Vast IP gezocht: waar en hoe?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Rottekop is het spoor wat bijster. :oops:

Ik had graag een vast IP gekregen om een servertje te draaien met beperkte datatransport. Momenteel ben ik bij Scarlet (ADSL premium). Het volume en de snelheid volstaat voor m'n servertje alleen wil het IP niet mee.

Wat raden jullie mij aan? Ander abonnement? Andere ISP en welke dan?

Ik heb aan de support van Scarlet gevraagd hoe ik een vast IP kan bekomen maar ik verwacht eerlijk gezegd geen antwoord. Daarom dat ik jullie - de kenners- lastig val :-(
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Je kunt dat gewoon doen via een dyndns service.
Je krijgt een dns naam ipv je ip adres en via een een progje op je pc wordt het ip adres iedere keer wanneer je ip verandert doorgestuurd naar die dns naam. Bv. rottekop.no-ip.org
Een goede service vind ik no-ip.
Laatst gewijzigd door MaRtO op 14 nov 2005, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

MaRtO schreef:Je kun dat gewoon doen via een dyndns service.
http://www.no-ip.com

Bedankt voor je reactie. Ik ken deze dienst reeds. Alleen moet er de mogelijkheid zijn om via meerdere poorten (bijvoorbeeld: 212.xxx.xxx.xxx P1236, 212.xxx.xxx.xxx P1280 en 212.xxx.xxx.xxx P969 )op m'n server te komen en dat gaat volgens mij niet met no-ip want daar kan je enkel kiezen uit een domeinnaam zonder poort er bij. Of kijk ik daar ergens over dan lees ik dit graag 8)

rottekop.no-ip.org klinkt goed :-)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dat werkt wel op poorten je moet die enkel redirecten of forwarden met je router op de desbetreffende server. 'k Had onlangs op een ander forum iets over getypt: (server down van da forum, ffkes :p)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

OK, bedankt voor de reactie's. 8)

Ik zal hierop eens verder zoeken :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

rottekop schreef:
MaRtO schreef:Je kun dat gewoon doen via een dyndns service.
http://www.no-ip.com

Bedankt voor je reactie. Ik ken deze dienst reeds. Alleen moet er de mogelijkheid zijn om via meerdere poorten (bijvoorbeeld: 212.xxx.xxx.xxx P1236, 212.xxx.xxx.xxx P1280 en 212.xxx.xxx.xxx P969 )op m'n server te komen en dat gaat volgens mij niet met no-ip want daar kan je enkel kiezen uit een domeinnaam zonder poort er bij. Of kijk ik daar ergens over dan lees ik dit graag 8)

rottekop.no-ip.org klinkt goed :-)


Het is DynDNS, niet forwarding. Je kan dus alles wat je zou kunnen op een vast IP, maar dan op een niet-zo-vast IP, behalve PTR-records.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

rottekop schreef:Rottekop is het spoor wat bijster. :oops:

Ik had graag een vast IP gekregen om een servertje te draaien met beperkte datatransport. Momenteel ben ik bij Scarlet (ADSL premium). Het volume en de snelheid volstaat voor m'n servertje alleen wil het IP niet mee.

Wat raden jullie mij aan? Ander abonnement? Andere ISP en welke dan?

Ik heb aan de support van Scarlet gevraagd hoe ik een vast IP kan bekomen maar ik verwacht eerlijk gezegd geen antwoord. Daarom dat ik jullie - de kenners- lastig val :-(


probeer realdsl eens na december denk dat ze dan terug klanten aanvaarden voor 54 euro heb je een statisch ip.. lees natuurlijk alle treads over deze isp voor je beslist..

ook edpnet bied statische ips aan tegen een schappelijke prijs tegen woordig

http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=adslflexifix
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik gebruik een dynamic DynDNS en daarboven m'n eigen domeinnaam nog eens een CNAME op die DynDNS. Erg handig :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

rottekop schreef:
MaRtO schreef:Je kun dat gewoon doen via een dyndns service.
http://www.no-ip.com

