan dan de week voor de schoolsluiting (werkweek + scholen open) en VEEL MEER dan vorige week (werkweek + scholen dicht). Je kan niet anders dan concluderen dat de wettelijk verplichte maatregelen inzake telewerk opnieuw grotendeels genegeerd worden, en dat omdat vele werknemers door de open scholen geen harde reden meer hebben om ze niet te negeren. Zeker als het werk een nieuwjaarsfeestje organiseert deze week.

Wat wel een geldig punt van discussie is, is of er geen andere zaken zijn die men kan doen om het respect voor de maatregelen af te dwingen dan de scholen te sluiten. Maar de GEMS heeft daar al meermaals voorstellen voor gelanceerd, en de regering - in het bijzonder Open VLD - durft zo'n zaken niet te beslissen onder druk van VBO en VOKA.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:
woutervh schreef: Mijn punt was dat tussen kerst en nieuw het merendeel van de Belgen niet gaat werken, los van kinderen. Dus dat er minder files zijn, heeft op zich niets met de kerstvakantie van de kinderen te maken

Tussen kerst en nieuw inderdaad, maar daar vergelijken we niet mee. We vergelijken met de eerste werkweek van dit jaar (toen scholen nog dicht waren). Om het nog beter in de verf te zetten vergelijk ik ook met de week VOOR de sluiting van de scholen. Telkens de dinsdag.

Er is vandaag MEER volk op de baan dan de week voor de schoolsluiting (werkweek + scholen open) en VEEL MEER dan vorige week (werkweek + scholen dicht). Je kan niet anders dan concluderen dat de wettelijk verplichte maatregelen inzake telewerk opnieuw grotendeels genegeerd worden, en dat omdat vele werknemers door de open scholen geen harde reden meer hebben om ze niet te negeren. Zeker als het werk een nieuwjaarsfeestje organiseert deze week.
Alsof vorige week iedereen terug aan het werk was van thuis? Veel mensen hadden nog een extra week verlof. Voor zover ik weet was de "bouw" nog in verlof tot gisteren om maar een voorbeeld te geven
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

woutervh schreef:
krisken schreef:Euhm waar haal je het van dat de werking amper bewezen is tegen de huidige golven?

1. Vaccins lopen altijd achter op de nieuwe golven. Het is onmogelijk om vandaag een vaccin te maken dat beschermd tegen een variant die pas volgend jaar ontdekt gaat worden. Klinkt logisch, toch?

2. Het griepvaccin is al jaren een verzameling van allerhande varianten van de griep bij elkaar. Dat is bij het COVID vaccin identiek. Helpt het 100% tegen een nieuwe variant? Neen. Maar wel een bepaald percentage ten opzichte van iemand die geen vaccin heeft.

3. Een vaccin gaat nooit voorkomen dat je het niet krijgt. Of het nu gaat over een griepvaccin of COVID vaccin maakt niet uit. Het zorgt er wel voor dat je minder ziek bent. Of er tenminste niet aan gaat sterven. Lijkt me op zich al een prima punt.

Als ouder heb je inderdaad de verantwoordelijkheid om te kiezen in het belang van je kind. De vraag is niet zozeer of je dan moet klakkeloos overnemen wat men je gaat inlepelen. Eerder in hoeverre je die verantwoordelijkheid inhoud dat je zelf viroloog mag spelen of niet.
Dat vaccins amper helpen tegen huidige golven hoor je op praktisch elk nieuwsbericht. Je moet eens zien welke hoeveelheid besmettingen er dagelijks zijn. Dat kan gewoonweg niet meer over niet-gevaccineerden gaan. Dus om de "golf" te beperken, helpen die vaccins geen zier. Anders zouden we hier niet met FFP2, open ramen, deuren, afstand, ... zitten.
Dat je een minder ernstig ziekteverloop kent wil ik nog geloven. Maar da's niet het doel van kinderen in te enten
Wanneer hebben we de laatste keer (standaard/niet-risicogroep) kinderen tot 12 jaar opgedrongen om zich te laten vaccineren tegen de griep? Voor zover ik weet niet. En waarom niet? Net omdat ze weinig risico lopen om er zwaar ziek van te zijn, of zelfs te sterven. Kinderen hebben een imuumsysteem dat nog wat "getweaked" moet worden, en dat is prima op de natuurlijke/niet geforceerde manier te doen.
Je speelt echt zelf geen viroloog door wat afwegingen te maken. Iceke's kinderen zijn blijkbaar ingeent tegen hersenvliesontsteking ook (bovenop het pakket van K&G), de mijne niet. Windpokken vaccin bestaat ook, waarom wordt dit in België dan niet standaard aangeboden.
Je moet zelfs niet naar vaccinaties alleen kijken. Bij de zwangerschap van ons laatste kind hadden we de mogelijkheid om een NIP-test te laten doen. Daarmee maken ze een gaatje in de vruchtzak etc... Da's toch ook puur zelf afwegingen die je maakt. Heeft niets te maken met zelf doctoortje spelen.
Vraag me dan serieus af naar welke nieuwsberichten dat je luistert. De vaccins helpen absoluut. Anders zouden we er niet zo massaal op inzetten. Vandaar ook de booster etc.

