Ik ben nu al even aan het googlen maar ik vind vrij weinig info terug op het net.
Als een werkgever een bedrijfswagen wil aanbieden mij best maar dan enkel een een pick up om 3500KG sleep te trekken anders ben ik niets met een nieuwe wagen Type: Ssanyong musso, nissan navara, VW amorak, Toyota Hilux...
Dit zijn lichte vrachtwagens dus de formule van VAA geldt niet.
Ik vind nergens een leasebedrijf die dit soort wagens in de aanbieding heeft om een maandprijs te bekomen. (bij onze noorderburen vind ik de Musso terug aan 545 ex btw)
Hoe bereken ik VAA op het werkelijke gebruik? stel nieuw prijs €34.000 en ik rij er 20.000km mee. Een voorbeeld vind ik niet terug op het net.
Lease en VAA lichte vracht
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Voor een lichte bracht betaal je geen VAA … maar de wagens die je opnoemt zijn niet per definitie fiscaal gezien een ‘lichte vracht’ voertuig. Lichte vracht mag enkel 1 rij stoelen hebben met een afgesloten laadruimte. Verder is er weinig regelgeving aan.
Maw, een Nissan Navara (400eur/maand ongeveer in lease) moet je nog altijd ombouwen om van het ‘lichte vracht’ stelsel te genieten.
Athlon Leade doet zulke wagens wel, maar staan niet perse bij vrachtwagens, eerder personen wagens
Maw, een Nissan Navara (400eur/maand ongeveer in lease) moet je nog altijd ombouwen om van het ‘lichte vracht’ stelsel te genieten.
Athlon Leade doet zulke wagens wel, maar staan niet perse bij vrachtwagens, eerder personen wagens
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Als ik het me goed herinner (voor niet-pickup):Sasuke schreef:Voor een lichte bracht betaal je geen VAA … maar de wagens die je opnoemt zijn niet per definitie fiscaal gezien een ‘lichte vracht’ voertuig. Lichte vracht mag enkel 1 rij stoelen hebben met een afgesloten laadruimte. Verder is er weinig regelgeving aan.
- Laadruimte moet een bepaald % van de wielbasis zijn, kan dus zo groot zijn dat je de zetels niet volledig meer naar achter kan zetten
- "Afgesloten", dit moet een wand zijn van minstens x cm hoog
Volledige voorwaarden:
https://financien.belgium.be/nl/particu ... chtauto#q3
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
En welke wagen heb je nu?q-tec schreef:Ik ben nu al even aan het googlen maar ik vind vrij weinig info terug op het net.
Als een werkgever een bedrijfswagen wil aanbieden mij best maar dan enkel een een pick up om 3500KG sleep te trekken anders ben ik niets met een nieuwe wagen Type: Ssanyong musso, nissan navara, VW amorak, Toyota Hilux...
Dit zijn lichte vrachtwagens dus de formule van VAA geldt niet.
Ik vind nergens een leasebedrijf die dit soort wagens in de aanbieding heeft om een maandprijs te bekomen. (bij onze noorderburen vind ik de Musso terug aan 545 ex btw)
Hoe bereken ik VAA op het werkelijke gebruik? stel nieuw prijs €34.000 en ik rij er 20.000km mee. Een voorbeeld vind ik niet terug op het net.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Klopt!In Belgie is een pickup altijd een lichte vracht.
Musso van 25jaar oudEn welke wagen heb je nu?
polo 6n aan 6a7cent per km geen comfort maar kost mij geen hol ook.
Maar dan is er nog steeds de vraag wat kost mij dat privé aan VAA.