Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Wie is er op UB een expert???
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

on4bam schreef:Straf, Vlieghe en co zijn geen experten, UBers daarentegen.... :bang:
ze is hoofd infectieziekten met jarenlange ervaring in afrika en Azie, oa ebola, maar is niet geschoold genoeg wat covid-virussen betreft?

een virus is uiteraard geen infectieziekte, of toch wel?
we zullen het eens aan Petrol of iceke vragen :)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Covid virussen? :think:

Op de jaarwisseling 2019-2020 met een nieuw virus geconfronteerd worden... niemand was expert, of misschien toch een paar Chinezen die wisten wat SARS betekende en zoal kon aanrichten... Maar alle onderzoek moest gefnuikt worden onder druk van de farmalobby. Ge kunt over 'experten' blijven muggenziften hoor. Mij niet gelaten.
1207 schreef:een virus is uiteraard geen infectieziekte, of toch wel?
Nee, een virus is een pathogeen. Kijk, dat bedoel ik nu. Na twee jaar kennen sommigen nog steeds het verschil niet tussen covid-19 en SARS-CoV-2 :bang:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1207 schreef:
on4bam schreef:Straf, Vlieghe en co zijn geen experten, UBers daarentegen.... :bang:
ze is hoofd infectieziekten met jarenlange ervaring in afrika en Azie, oa ebola, maar is niet geschoold genoeg wat covid-virussen betreft?

een virus is uiteraard geen infectieziekte, of toch wel?
we zullen het eens aan Petrol of iceke vragen :)
Vraag het eens aan Van Ranst hoe een "expert" zo'n dingen oplost

[youtube]5ANOVSjDUd4[/youtube]
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ondertussen is men in het VK veldhospitalen aan het neerpoten. Misschien is men er toch niet helemaal gerust over de morbiditeit van omicron? Misschien is het niet nodig maar men kan beter voorbereid zijn?
https://www.theguardian.com/world/2021/ ... cron-covid
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

iceke schreef:
[youtube]5ANOVSjDUd4[/youtube]
Filmpje dat erg veel zwang vindt onder de complottheoriedenkers, anti-vaxers en weet ik veel wie nog allemaal.
Maar wat zegt dit filmpje nu eigenlijk? Net wat het beweert te zeggen. Hoe je communiceert in een crisis. Hoe je ervoor zorgt dat er geen paniek ontstaat. Hoe je ervoor zorgt dat uw boodschap goed overkomt. Hoe belangrijk het is dat er één boodschap wordt gegeven. Dat je spookberichten voor bent. Dat je in beeld blijft...
Inderdaad exact hoe een demagogie werkt, hoe je massa's bespeelt, dat klopt. Maar ook uiterst belangrijk in een crisis zoals deze. Als mensen van slechte wil daar dan een complot in zien, tja... En wij moeten ervan uit kunnen gaan dat degene die het voor het zeggen hebben, van goede bedoelingen zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

woutervh schreef: En wij moeten ervan uit kunnen gaan dat degene die het voor het zeggen hebben, van goede bedoelingen zijn.
Da's heel moeilijk hé, als degene die naar waar geluisterd wordt ook gesponsored is door de sector die er alle belang bij heeft om heel de crisis zo lang mogelijk uit te melken.

Als men morgen niet meer test = er geen corona meer... dan sterven de mensen terug gewoon aan een valling, een long onsteking, of aan de wil van God. :angel:
't probleem = niet Mvr die op de loonlijst staat van de pharma industrie;
't probleem = dat er enkel nog geluisterd werd of wordt naar Mvr (& al de rest zijn wappies :bang: )

Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik denk nu niet dat het daar MVR om te doen is. Langs den andere kant zit heel de politiek onder de lobbysloef hoor. Den Block destijds, heel die haar cabinet had banden met de farma. Maar zij was wel diegene die riep dat de markt ons uit de shit ging helpen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, dat denk ik ook niet, maar het zijn altijd kleine dominosteentjes die alsmaar grotere dominostenen laten omvallen.

