TeLugo schreef:
dieselgenerator is veel goedkoper in TCO
liegebeestig schreef:
Generator heeft onderhoud nodig he.
Onderhoud zit mee vervat in de TCO... alsook de nodige standby verwarming (nooit een koude start) en de regelmatige omschakeling om het systeem te testen
liegebeestig schreef:Dus jij kan je huis laten draaien op de generator zonder buffer, batterij dus?
het zou kunnen . Vermogen is geen probleem
Maar ons huis staat los van de generator, zou niet weten waarom ik dat zou doen...
weggegooid geld om op een correcte en veilige manier het huis daarop te voorzien.
Dat jij dit wel doet is je eigen keuze, maar zo snel schakelen is nutteloos en zelfs grote kans op onveilige situaties.
cadsite schreef:
Vooralsnog leven we in een land waar stroom quasi 100% stabiel is, dus laat ons de discussie aub serieus houden.
In de 20 jaar dat ik hier woon is de stroom hier misschien 3 keer uitgevallen door externe factoren. Geen idee hoe lang, maar volgens mij slechts 1 keer dat het in minuten geteld werd en de andere 2 keer in seconden.
Nadat mijn ouders gestopt zijn met hun bedrijf hebben we hun gebouw gesloopt en industrieloodsen gezet en verhuren we koelcellen in de loodsen.
Daar steekt een groot kapitaal aan fruit, eigendom van de huurder maar met onze garantie en verzekering naar correcte bewaring.
Op het moment dat de generator overneemt gaan alle sturingen van de koeling naar noodregime voor minimaal verbruik.
Daarmee kunnen we 6 uur goede bewaring garanderen op basis van de generator.
Na 4 uur panne moet er een vrachtwagen langskomen die een groter vermogen generator kan aankoppelen om terug naar normale koeling te gaan. Dit is contractueel vastgezet!
De afgelopen 5 jaar hebben we 7 keer zo een vrachtwagen aangekoppeld... 3 keer wegens geplande werken die uitliepen maar effectief 4 keer wegens storingen.