Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dat zijn geen cijfers maar beweringen... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

duizend schreef:Cijfers van sciensano over de effectiviteit van de boosterprik

”Zowel tegen ernstige ziekte als tegen besmetting is het effect van de derde prik (of de tweede voor wie als eerste Johnson & Johnson kreeg) duidelijk merkbaar. “We zien dat de bescherming tegen besmetting na die derde dosis 60 à 70 procent bedraagt”, zei Van Gucht. “En dat mensen die hun derde dosis gehad hebben gevoelig minder besmet worden in de eerstvolgende weken. Mensen die drie dosissen gehad hebben, maken tot drie keer minder kans om besmet te geraken.”

Vaccineren (booster) blijft stap 1.

Macron beseft het maar al te goed !
Ze hebben al zoveel gezegd. Ze hebben ook al gezegd dat het vaccin niet deed wat men verwacht had. Het zou ook zo zijn dat als 87% gevaccineerd was dat er groepsimmuniteit was dat blijkt ook niet zo te zijn. Het zou zo effectief zijn dat ze de derde nog niet gegeven hebben, dat men al spreekt van een 4de prik !

En eigenlijk weten ze niks want alle objectiviteit tov het vaccin is niet toegelaten. Men heeft ook gezegd dat elke dokter die, maar iets negatief zou uitlaten over het corona vaccin zijn licentie kwijt zou zijn. Ondertussen draait alle het grootste fake nieuws van deze eeuw op onze TV's. Dat het vaccin ons gaat bevrijden !

Er is een nieuwe variant men weet niet of deze dodelijker is of tenminste dat vertelt men dus nieuwe zachte lockdown. Maar men weet wel dat een derde prik helpt, hoe naïef ben je !? Ze weten juist niks, als 2 niet helpen dan 4 wel zeker, weet je wat nog een vijfde dan zijn we zeker !?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Een booster is trouwens geen vaccin op zich, maar een reset van een eerdere vaccinatie (gebaseerd op een target van een virus dat niet meer bestaat) en waarvan we weten dat ze niet werkt tegen omicron. Dat heeft klinisch onderzoek in sera zwart op wit aangetoond.
Eerst moeten er volgende week '125 000' dagelijkse gevallen (misschien nog meer) voor geregistreerd worden vooraleer sommigen dat gaan begrijpen? Waar we zelfs de testcapaciteit niet voor hebben?

De 'kop in het zand' strategie is natuurlijk de gemakkelijkste en economie wint het voorlopig van volksgezondheid. Alleen weet de politiek blijkbaar niet dat het eerste niet zonder het tweede kan en dat er mogelijks nog veel grotere schade zal komen?

Maar ik verwacht dat de golf van zeer korte duur gaat zijn en eerder een tsunami gaat zijn...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Iemand een plankske kaas ?

[youtube]aH1u1GIPU2A[/youtube]


owja, zaterdag negatief (ja, ook dan nemen ze pcr-tests af) getest, zondag, maandag & dinsdag zowat alles symptomen gehad die opgesomd worden in dat laatste stuk (3 dagen hoofdpijn(iets dat ik nooit heb), moe & jeuk ) woensdag negatieve zelftest... nu ben ik echt wel benieuwd wat de volgende pcr test gaat geven :angel: indien negatief gaan we weer maar eens bloed laten trekken om te testen op antilichamen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

petrol242 schreef: Maar ik verwacht dat de golf van zeer korte duur gaat zijn en eerder een tsunami gaat zijn...
Als we effectief ~100.000 geregistreerde besmettingen halen, zal dit in werkelijkheid >1.000.000 zijn, dus dan heb je op een week inderdaad heel belgië gehad.
iceke schreef:Iemand een plankske kaas ?
Het wordt tijd dat de muizen ook eens ingeënt worden en een CST moeten tonen voor ze op restaurant gaan!
Zet je wel aan het denken dat de hele wereld inenten nieuwe corona varianten toch niet gaat stoppen.
En als corona in een ander dier muteert het goed mogelijk is om een killer variant te krijgen die 50% van de mensen neerlegt...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Die is er al hoor...mers
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

iceke schreef:Die is er al hoor...mers
Gelukkig heeft die niet de omicron besmettelijkheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@nieuwjaarsfeestjes
Met 20% van het volk elke keer, weinig succes lijkt me :).

