De eerste die het zich begint te realiseren dat Glasgow een euforie moment was dat serieus gaat afzwakken qua realizaties inzake alle voornemens .
Ik blijf de Saoudis verder sponseren via de "vroum vroum mobiel "...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Heb jij ook 4 ‘vroum vroum’ auto’s ? De staat en de saoudi’s zijn je enorm dankbaar dan, de bomen in de buurt wat minderMatt555 schreef:https://www.hln.be/heusden-zolder/stefa ... ~a6b3b692/
De eerste die het zich begint te realiseren dat Glasgow een euforie moment was dat serieus gaat afzwakken qua realizaties inzake alle voornemens .
Ik blijf de Saoudis verder sponseren via de "vroum vroum mobiel "...
Of nu retro toch op elk vlak in isstevenvs schreef: Op deze manier zal waterstof toch nog toekomst hebben.
Dan ga je ervan uit dat mensen alleen van en naar hun werk rijden, er zijn ook mensen die tijdens hun werk rijden. Dus alle auto's samen opladen moet kunnen. Of de overheid moet voorzien in gewettigde afwezigheid op het werk 'omdat de laadpaal bezet was'vverbeke schreef:Het hangt af van situatie tot situatie, maar met een gemiddelde woon-werk afstand van 25 km in België hoeven in veel gevallen die twee auto's niet elke dag opgeladen te worden. Elk om de 2 dagen kan dan perfect met één laadpaal.
Het vereist een andere manier van omgaan met mobiliteit, dat wel.
https://www.tesla.com/findus/location/s ... perchargerMatt555 schreef:https://www.hln.be/heusden-zolder/stefa ... ~a6b3b692/
De eerste die het zich begint te realiseren dat Glasgow een euforie moment was dat serieus gaat afzwakken qua realizaties inzake alle voornemens .
Ik blijf de Saoudis verder sponseren via de "vroum vroum mobiel "...
Zoals je zegt gemiddelde afstand. Andere moeten ook kunnen laden. En het is toch al te gek dat mensen niet kunnen kiezen wanneer ze laden, omdat onze regering en netbeheerder de afgelopen 10 jaar niets aan hun netwerk gedaan hebben.vverbeke schreef:Het hangt af van situatie tot situatie, maar met een gemiddelde woon-werk afstand van 25 km in België hoeven in veel gevallen die twee auto's niet elke dag opgeladen te worden. Elk om de 2 dagen kan dan perfect met één laadpaal.
Het vereist een andere manier van omgaan met mobiliteit, dat wel.
De lokale kmo gaat content zijn dat hij 30 laadpalen gaat mogen voorzien...cadsite schreef:Los nog van het feit dat vele salariswagens de hele tijd op kantoor staan en daar dagelijks kunnen laden.
De baas zal dat ook liever hebben want die stroom is veel goedkoper dan thuis.
Mocht ik een elektrische salariswagen hebben, ik zou amper thuis moeten laden, met wat mikken enkel tijdens langere vakantieperiodes.
Ik vermoed 80A/55kW. Daarmee kan je allevier de auto's tegelijk opladen aan 11kW (het maximum dat de boordlader ondersteunt) en houd je nog 11kW over voor de rest van je huis.splinterbyte schreef:Hoeveel Kw, A zou die dan krijgen voor 12K euro ?
Ik werk in een lokale KMO.woutervh schreef:De lokale kmo gaat content zijn dat hij 30 laadpalen gaat mogen voorzien...
Een vriend van een vriend van een vriend, tja. Verschillende woningen hier in de buurt met 2 laadpunten. De lampen beginnen hier niet te pinken als ze die beiden inpluggen. De meeste publieke zijn ook gelijk dubbel. En sinds wanneer vraag je een laadpaal aan? Was het dan geen publieke waarvan ze geen 2 wilden zetten binnen x-perimeter (ik geloof dat er voor de aanvraag van een publieke enkele regels zijn)?stevenvs schreef:Een vriend vertelde mij dat een vriend van hem een 2de laadpaal wou plaatsen.
