In een café zal die insteek anders zijn. In die zin is de maatregel m.b.t. bioscopen (en theater etc.) best wel vreemd.
textbook koehandel zekerNuKeM schreef: In een café zal die insteek anders zijn. In die zin is de maatregel m.b.t. bioscopen (en theater etc.) best wel vreemd.
Das een zeer eenzijdige kijk op cultuur.CCatalyst schreef: het past in het rijtje van sluiten waar er een volwaardig alternatief voor bestaat. Bioscopen moeten niet open als we drive-in cinema kunnen doen, of als filmproducenten gewoon het direct-naar-consument model volgen (Disney+ bv). Indoor evenementen hoeven niet als we ook buiten evenementen kunnen organiseren. Dit zijn goede maatregelen, omdat ze lang vol te houden zijn. Laat de bioscopen gerust dicht tot de zomer, er zal immers niet meteen zware druk ontstaan om ze te heropenen.
In Mechelen was er vroeger thans een drive-in cinema, maar sinds de overname door UGC (was destijds Utopolis), is deze spijtig genoeg niet meer in gebruik genomen.Stroper schreef: Drive-in cinema is iets voor Amerika, het autobezit is hier sws een stuk lager.
Eigenlijk pleit je dus voor volledige afschaffing van de bioscoop, want het is toch maar een verspreider van ziektes.CCatalyst schreef:Een bioscoopzaal is toch een ruimte die al sinds het begin van de pandemie gekend was voor een goede verspreiding van het virus. Alle elementen waren er aanwezig: veel mensen dicht op elkaar, doorgaans slechte verluchting, mensen lachen of maken andere geluiden en verspreiden zo het virus etc. Of dat vandaag nog het geval is met de verluchting die ze geïnstalleerd hebben (ja toch?? of nog steeds niet?) weet ik niet.
Maar een café ziet op een dag doorgaans ook veel minder publiek dan een goed draaiende cinemazaal.
En dat geldt niet voor café's, waarvan één op vier niet in orde is (blijkt uit inspecties) met de maatregelen rond ventilatie. En waar hoe meer alcohol er vloeit, hoe minder regels er zijn.CCatalyst schreef:Een bioscoopzaal is toch een ruimte die al sinds het begin van de pandemie gekend was voor een goede verspreiding van het virus. Alle elementen waren er aanwezig: veel mensen dicht op elkaar, doorgaans slechte verluchting, mensen lachen of maken andere geluiden en verspreiden zo het virus etc. Of dat vandaag nog het geval is met de verluchting die ze geïnstalleerd hebben (ja toch?? of nog steeds niet?) weet ik niet.
Meer moet je er echt niet achter zoeken.phil48 schreef:De grootste lobbygroep krijgt altijd haar zin. En de andere sectoren moet er altijd voor opdraaien.
Ja, en dat ze even vlug weer oplaait als je versoepelt of los laat ...iceke schreef:Wat we vooral gezien hebben = dat zonder al te veel maatregelen die golf ook gewoon daalt.
Nog maar eens een bewijs dat onze CCatalyst liefst van al zijn huis niet uit komt. Zolang het iet of wat te vervangen valt door een scherm van thuis uit, is het overbodigCCatalyst schreef:Een bioscoopzaal is toch een ruimte die al sinds het begin van de pandemie gekend was voor een goede verspreiding van het virus. Alle elementen waren er aanwezig: veel mensen dicht op elkaar, doorgaans slechte verluchting, mensen lachen of maken andere geluiden en verspreiden zo het virus etc. Of dat vandaag nog het geval is met de verluchting die ze geïnstalleerd hebben (ja toch?? of nog steeds niet?) weet ik niet.
Ook al zijn het niet de grote verspreiders zoals school of werk, ze zorgen toch nog altijd voor iets van verspreiding. In die zin ben ik blij met de huidige extra maatregelen, het past in het rijtje van sluiten waar er een volwaardig alternatief voor bestaat. Bioscopen moeten niet open als we drive-in cinema kunnen doen, of als filmproducenten gewoon het direct-naar-consument model volgen (Disney+ bv). Indoor evenementen hoeven niet als we ook buiten evenementen kunnen organiseren. Dit zijn goede maatregelen, omdat ze lang vol te houden zijn. Laat de bioscopen gerust dicht tot de zomer, er zal immers niet meteen zware druk ontstaan om ze te heropenen.
