Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat is gek, al is het een beetje een discussie over het geslacht der engelen.
Gek, want met dezelfde data van Ukkel geraak ik nooit aan die cijfers.

KMI data (Ukkel*), laatste x jaar
zomer = juli+augustus
winter = december+januari
all = sinds 1833

Code: Selecteer alles

laatste    jan   dec     jul    aug    j+d     j+a     zomer>winter
5          94,4   79,2   75,0   72,4   173,6   147,4        N 
10         89,3   86,5   76,5   69,2   175,8   145,7        N
15         88,9   81,1   77,1   83,3   170,0   160,4        N
20         85,9   80,4   80,6   93,0   166,3   173,6        J
25         87,0   77,5   80,7   85,9   164,5   166,6        J
30         88,3   77,0   78,9   90,0   165,4   169,0        J
35         86,0   75,9   79,8   84,5   161,9   164,3        J
40         84,2   78,2   74,9   79,9   162,4   154,8        N
50         82,9   75,5   74,8   75,0   158,4   149,8        N
60         82,2   71,9   77,8   75,9   154,2   153,7        N
70         79,9   72,1   77,9   77,0   152,1   154,9        J
80         79,1   71,7   79,1   76,2   150,8   155,3        J
90         77,3   71,6   77,5   74,4   148,9   151,9        J
100        77,3   71,5   78,7   75,8   148,8   154,5        J
all        72,9   66,2   78,2   74,8   139,0   153,1        J
* of wat er voor Ukkel was
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211231_95050887
‘De langste reeks klimatologische waarnemingen in België is die van de regio Brussel: ze zijn gestart in 1833. We spreken van “de waarnemingen van Ukkel”, maar in feite vonden die waarnemingen tot 1885 plaats in Sint-Joost-ten-Node op de oude site van de Sterrenwacht van België. In 1886 werd het waarnemingspark verplaatst naar Ukkel. Wat moet je dan doen met een dagrecord dat dateert van voor 1886?’
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Kartonnen rietjes!
Wie heeft dat eigenlijk bedacht? De punt kraakt voordat de kinderen een gaatje kunnen prikken. Tijdens het verder priemen wordt dat volledig gekraakt en dichtgeknepen, en als ze langer dan 5 min niet van hun brikje drinken heb je papier-maché over! Milieu ok, maar neem dan hout of bamboe of zoiets
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat bestaat toch, net als metalen rietjes.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Dizzy schreef:Dat bestaat toch, net als metalen rietjes.
Ja, ze bestaan, maar de rietjes op brikjes en Capri sun zijn karton
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Je kan toch zo'n herbruikbaar rietje gebruiken, dat was toch de bedoeling ook.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik ben zot van Cécémel brikjes maar als je die 5minuten laat staan ziet dat rietje er heel onsmakelijk uit. Ze zijn al iets sterker dan in het begin, toen waren het echt slappe dingen. In de Quick krijg je voor je Milkshake een rioolbuis om in je drankje te steken. WAT een diameter heeft dat ding maar wel heel sterk en toch is het karton/papier redelijk dun. :lol:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

In de McDoo van hetzelfde, daar moet je niet te veel "zabberen" op dat kartonnen rietje of er komt niks meer door en dan sta je daar schoon met je lekkere milkshake. Ik vind het redelijk idioot, want kijk maar eens naar de bergen plastic die elke week in de blauwe zakken terecht komt, dan zouden die mini rietjes echt niet het verschil maken...
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Het gebruik van rietjes is gewoon absurd. Ik heb die discussie nooit begrepen.

Enkel kleine kinderen en mensen met minder controle over hun mond hebben hier echt baat bij. De rest is in staat om te drinken ipv te zuigen.

Elke keer dat ik een rietje krijg in mijn drankje, wat het ook moge zijn, direct terug geven. Ben er helemaal niets mee als persoon die perfect in staat is om gewoon te drinken
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer

Een Caipirinha moet echt wel gedronken worden met een rietje.
Wij gebruiken hiervoor al 20 jaar inox lepeltjes met een buisje als steel en rietje
:beerchug:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef:In de McDoo van hetzelfde, daar moet je niet te veel "zabberen" op dat kartonnen rietje of er komt niks meer door en dan sta je daar schoon met je lekkere milkshake. Ik vind het redelijk idioot, want kijk maar eens naar de bergen plastic die elke week in de blauwe zakken terecht komt, dan zouden die mini rietjes echt niet het verschil maken...
Dit is een whataboutisme. McDo zou beter een deftig rietje bieden maar dat kost waarschijnlijk teveel of toch meer dan ze eraan willen geven.

