SOLVED: Proximus straatkast open - Proximus niet berijkbaar...
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Hallo,
Wie heeft een idee hoe proximus nog berijkbaar is?
Om de klanten nog beter te bedienen is de website is zo geoptimaliseerd, dat je niet langer een mailtje kan sturen of telefonisch in contact kan komen. En de virtuele assistent kan natuurlijk ook niet antwoorden...
De straatkast is geforceerd en het telefoonnummer op de straatkast werkt (natuurlijk) ook niet.
Dan maar wachten tot er iemand alle kabels los trekt...?
Tja...no comment.
Wie heeft een idee hoe proximus nog berijkbaar is?
Om de klanten nog beter te bedienen is de website is zo geoptimaliseerd, dat je niet langer een mailtje kan sturen of telefonisch in contact kan komen. En de virtuele assistent kan natuurlijk ook niet antwoorden...
De straatkast is geforceerd en het telefoonnummer op de straatkast werkt (natuurlijk) ook niet.
Dan maar wachten tot er iemand alle kabels los trekt...?
Tja...no comment.
- Bijlagen
-
- IMG_20211208_191759.jpg
- (276.76 KiB) Nog niet gedownload
-
- IMG_20211208_191733.jpg
- (292.69 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door guidodejongh 13 dec 2021, 22:07, in totaal 1 gewijzigd.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
"bereikbaar"
Pak een rol ductape en plak die dicht.
Pak een rol ductape en plak die dicht.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
0800 91 468 staat op mijn straatkast
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Er zijn nog andere manieren ook, allemaal nogal "invasief".Splitter schreef:of als je echt hun aandacht wil, trek de jumpers allemaal los
Als zoiets openstaat in een studentenbuurt, zal er wel eens iemand in een zatte bui de hondjes nadoen. Dan zitten al die klanten zonder internet, telefonie en TV. Ze zullen er rap staan .
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
enerzijds ben ik akkoord, anderzijds.... i dont know, stel dat die kast toevallig ook het ziekenhuis in de buurt, of een poltiekantoor zou bedienen.cadsite schreef:alstublieft hé...satsurfer schreef:112?
112 is voor levensbedreigende situaties. Val die gasten toch niet lastig met zo'n futiliteiten!
of dat er een oud dametje aangesloten is op die kast met haar personenalarm en het moest maar eens zijn dat het niet werkt omdat iets in die kast geraakt is.
het is dus niet noodzakelijk een levensbedreigende situatie, maar zou het wel kunnen worden.
maar ik zou idd ook eerst gewoon proberen pxm te bereiken, het is hun verantwoordelijkheid uiteindelijk.
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Zelfs dan nog is 112 toch niet het te contacteren nummer voor zo'n zaken? Je belt die toch ook niet als de stroom uitvalt en er misschien ergens wel eens een oud dametje zou kunnen vastzitten op haar traplift?
(Als je effectief weet hebt van een oud dametje dat daar vast zit en je de hulpdiensten kan dirigeren naar de locatie dan is het uiteraard een ander verhaal)
(Als je effectief weet hebt van een oud dametje dat daar vast zit en je de hulpdiensten kan dirigeren naar de locatie dan is het uiteraard een ander verhaal)
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Je kan ook gewoon de politie bellen op hun lokaal nummer hiervoor.Splitter schreef:enerzijds ben ik akkoord, anderzijds.... i dont know, stel dat die kast toevallig ook het ziekenhuis in de buurt, of een poltiekantoor zou bedienen.cadsite schreef:alstublieft hé...satsurfer schreef:112?