Voor horeca ligt dat volwaardig buiten alternatief nu eenmaal veel moeilijker, zeker in de winter. Maar een café ziet op een dag doorgaans ook veel minder publiek dan een goed draaiende cinemazaal.
Wat de voetbalbond betreft denk ik dat er een misverstand is inzake de begindatum, momenteel beginnen de maatregelen op 26 december, maar de voetbalbond had aan de regering opgelegd dat "Sportwedstrijden zonder publiek" als maatregel pas zou mogen beginnen op 27 december (samen met de winterstop) en zou eindigen op 12 januari (einde winterstop) zodat enkel de andere sporten getroffen zou worden en het voetbal gespaard zou blijven (voetbal staat immers boven de wet).heist_175 schreef: Horeca, landbouw, voetbal en luchtvaart krijgen altijd meer gedaan dan je redelijkerwijs zou verwachten (gegegeven tewerkstelling, fraude, economische impact, ...).
verveling triggert de creativiteit, laat ze maar eens doenNuKeM schreef: Ook niet fijn voor de kinderen trouwens, weer een weekje binnen zitten en dat bij een oververmoeide mama en papa die (omdat niets nog mag of gesloten is) weinig kunnen aanbrengen om eens leuk uit huis te gaan.
:
Ik vrees dat zelfs dat niet magNuKeM schreef: Add: Misschien kunnen we er mee op café gaan zitten en ze wat indoor caféspelen laten doen, dat mag nog
Uitbater snookerzaak verbolgen over sluiting: "Met twintig fitnessen mag wel maar met twee biljarten niet?"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/23 ... ookerzaak/
Bioscopen zijn van in het begin eigenlijk geen probleem, ventilatie is altijd al in orde geweest.CCatalyst schreef:Een bioscoopzaal is toch een ruimte die al sinds het begin van de pandemie gekend was voor een goede verspreiding van het virus. Alle elementen waren er aanwezig: veel mensen dicht op elkaar, doorgaans slechte verluchting, mensen lachen of maken andere geluiden en verspreiden zo het virus etc. Of dat vandaag nog het geval is met de verluchting die ze geïnstalleerd hebben (ja toch?? of nog steeds niet?) weet ik niet.
Je hebt duidelijk geen idee hoe de financiering van film en daarbij horende distributie ineen zit.Ook al zijn het niet de grote verspreiders zoals school of werk, ze zorgen toch nog altijd voor iets van verspreiding. In die zin ben ik blij met de huidige extra maatregelen, het past in het rijtje van sluiten waar er een volwaardig alternatief voor bestaat. Bioscopen moeten niet open als we drive-in cinema kunnen doen, of als filmproducenten gewoon het direct-naar-consument model volgen (Disney+ bv). Indoor evenementen hoeven niet als we ook buiten evenementen kunnen organiseren. Dit zijn goede maatregelen, omdat ze lang vol te houden zijn. Laat de bioscopen gerust dicht tot de zomer, er zal immers niet meteen zware druk ontstaan om ze te heropenen.
Goh, Disney heeft toch al DTC gedaan en overweegt dat nog meer te doen?powaq schreef:Je hebt duidelijk geen idee hoe de financiering van film en daarbij horende distributie ineen zit.
Wat had je dan gewild? Dat er andere sectoren gesloten zoden worden? Dan zou er uit die hoek weer verontwaardiging zijn.powaq schreef:Het is bijzonder veelzeggend dat zelfs de experts verontwaardigd reageren.
Ben je zeker dat het door de "aanpak" komt dat er minder doden/IC'ers zijn dan vorig jaar en niet door het feit dat er 9 miljoen Belgen intussen gevaccineerd zijn ?CCatalyst schreef: Er zal altijd wel iemand malcontent zijn, maar ik denk dat de huidige aanpak veel beter is dan die van vorige winter.