Zoals ik reeds aanhaalde : neen, vaccins zorgen er niet voor dat je niet besmet kan geraken. Ze zorgen er wel voor dat de gevolgen minder erg zijn. En dat is mijn inziens al redelijk wat. Er is een verschil tussen een paar dagen thuis zijn met hevige koorts en op je buik in t ziekenhuis te liggen met een tube door je strot geramd.

Het doel van kinderen is net WEL om een minder ernstig ziekteverloop te hebben. Immers : dan kunnen scholen open blijven, is afstandsonderwijs niet meer nodig, kunnen kinderen spelen met leeftijdsgenootjes, kort samengevat : kan voor hun het leven min of meer normaal worden en gaan we de leerachterstand binnen de perken houden (en laten we niet vergeten : die leer- en leefachterstand is er zeker!).

We hebben nog nooit kinderen verplicht ingeënt tegen de griep. Waarom? Bij mijn weten hebben we nog nooit een griepuitbraak gehad die we kunnen vergelijken met de huidige pandemie.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

krisken schreef:
Het doel van kinderen is net WEL om een minder ernstig ziekteverloop te hebben. Immers : dan kunnen scholen open blijven, is afstandsonderwijs niet meer nodig, kunnen kinderen spelen met leeftijdsgenootjes, kort samengevat : kan voor hun het leven min of meer normaal worden en gaan we de leerachterstand binnen de perken houden (en laten we niet vergeten : die leer- en leefachterstand is er zeker!).

We hebben nog nooit kinderen verplicht ingeënt tegen de griep. Waarom? Bij mijn weten hebben we nog nooit een griepuitbraak gehad die we kunnen vergelijken met de huidige pandemie.
Voor zover ik weet hebben kinderen reeds een minder ernstig ziekteverloop. Dus kunnen scholen dan gewoon open blijven, ...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

quovadis schreef: Alsof vorige week iedereen terug aan het werk was van thuis? Veel mensen hadden nog een extra week verlof. Voor zover ik weet was de "bouw" nog in verlof tot gisteren om maar een voorbeeld te geven
Net daarom vergelijken we ook met de week ervoor (13-17 dec). Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die er ff 4 weken verlof doorgejaagd hebben de voorbije weken. Let wel: verlof, niet telewerken of tijdelijke werkloosheid.
quovadis schreef: Voor zover ik weet hebben kinderen reeds een minder ernstig ziekteverloop. Dus kunnen scholen dan gewoon open blijven, ...
Dan veronderstel je dat kinderen geïsoleerd zijn in de samenleving, wat niet het geval is. Kinderen kunnen anderen besmetten die wel ernstig ziek kunnen worden. Op school worden kinderen nu eenmaal vaak zelf het meest besmet omdat ze er doorgaans de meeste mensen ontmoeten, waardoor vervolgens meer kinderen ouderen die wel ernstig ziek kunnen worden besmetten tijdens (of kort na) schoolweken, ook al is de kans buiten de schoolweken ook niet nul.