Ik heb ooit studentenarbeid gedaan in een Quick. De berg afval was gewoon degoutant, net als het "eten" trouwens. Nu zijn ze al van die plastic bakjes afgestapt maar de rietjes daar zijn ze nog niet over uit. Als klant moet je daar over klagen, als genoeg mensen dat doen zullen er betere rietjes komen.
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member

Wanneer de UGent niet in staat is om de lesopnames tijdens een examenperiode goed beschikbaar te stellen.

Wil je verduidelijking voor een thema, krijg je een continu laadscherm. Grrrr

(Andere videos werken wel, dus denk dat de server die die specifieke video omvat wat overbelast is
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Bpost de dieven.

Op een pakje van 16.64EUR + 8.82EU verzending uit Rusland 23EUR kosten moeten betalen, manman.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

kosten of invoertaxen?
in het laatste geval is het niet Bpost natuurlijk.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Betaalde toiletten.. zou gewoon verboden moeten zijn. Oh wee als je moet pissen en je hebt geen 50 cent bij. Allemaal niet zo vanzelfsprekend meer tegenwoordig om overal klein geld te hebben liggen met dat pakweg 99% van m'n betalingen electronisch is.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goh zo moeilijk is het toch niet om een paar muntstukken in je portefeuille te stoppen zodat je deze ook bij hebt?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik ken het probleem. Cash geld heb ik vrijwel nooit bij, en van losse munten in een broekzak zou ik zot worden :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
powaq
Elite Poster
Elite Poster

Sure (als dat past..), maar je moet ze in de eerste plaats hebben hé. Ik verzamel gewoon bitter weinig klein geld omdat ik zo goed als alles met kaart/app/whatever betaal.

Neemt niet weg dat het klein geld niet echt mijn groot probleem is hier. Betalen om naar toilet te gaan vindt ik een degoutant concept. Zeker in tankstations naast de weg.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Denk dat ik een euro of 3/4 heb zitten in mn portefeuille. En dat in 20/50 cent (en een euro). Wat de wagen betreft : daar heb ik ook een goeie 5 euro liggen in cash geld (muntstukken) voor als ik naar de carwash ga. Het zijn munten die je inderdaad moet aanvullen (ik betaal zo goed als altijd met de kaart), maar ach dat is maar een kleine moeite, toch?

Als ik zie hoe degoutant de toiletten van de tankstations zijn (ook al zijn deze 2x/dag gereinigd!) dan vraag ik me af of de 50 (of 70 cent) niet wat te weinig is. Dat je eens een accidentje kan hebben, akkoord. Maar dat de kak op de wc bril ligt of tot op de grond, overal lekker open gesmeerd ... neen dank je. Idem voor de mannen die denken dat ze aan brandend urinoir aan het blussen zijn ...

Telefonie = EDPnet + OVH
powaq
Elite Poster
Elite Poster

Dat is inderdaad het ergste soort... én vuil én betalend.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Gent heeft (voor mannen althans) een mooi aantal urinoirs staan langsheen de straten die je gewoon kan gebruiken. Resultaat : men gebruikt deze zeer vaak (hallo overpoort!), maar ... ze zijn enorm vaak verstopt door allerlei vuiligheid (oa sigaretten).

Wil je EN openbaar EN gratis : in Gent heeft bvb de parking "reep" gratis toiletten. En ook daar gaan ze minimaal 2x/dag gaan kuisen, en ook daar ga je waarschijnlijk liever het ophouden tot je thuis bent...

Telefonie = EDPnet + OVH
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

krisken schreef:Als ik zie hoe degoutant de toiletten van de tankstations zijn (ook al zijn deze 2x/dag gereinigd!) dan vraag ik me af of de 50 (of 70 cent) niet wat te weinig is. Dat je eens een accidentje kan hebben, akkoord. Maar dat de kak op de wc bril ligt of tot op de grond, overal lekker open gesmeerd ... neen dank je. Idem voor de mannen die denken dat ze aan brandend urinoir aan het blussen zijn ...
Voor 70ct mag je toch wel een proper toilet verwachten zeker? Het feit dat je er voor betaalt (hoeveel of hoe weinig ook) zou een garantie moeten zijn dat het ook netjes is (en niet enkel visueel, zie Fact Checkers van vorige week).
Waar is de tijd van de WC-dames die ook tussendoor eens gingen poetsen, zeker als er weer eens een bus toeristen en masse hun blaas en darmen komt legen...