@Vlaanderen heeft marge
Dat droom je toch hardop. De ratingverlaging kwam toch gelijktijdig voor België én Vlaanderen.
Vergeet bij de Vlaamse schuld de schuldopbouw van de 100+ agentschappen niet (voornamelijk opgericht onder Kris Peeters), die elks ook schulden mogen maken, die 100% gedekt zijn door de Vlaamse overheid. Door wat mazen in het net, tellen die echter niet mee bij de officiële schuldgraad.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Zet je wel aan het denken dat de hele wereld inenten nieuwe corona varianten toch niet gaat stoppen.
Twee jaar in deze waanzin en eigenlijk zijn de dubbel gevaccineerden zonder derde spuitje nu ongevaccineerden geworden.
De skigebieden in Oostenrijk waar personeel en toeristen, iedereen dubbel ingespoten is en toch vollen bak besmettingen.
Blijven spuiten zegt onze Vivaldi regering, Macron doet er nog een schepje bovenop met zijn eigen bevolking te verwijten.

Alleuh, oekandána
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

heist_175 schreef:@Vlaanderen heeft marge
Al vanaf ik geboren ben, en dat is toch al meer dan een halve eeuw, heb ik niet anders dan overheidsschuld gekend. Dat is één van de elementen die je nodig hebt in een kapitalistisch systeem. Ook de Vlaamse werkmens (en zijn overheid) wordt leeg geplunderd van zijn gecreëerde welvaart. Het wordt inderdaad wel beter voorgesteld om net het nationalisme aan te wakkeren waar werkgeversfederaties op liggen te azen om de eenheid bij de Belgische werknemers en de sociale zekerheid te kunnen breken. Wie denkt dat 'zijn of haar regio' het beter gaat doen op zijn eentje is wel echt héél naïef.
Zeker als we dan nog eens te maken krijgen met macro elementen die aantonen dat de wereld een dorp is geworden zoals een pandemie of een losgeslagen klimaat.
iceke schreef:Iemand een plankske kaas ?
We weten al langer dat SARS-CoV-2 zich niet enkel beperkt tot de menselijke container. Herinner je je nog de nertsen in Denemarken? Dat is waarschijnlijk ook de rede waarom er om de zoveel jaar (en het gaat steeds sneller) er een stam coronavirussen opduikt. SARS - MERS- SARS-CoV-2 - ?
Ik vermoed ook dat omicron zo ontstaan is, maar dan uit de béta variant.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ofloo schreef: Er is een nieuwe variant men weet niet of deze dodelijker is of tenminste dat vertelt men dus nieuwe zachte lockdown. Maar men weet wel dat een derde prik helpt, hoe naïef ben je !? Ze weten juist niks, als 2 niet helpen dan 4 wel zeker, weet je wat nog een vijfde dan zijn we zeker !?
Net omdat dit soort cafe praat steeds boven komt gaat men stilaan naar een zachte of harde vaccin verplichting.
Als Macron zijn pas sanitaire er doorkomt volgt de rest van Europa.

En met die verplichting gaan we eindelijk stap 1 kunnen nemen en er vanaf geraken.
Lees: maatschappij open zonder dat de zorg overspoeld wordt.
Met het gevolg dat iedereen vroeg of laat besmet raakt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Tomby schreef:Ik kan me ook niet inbeelden dat iedereen die een positieve zelftest doet, vervolgens braafjes een PCR test zal regelen.
Dan ga je ook geen officieel "herstelcertificaat" hebben (zelfs niet na een positieve antigeen test bij je apotheker) !
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