Bedankt voor je reactie. Ik ken deze dienst reeds. Alleen moet er de mogelijkheid zijn om via meerdere poorten (bijvoorbeeld: 212.xxx.xxx.xxx P1236, 212.xxx.xxx.xxx P1280 en 212.xxx.xxx.xxx P969 )op m'n server te komen en dat gaat volgens mij niet met no-ip want daar kan je enkel kiezen uit een domeinnaam zonder poort er bij. Of kijk ik daar ergens over dan lees ik dit graag 8)

rottekop.no-ip.org klinkt goed :-)


ter informatie: moest je het ooit nodig hebben, denk eraan dat scarlet poort 25 blokkeert
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

[quote="rottekop
Bedankt voor je reactie. Ik ken deze dienst reeds. Alleen moet er de mogelijkheid zijn om via meerdere poorten (bijvoorbeeld: 212.xxx.xxx.xxx P1236, 212.xxx.xxx.xxx P1280 en 212.xxx.xxx.xxx P969 )op m'n server te komen en dat gaat volgens mij niet met no-ip want daar kan je enkel kiezen uit een domeinnaam zonder poort er bij. Of kijk ik daar ergens over dan lees ik dit graag 8)

rottekop.no-ip.org klinkt goed :-)[/quote]


je kan dan direct op de desgewenste poort inloggen http://rottekop.no-ip.org:1236 bijvoorbeeld. Kan je zowel ftp/game/web-server draaien.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

rottekop schreef:Bedankt voor je reactie. Ik ken deze dienst reeds. Alleen moet er de mogelijkheid zijn om via meerdere poorten (bijvoorbeeld: 212.xxx.xxx.xxx P1236, 212.xxx.xxx.xxx P1280 en 212.xxx.xxx.xxx P969 )op m'n server te komen en dat gaat volgens mij niet met no-ip want daar kan je enkel kiezen uit een domeinnaam zonder poort er bij. Of kijk ik daar ergens over dan lees ik dit graag 8)


Een domeinnaam is niet poort afhankelijk hoor...
Een domeinnaam vertaalt jou DNS naam naar een IP adress dit heeft niets te maken met ports.

Wil je een webserver laten draaien op poort 1234 bijvb dan bereik je die webserver door:

www.mijnnaam.be:1234

Het komt er dan op aan welke poorten scarlet openzet naar het internet.

Zoals reeds aangehaald port 25 is geblockt

mav vergeet een gewone mailserver maar al

Ikzelf heb realDSL en ben er echt tevreden over.
Voor de prijs valt zeer goed mee als je vergelijkt met concurenten.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Allen bedankt voor de antwoorden.

Na een aantal testen met no-ip ben ik toch verplicht om een andere provider op te zoeken. Ik heb Scar$let deze ochtend getelefoneerd (er was nog geen reactie op m'n schrijven...had ik ook niet verwacht... :lol: ) en ze lieten me weten dat een vast IP mij maandelijks 107€ gaat kosten :eek:
Het type abonnement dat ze me opdringen noemt Xtreme Compact. Onaanvaardbaar. Ik wil gewoon een vast IP en de rest mag hetzelfde blijven van wat ik nu heb. Ik hoef geen extra maiboxen of meer webruimte hebben of een hoger downloadspeed hebben. Ik wil gewoon een vast IP. Hun prijs is me te gortig en daarom ga ik van provider veranderen.

Ik heb RealDSL een berichtje gestuurd met wat info en ik ben dan ook benieuwd naar hun antwoord.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Bij RealDSL heb je al een static IP vanaf € 54 (btw inc.) ! Echter nemen ze op dit moment geen nieuwe aanvragen aan !
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

rottekop schreef:weten dat een vast IP mij maandelijks 107€ gaat kosten :eek:
Het type abonnement dat ze me opdringen noemt Xtreme Compact. Onaanvaardbaar. Ik wil gewoon een vast IP


Vergeet niet dat bedrijven minimaal 300 a 400€ per maand uitgeven voor een internet aansluiting met fixed IP's

vandaar dat de prijs ook zo hoog is...
En de gewone jan met de pet vraagt hier niet om

natuurlijk heb je mensen zoals jij en ik die dat wel wensen.