112 is voor levensbedreigende situaties. Val die gasten toch niet lastig met zo'n futiliteiten!
of dat er een oud dametje aangesloten is op die kast met haar personenalarm en het moest maar eens zijn dat het niet werkt omdat iets in die kast geraakt is.
het is dus niet noodzakelijk een levensbedreigende situatie, maar zou het wel kunnen worden.
maar ik zou idd ook eerst gewoon proberen pxm te bereiken, het is hun verantwoordelijkheid uiteindelijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
De vraag is of dat dan aan Proximus ligt of aan de persoon die wijselijk besloten heeft dat een single point-of-failure in hun communicatieketen geen probleem is.Splitter schreef:enerzijds ben ik akkoord, anderzijds.... i dont know, stel dat die kast toevallig ook het ziekenhuis in de buurt, of een poltiekantoor zou bedienen.
of dat er een oud dametje aangesloten is op die kast met haar personenalarm en het moest maar eens zijn dat het niet werkt omdat iets in die kast geraakt is.
Soit, indertijd kon je die zelf openen/sluiten met een gewone vierkantsleutel, vandaag zit er zo'n fancy slot op waarvan de sleutel niet in het arsenaal van elke vakman zit dus als men eraan werkt en bij het afronden de persoon met de sleutel al weg is dan staat men daar. Hier heeft de kast ook al eens een tijdje open gestaan daardoor.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
de vraag is natuurlijk ook hoeveel activiteiten er in zo'n kast plaatsvinden waar meer dan 1 persoon voor nodig is...
ene om puttekes te maken, ene om de boom erin te zetten en ene om de puttekes terug dicht te maken...
J.
ene om puttekes te maken, ene om de boom erin te zetten en ene om de puttekes terug dicht te maken...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Je bent de manager vergetenJoe de Mannen schreef:de vraag is natuurlijk ook hoeveel activiteiten er in zo'n kast plaatsvinden waar meer dan 1 persoon voor nodig is...
ene om puttekes te maken, ene om de boom erin te zetten en ene om de puttekes terug dicht te maken...
J.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Hier is geen enerzijds/anderzijds.Splitter schreef:enerzijds ben ik akkoord, anderzijds.... i dont know,
112 is voor levensbedreigende situaties, niets anders.
"Stel dat..." telt niet, enkel en alleen acute noodgevallen.
"er zou wel eens iemand niet kunnen netflixen" is dat niet.
Bel eerst het nummer op de kast, als je denkt dat het toch een groot probleem zou zijn, dan bel je de lokale politie op hun lokale nummer.
De noodcentrale laat je gerust, tenzij in nood.
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Denk dat dat toch allemaal een beetje veranderd is hoor tegenover vroeger. Als je heel wat lokale politiezones op hun lokaal nummer belt, wordt je doorgeschakeld naar 112. Nog niet bij alle lokale zones, maar toch bij veel en al zéker 's nachts.cadsite schreef: Bel eerst het nummer op de kast, als je denkt dat het toch een groot probleem zou zijn, dan bel je de lokale politie op hun lokale nummer.
De noodcentrale laat je gerust, tenzij in nood.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Waarom zou je ook bellen naar... een telefoniebedrijf? Klanten moeten enkel betalen want dat doen ze graag.
1 nummer voor zo'n bedrijf is gewoon klantonvriendelijk. Bovendien hang je er uiteraard voor een tijd aan de lijn want he, iedereen gebruikt dat nummer. Voldoende mensen plaatsen om op te nemen is te duur voor de graag betalende klanten, laat staan deze mensen opleiden. Dit is tot wat duopolies leiden.
1 nummer voor zo'n bedrijf is gewoon klantonvriendelijk. Bovendien hang je er uiteraard voor een tijd aan de lijn want he, iedereen gebruikt dat nummer. Voldoende mensen plaatsen om op te nemen is te duur voor de graag betalende klanten, laat staan deze mensen opleiden. Dit is tot wat duopolies leiden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ik hoop dat iedereen beseft dat 112 voor deze case absoluut NIET het geschikte nummer is, anders stel ik me vragen bij je mentale capaciteiten.
112 is voor DRINGENDE nood, wanneer de politie, ambulance en/of brandweer zo snel als mogelijk aan je deur moet staan. Punt.
112 is voor DRINGENDE nood, wanneer de politie, ambulance en/of brandweer zo snel als mogelijk aan je deur moet staan. Punt.