Dat is altijd de hoofdreden om scholen te sluiten, en het is daarom (+ alles errond inzake telewerk etc) dat kinderen de motor van de pandemie zijn.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 11 jan 2022, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

krisken schreef:De vaccins helpen absoluut. Anders zouden we er niet zo massaal op inzetten. Vandaar ook de booster etc.
Da's net wat ik zeg. Ik geloof best dat vaccins helpen tegen een zwaar ziekteverloop (gelukkig!). Maar ze helpen niet (amper) tegen besmettingen. En het zijn net de hoeveelheid besmettingen dat we een golf noemen. Dus vaccins helpen niet rechtstreeks tegen een golf. Wel tegen ziekenhuisopnames/zwaar ziekteverloop.
En laat kinderen uit zichzelf nu net minder risico lopen op een zwaar ziekteverloop. Dus nee, het is (imho) niet nodig van kinderen te vaccineren.

Stel het omgekeerde. Er duikt een oude ziekte op, waar alle +18 jarigen reeds imuum voor zijn, maar het woekert onder de -18-jarigen met de symptomen van een huidige kinder-coronabesmetting. Zouden we er zelfs maar naar omkijken? Of overwegen om te vaccineren? Of het land op slot te doen? of...?

Als je echt de besmettingsgolf bij kinderen wil beperken, moet je aanhanger worden van CCatalyst en de scholen sluiten. Maar vaccins gaan de golf niet tegen!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wacht ... Ik zal het nog eens zeggen ...

VACCINS HELPEN NOOIT OM EEN BESMETTING TE VOORKOMEN, ZE ZORGEN ER ENKEL VOOR DAT JE ER NIET AAN DOOD GAAT.

Duidelijk genoeg?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

krisken schreef:Wacht ... Ik zal het nog eens zeggen ...

VACCINS HELPEN NOOIT OM EEN BESMETTING TE VOORKOMEN, ZE ZORGEN ER ENKEL VOOR DAT JE ER NIET AAN DOOD GAAT.

Duidelijk genoeg?


Ja krisken, dat onderken ik ook niet. Maar kinderen gaan er zonder vaccin ook niet aan dood, dus het verschil is...?

CCatalyst schreef: Dan veronderstel je dat kinderen geïsoleerd zijn in de samenleving, wat niet het geval is. Kinderen kunnen anderen besmetten die wel ernstig ziek kunnen worden.


Ja, en met of zonder vaccin maakt maar weinig verschil in het besmetten van anderen. Een vaccin zet je voor jezelf
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:
Dan veronderstel je dat kinderen geïsoleerd zijn in de samenleving, wat niet het geval is. Kinderen kunnen anderen besmetten die wel ernstig ziek kunnen worden. Op school worden kinderen nu eenmaal vaak zelf het meest besmet omdat ze er doorgaans de meeste mensen ontmoeten, waardoor vervolgens meer kinderen ouderen die wel ernstig ziek kunnen worden besmetten tijdens (of kort na) schoolweken, ook al is de kans buiten de schoolweken ook niet nul.

Dat is altijd de hoofdreden om scholen te sluiten, en het is daarom (+ alles errond inzake telewerk etc) dat kinderen de motor van de pandemie zijn.
lees nog eens waarop ik reageerde ;-). Ging over vaccineren van de kinderen en dankzij vaccinatie de scholen open te houden
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

woutervh schreef:
Als je echt de besmettingsgolf wil beperken, moet je aanhanger worden van CCatalyst en de scholen sluiten. Maar vaccins gaan de golf niet tegen!
Ik denk dat je vooral moet voorkomen dat kinderen het makkelijk kunnen doorgeven aan ouderen die wel ernstig ziek kunnen worden, al dan niet rechtstreeks. Maar het virus zelf is niet selectief, dus ik weet niet hoe je dat kan doen op een manier die afgedwongen kan worden, zonder in een autoritaire staat te vervallen waarbij je kinderen moet gaan isoleren van de maatschappij. Bijgevolg kom je altijd terug bij de schoolsluiting terecht als enige mogelijke maatregel, omdat ze uit zichzelf goed nageleefd wordt en er bovendien voor zorgt dat andere maatregelen ook beter nageleefd worden.

