Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

selder schreef:CEO stuurt kerstwensen in Comic Sans
Er staan sowieso zware sancties op het gebruik van Comic Sans. Kerst is geen uitzondering hierop.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Replies op forum posts via mobiel die meer niet werken dan wel. Na het ‘versturen’ van de reply een connection error. Natuurlijke je bericht op weg :-(

Ngaaah @meon, los dat eens op ?!

PS: dit bericht ook 2 keer moeten posten
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Met een app of rechtstreeks op de site?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Rechtstreeks op de site
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Mijn digitale schuifmaat, ruim 15 jaar geleden gekocht in de Aldi, heeft het begeven. Net nu ik bezig ben met wat 3D prints die enige precisie vereisen :cry:
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Vimexx die mij elke dag een reminder stuurt dat ik moet betalen voor een domeinnaam die pas binnen 1,5 maand zou vervallen. Het systeem dat je negatief kon gaan bij versio was toch wel handiger.
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Soms denk ik hard aan mensen die naast een McDonalds wonen...
Iedere keer dat ik langskom op een later uur zijn er wel een handvol marginalen in hun verneukte BMW's met open pijp.
gigantisch veel lawaai van een subwoofer die er amper inpast, en volgas vertrekken van de parking.

Je zou dan denken dat het gastjes zijn van 18 jaar, maar hier zie je verdorie veel 25+ers.

Wat is er nou zo aantrekkelijk voor marginalen bij de mcdonalds?
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Pakje van Amazon gewoon aan de voordeur achtergelaten. Te lui om aan te bellen of om een briefje in de brievenbus te steken.

Amazon gebruikt sinds kort een nieuwe koeriersdienst in België: https://www.colisprive.be/ De eerste twee leveringen staken ze het bij de buren binnen en stond het gewoon als afgeleverd in Amazon, geluk dat de buren het komen brengen zijn. Nu weten ze mijn voordeur te vinden, laten ze de pakjes gewoon achter met open zicht op straat. Ik heb dit telkens aan Amazon aangegeven dat de levering niet correct is gebeurd maar geen reactie.

De volgende levering die niet correct gaat, geef ik gewoon aan dat het pakket niet geleverd is, zodra het Amazon geld begint te kosten zullen ze wel in actie schieten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

GlennB86 schreef:Amazon gebruikt sinds kort een nieuwe koeriersdienst in België: https://www.colisprive.be/
Heb hier (in deze thread) ook al over gepost. In mijn geval kreeg ik bij 2 leveringen de melding dat ze het niet konden leveren hebben en ik hen moest contacteren. Een hoop gedoe om dan gewoon te horen dat ze hun ronde niet hadden kunnen afmaken en het gewoon de dag erop geleverd ging worden.
Op Trustpilot ook hopen slechte ervaringen met hen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

GlennB86 schreef:Pakje van Amazon gewoon aan de voordeur achtergelaten. Te lui om aan te bellen of om een briefje in de brievenbus te steken.

Amazon gebruikt sinds kort een nieuwe koeriersdienst in België: https://www.colisprive.be/ De eerste twee leveringen staken ze het bij de buren binnen en stond het gewoon als afgeleverd in Amazon, geluk dat de buren het komen brengen zijn. Nu weten ze mijn voordeur te vinden, laten ze de pakjes gewoon achter met open zicht op straat. Ik heb dit telkens aan Amazon aangegeven dat de levering niet correct is gebeurd maar geen reactie.

De volgende levering die niet correct gaat, geef ik gewoon aan dat het pakket niet geleverd is, zodra het Amazon geld begint te kosten zullen ze wel in actie schieten.
Maat van mij bij bol een gaming laptop van 1900€ gekocht vorige week en dienen van postnl deed hetzelfde, liet die laptop gewoon voor de deur staan zonder te bellen of wat dan ook. Schande, heeft het gereported.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Elke keer melden, dat is het enige wat misschien ooit effect heeft.
En als er schade is, een nieuwe vragen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Tomby schreef:
GlennB86 schreef:Amazon gebruikt sinds kort een nieuwe koeriersdienst in België: https://www.colisprive.be/
Heb hier (in deze thread) ook al over gepost. In mijn geval kreeg ik bij 2 leveringen de melding dat ze het niet konden leveren hebben en ik hen moest contacteren. Een hoop gedoe om dan gewoon te horen dat ze hun ronde niet hadden kunnen afmaken en het gewoon de dag erop geleverd ging worden.
Op Trustpilot ook hopen slechte ervaringen met hen.
Hangt van de lokale koerier af, daar kunt ge geluk in hebben of pech.
Hier alleen maar zeer goede ervaring met colisprive, belt zelf naar mijn telefoonnummer om te zeggen dat hij er bijna is. :-D levert op zaterdag en zondag.
En de pakjes zien er steeds onbeschadigd uit
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Ik krijg nu gelukkig al terug een paar pakjes via Bpost.
Ik weet niet of het een begin is van terug naar Bpost te gaan of gewoon om de eindejaarsdrukte op te vangen.
Leveringen door Amazon zelf ook nog (tracking HA000xxxxxxx), die bellen tegelijk op vaste lijn en aan de deurbel, maar wel goede service.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