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Volgende topic "10 minuten bij 112 moeten wachten tot iemand aan de lijn kwam... dat kan toch niet"
Nog maar 2 keer nodig gehad, 2de keer was het al met keuzemenu en 5 minuten wachten wat dan wel een uur lijkt.
Er is wel andere kant... politie hier vraagt zelf wel degelijk om 112 te bellen ipv lokaal (niks levensbedreigend, gewoon vandalisme) maar "dan kunnen we direct ter plekke komen en zien wie het is"... Ja, na 3 uur moet je voor 'heterdaad' ook niet meer langs komen en haalt dat ook niks uit.
Nu ja, we hebben het voordeel dat ze hier tenminste nog proberen.
Nog maar 2 keer nodig gehad, 2de keer was het al met keuzemenu en 5 minuten wachten wat dan wel een uur lijkt.
Er is wel andere kant... politie hier vraagt zelf wel degelijk om 112 te bellen ipv lokaal (niks levensbedreigend, gewoon vandalisme) maar "dan kunnen we direct ter plekke komen en zien wie het is"... Ja, na 3 uur moet je voor 'heterdaad' ook niet meer langs komen en haalt dat ook niks uit.
Nu ja, we hebben het voordeel dat ze hier tenminste nog proberen.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
de meeste personenalarmen en trapliften hebben een batterij, dus daar is dat niet zozeer van toepassing als ik me niet vergis.vverbeke schreef:Je belt die toch ook niet als de stroom uitvalt en er misschien ergens wel eens een oud dametje zou kunnen vastzitten op haar traplift?
en je zou idd beter het lokale nr bellen.... maar kent iemand dat nog ?
en al helemaal als je niet in je eigen zone zou zitten ?
dat zijn dus dingen die ik me ook al eens heb afgevraagdCCatalyst schreef:De vraag is of dat dan aan Proximus ligt of aan de persoon die wijselijk besloten heeft dat een single point-of-failure in hun communicatieketen geen probleem is.
ben ik het mee eens hoor, daarom dat ik ook zeg van het nr op de kast of gewoon de algemene klantendienst van pxm ervoor te bellen in eerste instantie.cadsite schreef:112 is voor levensbedreigende situaties, niets anders.
ik heb trouwens ooit geweten de lokale te bellen en die waren pissed off want "ik moest dat via de 112 doen"
lijkt een beetje een willekeur te zijn van wie bij de lokale opneemt
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Na 48 uur is de verwrongen kastdeur dicht geraakt.
Nadat ik een berichtje op de App "proximus SOS kabel" te hebben geregistreerd, werd ik s' morgens vroeg opgebeld, voor meer informatie. Blijkbaar is deze app bedoeld voor grondwerken en andere "professionals" die het netwerk onderbreken.
Maar de man begreep onmiddellijk dat het onmogelijk was om proximus op een andere manier te bereiken (voor burgers, met burgerzin). Hij heeft dan op zijn beurt de nodige diensten gecontacteerd.
De kast is nu dicht en met tape afgeleefd. Eind goed, al goed (deze keer toch).
Laatst gewijzigd door guidodejongh 13 dec 2021, 22:11, in totaal 1 gewijzigd.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Ik heb ooit eens een beschadiging aan een PX-kabel gemeld via de klantendienst (Zelf geen klant overigens). In het keuzemenu de opties genomen die mij het meest toepasselijk leek (vraag me niet meer welke), en uiteindelijk kreeg ik dan een persoon aan de lijn waaraan ik het probleem uitlegde en die alles genoteeerd heeft ondanks dat zijn optie in het keuzemenu niet echt daarvoor bedoeld was.