Trouwens het HLN-artikel Oplossing in de maak voor ‘vuilste parking van het land’: nieuw tankstation langs A11, met parking en sanitair voor truckers gelezen? Da's degoutant gewoon. In een eerdere versie werd er vemeld dat het Bulgaarse chauffeurs waren maar blijkbaar geraakte dat niet door de politiek correcte filter.
Computer(k)nul
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Mag je dat verwachten voor 70 cent? Geen idee. Wat ik wel kan zeggen is dat de mensen aldaar het meermaals volledig kuisen per dag. Maar je kan natuurlijk ook niet verwachten dat de mensen aldaar continu staan te kuisen. Ik denk dat ze elke 2u of 3u langs komen (zou nog ns op de papieren moeten kijken die uithangen). Maar als er om 12u00 iemand komt om te kuisen en om 12u05 besluit er iemand om zn gevoeg uit te smeren op de wc bril ... dan heb ik er begrip voor dat ze dat niet zien voor 15u00.

Welke nationaliteit de brilkakkers ook mogen hebben doet er niet veel toe. Het feit dat men het doet is al erg genoeg.

Telefonie = EDPnet + OVH
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik weet dat in de kinepolis naar toilet gaan voordelig is :-D

Nee maar als ik me goed herinner betaal je 50 cent om naar het toilet te gaan eb krijg je 40 of 50 cent als bon terug om in kinepolis uit te geven. Daarnaast vind ik het daar altijd proper.
Ja kinepolis is niet goedkoop algemeen maar dat vind ik toch netjes gedaan.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dat is de eerste keer dat ik dit hoor? Het is reeds minimum 3 jaar geleden dat ik nog een Kinepolis ben binnen gestapt, maar zowel ik Kortrijk als in Gent herinner ik me dat ik 50 cent moest betalen en ik niks kreeg om uit te geven in Kinepolis zelf?

In die wegrestaurants heb je dat inderdaad wel : daar kan je met cash geld betalen alsook (meestal, niet overal) contactloos. En daar is het 70 cent of 50 cent, en krijg je een bonnetje die je kan uitgeven in de shop van datzelfde bedrag.

Telefonie = EDPnet + OVH
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Ja kinepolis is niet goedkoop algemeen maar dat vind ik toch netjes gedaan.
Ik vind dat degoutant.
Je komt toe, koopt brol en gaat naar de film.
Kinderen moeten plassen tijdens de pauze. Ja, dan krijg je een bonnetje, maar wat ben je ermee?
De film kost al een rib uit je lijf, de parking is betalend, de rommel kost belachelijk veel en dan moet je zelfs betalen voor toilet? :roll:

Ik ga er enkel nog naartoe als ik gratis kaarten heb, anders krijg je me daar met geen stokken binnen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja bedoel het eigenlijk juist dat je wel meeste waarde hebt aan dat toiletbezoek omdat het wel in mijn ogen altijd proper is.

Maar buiten dat is het fors duur.

Ik heb toch al een aantal keer geweest dat er bij de toiletdame bonnetjes lagen die je jawel moet uitgeven aan drank of eten maarha het is een businessmodel als geen ander denk ik :cop:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Bestelling gedaan bij amazon.dl op 7/1, verstuurd 8/1 met t&t en voorziene levering vandaag.
Helaas werkte de T&T van Bpost (nog) niet maar pakket was naar opgehaald door amazon en weer vertrokken op 8/1... daarna niets meer. Vandaag mail dat het pakket ontvangen is bij hen en ik een refund krijg.

WUT!... Ik wil gewoon mijn bestelling ontvangen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Naar de collect & go en vaststellen dat de bestelling van madam niet doorgekomen is.

Mail van proximus met factuur ondanks dat ik altijd aangeef dat ik de papieren factuur wil. De factuur moet je ergens weggestopt gaan zoeken want he, als Belg betaal je toch graag blanco cheques.

Uiteindelijk proberen betalen en dan ligt de app van Argenta deels plat (onbekende fout).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Ja, er zijn zo van die dagen dat alles tegen zit.

Net daarom dat ik alle facturen digitaal wil. Dan kan Bpost ze niet verloren doen of kunnen ze ook thuis niet zoek geraken.
Ook zo gemakkelijk voor archiveren en naar boekhouder te sturen. (vroeger zat ik dat allemaal in te scannen).

En betalen: alles via domiciliëring. Nog nog problemen me gehad en vooral ook nooit geen nalatigheidskosten.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dan betaal je pas echt graag! Ik kan maar weinig bedrijven noemen waar ik een domiciliëring had die daar nog geen fout mee hebben gemaakt in de vorm van 2x of zelfs 3x (!) per maand het bedrag afhouden (hallo Telenet!).