2 kleine frustraties:

2 tracking codes krijgen voor Amazon pakjes, worden geleverd met collis prives. Wordt maar 1tje geleverd, dus nav. de posts hier had ik al zoiets van "aaargh". Doos opengedaan, alles zit erin. Waarom dan 2 tracking codes!?

2 nieuwe WD Red Plus 14TB schrijven gekocht, blijkbaar zitten daar maar 4 mounting screws in ipv 6. Natuurlijk heeft m'n case die 2 middelste nodig... gelukkig andere oplossing bedacht, maar toch.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

CCatalyst schreef:Daarnaast is de winter het seizoen waarin we het gros van onze neerslag krijgen, met het hoogtepunt rond januari.
Januari doet haar reputatie als overstromingsmaand meteen alle eer aan, en de jaarswisseling heeft geen drogere periode gebracht. Zeker in het zuiden van het land krijgen ze er weer flink van langs de komende 36 uur, maar ook in Vlaanderen zal het lang (blijven) regenen, weliswaar minder hard, maar op een ondergrond die al volledig gesatureerd is.

Hopelijk komen er geen problemen van, maar je weet dat dat wel zal gebeuren. Er is al te veel regen gevallen de voorbije weken om zo'n forse neerslagzones nog zonder problemen te kunnen verwerken. Als je ziet dat de passage van een onweersbui gisteren al voldoende was om bepaalde rivieren lokaal uit hun oevers te laten treden en wetende dat we de komende 36 uur een veelvoud verwachten van de hoeveelheid water die gisteren gevallen is.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Ik vraag me af... regent dat nu dan zoveel méér dan drie-vier jaar geleden of word er nu veel meer media aandacht aan gegeven als in gebieden waar het traditioneel vaak overstroomt nú regelmatig overstroomt ??
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer

@Phil

Denk wel dat je die info kan vinden als je verder zoekt.
Hier alvast een begin. Ik zou dat ook wel willen weten, maar eerlijk gezegd, geen zin om me daar in te verdiepen op dit moment ;)
https://www.statistiekvlaanderen.be/nl/neerslagextremen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Over de periode van deze week kan je nog weinig zeggen, januari is na december immers de tweede natste maand in ons klimaat. Maar omdat januari net op de natste maand volgt, en januari ook de koudste maand is met nog weinig zon, kan het water in de reeds verzadigde bodem amper verdampen en is januari ook de overstromingsmaand bij uitstek. De ergste overstromingen in recente tijden begon met het samenvallen van een storm, vloed en springtij in januari 1953 en eindigde in februari. Wat we nu zien is dus (voorlopig) niet abnormaal, het zal wel afhangen van hoe de rest van de maand evolueert.

Over 2021 kunnen we wel al iets zeggen. Het KMI heeft zojuist haar beschouwing van 2021 gepubliceerd, titel: een nat jaar met extreme neerslag.

FWIW het natseizoen is in september 2020 traditioneel begonnen, maar itt de vorige jaren is er in de zomer van 2021 geen droogseizoen ontstaan. De extreme neerslag van juli 2021 - de hoogste die het KMI ooit gemeten heeft - staat nog in het geheugen gegrift. Daarmee is de "droogte" waar we verschillende jaren mee gekampt hebben ook verdwenen. De neerslag heeft zich vervolgens in het najaar van 2021 traditioneel verdergezet, alhoewel niet meer zozeer met extreme hoeveelheden, maar wel gespreid over veel neerslagdagen, wat zich ook vertaalde in een sombere periode (desondanks is 2021 maar net iets somberder dan normaal geëindigd).