Volgende dag team techniekers aan de kabel om te fixen
Ik ga echt geen app installeren om misschien 1x in mijn leven zoiets te moeten melden
Volgende dag team techniekers aan de kabel om te fixen
Ik ga echt geen app installeren om misschien 1x in mijn leven zoiets te moeten melden
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Waarschijnlijk tijdelijk, misschien is het slot kapot en moet een andere dienst komen herstellen. Het voorkomt toch al dat er water in komt. Bij Fluvius plakt men dan bvb van die stickertjes "Dit schadegeval is in behandeling", wat er dan op blijft hangen tot ze onleesbaar zijn. Kwestie dat mensen het niet blijven melden.CCatalyst schreef:Betekent "met tape afge(k)leefd" dat hij niet op slot is?guidodejongh schreef: De kast is nu dicht en met tape afgeleefd. Eind goed, al goed (deze keer toch).
Dat was in de tijd van Belgacom zelfs al .MaT schreef:en uiteindelijk kreeg ik dan een persoon aan de lijn waaraan ik het probleem uitlegde
Iets om storingen op te volgen en te melden in hun app MyProximus zou handig zijn. Laatst een panne hier, het enige wat ge kunt doen is bellen. De menukes doorlopen om dan een automatisch bandje te horen dat er een storing is. Ik zou dat liever gewoon in de app zien en kunnen opvolgen. Of op de site, misschien staat dat daar wel maar nog niet gevonden.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Niks met het topic te maken, maar voor wat betreft 112 bellen of niet : ja, hiervoor kan je 112 bellen en kiezen voor politie. Dit is overigens zo voor alle straatmeubilair dat een gevaar vormt of kan vormen.
112 is hoofdzakelijk bedoeld voor levensbedreigende zaken (politie en brandweer), maar ook voor zaken van algemeen nut of die een gevaar kunnen vormen (voornamelijk brandweer en politiediensten).
Als fulltime beroepsambulancier kan ik je alvast zeggen dat vele mensen het 112 nummer gebruiken voor zaken die alvast minder dringend zijn dan een dergelijke kastdeur die open staat Dit is er dus eentje die er zeker bij kan hoor.
112 is hoofdzakelijk bedoeld voor levensbedreigende zaken (politie en brandweer), maar ook voor zaken van algemeen nut of die een gevaar kunnen vormen (voornamelijk brandweer en politiediensten).
Als fulltime beroepsambulancier kan ik je alvast zeggen dat vele mensen het 112 nummer gebruiken voor zaken die alvast minder dringend zijn dan een dergelijke kastdeur die open staat Dit is er dus eentje die er zeker bij kan hoor.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Dit nr niet geprobeerd? Heb het al op meerdere kasten zien staan. Zou toch het eenvoudigst moeten zijn.payphoneuser schreef:0800 91 468 staat op mijn straatkast
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Doet mij denken aan het volgende;
Bushalte MIVB met buskotje. In het bushok zelf tegen het dak was een elektronisch scherm dat de doorkomsten aangeeft. Boven het dak aan de achterkant was een klep die open stond die toegang geeft tot de elektronica. Open aan de elementen. Ik kon er niet echt aan en wou ook niet op dat boskotje gaan kruipen. Maar wou dat wel melden.
Bellen naar de MIVB was naar een duur telefoonnummer. Heb ze een e-mail verzonden via de website. Weken later bericht gekregen dat ze het gingen nakijken. Was dat al lang vergeten. Ondertussen was infobord al lang stuk door de regen. Heeft niet meer gewerkt tot het vervangen was door een nieuw systeem dat op haltepaal hangt.
Bushalte MIVB met buskotje. In het bushok zelf tegen het dak was een elektronisch scherm dat de doorkomsten aangeeft. Boven het dak aan de achterkant was een klep die open stond die toegang geeft tot de elektronica. Open aan de elementen. Ik kon er niet echt aan en wou ook niet op dat boskotje gaan kruipen. Maar wou dat wel melden.
Bellen naar de MIVB was naar een duur telefoonnummer. Heb ze een e-mail verzonden via de website. Weken later bericht gekregen dat ze het gingen nakijken. Was dat al lang vergeten. Ondertussen was infobord al lang stuk door de regen. Heeft niet meer gewerkt tot het vervangen was door een nieuw systeem dat op haltepaal hangt.