De hoofddiscussie uiteindelijk , de Nederlanders hebben het al wel bekeken ...., gaan 2 nieuwe kerncentrales bouwen .... zegt genoeg dacht ik ....fvhbrugge schreef:Die persoon wil 4 teslas aankope' en klaagt over 12.000€ kosten voor zijn elektriciteitsaansluiting?
Beetje normaal doen hé.
12.000€ is toch wel een klein bedrag .
Anderzijds klopt het dat de elektrificatie van Belgische wagenpark onmogelijk is zonder gigantische investeringen in het elektrisciteitsnet en zonder de kerncentrales...
Dat is dan weer een andere discussie.
Dit vat het inderdaad samen. Wees maar zeker dat ze last minute de verplichting van enkel elektrische auto's zullen uitstellen.Joe de Mannen schreef: Feit blijft dat de regering ambities heeft maar z'n dure intercommunales niet klaar zijn.
Maar 4 buren met 1 Tesla zou geen probleem zijn en geen extra kosten meebrengen, want volgens het artikel is een residentiele aansluiting 25KW max.Joe de Mannen schreef:Of dat nu 1 gezin is dat 4 teslas koopt of 4 buren in de straat die elk 1 tesla kopen, de belasting van het net is dezelfde.
Neen hé...Joe de Mannen schreef:Of dat nu 1 gezin is dat 4 teslas koopt of 4 buren in de straat die elk 1 tesla kopen, de belasting van het net is dezelfde.
Ik weet niet of je die man iets kan aanwrijven, of het nu 4 teslas of 4 electrische dacia's zijn, opladen moeten ze toch en de regering wil ons allemaal zo snel mogelijk aan de electrische auto, dit is nu 1 adres met een probleem, maar als we allemaal braafjes zouden medoen, hebben we dat probleem binnen de kortste keren allemaal.R2D2 schreef:Samengevat: deze man heeft poen genoeg voor 4 Tesla’s maar vindt dat wij allemaal moeten meebetalen om hem een buitensporig elektrisch vermogen te geven. Dit is een mooi voorbeeld van wat er mis is in de maatschappij: genieten van de gemeenschap maar zelf niet willen bijdragen.
En voor de TS: Glasgow heeft hier niets mee te maken. En blijkbaar blijft Fluvius ook niet in gebreke want die verzwaring van de aansluiting is wel degelijk mogelijk. Alleen moet hij zijn exorbitante vraag zelf bekostigen.
Voor Fluvius blijft dat wel hetzelfde.cadsite schreef:Als ik die 3 toestellen van 3 buren (12.000W) ook bij mij thuis zou aanzetten is er wel een probleem (op mijn monofase aansluiting).
We hebben dat probleem heus niet allemaal.Joe de Mannen schreef: Ik weet niet of je die man iets kan aanwrijven, of het nu 4 teslas of 4 electrische dacia's zijn, opladen moeten ze toch en de regering wil ons allemaal zo snel mogelijk aan de electrische auto, dit is nu 1 adres met een probleem, maar als we allemaal braafjes zouden medoen, hebben we dat probleem binnen de kortste keren allemaal.
Klopt, maar er staat nergens dat het net het probleem is hier. Het probleem is dat hij het op zijn residentiele aansluiting wil. De 12K is dan ook voor zijn eigen aansluiting te vervangen/verzwaren. Moest de straat verzwaard worden na x aantal gezinnen met zware aansluiting, dan is dat wel voor Fluvius zelf (en dus de gemeenschap). En dat zullen ze dan zo lang mogelijk uitstellen zoals met die mensen waar de zonnepanelen uitvallen als de zon schijnt.Joe de Mannen schreef:En wat de spreiding van auto's over de buren betreft, de belasting voor het net is weldegelijk dezelfde.