Als je niet inziet wat er fout is aan wat een MVR op zo'n congres aan het uitramen is, dan ga je ook nooit inzien wat er fout loopt aan hoe men deze crisis aanpakt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://businessam.be/israel-schort-vie ... eronde-op/
Verstandige aanpak van de regering daar... :beerchug:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

dus Vlieghe heeft geen idee waar het over gaat, Van klucht is een knoeier en Van Ranst is tot op het bot door en door corrupt
ik zou ze godverdomme strafrechtelijk vervolgen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

1207 schreef: ik zou ze godverdomme strafrechtelijk vervolgen
Allerlei paljassen hebben dat al geprobeerd, met de meest geschifte argumenten, en werden telkens wandelen gestuurd door de rechtbank. De wappies mochten ook nog de gerechtskosten betalen.

Natuurlijk zijn de rechters ook schapen en/of in de zak van Big Government.
:bdaysmile:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ge weet toch uit welke hoek die paljassen komen hé...
petrol242 schreef:Professor Vlieghe doet goed werk, net zoals professor Goossens en dat heb ik hier al verteld. Straf dat mijn mening daar dan nog eens over gevraagd wordt. Wetenschappers die ik absoluut respecteer,
1207 schreef:dus Vlieghe heeft geen idee waar het over gaat,
:think:
petrol242 schreef:Ik denk nu niet dat het daar MVR om te doen is.
1207 schreef:Van Ranst is tot op het bot door en door corrupt
:think:

En Van Klucht heeft meer dan eens de bal mis geslagen door veel te vroeg uitspraken te doen die een groot verwachtingspatroon bij de bevolking heeft gelegd en dat geeft hij ook toe... Die man zou beter van tijd tot tijd zijn mond houden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Het is gewoon al heel zielig als je een persoon zijn achternaam gaat verbasteren.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

'tIs allemaal ne corrupte boel.
Kijk maar in de politiek hoe Egbert Lachbaert en jonkheer De Croo zich als een kerktoren haan draaien in deze ganse crisis.
De overige Vivaldi partijen zijn geen haar beter, de vlucht nemen over het vensterkozijn, dreigementen uiten over afdankingen in de zorgsector, feestjes tijdens lockdown op een yacht in Saint-Tropez, etc.

Maar we wijken af...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Gij moogt dat zielig vinden boonpwnz... Ieder zijn gedacht. Ik kan het niet laten om die bijnaam te gebruiken.
Die kerel heeft enorm veel schade aangericht door zijn uitspraken. Zijn overheidsdienst doet er ook alles aan om de bevolking een rad voor de ogen te draaien. Ik mot 'em ni.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

petrol242 schreef: Ik kan het niet laten om die bijnaam te gebruiken.
Er zijn er hier nog voor op de vingers getikt. (r) overheid, Tele (sl) et enz...
Ik vond die verbasteringen ook altijd grappig.... maar toen werd ik volwassen :wink:

Ondertussen begin ik mij af te vragen waarom de regering de experten van UB niet inhuurt dan waren we waarschijnlijk al van deze pandemie verlost. Natuurlijk moeten alle andere landen waar er zo'n nitwits aan de knoppen zitten dan wel hetzelfde doen.

Het grote probleem is natuurlijk dat de keyboard experten wel kritiek hebben of op fouten wijzen uit het verleden (hindsight has 20/20 vision). Het is wel een pak moeilijker om te anticiperen en vooral maatregelen te treffen die zo algemeen mogelijk kunnen beschreven worden in wetteksten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

En dat is dus de rede waarom de pandemie zo moeilijk onder controle is te krijgen. Virussen hoeven daar niet van wakker te liggen of van het feit of de cultuursector nu wel of niet open mag blijven.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:En dat is dus de rede waarom de pandemie zo moeilijk onder controle is te krijgen. Virussen hoeven daar niet van wakker te liggen of van het feit of de cultuursector nu wel of niet open mag blijven.
In een vrije maatschappij - waar iedereen maar op een vliegtuig moet stappen om naar de andere kant van de wereld te reizen - is het heel moeilijk om om het even welke pandemie onder controle te krijgen. In China, waar ze de deuren op slot doen en mensen opsluiten, desnoods voor 6 maanden, lukt dat natuurlijk veel beter.