Schoolsluitingen zorgen er trouwens evenmin voor dat kinderen het virus minder makkelijk kunnen doorgeven, maar ze zorgen er wel voor dat er minder kinderen zijn die het virus doorgeven, waardoor er ook minder ouderen besmet raken. Let wel: minder betekent hier niet 0 besmettingen/ziekenhuisopnames, want daarvoor moet je de ganse maatschappij op slot doen. Minder betekent hier dat de zorg het nog kan bolwerken.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

CCatalyst schreef:...
Jaja, en nu terug in uw mand :P
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

woutervh schreef:
Ja krisken, dat onderken ik ook niet. Maar kinderen gaan er zonder vaccin ook niet aan dood, dus het verschil is...?
Dan lees jij andere media dan ik. Uiteraard zijn er reeds kinderen overleden (zelfs zonder onderliggende zaken) en in t UZ Gent zijn er alvast een paar kinderen die op hun buik liggen met een tube. Maar hey, als jij dat OK vind, allemaal prima hé! Het feit alleen al dat een kind zijn geur en smaak kan behouden zou toch al een belletje moeten doen rinkelen... Of ben jij ook van t idee "goh mijn kind heeft geen geur of smaak meer, maar soit, t leeft nog he".

Een vaccin zet je in de eerste plek voor jezelf. In de tweede plek voor je omgeving. In de derde plek voor de maatschappij.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

krisken schreef:
woutervh schreef:
Ja krisken, dat onderken ik ook niet. Maar kinderen gaan er zonder vaccin ook niet aan dood, dus het verschil is...?
Dan lees jij andere media dan ik. Uiteraard zijn er reeds kinderen overleden (zelfs zonder onderliggende zaken) en in t UZ Gent zijn er alvast een paar kinderen die op hun buik liggen met een tube. Maar hey, als jij dat OK vind, allemaal prima hé! Het feit alleen al dat een kind zijn geur en smaak kan behouden zou toch al een belletje moeten doen rinkelen... Of ben jij ook van t idee "goh mijn kind heeft geen geur of smaak meer, maar soit, t leeft nog he".

Een vaccin zet je in de eerste plek voor jezelf. In de tweede plek voor je omgeving. In de derde plek voor de maatschappij.
Die smaak valt wel mee bij kinderen, we voederen ze nu ook al volop K3 en andere pulp, smaak is daarbij hoogstens optioneel. :lol:

Later groeien die dan op als fan van Bazart.

Neen, serieus, je hebt een punt. Kinderen kunnen ook ziek worden, ze hebben gewoon een lagere kans.

Voor een virus is een mutatie naar een variant waarbij kinderen wel het doel zijn een goudmijn. Niet of veel minder gevaccineerd en megaveel contacten en nog minder discipline dan de ouders met gezond verstand. De vijver voor het virus wordt ook kleiner dus zo'n sprong zou me niet verrassen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dizzy schreef: Die smaak valt wel mee bij kinderen, we voederen ze nu ook al volop K3 en andere pulp, smaak is daarbij hoogstens optioneel. :lol:
Reminder to myself : nooit een post van Dizzy lezen terwijl je een slok water neemt. Nu mag ik beginnen met mn bureau te kuisen en te hopen dat mn toetsenbord blijft werken na deze douche...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

krisken schreef:
woutervh schreef:
Ja krisken, dat onderken ik ook niet. Maar kinderen gaan er zonder vaccin ook niet aan dood, dus het verschil is...?
Dan lees jij andere media dan ik. Uiteraard zijn er reeds kinderen overleden (zelfs zonder onderliggende zaken) en in t UZ Gent zijn er alvast een paar kinderen die op hun buik liggen met een tube. Maar hey, als jij dat OK vind, allemaal prima hé! Het feit alleen al dat een kind zijn geur en smaak kan behouden zou toch al een belletje moeten doen rinkelen... Of ben jij ook van t idee "goh mijn kind heeft geen geur of smaak meer, maar soit, t leeft nog he".

