Ik probeer maar de discussie bij de zaak te houden. De verwijten zitten dat enkel in de weg volgens mijn eigen bescheiden mening.
Het blijven benadrukken waar je volgens jezelf gelijk had en het afdoen van andere meningen als losse flarden helpt ook niet bij het nut van de discussie.
Grappige inconsequentie is opnieuw het lachen met emotionaliteit terwijl de verwijten toch ook een teken zijn van... emotionaliteit.
Vaccins zijn nooit voorgesteld als 100% oplossingen, mensen die dat geloofden zullen inderdaad van een kale reis terugkeren maar ik ken weinig van die mensen. Zelfs de producenten zelf gingen nooit uit van 100% werkzaamheid.
Waar we wel tevreden over kunnen zijn is dat de vaccins heel goed en heel lang gewerkt hebben, ook tegen meerdere varianten en dat ze dat vandaag nog altijd doen.
De varianten zijn onvoorspelbaar en maken de crisis daarom zo moeilijk. Daarom dat men wereldwijd in de problemen zit, het is dus niet de fout van een lokaal bestuur of lokale politici, heel de wereld is blijkbaar te dom, of zou het toch niet zo eenvoudig zijn? Dat vaccins niet voor een mutatie kunnen ontwikkeld worden is logisch dus is het inderdaad altijd achtervolgen, ik denk niet dat daar veel discussie over is. Zaak is of je beter achtervolgt met een wapen ipv zonder wapens.
Elke besmetting is er één teveel zeg je vol overtuiging... maar mensen die besmet raken omdat ze vaccins weigeren zijn blijkbaat niet teveel, neen die worden verdedigd. Inconsequentie nummer zoveel.
Het verschilt tussen transmissie en ziek worden is leuk om in een discussie niet af te gaan maar maakt in de praktijk weinig uit. De crisis gaat verder. Mensen zullen besmet blijven worden maar gelukkig zijn er de vaccins en boosters die de zorg boven water houden. Er zonder zou ik niet eens willen aan denken.
Dat na golf 3 een vierde golf komt is niet echt moeilijk. Ik voorspel hierbij golf 5 en je mag van mij de volgende voorspellen
Dat de politiek graag een eindejaarsperiode zonder al te veel problemen wenst zal zeker een rol spelen in de communicatie. De wetenschappers zijn er vaak ook om wat te sussen want met blinde paniek is men ook niets. De politici beschikken over alle cijfers en beslissen over wat er gebeurt, de wetenschappers hebben maar een adviserende rol en er is ook verschil tussen de meningen onderling. Ik stel maar vast dat men overal ineens erg inzet op boosters, hebben al die landen het verkeerd of luisteren ze enkel naar Van Gucht? Uw emotionaliteit en kinderachtigheid tov 1 wetenschapper is niet echt bevorderlijk voor het serieux van uw betoog, zelfs als je gelijk hebt.
Ik heb gisteren mijn uitnodiging gehad. Dat is perfect in het schema. Mijn afspraak ligt al vast.
Je moet ook consequent zijn in uw kritiek. Enerzijds verwijt je de overheid te laat te komen maar anderzijds zijn ze te snel met de boosters, wat is het nu? De schema's zijn ook niet heilig en verschillen per individu, de overheid kan niet iedereen een booster aanbieden als ze per individu moeten gaan handelen, elk redelijk persoon zal dit begrijpen.
Wat is uw alternatief dan? Wat zijn de andere middelen? Mensen opsluiten? Massale testen die er onvoldoende zijn en die onvoldoende kunnen verwerkt worden? Dit soort oplossingen zijn enkel maar zeer tijdelijk bruikbaar is al aangetoond of we moeten evolueren naar een Chinees systeem, is dat uw voorkeur? Dan zal er van persoonlijke vrijheid, waar je zo'n verdediger van bent, nog weinig sprake zijn.
Like it or not maar ons fragiel systeem heeft ons wel welvaart en vrijheid bezorgd. Veel mensen leven van dit systeem en wensen ook geen ander.
Ik ben altijd van mening geweest dat een hardere aanpak, maar dan overal en voor iedereen, veel beter en korter zou zijn maar inderdaad, dat is iets dat heel veel mensen gewoon niet willen, politici en burgers. Maar wat zie ik als men nog maar vraagt om te vaccineren dat velen al steigeren, inclusief de personen die voor harder ingrijpen pleiten, zo komen we uiteraard nergens.