Vandaar dat RealDSL betstaat :lol:
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

prodata schreef:
rottekop schreef:weten dat een vast IP mij maandelijks 107€ gaat kosten :eek:
Het type abonnement dat ze me opdringen noemt Xtreme Compact. Onaanvaardbaar. Ik wil gewoon een vast IP


Vergeet niet dat bedrijven minimaal 300 a 400€ per maand uitgeven voor een internet aansluiting met fixed IP's

vandaar dat de prijs ook zo hoog is...
En de gewone jan met de pet vraagt hier niet om

natuurlijk heb je mensen zoals jij en ik die dat wel wensen.

Vandaar dat RealDSL betstaat :lol:


Bedrijven kunnen vanaf 130€ / maand reeds een fixed IP range krijgen met een unlimited abbo. Men spreekt dan over ofwel baby-SDSL (256 en 512kbit) ofwel Broba ADSL waarbij men vanaf 2Mbit/512kbit krijgt.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Block schreef:[quote="rottekop
Bedankt voor je reactie. Ik ken deze dienst reeds. Alleen moet er de mogelijkheid zijn om via meerdere poorten (bijvoorbeeld: 212.xxx.xxx.xxx P1236, 212.xxx.xxx.xxx P1280 en 212.xxx.xxx.xxx P969 )op m'n server te komen en dat gaat volgens mij niet met no-ip want daar kan je enkel kiezen uit een domeinnaam zonder poort er bij. Of kijk ik daar ergens over dan lees ik dit graag 8)

rottekop.no-ip.org klinkt goed :-)


Ik snap je niet echt, een domeinnaam én een poort hebben beide niets met elkaar te maken. Ook zie ik het verschil niet tussen een 1 fixed IP én een dynamic DNS client.

Volgens mij snap je het zelf allemaal niet zo goed en heb jij voor wat je wenst helemaal geen fixed IP nodig. Misschien dat je eens duidelijk kan weergeven wat je juist wil doen én waarom jij denkt dat je een vast IP nodig hebt en waarom dat niet zou gaan met een dynamic dns client zoals no-ip.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

ten eerste denk ik dat hij met poorten bedoeld dat een provider de meeste poorten blockt waardoor het niet veel zin heeft om ne dynamic DNS te gebruiken...

en ander punt is dat een Dynamic DNS client wel werkt maar ik wens men eigen DNS naam te hosten zodat ik het volledig beheer heb. Je dient echter wel een Fixed IP nodig te hebben om bij DNS.be jezelf op te geven als NameServer.

Inderdaad poort en domeinnaam heeft niet veel met elkaar te maken.
Maar het lijkt wel zo natuurlijk als je provider poorten block
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

rollernet.us doet poort forward naar poort 25 GRATIS
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Als je ISP port 25 blockt, dan kunt ge nog altijd een "reflector" toevoegen:

no-ip.com schreef:The port number that email is transfered on from server to server, 25, is a hard-coded, unchangeable value. Mail servers that want to do business on the Internet must talk on this port. But many ISPs have decided to block port 25 to protect their customers and have effectively prevented the home or office email server!

No-IP researched the problem and came up with a solution: Mail Reflector. Mail is first delivered on the standard port to our mail system and then is immediately delivered to your mail server on whichever port you specify. This gives you complete control of your mail system and bypasses seemingly insurmountable restrictions. Mail Reflector also provides all the features of Backup MX, including virus scanning and RBL lists, so that even if your mail server is temporarily unavailable, mail will not be lost. Do what was once impossible: Run your own mail server.


Werkt perfect hoor!
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

X-2datop schreef:
Ik snap je niet echt, een domeinnaam én een poort hebben beide niets met elkaar te maken. Ook zie ik het verschil niet tussen een 1 fixed IP én een dynamic DNS client.

Volgens mij snap je het zelf allemaal niet zo goed en heb jij voor wat je wenst helemaal geen fixed IP nodig. Misschien dat je eens duidelijk kan weergeven wat je juist wil doen én waarom jij denkt dat je een vast IP nodig hebt en waarom dat niet zou gaan met een dynamic dns client zoals no-ip.