Een vaccin zet je in de eerste plek voor jezelf. In de tweede plek voor je omgeving. In de derde plek voor de maatschappij.
Nee ik vind het niet ok dat kinderen in het ziekenhuis liggen, zelfs zonder onderliggende zaken en het UZG zelfs met tube.
Maar elk jaar is dat hetzelfde met de griep, of een longontsteking, of hersenvliesontstekeing ten gevolge van windpokken, of ... Wie zegt dat er geen kinderen in het ziekenhuis gaan belanden (of erger) door de impact van een vaccin? Of de allergische reactie?
Het is en blijft een afwegen, en leven op zich is een opeenvolging van risico's. Maar zolang het niet aangetoond is dat de kinderen persoonlijk voordeel halen uit een (imho opnieuw) onvoldoende bewezen spuit, gaat die er bij ons niet in ;-)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Inmiddels zijn er reeds een paar honderdduizend (of meer?) kinderen gevaccineerd. Er zijn er een aantal met een allergische reactie gemeld, maar bij mijn weten geen doden op heden. Lijkt me dus een vrij bewezen iets die spuit...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

woutervh schreef:Wie zegt dat er geen kinderen in het ziekenhuis gaan belanden (of erger) door de impact van een vaccin? Of de allergische reactie?
Het is en blijft een afwegen, en leven op zich is een opeenvolging van risico's. Maar zolang het niet aangetoond is dat de kinderen persoonlijk voordeel halen uit een (imho opnieuw) onvoldoende bewezen spuit, gaat die er bij ons niet in ;-)
ALs er al miljoenen gevaccineerd zijn en de gevolgen blijven uit dan lijkt me dat vrij overtuigend. In ieder geval meer overtuigend dan uw eigen persoonlijke vermoeden dat er een probleem zou kunnen zijn.

Trouwens kinderen hebben wel degelijk een zeer groot persoonlijk voordeel bij vaccinatie. Niet alleen door bescherming tegen zware gevolgen in deze crisis maar ook omdat ze hun leraars, ouders, grootouders en vrienden niet besmetten en mogelijk zwaar ziek maken. Dit is onrechtstreeks ook een oorzaak van problemen om scholen open te houden en dus ook een bedreiging van hun onderwijs en dus ook latere kansen.

Tot slot is er ook de kostprijs die een lange crisis automatisch met zich meebrengt... en wie gaat die betalen, juist.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

krisken schreef: Een vaccin zet je in de eerste plek voor jezelf. In de tweede plek voor je omgeving. In de derde plek voor de maatschappij.
Die discussie heeft hier al stevig gewoed. Gelukkig beginnen sommigen toch al in te zien waar het uiteindelijk om draait en dat het Covid-19 vaccins betreft en zeker geen SARS-CoV-2 vaccins.

Toen ik zei dat het vaccin voornamelijk voor jezelf is was het kot te klein want vaccins zouden een groepsimmuniteit opwekken. Al van in het begin van de pandemie zei ik, ook hier, dat er nooit groepsimmuniteit kan ontstaan als je te maken hebt met een mRNA virus omdat die muteren als de haan op de kerktoren, ondanks het gekwaak van de overheid en haar leibandvirologen. 70% vaccinatiegraad was het??
Dan is het ook niet verwonderlijk dat mensen op een verkeerde manier naar de vaccins kijken. Eerst wordt er een verwachting gecreëerd die dan een aantal maanden later aan diggelen wordt geslagen terwijl Van Gucht en co goed wisten dat die verwachting heel onzeker was en dat zal ik ze altijd kwalijk blijven nemen.

Ook toen ik zei dat vaccins sinds de delta subvariant 4 transmissie nog nauwelijks tegenhield kreeg ik de wind van voren en kraakte ik zogezegd vaccinatie af. 'Efficiëntie' is altijd in de ruimste zin van het woord misbruikt geweest want uiteindelijk zijn we gekomen tot vaccinatie als 'damage control' en zal ze zoals ze nu op tafel ligt de pandemie niet indammen, integendeel zelfs aanwakkeren door een misvatting die onder de bevolking leeft. Kijk wat een ongelooflijke schade het CST heeft aangericht.

De vaccins hebben leed kunnen voorkomen. Dat ontkent niemand. Maar opper verheerlijking van vaccinatie begint danig op mijn systeem te werken vooral als het dan nog misbruikt wordt om belangen, anders dan volksgezondheid te moeten dienen. Wetenschappers, zorgverleners, artsen durven zelfs geen bedenkingen of kritiek meer te uiten uit schrik om als ketter weg gezet te worden. Een nuchtere benadering of een kritische evaluatie is gewoonweg niet meer mogelijk terwijl dat toch wel belangrijk is want vaccinatie moet in een juist perspectief bekeken worden.

