Begin 2020 een huis (oude boerderij) gekocht en 2020 bijna heel het jaar door stabiel op een 85/30 profiel gezeten
Sinds januari 2021 is de lijn precies onstabiel geworden, mijn profiel schommelt de laatste tijden nogal vaak tussen 70/30 - 60/30 - 40/30, als ik dit aan EDPNET meld starten ze een TBF en wordt de lijn terug op 70/30 gezet.
Zit nu al bijna een maand stabiel op 70/30, maar ik vraag me af waarom ik niet meet op het 85/30 wordt gezet die ik in 2020 een heel jaar stabiel heb gehad.
In de Fritz!Box staatistics zie ik nogal veel fouten op de lijn (lopen soms tot 150 per dag) en ik begin me af te vragen of het niet aan de binnenbekabeling zou liggen.
Intro van proximus komt binnnen in een schuur via een oranje kabel die wordt vertakt in een soort krimpkous naar een VVT kabel, deze VVT kabel loopt voor ongeveer 15M naar een NTP. FritzBox zit direct op die NTP zonder filter. Mischien zou het al kunnen helpen om de NTP direct op die oranje kabel te zetten?
In de logs van de Fritzbox zie ik dat de lijn systematisch gecleared wordt iedere dag rond 2:40
Ik versta niet echt veel van de lijnwaarden dat ik kan vinden in de FritzBox en zou dus jullie raad hieromtremt willen hebben.