Gelukkig mogen bij ons bijvoorbeeld de Nederlanders Antwerpen overspoelen, want zeg nu zelf de commerce moet blijven draaien. De gevolgen daarvan zullen ze daarna wel zien hé.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

phil48 schreef: In een vrije maatschappij - waar iedereen maar op een vliegtuig moet stappen om naar de andere kant van de wereld te reizen - is het heel moeilijk om om het even welke pandemie onder controle te krijgen. In China, waar ze de deuren op slot doen en mensen opsluiten, desnoods voor 6 maanden, lukt dat natuurlijk veel beter.
En dus = het kiezen of delen ... OF je laat het virus zijn gang gaan en je zorgt voor meer zorg OF je sluit heel die maatschappij en komt er pas terug uit wanneer de kust veilig is....maar uiteindelijk is dat laatste dubbel verloren (alsof China alles onder controle heeft.. :bang: )
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@phil48
De "commerce" draait met horten en stoten, en dit voor het 2de jaar op rij...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Gelukkig mogen bij ons bijvoorbeeld de Nederlanders Antwerpen overspoelen, want zeg nu zelf de commerce moet blijven draaien. De gevolgen daarvan zullen ze daarna wel zien hé.
Goh, wat de Nederlanders betreft is het een win-win voor ons. Zij pompen hun geld in de Vlaamse economie, en als ze ziek raken overspoelen zij hun eigen ziekenhuizen, dus dat kost ons niets. "Domme Belgen"? Voor één keer toch niet.

De sterke daling van de hospitalisaties nav de sluiting van de scholen die ik had voorspeld is er nu gekomen en is in volle gang, dus momenteel zijn er niet meteen indicaties hier dat de komst van de Nederlanders met hun Omicron onze zorg meteen gaat overbelasten. Ik verwacht hoe dan ook geen problemen in de zorg tot 10 januari. Daarna kan het alle kanten uit, maar dan eerder omdat wij de beestjes van de Nederlanders onder elkaar gaan verspreiden in de scholen en ook door het telewerk weer aan onze laars te lappen.

Misschien moet een verlenging van de kerstvakantie op tafel komen, want de cultuur werd eigenlijk gesloten om de scholen te kunnen heropenen op 10 januari (stond zo in persbericht). Maar gezien de cultuur nu terug open is, kan dat tweede wellicht niet zomaar meer.

Afbeelding
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Als het voor de economie is, dan zijn de hollanders welkom.
Maar als ze komen om te feesten, en geen geld spenderen (horeca dicht om 23u)... dan hebben we er ineens een probleem mee

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211230_97712573
Cathy Berx vreest hordes feestende Nederlanders tijdens oudejaarsnacht
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CCatalyst schreef:Goh, wat de Nederlanders betreft is het een win-win voor ons. Zij pompen hun geld in de Vlaamse economie, en als ze ziek raken overspoelen zij hun eigen ziekenhuizen, dus dat kost ons niets. "Domme Belgen"? Voor één keer toch niet.
Als ze enkel zichzelf onderling besmetten klopt het maar ze mengen zich natuurlijk tussen "ons". Blijkbaar werd er in de horeca ook niet zo goed op coronapas gecontroleerd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:Als ze enkel zichzelf onderling besmetten klopt het maar ze mengen zich natuurlijk tussen "ons". Blijkbaar werd er in de horeca ook niet zo goed op coronapas gecontroleerd.
Ik denk niet teruggaan naar de tijd van grenssluitingen vandaag nog een optie is, de EU is tegen. Aan ons om ervoor te zorgen dat wij het niet verder verspreiden, door de maatregelen verder te respecteren.
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Er zijn er 14 opgepakt (nederlanders) bij vechtpartijen. Hoe arresteer je die ’coronaproof’?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik wens iedereen een gezellig feest straks. Hou het leuk, veilig en gezond!
En vooral, laat de corona discussie niet overheersen :wink:

Ik ga er al eentje op drinken en ik zie jullie volgend jaar terug :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Right, bottoms up! Het feest mag beginnen :beerchug:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Als ze enkel zichzelf onderling besmetten klopt het maar ze mengen zich natuurlijk tussen "ons". Blijkbaar werd er in de horeca ook niet zo goed op coronapas gecontroleerd.
Volgens CCatalyst werkt het virus dus one way. M.a.w. de duizenden shoppende/etende Nederlanders kunnen enkel onderling besmetten, niet de "slimme Belgen". Merci omikron.