Nu, wat je noemt van geen nalatigheidskosten : daar heb je een punt. Maar ik behoud graag het overzicht in mn betalingen. Daarom dat ik facturen ook liefst heb per brief ipv per mail. De post kan ze inderdaad kwijt geraken, maar mails durven eveneens fout lopen hoor. Niks is helaas feilloos.

Telefonie = EDPnet + OVH
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier loopt het altijd mis met facturen via mail, de meeste daarvan zijn al overgegaan naar domiciliering. Gelukkig rekent Proximus niet te snel kosten aan. Of ze komen in de spam terecht om een of andere reden, daar kijk ik al helemaal niet.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Die facturen per mail lopen hier altijd fout af. Ik betaal genoeg dus kunnen ze me best een papieren bewijs bezorgen van wat ze aanrekenen. Dat ze niet eens een PDF toevoegen aan de mail is toch werkelijk absurd. Die PDF zit dan nog ergens verstopt achter 3 puntjes op de website. Het enige dat duidelijk is, is het bedrag dat je zou moeten betalen :nono:

De fouten bij facturen zijn zodanig courant dat ik elke factuur wil zien en controleren. Ik betaal dan wanneer ik wil. Ben ik niet tevreden dan betaal ik niet, dat is een drukkingsmiddel om sneller reactie te krijgen.

Ook een leuke is het dateren van facturen op soms meer dan een week voor de werkelijke datum om daarna snel met aanmaning te zwaaien. ik zet nu de datum van ontvangst langs de datum op de factuur.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Wij schrijven op elke factuur wanneer ze betaald is (of zal betaald worden als we ze inplannen). Met PDF is dat lastiger en ik wil ze ook niet allemaal zelf gaan afdrukken. Voor onze administratie gewoon niet handig. Ik ben wel van plan een dezer dagen een Paperless-ng server op te zetten in de hoop dat dat daarbij kan helpen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:Hier loopt het altijd mis met facturen via mail, de meeste daarvan zijn al overgegaan naar domiciliering. Gelukkig rekent Proximus niet te snel kosten aan. Of ze komen in de spam terecht om een of andere reden, daar kijk ik al helemaal niet.
Filter opzetten dat ze in een aparte map komen, unread, en dan de gewoonte kweken van daarin te gaan kijken?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

pro vax en anti vax in de familie kring, en ik die er tussen zit. :roll:
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
pfuhu
Premium Member
Premium Member

Ertussen? Je bent maar 1 spuit gaan halen dan? :-D

Nog een aanvulling op de plastiek-discussie: op ons werk schakelden ze enkele jaren geleden over op houten roerstokjes voor de koffie ipv plastieken lepeltjes.

De plastieken lepeltjes (nog duizenden) die nog in stock waren, werden in de container gegooid met de uitleg: niet verantwoord om nog te blijven gebruiken.

Tja, dan heb je het niet begrepen denk ik ...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

De plastic ban is er vooral voor het afvalprobleem en niet zozeer voor de grondstof.
Met het afvalprobleem bedoel ik dat die kleine plastic zeer dikwijls niet in de afvalverwerking of recycling terecht komt maar ergens in het milieu: grond, water,.... En daar vergaat het niet maar slijt het tot micropartikels die overal in het milieu verspreidt geraken, tot in onze voedselketen.

Maar uiteraard dat die lepeltjes op de container vooral een visuele vorm van greenwashing was.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

- Mensen die niet weten dat de wagen de lichten niet automatisch aan doen bij mist
- Mensen die niet weten dat de wagen de mistlichten NIET automatisch aan doen
- Mensen die de fantastische optie "mistlicht" niet gebruiken, want zien dat de lichten slijten...

"Wees zichtbaar" telt niet alleen voor fluovestjes mensen...

Telefonie = EDPnet + OVH
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member

krisken schreef:- Mensen die niet weten dat de wagen de lichten niet automatisch aan doen bij mist
- Mensen die niet weten dat de wagen de mistlichten NIET automatisch aan doen
- Mensen die de fantastische optie "mistlicht" niet gebruiken, want zien dat de lichten slijten...

"Wees zichtbaar" telt niet alleen voor fluovestjes mensen...
OMG JA!
Echt een ramp vandaag, zou echt eens een campagne voor gehouden mogen worden met zelfs wat verbalisaties.

Nog eentje om aan lijst toe te voegen:
Mensen die dan mistlichten aanzetten, maar deze ook gewoon niet meer uit zetten. Zelfs als je gewoon meer dan 700m ver kan zien....
pfuhu
Premium Member
Premium Member

En als je maar 100 meter ver kan kijken, maar gewoon staat te bumperen in de file, is het ook super irritant ...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”