In Ukkel werd in 2021 1011,8 mm neerslag gemeten, goed voor één van de drie hoogst gemeten jaarlijkse neerslagtotalen sinds 1991. In Wallonië lag dat getal nog veel hoger. Dat laatste is relevant, want Wallonië heeft geen uitweg naar de zee, dus hun overtollig water moet altijd door Vlaanderen, iets waar vooral Limburg aan herinnerd werd de voorbije zomer. Wat 2021 betreft heeft het dus wel degelijk veel meer geregend dan normaal, zie ook deze grafiek:

Afbeelding
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Merci voor het opzoekwerk :beerchug:
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Er scheelt volgens mij iets aan de sorteersoftware bij DPD... Een pakje uit Zwitserland voor België doet wel erg rare omwegen...
SNAG-0000.jpg
(233.64 KiB) Nog niet gedownload
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Vrije meningsuiting die nog maar eens wordt uitgehold...
https://www.hln.be/gent/jeff-hoeyberghs ... ~a7a45366/
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Vrije meningsuiting wilt niet zeggen dat elke mening geuit kan worden zonder consequenties, het wilt alleen maar zeggen dat de overheid u niet zal straffen voor uitspraken (zoals bv wél gebeurt in China). Maar dat ge eender wat kunt zeggen zonder gevolgen is het dus zeker niet. Bizar dat mensen dat blijven denken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, ge moogt alles zeggen, maar ge zijt ook groot genoeg om de gevolgen van uw uitspraken te dragen.

Dit zonder me uit te spreken over wat Mr. Jef gezegd heeft want ik heb geen context.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Heb je eigenlijk gehoord wat dat stuk ongeluk daar aan het verkondigen was?
Als jij vindt dat je zo'n dingen mag zeggen als arts en in die situatie zegt dat héél veel over jou. :puke:
Gray
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef:Vrije meningsuiting wilt niet zeggen dat elke mening geuit kan worden zonder consequenties, het wilt alleen maar zeggen dat de overheid u niet zal straffen voor uitspraken (zoals bv wél gebeurt in China). Maar dat ge eender wat kunt zeggen zonder gevolgen is het dus zeker niet. Bizar dat mensen dat blijven denken.
Wel dat zullen ze daar in china ook zeggen, ge moogt zeggen wat ge wilt maar de consequenties zijn wel voor u :lol:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Heb je eigenlijk gehoord wat dat stuk ongeluk daar aan het verkondigen was?
Als jij vindt dat je zo'n dingen mag zeggen als arts en in die situatie zegt dat héél veel over jou. :puke:
Net wat ik zeg, ik ken de situatie niet.

J.
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer

Joe de Mannen schreef:
cadsite schreef:Heb je eigenlijk gehoord wat dat stuk ongeluk daar aan het verkondigen was?
Net wat ik zeg, ik ken de situatie niet.

J.
Joe, deze reactie was niet aan jou gericht ;)
Was gericht aan Gray
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga er voor alle duidelijkheid ook niet mee akkoord.. :bdaysmile:
Maar al zat ge er 10 dagen van op de pot, het zijn "meningen en uitspraken", dat iemand gestraft wordt daarvoor vind ik zeer onrustwekkend :!:
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Er is inderdaad vrije meningsuiting maar men moet ook de gevolgen ervan kunnen dragen.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Gray schreef:
Ik ga er voor alle duidelijkheid ook niet mee akkoord.. :bdaysmile:
Maar al zat ge er 10 dagen van op de pot, het zijn "meningen en uitspraken", dat iemand gestraft wordt daarvoor vind ik zeer onrustwekkend :!:
Ik versta wat je hiermee wilt zeggen, en ik ben zelfs geneigd je grotendeels gelijk te geven. :angel:

Het is oh zo'n dunne grens tussen fouten verbieden en stommiteiten afkeuren.

We moeten wel eerlijk zijn, mocht er zo'n isis haatbaard exact hetzelfde zeggen, het kot was te klein en levenslang was nog te mild.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Wél apart dat ze die "disgusting" uitspraak telkens opnieuw uitzenden op het nieuws. Daarnet nog op één in het journaal. Doen ze dat ervoor ??
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

phil48 schreef:Wél apart dat ze die "disgusting" uitspraak telkens opnieuw uitzenden op het nieuws. Daarnet nog op één in het journaal. Doen ze dat ervoor ??
Dat, en ook dat ze hem vrij de kans geven om zijn gelul achteraf nog eens publiek te verdedigen.
Zwijg zo'n brulboei toch gewoon dood...