BTW de cijfers daalden al voor de scholen sloten, dus ook daar heeft hij het verkeerd voor :-D
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef: Volgens CCatalyst werkt het virus dus one way. M.a.w. de duizenden shoppende/etende Nederlanders kunnen enkel onderling besmetten, niet de "slimme Belgen". Merci omikron.
Ze kunnen (en zullen) ons zeker wel besmetten, daarom dat we niet dom moeten doen vanaf 10 januari en het virus lokaal nog verder verspreiden. Ook niet voor 10 januari natuurlijk, maar vanaf 10 januari zal het wel weer zoveel makkelijker worden om domme dingen te doen, zoals naar kantoor gaan terwijl dat niet nodig is (en dus tegen de regels in) en op overbevolkte bussen en treinen gaan zitten hoesten (en niet enkel van/naar Antwerpen).

Gaan we vitten op de Nederlanders terwijl we het zelf ook niet echt nauw nemen met de regels? Nee toch? Anderzijds zullen ze toch ook vooral zichzelf besmetten nadat ze eerst hun portefeuille bij ons zijn komen legen. En de kosten voor hun ziekenhuis, die betalen wij niet. Het is in feite gewoon het omgekeerde van vorig jaar toen de winkels bij ons gesloten waren voor een periode in het najaar en de Vlaming over de grens ging shoppen. Het heeft ons ook geen golf bespaard, wel veel inkomsten.
phil48 schreef:BTW de cijfers daalden al voor de scholen sloten, dus ook daar heeft hij het verkeerd voor :-D
Zoals je al weet is dit wel een hele kronkelredenering, want de daling van de gevallen liep eerst gewoon samen met de afname van het aantal testen - "nieuwe teststrategie". Minder testen is minder vinden, dat weet het kleinste kind. De ziekenhuiscijfers dalen echter pas nu snel, terwijl de eerste maatregelen ondertussen al van anderhalve maand geleden dateren. Zegt genoeg eigenlijk.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:
De sterke daling van de hospitalisaties nav de sluiting van de scholen die ik had voorspeld is er nu gekomen en is in volle gang,
Diezelfde daling die is ingezet op 30 november en ondertussen terug aan het stijgen is? 20 december de eerste dag van de schoolsluitingen hadden we 141 opnames en op 29 december hadden we er 169. Dus je zou eerder het omgekeerde kunnen stellen nl de schoolsluitingen zorgen voor meer opnames.

Edit: van 30 november tot begin school sluiting zakten de cijfers van de opnames met meer dan 50%. Van schoolsluiting tot nu stijgen ze echter…
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

phil48 schreef:
Ofloo schreef:Men weet al lang dat deze variant niet voor meer ziekenhuis opnames zorgt. Noch dodelijke slachtoffers met zich meebrengt, deze wordt zowat dominant ! Dus eigenlijk is het een nieuw griep virus, je krijgt er een goede verkoudheid van, maar gaat er niet dood aan aka griep.

Doet me denken aan de eerste dagen dat covid in het land was. Waarom al die drukte, zelfs Maggie DB noemde het een griepje. Dat zou nog veranderen...

Minder ziekenhuisopnames, kan je dat nu al met zekerheid zeggen? In Frankrijk 180 000 besmettingen op één dag, in de UK 130 000 en 263 000 in de VS, 99 000 in Spanje. Als dit blijft stijgen, zullen ook de ziekenhuizen vroeg of laat volgen, dus nu zeggen dat het niet erg zal worden ??

Heel specifiek ging het om 179.807 besmettingen in Frankrijk. Ook de druk op de ziekenhuizen neemt hierdoor toe, met 2.110 nieuwe opnames op dinsdag, tegen 1.634 maandag.
Dit is toch de Afrikaanse variant ? Als het anders was was Afrika dood. Of denk je dat ze in Afrika bekend staan voor hun ziekenhuizen !? Ooit gaat dat afvlakken net zoals het griep virus gedaan heeft, toen europa voor het eerst het griep virus had is ook den helft gestorven dat is vandaag ook niet meer zo.