Dus ze sparen sectoren omdat ze bang zijn dat er teveel verontwaardiging gaat zijn? Hoe debiel. Het gaat hier om de volksgezondheid hé, niet om al dan niet malcontent zijn. Maar van De Croo & co kan je niks anders verwachten.CCatalyst schreef: Wat had je dan gewild? Dat er andere sectoren gesloten zoden worden? Dan zou er uit die hoek weer verontwaardiging zijn.
Disney zit in een speciale positie van enorme cashvoorraden en een eigen distributie. Deze beslissing is moordend voor alles wat onafhankelijke film is (en dat zijn veel meer films dan je denkt. Ik heb het hier niet over FC De Kampioenen of een Jan Verheyen). De meeste producenten kunnen niet zomaar kiezen om direct to streaming te gaan, zo werkt het niet. Zo krijg je een film niet gefinancierd. Ik ga er nu niet teveel over uitweiden aangezien ik hier in werk en liever in de anonimiteit hier in blijf op dit punt.CCatalyst schreef:Goh, Disney heeft toch al DTC gedaan en overweegt dat nog meer te doen?
Dat verdorie de adviezen van de experts opgevolgd worden! Waarom zijn die er anders? Nu is het gewoon overduidelijk een beslissing gemaakt door de lobby groepen.Wat had je dan gewild? Dat er andere sectoren gesloten zoden worden? Dan zou er uit die hoek weer verontwaardiging zijn.
De familie Bert heeft destijds al zovele kleine bioscoopzaaltjes schandalig het mes op de keel gezet, zodat vele niet meer rendabel waren.powaq schreef:De meeste producenten kunnen niet zomaar kiezen om direct to streaming te gaan, zo werkt het niet. Zo krijg je een film niet gefinancierd. Ik ga er nu niet teveel over uitweiden aangezien ik hier in werk en liever in de anonimiteit hier in blijf op dit punt.
Die man zegt ook wel dat scholen de plaatsen zijn waar de meeste besmettingen gebeuren? We weten nochtans dat je daar een andere mening over hebt. Maar wat de prof anders nog allemaal zegt is wel ok?phil48 schreef: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211205_97371309
14 dagen geleden : https://www.hln.be/binnenland/viroloog- ... ~ab4baf07/duizend schreef: In dit geval is het correcte advies dat ze moet geven: “luister naar de virologen die aangesteld zijn om adviezen te geven”
In plaats van te denken dat het huisdoktooreke het beter allemaal weet.
Voordien schatte ik dus al tussen Kerst en Nief in, weet je nog? Van Gucht zat toen nog op eind januari...Op 15 dec petrol242 schreef:En ik denk dat Van Klucht een paar weken verkeerd gaat zitten over de dominantie van omicron...
uiteraard weet zij perfect dat jij op de omikronvariant op knal dezelfde manier zult reageren als op de delta?petrol242 schreef: Maar wat heeft mijn dokteres nu eigenlijk gezegd hé... "Ik moet officieel zeggen dat je de booster moet nemen omdat ik anders mijn licentie, mijn reputatie en zelfs mijn job kwijt speel. Maar voor jou heeft een booster weinig zin. Laat hem zetten om van het gezever van CST vanaf te zijn."
Die gesprekken gaan er bij ons wat gemoedelijker aan toe omdat ze niet alleen mijn dokteres is maar ook een vriendin. Tegen een gewone patiënt gaat ze dat waarschijnlijk niet zeggen, nee. Maar onder de huisartsen heerst wel degelijk zulk een gevoel hoor.phil48 schreef: @petrol
De mijne zei iets soortgelijks, maar dan zonder het melodramatische van job kwijtspelen etc. Of worden jullie sessies afgeluisterd door de Stasi ??
1207 schreef:uiteraard weet zij perfect dat jij op de omikronvariant op knal dezelfde manier zult reageren als op de delta?
Als je ze zo bezig hoort wel ja. Of zijn de feiten die ik aandraag, die letterlijk gezegd zijn door een veredelde dierenarts niet waar? Ga je ontkennen dat de zon op- en ondergaat? Top is hij wel maar dan meer als ambtenaar.1207 schreef:topvirologen gokken er maar op los
Dit is zo fout1207 schreef:
toch straf die inconsistenties bij u
topvirologen gokken er maar op los, om iedereen onnodig op een spuit te trakteren, maar het gokwerk van uw huisarts is wel correct?