Als jij je neus kapot snuift met coke, dan belast je daarmee mogelijk later de zorg (idem zuipen), belast je daarmee de maatschappij door een kartel te steunen dat geweld pleegt tegen mensen. Top als jij dat ok lijkt te vinden. Wel schitterend dat een totaal illegale substantie die zorgt voor een spiraal van geweld en moorden hier maar als normaal wordt aanvaard.
Als ik graag ga racen op circuit belast ik daarmee het milieu, dus onrechtstreeks ook andere mensen. Mogelijk ligt dat in de buurt bij andere mensen en hebben die er ook nog eens geluidshinder van. In uw optiek is het dus ook onnozel dat er wetten zijn die mij zouden verbieden 230 te rijden op een lege snelweg. Niemand heeft daar toch last van?
In uw optiek moet die kinderopvang daar wel weg want ze zorgen voor overlast voor die nieuwe bewoners. Dan is het ineens van, hela, niet klagen. Ha nee, zo werkt het plots niet meer.
Ik quote nog even jezelf:
Mijn reactie: er zal altijd wel iemand last hebben met iets wat een ander doet. Idem bij dat vuurwerk, veel mensen die het leuk vinden, minderheid is tegen en we verbieden het. De politie laat dan doodleuk weten dat ze niet actief zullen of kunnen controleren ergo, doe je zin en iedereen is tevreden. Vuurwerkhater: ER IS EEN VERBOD! Vuurwerkliefhebber: WHOEHOE, GEEN CONTROLE. De facebookgroepen stonden vannacht al vol met klagers over het vuurwerk. No shit Sherlock.Zolang een ander er geen last van heeft doe je wat je wil. Iedereen moet rekening houden met een ander maar omgekeerd telt dat niet?