Aankoop tablet

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ik overweeg om een tablet aan te schaffen.
Welk merk en model is aan te raden voor een schappelijke prijs?
Heb al prijzen van 100 tot 950 Euro gezien.
Is er iets degelijk tot max. 200 Euro?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

De Lenovo M10 FHD PLUS 4GB Ram/64GB Flash vond ik wel een goede prijs/kwaliteit tablet.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

met de Lenovo P11 heb je nog iets langere ondersteuning, maar wel net boven budget
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb ook wat meer vertrouwen in de hoeveelheid updates van Samsung dan Lenovo.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb al 2 (oudere) Samsung tablets met LineageOS op.
Geen idee hoe dat bij Lenovo zit?
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Begin 2020 heb ik een Samsung Tab S5E gekocht in de LTE versie zodat we met de grootouders konden WhatsAppen zonder dat ze een internet aansluiting moesten nemen (met één van de 5 SIM kaarten in onze Wigo). Héél tevreden van, zeker gezien de prijs van 420€.

Daarna is het wel een beetje steil bergaf gegaan met de prijs/kwaliteit verhouding bij Samsung: de S6 lite is over de ganse lijn een slechter toestel voor een hogere prijs dan de S5E, de "gewone" S6 (en S7 en ...) zijn absurd duur. De A reeks heeft dan weer heel zwakke CPU's en te weinig geheugen...

In September dit jaar heb ik dan een Lenovo P11 Pro (LTE) gekocht voor 484€ (back to school actie van Lenovo zelf) vanwege de behoorlijke processor (Snapdragon 730) maar vooral vanwege de 6Gb RAM. Vandaag nog "iets" Android kopen met niet meer dan 4Gb RAM is toch echt wel héél krap.

Als je geen LTE nodig hebt, dan gaat er zowieso bijna 100€ van de prijs en met een beetje geluk zijn er vanaf volgende week nog wat interessante koopjes te vinden. Maar of je voor 200€ iets gaat vinden dat niet voor zowat alles behalve héél basic internet browsen te traag gaat zijn is maar de vraag.
Matt555
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Chinese Tablets , zelfs met geldige Windows10 en 265gb ssd en 8GB ( mijn specificaties ) , bekijk het eens
https://store.chuwi.com/collections/tablet
enkele vb. voor euro prijs ,indien in Thb prijs delen door 38, ook Androids voor lagere prijs , $$ ...even zoeken :wink:
Bijlagen
Chuwi Tablet.jpg
Chuwi Tablet.jpg (37.6 KiB) 768 keer bekeken
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat je een chinese Windows tablet koopt, daar kan ik nog inkomen.

Een chinese Android tablet van dit "merk" kan ik echt alleen maar afraden. De kans dat je daar geen of heel weinig updates gaat voor krijgen is heel groot, laat staan dat je dan nog eventueel de mogelijkheid gaat hebben om daar een 3rd party rom op te zetten.
Matt555
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

devilkin schreef:Dat je een chinese Windows tablet koopt, daar kan ik nog inkomen.

Een chinese Android tablet van dit "merk" kan ik echt alleen maar afraden. De kans dat je daar geen of heel weinig updates gaat voor krijgen is heel groot, laat staan dat je dan nog eventueel de mogelijkheid gaat hebben om daar een 3rd party rom op te zetten.
Enkel ter info , mijn tablet met open chassis , over Android weet ik niets , mijn Chuwi tablet krijgt gewoon windows updates , zelfs geschikt voor Win 11 volgens Microsoft 11 tool , update regelmatig en al 2 jaar in gebruik .

Waar worden deels onze "merken" laptops en tablets e.a. gemaakt ...... :wink: En uiteraard als geld geen rol speelt dan is er altijd beter te vinden ..... dat is spijtig met alles zo ..... lelijke oude maar rijke mannen hebben nog steeds mooie vrouwen ..... raar he ? :lol: :beerchug:
Bijlagen
UBook pro open view.jpg
(277.84 KiB) Nog niet gedownload
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Simpel: ga voor een deftige tablet als die 5j moet meegaan..
Zoals met alles is alles snel verouderd en word alles sneller trager enz...
De meeste goedkope/midrange tabletten gaan 5 jaar deftig mee, derna ist al veel minder merk ik.

Als het de bedoeling is om daar echt heel veel gebruik van te maken koopt dan gewoon een top tablet , zo simpel ist als je het budget voor hebt.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Matt555 schreef:
Enkel ter info , mijn tablet met open chassis , over Android weet ik niets , mijn Chuwi tablet krijgt gewoon windows updates , zelfs geschikt voor Win 11 volgens Microsoft 11 tool , update regelmatig en al 2 jaar in gebruik .

Waar worden deels onze "merken" laptops en tablets e.a. gemaakt ...... :wink: En uiteraard als geld geen rol speelt dan is er altijd beter te vinden ..... dat is spijtig met alles zo ..... lelijke oude maar rijke mannen hebben nog steeds mooie vrouwen ..... raar he ? [emoji38] :beerchug:
De hardware kan nog zo mooi zijn van de Chinese goedkope variant, als je van de fabrikant geen updates krijgt ben je gezien op Android, of je moet geluk hebben met een 3rd party rom, of zelf aan de slag gaan. Ik denk niet dat de OP daarvoor staat te springen.

Voor Windows is dat verhaal gans anders omdat daar je leverancier eigenlijk Microsoft is. Het merendeel van de drivers bestaan al, die fabrikanten gaan weinig speciaals doen (kosten drukken).

Heeft niks te maken met waar het wordt gemaakt, wel wat de reputatie is van de fabrikant mbt updates.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

TS geeft budget van 200. Aan de krappe kant indien je wat hogere eisen stelt zoals hoge resolutie, hoge responsiviteit, ...

Ik zou is naar de Samsung Galaxy TAB A8 durven kijken, er is een pre-launch cashback van € 30.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Avenger 2.0 schreef:De Lenovo M10 FHD PLUS 4GB Ram/64GB Flash vond ik wel een goede prijs/kwaliteit tablet.
Ik heb deze namiddag de M10 bij een vriend wat uitgebreider kunnen bekijken en prijs / kwaliteit kon ik deze zeker smaken.

Voor 39 euro boven uw budget heb je bij Coolblue de Samsung Galaxy Tab A7 32GB Wifi Grijs. Qua beeldkwaliteit nog altijd iets beter vind ik dan de M10. Hangt natuurlijk af van hoeveel belang je aan sommige specs hecht en hoeveel die u waar zijn ...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”