Dat al die helfies nog eens komen zeveren dat "onze media" helemaal links zijn. :roll:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

phil48 schreef:Wél apart dat ze die "disgusting" uitspraak telkens opnieuw uitzenden op het nieuws. Daarnet nog op één in het journaal. Doen ze dat ervoor ??
Misschien werken er daar een paar die hun benen wél opendoen. :lol:
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer

Afbeelding

Beetje triest dat mijn logboek dagelijks volstaat met deze flippo's.

Ik heb medelijden met mensen die van telenet nog proximus geen oplossing krijgen.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Gray schreef:Vrije meningsuiting die nog maar eens wordt uitgehold...
https://www.hln.be/gent/jeff-hoeyberghs ... ~a7a45366/
Ik denk dat ze bij Katastroof en CPeX ook nerveus beginnen te worden...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

In geval van Katastroof en CPeX gaat het gelukkig om humor en/of artistiek werk. Wat niet kan gezegd worden van de “dokter” want die meende het.
Erger wordt het als humor moeilijk of onmogelijk wordt en dat is de richting waar het nu naar toe gaat.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Is er geen verschil in context?
Iemand die wat komt provoceren met dwaze opmerkingen tijdens een "presentatie" en die opmerkingen ook veelvuldig buiten de context van dat optreden herhaalt,
vs
cabaret, satire, ...?

Hoever moet je gaan in het tolereren van haatdragende commentaar?
Wat met "rappers" die "spreken" over hoer etc?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie op de achtergrond 'onversneden' dat lijkt op een titel van een standupcomedy, maar zoals gezegd, ik ken de context niet.
J.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:Over de periode van deze week kan je nog weinig zeggen, januari is na december immers de tweede natste maand in ons klimaat.
Niet echt, juli en augustus zijn de natste maanden, al scheelt het niet veel.

VMM regendata van de voorbije 18 jaar, uit een meetpunt vlakbij, bevestigen dat ook.
avg(dec+jan): 146,51mm (stdev= 49,27)
avg(jul+aug): 153,98mm (stdev= 50,88)

Maar zowel tussen maanden van het jaar als tussen jaren, is een gigantisch verschil.

Uit datzelfde meetpunt blijkt dat
- de stdev tussen maanden van het jaar (bv de 18 voorbije januarimaanden) ongeveer 50% van het gemiddelde is, een betrouwbaarheidsinterval van 95 of zelfs maar 80% is dus gigantisch breed :).
- de totale neerslag op een jaar heeft een smaller betrouwbaarheidsinterval (stdev/avg = 13%)

In tegenstelling tot het KMI, beperk ik me in bovenstaande cijfers tot 1 meetpunt.
De mega-neerslag van het KMI (oa in Wallonië), viel niet op/in dat meetpunt. Er waren nattere julimaanden (opnieuw, in dat meetpunt): 2004, 2007, 2014.

Overigens is er geen reden tot euforie over de grondwaterstand:
1/ op 20% van de plaatsen staat die nog steeds (zeer) laag
2/ met een gelijkaardige grondwaterstand in 2018, was de zomer toch heet en super droog (in 2018/07 viel er maar 7% van de gemiddelde neerslag in een julimaand).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Niet echt, juli en augustus zijn de natste maanden, al scheelt het niet veel.
Cijfers zijn gebaseerd op de normalen 1991-2020 van het KMI. Jaarlijkse variaties zijn natuurlijk altijd mogelijk . De vork hieronder is die nationaal, het gemiddelde is Ukkel:

December: Tussen 60 en 170 mm, gemiddeld 81 mm
Januari: Tussen 55 en 160 mm, gemiddeld 76,1 mm

Juli: Tussen 60 mm en 120 mm, gemiddeld 73,5 mm
Augustus: Tussen 65 tot 115 mm, gemiddeld 79,3 mm

Augustus is dus in Ukkel gemiddeld inderdaad iets natter dan januari, maar januari genereert lokaal wel veel meer neerslag dan augustus. De periode december + januari blijft is in Ukkel gemiddeld iets natter dan juli + augustus.

Klimatologisch lijkt de hoeveelheid neerslag in december en januari ook toe te nemen, terwijl het in juli en augustus afneemt. Natuurlijk, het voorbije jaar was dat niet zo, dat jaar is op alle vlak ook een klimatologisch buitenbeentje.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”