DarkV schreef:
Tomby schreef:Ik kan me ook niet inbeelden dat iedereen die een positieve zelftest doet, vervolgens braafjes een PCR test zal regelen.
Dan ga je ook geen officieel "herstelcertificaat" hebben (zelfs niet na een positieve antigeen test bij je apotheker) !
maar je gaat ook geen rood scherm krijgen want je hebt officieel geen positieve test :-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

DarkV schreef:
Tomby schreef:Ik kan me ook niet inbeelden dat iedereen die een positieve zelftest doet, vervolgens braafjes een PCR test zal regelen.
Dan ga je ook geen officieel "herstelcertificaat" hebben (zelfs niet na een positieve antigeen test bij je apotheker) !
Wat nog maar eens de absurdheid van dat CST aantoont.....
Men begint meer en meer naar Denemarken te kijken, iets wat ik toejuig, en dan zie je het kompleet verkeerd toegepast worden :bang:
Soit, met wat geluk is 60% besmet met Omikron binnen een week of 3 en hebben we zo goed als mogelijk die kudde-immuniteit...voor een maand of 6.

Wil je de zorg ontlasten dan zorg je vandaag, niet morgen, niet volgende week dat er niemand, maar dan ook niemand aan het openbare leven deelneemt die positief is, en dat doe je door te testen, testen, testen... niet door lockdowns, niet door een avondklok, niet door mondmaskers, niet door risico contacten uit quarantaine te halen omdat Voka of het Onderwijs het niet meer aankan.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat heet "dweilen met de kraan open".

Testen is vijgen na Pasen. Eerste prioriteit is contacten beperken.
Aangezien de burger dat niet snapt en alvast niet toepast, moeten er blijkbaar hardere (controleerbare) mechanismen komen om dat doel (contacten beperken) te bewerkstelligen.
Eens je het aantal contacten beperkt hebt, kan je met testen én isoleren (quarantaine en consoorten) vermijden dat de besmette persoon het virus veel verder verspreidt.
Maar er zijn niet genoeg testen om een normaal maatschappelijk verloop te kunnen volgen.

En daar zit het probleem dus:
- geen enkele sector acht zichzelf verantwoordelijk voor contacten en dus besmettingen
- de politiek durft geen enkele sector te verplichten te sluiten, behalve cultuur dan
- de politiek durft niet meer te spreken over bubbels, hoewel die wel effectief bleken (al waren er cowboys met drones etc :-D )

Ik vond het verbod op niet-noodzakelijke verplaatsingen zo zot nog niet, eigenlijk. Idem de bubbels.
Dat was tenminste duidelijk.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Het is een beetje hallucinant aan het worden hé. TOI werkte al niet en zal dat zeker niet meer doen onder omicron. Spijtig genoeg.
Ik vrees dat we ons hier gaan moeten doorbijten. Van de politiek moet je niet veel meer verwachten want die zijn volledig de pedalen kwijt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

petrol242 schreef:Een booster is trouwens geen vaccin op zich, maar een reset van een eerdere vaccinatie (gebaseerd op een target van een virus dat niet meer bestaat) en waarvan we weten dat ze niet werkt tegen omicron. Dat heeft klinisch onderzoek in sera zwart op wit aangetoond.
Eerst moeten er volgende week '125 000' dagelijkse gevallen (misschien nog meer) voor geregistreerd worden vooraleer sommigen dat gaan begrijpen? Waar we zelfs de testcapaciteit niet voor hebben?

De 'kop in het zand' strategie is natuurlijk de gemakkelijkste en economie wint het voorlopig van volksgezondheid. Alleen weet de politiek blijkbaar niet dat het eerste niet zonder het tweede kan en dat er mogelijks nog veel grotere schade zal komen?

Maar ik verwacht dat de golf van zeer korte duur gaat zijn en eerder een tsunami gaat zijn...
Ik steek mijn kop helemaal niet in het zand. Ik kan er gewoon moeilijk tegen dat ze zo staan te liegen. Als men echt begaan is met besmettingen en corona paspoorten. Baseer uw corona paspoort op antilichamen en een bloed test.

