Ik heb onlangs een nieuwe router gekocht, had hiervoor een archer c7 v2 met ddwrt op met daarop een aantal scripts & vpn server (zodat ik aan mijn camera kan van buitenaf etc). Echter doordat die router met ddwrt nogal instabiele wifi heeft dacht ik waarom koop ik geen router met ingebouwde VPN zodat ik niet meer met ddwrt moet werken en ik dus minder tijd moet steken in het proberen op te lossen van wifi issues.
Ik heb dan een Asus RT-AX88U gekocht in de hoop daar dan out of the box een vpn server op te draaien. Dat bleek ijdele hoop, want vpn server werkt enkel als hij aangesloten is op Wan poort

Momenteel is mijn setup dan ook als volgt.
Configuratie 1
192.168.1.1 BBOX3 met DHCP aan. Subnet 255.255.255.0
192.168.1.50 ASUS RT-AX88U verbonden via cat6 utp naar zijn LAN poort, Ingesteld als Acces point gateway ingesteld op 192.168.1.1, DNS ingesteld op 8.8.8.8. (Door de acces point instelling staat dhcp & firewall etc automatisch af)
decoder verbonden via cat6 utp aan ASUS RT-AX88U
Het probleem nu is, de decoder werkt wel. Echter krijg ik om de x aantal minuten een storingsbeeld van een halve second beeld blijft even hangen en flikkeringen... De Asus router is aangesloten op zijn Lan poort en niet op zijn Wan poort in deze configuratie. Als ik hem aansluit op zijn Wan poort krijg ik geen beeld. (playback van opgenomen content geeft geen issues)
Nu heb ik ook een andere configuratie geprobeerd waarbij de router ingesteld staat onder Wireless router mode
met gelijkaardige settings
Configuratie 2
192.168.1.1 BBOX3 met DHCP aan. Subnet 255.255.255.0
192.168.1.50 ASUS RT-AX88U verbonden via cat6 utp naar zijn LAN poort, DHCP disabled, DHCP server ingesteld op 192.168.1.1, DNS ingesteld op 8.8.8.8. Firewall af
decoder verbonden via cat6 utp aan ASUS RT-AX88U
Nu als ik de decoder opstart dan krijg ik even beeld, dan hangt het beeld vast met een melding van geen connectiviteit of iets in die trend. En dan na een minuut ofzo begint het beeld weer te spelen en kan ik verder kijken of er niets aan de hand is. Als ik dan van zender verander krijg ik soms hetzelfde verhaal en soms niet...
Iemand een idee wat er hier aan de hand is en hoe ik dat kan oplossen? Met mijn vorige router acher c7 met ddwrt gaf de decoder geen enkel probleem (ook aangesloten op lan poort dhcp server af etc).