Amerika zou nooit verovert geweest zijn moesten ze het niet met het griep virus geïnfecteerd hebben. Waarom zou corona zich anders gedragen ! Corona lost zichzelf op ! Die mutaties zijn nodig. Tot slot is een dode host ook niet interessant voor het virus !
Zuid-Afrika heeft strenge coronamaatregelen zoals de avondklok opgeheven, en zegt te vermoeden dat het aantal besmettingen zijn piek heeft bereikt. Bovendien zien ze, vermoedelijk vanwege de Omikron-variant, een grote daling in het aantal ziekenhuisopnames.

Volgens de Zuid-Afrikaanse autoriteiten is Omikron wel besmettelijker, maar lijkt deze vierde variant ook een stuk minder schadelijk, meldt de BBC.
Minder ziekenhuisopnames door Omikron

Toen de Omikron-variant vorige maand voor het eerst in het land werd ontdekt, waarschuwde de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) dat de variant wereldwijd voor een „tsunami” van besmettingen kon zorgen. Die zou de zorg ernstig overbelasten.

In Zuid-Afrika zien ze echter het tegenovergestelde gebeuren. Daar is vandaag in een statement van de regering gemeld dat het aantal ziekenhuisopnames door het hele land gedaald zijn. Ook het aantal besmettingen lijkt nu te dalen. Deze week werden er 89.781 gevallen gemeld, ten opzichte van 127.753 gevallen in de week daarvoor. De Zuid-Afrikaanse autoriteiten menen dan ook dat zij de piek in het aantal Omikron-besmettingen nu hebben gehad.
Zware coronamaatregelen opgeheven
bron: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... n-variant/

Trouwens dat de zorg overbelast is, gewoon omdat men deze al sinds de jaren 80 aan het afbouwen is. Dat was een makkelijke plaats om geld te besparen. Net zoals cultuur.

Er ligt amper 10000 man in het ziekenhuis en het land ligt plat da's nog niet 0,1% van de bevolking !? Niemand die dit in vraag stelt !? Of vind iedereen dat normaal. Nogmaals een punt waar onze politiek en media tekort schiet.

https://www.coronaviruscovid19.be/coronavirus-cijfers zie Ziekenhuisbezetting per dag in België maximum was 7461

Ja ook het de propaganda machine de media schiet te kort, het zijn zei dit zulk soort vragen aan het licht moeten brengen bij het gepeupel. Maar deze propaganda machine is niets meer dan een verlenging van onze politici.
one4bam schreef:Straf, Vlieghe en co zijn geen experten, UBers daarentegen.... :bang:
Waren het trouwens de experten niet die zegden op verzoek van de politici dat mondmaskers geen nut hadden !? Wil het zeggen dat je expert bent dat je ook de waarheid komt vertellen !? Of helpen ze echt niet en is de 2de keer gewoon de leugen geweest ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ofloo schrijft ...Niemand die dit in vraag stelt !?

Lees de draad eens door, zou ik zeggen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Een beetje goed nieuws om 2022 te starten :

Het 'virus neutraliserend' effect tegen omicron door onze afweer na een infectie met omicron is ongeveer een factor 14. Leuk om weten is dat diezelfde omicron infectie het virus neutraliserende effect van onze afweer tegen delta een viertal keer sterker maakt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:Een beetje goed nieuws om 2022 te starten :

Het 'virus neutraliserend' effect tegen omicron door onze afweer na een infectie met omicron is ongeveer een factor 14. Leuk om weten is dat diezelfde omicron infectie het virus neutraliserende effect van onze afweer tegen delta een viertal keer sterker maakt.
tja, wat betekent "ongeveer met factor 14" concreet?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Toename van bindende antilichamen specifiek op een tijdspanne van 14 dagen en virus neutralisering.
Ik wou bewust het rapport niet delen want dan krijg ik weer commentaar...

Maar allez, bij deze dan : https://secureservercdn.net/50.62.198.7 ... l_corr.pdf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef: Als men morgen niet meer test = er geen corona meer... dan sterven de mensen terug gewoon aan een valling, een long onsteking, of aan de wil van God. :angel:
Allez Iceke, hoe kunt ge nu zo een lulkoek uit uw kraam slaan.