Stop met iedereen te zeggen dat als je gevaccineerd bent dat je de andere beschermt, je beschermt enkel je zelf.

Als de 10% van belang is die niet gevaccineerd is hoe zit het dan met de 10% gevaccineerden die geen antilichamen aanmaken !? Stop met uw kop in het zand steken, stop met vaccinatie te promoten en begin met te zeggen dat als je gevaccineerd bent dat je niet beter bent dan iemand die niet gevaccineerd is. Dat je nog steeds besmet maar dat het voor uw zelf te beschermen is. Stop met hallucinante fantasieën te verkondigen.

Laat toe dat er objectiviteit is, ..

Persoonlijk ken ik niemand die gestorven is van Corona, ik hoor in de verte wel dat het gebeurd, maar ik ken ze niet en gelukkig maar. Maar weet je wat ik ken wel iemand in mijn familie die gestorven is van het vaccin ! Van mijn perspectief is het vaccin erger dan Corona zelf.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ofloo schreef:Ik steek mijn kop helemaal niet in het zand. Ik kan er gewoon moeilijk tegen dat ze zo staan te liegen. Als men echt begaan is met besmettingen en corona paspoorten. Baseer uw corona paspoort op antilichamen en een bloed test.
Ik vind het inderdaad een bende leugenaars.
Kijk, we worden aangeraden om zelftesten te doen, maar we krijgen ze wel niet terugbetaald.
Aan kinderen wordt een wekelijkse zelftest aangeraden, dan kan een kind dus 6 dagen anderen besmetten voordat het uitkomt.
Dat heeft ook niet veel zin meer.
Wat mij betreft, zou iedereen zich dagelijks moeten testen (tenzij je die dag niet buitenkomt) met zelftesten via een keelwisser.
Tenzij je wilt gaan voor doelbewust besmettingen, dan doe je niets en wacht je tot iedereen Omikron gehad heeft.

Maar wat ze nu doen is heel hypocriet, geen maatregelen nemen, de verantwoordelijkheid bij de bevolking leggen, en hopen dat het allemaal goed komt.
Oh ja, en de bal naar elkaar doorspelen voor terugbetaling.
Federaal wil alles in de hand houden, tenzij het over kosten gaat, dan is het plots de bevoegdheid van de deelstaten...
België is een kutland, een lobbycratie, er gaat massa's geld naar subsidies, maar wie geen lobbygroep heeft -zoals de gewone burger- betaalt de rekening.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boulder schreef:Federaal wil alles in de hand houden, tenzij het over kosten gaat, dan is het plots de bevoegdheid van de deelstaten.
Het overlegcomité is net het overlegorgaan met de deelstaten. Als federaal alles in de hand had willen houden - wat perfect zou kunnen - dan moeten ze een veiligheidsraad bijeen roepen.
Volgens mij is er geen terugbetaling omdat het
1/ een bevoegdheid is van Vlaanderen (preventie)
2/ het voorstel kwam van Groen/PVDA en dus - op Vlaams niveau - de oppositie en dus per definitie verdacht voor de Vlaamse regering.

Ergo: geen testbeleid in Vlaanderen :).
België is een lobbycratie
Mooi neologisme!
Is het in andere landen overigens beter (oprechte vraag)?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Nederland zit al sinds december in totale lockdown, denk niet dat de lobbygroepen daar evenveel macht hebben, anders was die toch al voorbij ??
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Volgens mij hebben ze in NL minder ICU bedden en dus moeten ze voorzichtiger zijn om ICU niet te laten "overstromen".
Volgens mij is dat de reden dat ze in NL sneller en strikter opgetreden hebben.

Wij lopen dan weer het risico om te snel euforisch te zijn.
Hoeveel ziekenhuisbedden en ICU schiet er over, als er veel personeel besmet/ziek is?
Oeps...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

heist_175 schreef:Volgens mij hebben ze in NL minder ICU bedden en dus moeten ze voorzichtiger zijn om ICU niet te laten "overstromen".

