Enkel hier of wss overal ? Sinds vrijdagmorgen/middag al down, alles reeds gereset, blijft hetzelfde.
Toch maar overschakelen naar google nest/tuyasmart thermostaat?
Viessman Vi care servers down again
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
English version ***
Dear valued ViCare User,
We would like to inform you that currently, there may be some service outages of your ViCare App. We are working very hard to get the service back up and running.
The current outage of your ViCare app has no negative effect on your Viessmann heating system which can be used via HMI and the ViCare single room control as they all run independently. Remote access via the app is the only restriction at present.
We apologize for the inconvenience!
As soon as the ViCare app is fully available again, we will inform you.
Thank you for your understanding!
Your Viessmann Team
Viessmann Climate Solutions SE
Dear valued ViCare User,
We would like to inform you that currently, there may be some service outages of your ViCare App. We are working very hard to get the service back up and running.
The current outage of your ViCare app has no negative effect on your Viessmann heating system which can be used via HMI and the ViCare single room control as they all run independently. Remote access via the app is the only restriction at present.
We apologize for the inconvenience!
As soon as the ViCare app is fully available again, we will inform you.
Thank you for your understanding!
Your Viessmann Team
Viessmann Climate Solutions SE
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Is er niks dat geen cloud dependency heeft? Of zelf een integratie bouwen met home assistant?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Het toffe daarvan is dat mijn verwarming ENKEL via de ViCare app werkt. Uiteraard wordt de werking van mijn CV installatie hier WEL door beïnvloed. Utter crap!
Ondertussen werkt het weer.
Ondertussen werkt het weer.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
3 dagen...? Da's toch niet te accepteren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Blijkbaar wordt home assistant ondersteund, mss heb je de cloud dan minder nodig ?
https://www.home-assistant.io/integrations/vicare/
https://www.home-assistant.io/integrations/vicare/
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
silencer schreef:Blijkbaar wordt home assistant ondersteund, mss heb je de cloud dan minder nodig ?
nope, net zoals zoveel tegenwoordig integreert HA dan gewoon met de externe API.... dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.via the Viessmann ViCare (REST) API.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zulke situaties wil je toch ten allen tijde vermijden?Splitter schreef:dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.
Dat is de reden dat ik tado nooit zou overwegen: internet plat = verwarming plat.
EvoHome heeft dat niet. Internet plat = geen feed naar de lokale EvoHome, dus het bestaande schema blijft gevolgd worden
Dat is gewoon een design/architectuur fout.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Klopt niet helemaal, denk ik.heist_175 schreef:Dat is de reden dat ik tado nooit zou overwegen: internet plat = verwarming plat.Splitter schreef:dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.
Internet plat = geen automatische schema's. Je verwarming zal niet automatisch starten of uitvallen op een bepaald uur, maar je kan ten alle tijden de verwarming bedienen vanop je thermostaat.
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
En als je er echt zin in hebt kan je je schema's ook nog wijzigen op de controller (doen wij hier de laatste tijd regelmatig: 'speciale dag' als er weer eens iemand thuis moet werken kiezen we 's morgens altijd op de controller )EvoHome heeft dat niet. Internet plat = geen feed naar de lokale EvoHome, dus het bestaande schema blijft gevolgd worden
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Is inderdaad zo dat je deze nog altijd kunt bedienen via de thermostaat wanneer je geen internet meer zou hebben. Maar dit heb ik in de 4 jaar dat ik Tado gebruik nog geen enkele keer gehad.Internet plat = geen automatische schema's. Je verwarming zal niet automatisch starten of uitvallen op een bepaald uur, maar je kan ten alle tijden de verwarming bedienen vanop je thermostaat.
Laatst gewijzigd door jphermans 23 dec 2021, 18:54, in totaal 1 gewijzigd.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Wat ik ook vreemd vond, de communicatie van Viessmann ivm het niet bereikbaar zijn van de ketel via de app: eerst in het Duits, Engelse versie er onder en Frans of Nederlands, daar doen we niet aan mee.
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb geen stand alone gateway. Rechtstreeks connectie via de ketel op de modem. Op de ketel zelf is er connectie met het wifi netwerk. Ketel eens uit en aan zetten, zien of dat iets zou verhelpen.
Heeft ook niet geholpen. Het rare is dat de app zegt: uw smartphone heeft geen verbinding met de servers. Dan is er een checklist waar je op kan klikken. Is er een onderhoud aan de servers? Kijk naar uw mails. Tot zover de checklist.
Heeft ook niet geholpen. Het rare is dat de app zegt: uw smartphone heeft geen verbinding met de servers. Dan is er een checklist waar je op kan klikken. Is er een onderhoud aan de servers? Kijk naar uw mails. Tot zover de checklist.
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Vandaag nieuwe update binnen van de ViCare app en kan EINDELIJK mijn systeem weer benaderen.
Op een reactie van de klantendienst nav mijn mail wacht ik echter nog steeds. Die klantendienst trekt echt op geen hol bij Viessmann.
Op een reactie van de klantendienst nav mijn mail wacht ik echter nog steeds. Die klantendienst trekt echt op geen hol bij Viessmann.