Bij de uitbraak van de pandemie is er hals over kop naar een snel werkend vaccin gezocht wat ook ergens te verwachten was. Het gevolg is dat we nu met vaccins te maken hebben die nog altijd slechts op één target werken van een muterend virus en eigenlijk op basis van een virus dat niet meer bestaat. De geïnduceerde afweer opgewekt door deze vaccinatie wordt steeds zwakker. Zoals hier al mooi verwoord is : "Kicking the thin can down the road." Big business dus. Ik beweer niet dat daar een plan of idee achter zit maar het is een situatie die mooi meegenomen wordt door een aantal zakkenvullers. Er bestond een algemeen vaccin tegen coronavirussen in 2002 maar dat is heel professioneel weg gemoffeld...
krisken schreef: Er zijn er een aantal met een allergische reactie gemeld, maar bij mijn weten geen doden op heden. Lijkt me dus een vrij bewezen iets die spuit...
Dat is nog zo eentje. Het kan geen kwaad die spuit. Het vaccin op zich misschien niet en ik wil zeker niet die discussie terug open trekken, hoewel het nog altijd over vaccins gaat in fase 3 zonder definitieve goedkeuring van het EMA. Maar ik stel mij toch zeer de vraag of het verstandig is om een hele bevolking massaal te gaan vaccineren tegen ziektes die opgewekt worden door mRNA virussen gezien het mutatiegedrag. Dat heeft wel degelijk zijn consequenties in de natuurlijke selectie na mutatie. Dat is dus elementaire evolutietheorie uit de biologie die blijkbaar overboord gegooid wordt. We zijn zoveel vaccinatiecampagnes verder en kijk waar we staan...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Dizzy schreef: Niet alleen door bescherming tegen zware gevolgen in deze crisis maar ook omdat ze hun leraars, ouders, grootouders en vrienden niet besmetten.
Maar dat is dus net de onzin. Het vaccin helpt NIET tegen besmetting. Je wordt nog steeds ziek, je geeft nog steeds door, en doordat je iets minder ziek wordt (is het nu een kriebel in mijn neus of corona?), geef je het zelfs onopvallender door.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik doe hele dagen niet anders dan kijken waar we staan. En als ik dat vergelijk met - pak m beet - 20 maand geleden? Ver. Toen lagen de IC's vol. Nu is er - eindelijk - een minimale ademruimte daar. Toen moesten we alles laten vallen voor COVID patiënten op te vangen op de IC's. En dat is gelukkig nu al veel minder. En dat is niet dankzij de mensen die het vaccin weigeren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Het is te hopen, want dat is blijkbaar orderwoord één in deze pandemie, dat die evolutie zich zo zal blijven doorzetten hé Krisken? We hebben allemaal gezien wat er in twee jaar tijd kan gebeuren. Omicron heeft ons goed met onze neus op de feiten gedrukt. En er staat ons nog wat te wachten. Het is niet voorbij. De vaccins blijven niet werkzaam tegen covid-19 zelfs met duizend boosters.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

woutervh schreef:
Dizzy schreef:Niet alleen door bescherming tegen zware gevolgen in deze crisis maar ook omdat ze hun leraars, ouders, grootouders en vrienden niet besmetten.
Maar dat is dus net de onzin. Het vaccin helpt NIET tegen besmetting. Je wordt nog steeds ziek, je geeft nog steeds door, en doordat je iets minder ziek wordt (is het nu een kriebel in mijn neus of corona?), geef je het zelfs onopvallender door.
Fout opnieuw. De vaccins hebben wel en gedurende verschillende varianten wel degelijk tegen besmetting geholpen. Dat nam af bij elke variant en in de tijd wat ergens logisch is maar afnemen is NIET nul. Bovendien genezen mensen die minder ziek zijn ook sneller waardoor de periode dat ze andere besmetten ook korter is. Bovendien is besmetting 1 factor maar is ziek worden uiteindelijk wat we willen vermijden, vaccinatie werkt daar nog altijd goed en bespaart nog altijd veel leed. Vaccinatie zorgt er ook voor dat mensen die wel zwaar ziek worden nog een bed in een ziekenhuis vinden en dat ook mensen met andere ziektes een behandeling kunnen krijgen.