Het is niet volgens jou maar het is gewoon zo.
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Het overlegcomité is net het overlegorgaan met de deelstaten.
En toch zijn er die om de haverklap zeggen dat federaal het laatste woord moet hebben.
Wie bepaalt, betaalt.
heist_175 schreef:Mooi neologisme!
Dat is ietsje teveel eer, anderen hebben dat woord uitgevonden.
heist_175 schreef:Is het in andere landen overigens beter (oprechte vraag)?
Ik luister vaak naar buitenlandse radio, dus dan kan ik wel een beetje vergelijken.
Er is in veel landen kritiek, maar dat het de lobby's zijn die teveel beslissen is toch precies iets typisch Belgisch.
Toevallig was de laatste opname 6 uur WDR5 (Duitse radio), en toevallig was het op 31 december, waarin ze dan eindejaarsconférences uitzenden.
De politiek kreeg er daar ook nogal van langs, en ook heel veel over het Coronabeleid (te weinig vaccins besteld, etc.)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Europa bedient de geldkranen, maar de nationale regeringen beslissen wat er ter plekke moet gebeuren. Vermits haast alle landen erg neoliberaal geworden zijn kunnen er geen te grote verschillen overblijven misschien. Hooguit een duidelijke tegenstelling tussen het spilzieke zuiden en het krenterige noorden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ofloo schreef: Ik steek mijn kop helemaal niet in het zand. Ik kan er gewoon moeilijk tegen dat ze zo staan te liegen.
Oh, maar dat zeg ik ook niet. Ik had het over het nieuwe testbeleid :wink:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Collega, die quasi altijd op kantoor is wegens eigen keuze en functie, had vorige week vrijaf voor een ingreep in het ziekenhuis. Uiteraard werd er een verplichte PCR test afgenomen … 2 dan later bleek die dan ook nog positief te zijn… collega had totaal geen symptomen.

Contacttracing niks, wegens geen symptomen en dubbel gevaccineerd mag hij volgende week al terug komen werken.

Geen vuiltje aan de lucht dus …

Zolang we niet preventief testen weten we eigenlijk te weinig over de spreiding imho.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

In Duitsland nu 2g+Test beleid voor de horeca.
Enkel wie booster gekregen heeft moet niet getest worden.

Dus ook de Duitsers zetten dus zwaar in op de boosterprik.

Daar zullen dan ook alleen maar incompetente virologen aan het werk zijn als je de zelfverklaarde forumdeskundigen moet geloven.

Alle landen volgen langzaam maar zeker de weg naar zachte of harde verplichting van de booster. We gaan er geraken!
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

duizend schreef: Alle landen volgen langzaam maar zeker de weg naar zachte of harde verplichting van de booster. We gaan er geraken!
Gaat nog een ellendige soep worden met al die toekomstige boosters. In elk land andere regels geldigheid booster en in elk land andere booster tijdstippen. Wil je dus naar Duitsland / Frankrijk / etc op vakantie zal het last minute plannen worden dat je er nog binnen mag.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Gelukkig is het andersom makkelijker. Buitenlanders uit alle landen komen hier naartoe omdat bij hen quasi niks meer mag (fitness, sauna's, theater, cinema's..)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: Dus ook de Duitsers zetten dus zwaar in op de boosterprik.
Een boosterprik die een belabberde vaccinatie tegen een virus dat niet meer bestaat moet optrekken. Elk land met een neo-liberaal beleid zet daar op in en zie wat de uitkomst is. Omicron is hét bewijs dat vaccinatie niet de manier is om dit virus onder controle te krijgen en enkel maar aan damage control doet. Geloof jij maar gerust in de booster. Met het immens hoge aantal besmettingen (en dit is nog maar het begin) mag je nog eens komen roepen hoe goed de vaccins (wel niet) werken tegen transmissie.