Wat doe je bv. met bloedklontering en trombosen die door het virus veroorzaakt worden ? Het virus kan ook alle organen aantasten met falen tot gevolg. Dit is i.m.o. niet meer ernstig.

Verder gewoon nog volgende quote die stemt tot nadenken: "Beschaving in een samenleving wordt gemeten door de mate waarin ze zorgt voor de zwaksten ...".
Jij pleit dus zonder meer voor natuurlijke eliminatie ... ?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

koenraaddeconinck schreef:
iceke schreef: Als men morgen niet meer test = er geen corona meer... dan sterven de mensen terug gewoon aan een valling, een long onsteking, of aan de wil van God. :angel:
Allez Iceke, hoe kunt ge nu zo een lulkoek uit uw kraam slaan.
waarom lulkoek?
Wat doe je bv. met bloedklontering en trombosen die door het virus veroorzaakt worden ? Het virus kan ook alle organen aantasten met falen tot gevolg. Dit is i.m.o. niet meer ernstig.
Indien er niet getest wordt op corona dan is er geen verband meer en zal dit onder de noemer vallen zoals Iceke aangeeft toch?

Verder gewoon nog volgende quote die stemt tot nadenken: "Beschaving in een samenleving wordt gemeten door de mate waarin ze zorgt voor de zwaksten ...".
Jij pleit dus zonder meer voor natuurlijke eliminatie ... ?
Oei en wie zijn de zwakken? De gevaccineerde die toch in t ziekenhuis belanden?
De anti-vaxxers die het IC overbelasten
Of alle andere zieken die nu niet in een ziekenhuis terecht kunnen wegens overbevolking van de IC's

En die misschien zullen sterven omdat ze niet behandeld konden worden?

En we kunnen nog een stap verder gaan in redenering, het financiële luik
Iedereen heeft de kans om tegen een lage maatschappelijke kost zich te laten vaccineren
Wie die niet doet en in t ziekenhuis terecht komt (e.v. IC) die doet een aanslag op een véél grotere maatschappelijke kost en ontzegt andere (dringende) gevallen de nodige zorg, zijn dit dan de zwakken?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:Toename van bindende antilichamen specifiek op een tijdspanne van 14 dagen en virus neutralisering.
Ik wou bewust het rapport niet delen want dan krijg ik weer commentaar...

Maar allez, bij deze dan : https://secureservercdn.net/50.62.198.7 ... l_corr.pdf
heel vriendelijk en leuk dat ge copy-paste mo da is geen antwoord hé :)
uw uitleg opent meer vragen
bindende antilichamen? leg uit
virusneutralisering? leg uit

als ge het zelf snapt zou je da moeten kunnen

bruma
heel dat vaccinatieverhaal, zeker de discussie rond een verplichting, is lafheid van politici die geen verantwoordelijkheid durven nemen maar dit gewoon afschuiven op de zorg.
op een bepaald moment moet een ziekenhuis kiezen en dan maakt het iet uit wat die doen, geneog politici zullen dan in de 7e dag hun verontwaardiging kunnen komen tonen
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

1207 schreef:
petrol242 schreef:Toename van bindende antilichamen specifiek op een tijdspanne van 14 dagen en virus neutralisering.
Ik wou bewust het rapport niet delen want dan krijg ik weer commentaar...

Maar allez, bij deze dan : https://secureservercdn.net/50.62.198.7 ... l_corr.pdf
heel vriendelijk en leuk dat ge copy-paste mo da is geen antwoord hé :)
uw uitleg opent meer vragen
bindende antilichamen? leg uit
virusneutralisering? leg uit

als ge het zelf snapt zou je da moeten kunnen
Aan jou zal men eerst moeten uitleggen waarvoor hoofdletters dienen.
En wat het woord "interpunctie" betekent.
Het niveau van het lager onderwijs is dus...
Eerst kruipen, dan stappen, dan lopen hé 1207. 8)

Op het niveau lager onderwijs brengen ze je normaliter ook bij dat pesten "not done" is....
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”