We zitten in de shit en de vaccins kunnen inderdaad niet alles wonderbaarlijk oplossen MAAR waar zouden we staan zonder vaccinatie. Zoals Wilders zou vragen, zou het meer of minder miserie zijn?

Sommigen hebben zichzelf wijsgemaakt dat vaccinatie voor hen niet voordelig is en dus weigeren ze maar hun gedrag heeft wel belangrijke consequenties voor de rest. Dat kan deze mensen echter geen hol schelen, ikke en de rest kan stikken. Het virus ruimt dat zelf voor een deel op, men noemt dat soms immanente rechtvaardigheid. Het is echter vooral jammer voor de mensen oa zij met hoger risico en die wel alles gedaan hebben om anderen te beschermen als zij dan slachtoffer worden. Het is zoals de wegpiraat die denkt dat hij beter kan rijden dan wie dan ook en dat regels voor sukkels zijn. Hij vliegt vroeg of laat uit de bocht maar het is spijtig voor de persoon die hij doodgereden heeft en die wel verantwoord kon/wou rijden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

500 blz ver in deze draad.
En nog altijd heeft men niet door wat 50% is.

Als een vaccin 50% van de besmettingen tegen houdt, dan laat het ook 50% door hè.

Dus die flauwekul van een gevaccineerde wordt ook besmet is geen bewijs dat een vaccin niet werkt tegen besmetting.

Zal het nog eens herhalen.
Roken is gezond, want mijn nonkel van 97 paft drie pakjes per dag.
Neen toch hè.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Sommigen hebben niet door wat 10%, 5% 1% of zelfs 0% betekent. Een uit de duim gezogen percentage plakken heeft na 420 blz forum nog steeds even weinig zin.
Deductie kan in alle richtingen werken dus kunnen we enkel besluiten dat uwen nonkel van 97 jaar ne stevige rakker is.

Edit : De werkgevers zitten duidelijk met de poepers dat de liters en kilo's niet meer uit de fabrieken zullen vloeien : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/11 ... soneelsui/
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

duizend schreef: Als een vaccin 50% van de besmettingen tegen houdt, dan laat het ook 50% door hè..
en voor veel te veel mensen, vaak de hardste roepers, staat da gelijk aan:" het vaccin werkt niet"
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

krisken schreef:Inmiddels zijn er reeds een paar honderdduizend (of meer?) kinderen gevaccineerd. Er zijn er een aantal met een allergische reactie gemeld, maar bij mijn weten geen doden op heden. Lijkt me dus een vrij bewezen iets die spuit...

Je onderschat de cijfers - halfweg december waren het er al meer dan 6 miljoen.

Over 6 million children under age 12 years have already gotten a dose of COVID vaccine.

And just over 3.7 million are already fully vaccinated!

That’s not bad considering a COVID vaccine for this age group was only just authorized on November 2. And there is a minimum three week interval between doses!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1207 schreef:
duizend schreef: Als een vaccin 50% van de besmettingen tegen houdt, dan laat het ook 50% door hè..
en voor veel te veel mensen, vaak de hardste roepers, staat da gelijk aan:" het vaccin werkt niet"
Inderdaad, moest het vaccin wel werken, was dit draadje al lang opgekuisd, waren we verlost van die mondmaksers, moest jij je cst niet laten zien om ne curryworst te gaan eten, was het nachtleven open, enz....
Vaccins zijn niet de oplossing, net zoals mondkapjes, cst, enz... dat niet zijn.
Ik zie maar 1 oplossing & dat is testen,testen,testen & zij die positief testen in isolatie...of eigelijk 2 oplossingen, immuniteit door natuurlijke besmetting, met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef: en voor veel te veel mensen, vaak de hardste roepers, staat da gelijk aan:" het vaccin werkt niet"
Tegen besmetting, als je als gevaccineerde besmet geraakt, inderdaad! :roll: Dan is het 0%.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Voila, nu horen we het eens van anderen.
Maar de ontwikkeling van nieuwe vaccins zal toch iets robuuster moeten zijn. Moderna zegt tegen de herfst een vaccin te hebben tegen omicron. Tegen dan zitten we misschien al aan het eind van het Grieks alfabet.
Een vaccin dus tegen de effecten van coronavirussen, maar dan kan men de miljardenbusiness in verkoudheidsmiddeltjes alvast halveren...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”