bruma schreef:@tom35
En wat moet die software voor je doen?
En is dat dan hetzelfde als wat die voor mij moet doen?
Gisteren, vandaag, morgen, volgde (5) jaar?
En wil jij voor mijn toepassing meebetalen en ik voor de uwe?
En welke partij schrijft de software en waarom mag ik dat niet of kan ik niet kiezen wie of wat te gebruiken. En wat met Jan met de pet die zelfs de klok nog niet weet hangen laat staan dat hij nog een klepel moet zoeken.
Ze hebben de weg open gelaten dat je kan kiezen naar functionaliteit van diverse aanbieders maar ook naar DYIers
En als we even kijken naar Oostenrijk
Mensen met een thuisbatterijsystemen kunnen een deel ervan ter beschikking stellen van hun leverancier en worden daarvoor vergoed mét een koppelingsdoos van hun leverancier.
Wat makkelijk om fluvius zo carte blanche te geven. Het doel van de slimme meters is dat ons piekverbruik omlaag gaat of anders gezegd dat de kabels minder belast worden. Dat is dus niet mogelijk met dit kreng, sorry anders kan je dat niet noemen. Als fluvius en VREG het capaciteitstarief gaan invoeren met 50€/kw/maand dat je er over gaat gaan er veel mensen schrikken wat bepaalde toestellzn op korte termijn verbruiken en pas een jaar na datum de pandoering krijgen.. Niet iedereen is een pc nerd die data uit dat kreng gaat halen. Daarnaast kan je dat pas x tijd na datum uithalen en wie gaat daar mee bezig zijn wat hij eergisteren om 1300-1315 allemaal gedaan heeft.. . De minste functionaliteit die fluvius zou moeten voorzien is zorgen dat er een live waarschuwing komt op gsm via sms of mail dat als je nog x minuten aan dit verbruik blijft doorgaan je 50e aan je broek hebt of zelfs meer. Dat kan simpel maar dat kost hun geld omdat de burger zijn patroon niet snel aanpast en hun aandeelhouders veeel geld nodig hebben.dat zouden ze echt aantonen dat het hun te doen is om het net niet te zwaar te belasten.. Echter zonder investeren van honderden euro's en dure abbos kan je dat vergeten tenzij je een pc nerd bent waar 90% vd bevolking niet toe behoort. Dus neen die slimme meter is gewoon een toestel dat een extra belasting verantwoord en de rest is blabla.. Je moet je ev met een batterij van 75kw die voor de helft leeg is is op een deftige manier proberen op te laden zonder 100e extra capaciteitstarief te moeten betalen die maand...
Tom