Je holt achter de feiten aan. Het stadium over het verband tussen de poorten en de domeinnaam is al voorbij. prodata heeft dit goed uitgelegd en meteen op poort 25 gewezen. FTP en zo gaat wel met no-ip, dat is hier ook al ruimschoots gebruikt/ getest geweest.

Er staat ook in het contract met Scarlet dat het faken van een vast IP zoals je met no-ip bereikt niet toegelaten is. Niet dat ik dat erg vind hoor :wink:
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

prodata schreef:Vergeet niet dat bedrijven minimaal 300 a 400€ per maand uitgeven voor een internet aansluiting met fixed IP's

vandaar dat de prijs ook zo hoog is...
En de gewone jan met de pet vraagt hier niet om

natuurlijk heb je mensen zoals jij en ik die dat wel wensen.

Vandaar dat RealDSL betstaat :lol:

Bedrijven die hebben een inkomen dat niet te vergelijken is met dat van jan met de pet en het is voor hen ook nog eens fiscaal inbrengbaar (om niet van af te trekken te spreken :lol: )
Gebruikersavatar
ban
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2004, 16:21

rottekop schreef:weten dat een vast IP mij maandelijks 107€ gaat kosten :eek:


ik heb een fixed abbo voor +- 85€/maand voor een 4mbit down/512up unlimited.

PM me als je er meer over wil weten.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

ban schreef:ik heb een fixed abbo voor +- 85€/maand voor een 4mbit down/512up unlimited.

PM me als je er meer over wil weten.



Waarom zo geheimzinnig?
Gebruikersavatar
ban
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2004, 16:21

BMaster schreef:Waarom zo geheimzinnig?


kleine en nog zeer vriendelijke provider,
die nogg niet geplaagd is door de meute leechers.
wil dat graag zou houden en tegelijk iemand die fixed ip wil helpen, vandaar
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

BMaster schreef:
ban schreef:ik heb een fixed abbo voor +- 85€/maand voor een 4mbit down/512up unlimited.

PM me als je er meer over wil weten.



Waarom zo geheimzinnig?


dat alternatief zou ik ook toch wel willen weten ze..
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Me 2

maar dat zal net het probleem zijn waar ban bang voor is.

Teveel mensen die ook gewoon een fatsoenlijk verbinding willen...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ik weet over welke provider het gaat.
en kan je het voglende vertellen.

Ik denk dat dit soort abbonement niet echt veel mensen zal bekoren.

3,3Mbit down / 512kbit up
Fixed IP
unlimited traffic
SLA (dus gegarandeerde dingen zoals Uptime ;) )

enkel de prijs

69€ excl. BTW = 83€ /maand
eenmalige activatie 375€

Wel is het zo dat je behandeld word als zaken klant en niet als particulier.
Bijvb support krijgen is geen enkel probleem op hoog technisch vlak...


Maar aangezien de prijs tamelijk hoog is niet zo interesant denk ik

Telenet OfficeLine heb je al voor 83€ / maand ook fixed
50GB download en 10mbit down
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Als het puur die 83 euro per maand zou zijn (geen bgc abotje daar nog bij bijv.), ook nog met een gunstige SLA dan zou ik het nog niet zo verkeerd vinden. Mogelijk dat dan de overboeking ook wel meevalt en aangezien ik thuis toch wel enige servers wil draaien lijkt me dit echt wel interessant, interessant genoeg in ieder geval om eens serieus naar te kijken!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

inderdaad zelfde hier, krijg je ook meer dan 1 ip of heb je althans mogelijkheid tot meer..?
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

rottekop schreef: ze lieten me weten dat een vast IP mij maandelijks 107€ gaat kosten :eek:

Vandaag nogmaals contact opgenomen met $car$let en het wordt nog plezanter. Als ik inteken op Xtreme is het direct voor 3 jaar :!: Wil ik het maar voor een jaar dan kost het meer dan 180€/ maand voor dat Xtreme gedoe. Ik ben gek maar niet onnozel :evil:

$car$let vliegt buiten. :x
Laatst gewijzigd door rottekop op 17 nov 2005, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:inderdaad zelfde hier, krijg je ook meer dan 1 ip of heb je althans mogelijkheid tot meer..?