We zijn twee jaar verder, met de zoveelste vaccinatiecampagne, een pak mensen dat al twijfelt aan de booster en een vierde prik die er al zit aan te komen. Veel succes zeg ik dan.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Ja petrol - misschien moeten we (in tegenstelling tot de buurlanden) alles gewoon loslaten en zien wat er gebeurt. De sterken zullen wel overleven en de zwakkere slachtoffers zijn in dat geval "collateral damage". En dan schreeuwen we achteraf moord en brand (en komt er een onderzoekscommissie) omdat er zoveel doden zijn en de overheid niks heeft gedaan...

Maar intussen moeten we zeker niet vergeten onze griepspuit te halen, want stel dat je toevallig de griep krijgt, wordt gevaarlijk :evil:

Want inzetten op minder contacten en afstand houden zal in ons land niet meer lukken, dat hebben we gehad en zijn we beu.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Er worden hier weer een pak denkfouten op elkaar gestapeld.

Vaccinatie is GEEN wondermiddel, dat was het voorheen niet en dat zal het ook niet worden. De denkfout is dit feit te misbruiken om te insinueren dat vaccinatie weinig doet. Dat klopt niet. De vraag is waar we zouden staan zonder vaccin?

Ik hoor ook mensen beweren dat men zelf geen slachtoffers kent, dat is uiteraard een bewijs... van gebrek aan kennis(sen) :roll:

Dan het inzetten op testen... die er onvoldoende zijn. Dat is hetzelfde als de mondmaskers, die waren er in het begin ook onvoldoende en dus werden ze te weinig gebruikt. Wat je niet hebt kan je niet gebruiken. Willen we meer testen dan moeten er meer testen en vooral capaciteit om ze te verwerken bij komen. Dat is echter niet direct realistisch. Het testen is dus even onvoldoende dan vaccinatie. Je zou dezelfde denkfout kunnen maken door te gaan insinueren dat testen amper werken.

De grootste denkfout is echter de voorstelling dat het het ene of het andere de oplossing is terwijl het altijd een EN EN verhaal zal zijn en zelfs dan nog eentje dat niet alles oplost.

En het buitenland? Het is overal nog volop miserie, het ligt dus niet aan deze of gene politieker of partij, dit is een probleem waar de mens geen antwoord op heeft of toch niet de antwoorden die we wensen. Het spelletje zwartepieten is dus misplaatst, het virus houdt immers geen rekening met grenzen, kleur, overtuiging of ideologie, het pakt gewoon iedereen die het pakken kan.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dizzy schreef: Vaccinatie is GEEN wondermiddel, dat was het voorheen niet en dat zal het ook niet worden. De denkfout is dit feit te misbruiken om te insinueren dat vaccinatie weinig doet. Dat klopt niet. De vraag is waar we zouden staan zonder vaccin?

Ik hoor ook mensen beweren dat men zelf geen slachtoffers kent, dat is uiteraard een bewijs... van gebrek aan kennis(sen) :roll:
Een kennis van me is ook bij hoog en laag aan het rondbazuinen dat ie nog niemand kent die gestorven is aan Cov-Sars-2, maar wel al tientallen door de vaccinatie.

Als je dan durft te vragen hoe het komt dat die zeer hoge mortaliteit niet wereldnieuws is, krijg je te horen dat het een wereldwijd complot is waarbij de effecten worden verzwegen door alle overheden.

Ik ga echt niet ontkennen dat er nog veel is dat we niet weten (zowel van Cov-Sars-2 als van de vaccins), maar zulke uitspraken snap ik echt niet. En je ziet die in alle lagen van de bevolking terugkomen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

devilkin schreef:Een kennis van me is ook bij hoog en laag aan het rondbazuinen dat ie nog niemand kent die gestorven is aan Cov-Sars-2, maar wel al tientallen door de vaccinatie.

Als je dan durft te vragen hoe het komt dat die zeer hoge mortaliteit niet wereldnieuws is, krijg je te horen dat het een wereldwijd complot is waarbij de effecten worden verzwegen door alle overheden.