- 1024kbps down, 512kbps up
- Installatie en management van een Cisco 836/837 Router
- 4 vaste, publieke IP-adressen waarvan 1 vrij te gebruiken
- 1 .be domeinnaamregistratie of -verhuizing
- SMTP mail
- Line Sharing (indien mogelijk)
- Service Level 1 of 2 met respectievelijk 99,9% beschikbaarheid en 24x7 Customer Support, en 99%
- beschikbaarheid en Customer Support op werkdagen.

Ja dus,

maar dan is het abbonement drastisch hoger...

Kies je voor een SLA van 99% dan betaal je 350€ / maand excl. BTW
Kies je voor een SLA van 99,99% dan betaal je 385€ / maand excl. BTW
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:Ik weet over welke provider het gaat.
en kan je het voglende vertellen.

Ik denk dat dit soort abbonement niet echt veel mensen zal bekoren.

3,3Mbit down / 512kbit up
Fixed IP
unlimited traffic
SLA (dus gegarandeerde dingen zoals Uptime ;) )

enkel de prijs

69€ excl. BTW = 83€ /maand
eenmalige activatie 375€

Wel is het zo dat je behandeld word als zaken klant en niet als particulier.
Bijvb support krijgen is geen enkel probleem op hoog technisch vlak...


Maar aangezien de prijs tamelijk hoog is niet zo interesant denk ik

Telenet OfficeLine heb je al voor 83€ / maand ook fixed
50GB download en 10mbit down


Sorry voor dat bedrag, vind ik 50 gig wat weinig.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

prodata schreef:eenmalige activatie 375€


:eek:
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

prodata schreef:enkel de prijs

69€ excl. BTW = 83€ /maand
eenmalige activatie 375€


prodata schreef:Kies je voor een SLA van 99% dan betaal je 350€ / maand excl. BTW
Kies je voor een SLA van 99,99% dan betaal je 385€ / maand excl. BTW



Me very confused now, 2 dingen door elkaar gehaald OF gaat het om 2 verschillende dingen...
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:
Ofloo schreef:inderdaad zelfde hier, krijg je ook meer dan 1 ip of heb je althans mogelijkheid tot meer..?


- 1024kbps down, 512kbps up
- Installatie en management van een Cisco 836/837 Router
- 4 vaste, publieke IP-adressen waarvan 1 vrij te gebruiken
- 1 .be domeinnaamregistratie of -verhuizing
- SMTP mail
- Line Sharing (indien mogelijk)
- Service Level 1 of 2 met respectievelijk 99,9% beschikbaarheid en 24x7 Customer Support, en 99%
- beschikbaarheid en Customer Support op werkdagen.

Ja dus,

maar dan is het abbonement drastisch hoger...

Kies je voor een SLA van 99% dan betaal je 350€ / maand excl. BTW
Kies je voor een SLA van 99,99% dan betaal je 385€ / maand excl. BTW


Dan kan je al beter het office abonnement van realdsl nemen. Dat heeft CIDR 29 ip's en dat is ook SLA.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

mr_willes schreef:
prodata schreef:enkel de prijs

69€ excl. BTW = 83€ /maand
eenmalige activatie 375€


prodata schreef:Kies je voor een SLA van 99% dan betaal je 350€ / maand excl. BTW
Kies je voor een SLA van 99,99% dan betaal je 385€ / maand excl. BTW



Me very confused now, 2 dingen door elkaar gehaald OF gaat het om 2 verschillende dingen...


1ste ging over een abbo met 1 fixed IP en met best effort SLA

2de ging over een abbo met 4 fixed IP's en met 99% of 99,99% SLA
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Ofloo schreef:Sorry voor dat bedrag, vind ik 50 gig wat weinig.

Bij $car$let is het maar 30GB voor 107€ :smash2:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

:eek: nog minder?
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Ofloo schreef::eek: nog minder?


Yep, nog minder voor véél meer geld :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”