Ik ga echt niet ontkennen dat er nog veel is dat we niet weten (zowel van Cov-Sars-2 als van de vaccins), maar zulke uitspraken snap ik echt niet. En je ziet die in alle lagen van de bevolking terugkomen.
Ja, en de families van zowel de coronadoden als de vaccindoden zitten uiteraard in dat complot :roll:

Er zijn altijd mensen geweest die in alles en nog wat geloven, zeker als situaties onduidelijk zijn of nieuw, dat is ook menselijk MAAR tegenwoordig krijgt dit soort mensen de kans om hun onzin te verspreiden via oa soc media en vinden ze zo mekaar waardoor ze elkaars idiotie versterken en bevestigen. Vroeger was dat de dorpsidioot die in kroeg wat stond te zeveren en waar men wat mee lachtte, nu hebben die types duizenden andere gekken die hen volgen.

Wat mij het meest verbaasd is dat veel anderen soms nog dit soort onzin gaan verdedigen als zijnde vrijheid van mening. Iedereen mag een mening hebben maar als ze fout EN gevaarlijk is voor anderen dan stopt de vrijheid.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

devilkin schreef:
Ik ga echt niet ontkennen dat er nog veel is dat we niet weten (zowel van Cov-Sars-2 als van de vaccins), maar zulke uitspraken snap ik echt niet. En je ziet die in alle lagen van de bevolking terugkomen.
https://stopmrnavaccines.today/stats/be ... B8Xn3f2Z58
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ik denk dan eerder
gelukkig dat de delta niet de 1e coronavariant was in maart 2020

stopmrna klinkt al goed en dan een berg getalletjes die als forumvirologen natuurlijk direct snappen, kunne plaatsen, duiden en interpreteren :)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ja Dizzy, het EN/EN verhaal, weet je nog van wie dat kwam? We weten het ondertussen wel.

Er wordt al gepalaverd over de vierde prik. Ik stel voor dat je de onderzoeken van sigallab in de bloedsera nog eens boven haalt... Kijk ook maar eens hoe lang een booster stand houdt. Ge gaat verschieten denk ik. Maar een overheid kan het niet maken om van de daken te liggen schreeuwen om je te laten vaccineren en dan te moeten toegeven dat er door weeral een nieuwe variant, zoals ook voorspeld, er weer een heel nieuwe situatie ontstaat. De geloofwaardigheid kan je dan in de diepvries steken.

Er is absoluut geen enkele, maar dan ook geen enkele individuele beoordeling of iemand een bijkomende prik nodig heeft of niet. Eerstelijnszorg is volledig uitgeschakeld en vaccins worden aan de lopende band gezet.

Maar maak er maar een karikatuur van hoor. Ik wil nog even meegeven dat ook ik familie verloren heb aan codid-19.

@1207 : nog een uitleg nodig? Of moeten we een filmpje zoeken?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Er wordt al gepalaverd over de vierde prik. ?
en? als een 1e generatie vaccin maar een half jaar werkt ...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

1207 schreef:
petrol242 schreef: Er wordt al gepalaverd over de vierde prik. ?
en? als een 1e generatie vaccin maar een half jaar werkt ...
Pfizer zal ook geen haast hebben. Nog maar een vierde oud vaccin verpatsen en als je dan toch ziek wordt is er nog altijd de nieuwe corona pil waar we ons stinkend rijk van kunnen maken :roll:

Waarom zou je als firma zo zot ook zijn om een vaccin te maken waarvan je maar 1 kan verkopen :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Men overweegt voor sommigen al een vierde prik (voor eind januari?) terwijl ikzelf nog een uitnodiging moet krijgen voor een derde*, ik begrijp dat niet.

* ik was deze zomer ook bij de laatste grote groep, tweede prik dateert van augustus, dus niet abnormaal
Avenger 2.0 schreef:Waarom zou je als firma zo zot ook zijn om een vaccin te maken waarvan je maar 1 kan verkopen :lol:
Idd, slimme Pfizer! Managementbonussen en dividenden gaan enorm zijn dit jaar, met dank aan rijke landen die blijven hoarden om toch maar geen onpopulaire maatregelen te moeten nemen of investeringen in de gezondheidszorg te moeten doen.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”