Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

petrol242 schreef:Wat ik interessant vind is dat blijkbaar combinatie voorgaande besmetting + Pfizer wel een goede neutralisatie geeft. Ook hier zullen de targets wat mee te maken hebben veronderstel ik.
Dat is, m.i., exact hetzelfde effect dat je bereikt met booster. Niet? Die voorgaande besmetting is in essentie een booster.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

powaq schreef: Anyway het lijkt er op dat boosters essentieel gaan worden (was nu ook wel te verwachten, en ze komen er sowieso aan dusja). Dus het is wachten denk ik op een studie die boosters in acht neemt alvorens ze een Omicron-specifieke booster gaan ontwikkelen.
Oeps, wat betekent dit dan voor niet-gevaccineerden? Vogels voor de kat?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef: Oeps, wat betekent dit dan voor niet-gevaccineerden? Vogels voor de kat?
Dat ze beter beschermd zijn als ze al een infectie hebben doorgemaakt dan dat ze enkel gevaccineerd zouden zijn?
powaq schreef: Dat is, m.i., exact hetzelfde effect dat je bereikt met booster. Niet? Die voorgaande besmetting is in essentie een booster.
Niet volledig denk ik omdat ook de boosters nog altijd maar op één target werken, het S-eiwit. Het is nog altijd beter voor de afweer te trainen met het volledige virus. Het zal ook hier nog afwachten zijn wat de factor tijd gaat geven op de booster. Er zijn nog teveel onzekerheden. Ik denk dat het een goeie zaak zou zijn mocht omicron minder morbide zijn en tegelijk delta van de troon stoten. Ook daar is het nog koffiedik kijken. Binnen een week krijgen we daar waarschijnlijk al iets meer duiding rond.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ordon schrijft ...Dat mensen extra voorzichtig moeten zijn, ook al zijn ze gevaccineerd...

In feite een perfecte titel voor een nieuw draadje :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:
phil48 schreef: Oeps, wat betekent dit dan voor niet-gevaccineerden? Vogels voor de kat?
Dat ze beter beschermd zijn als ze al een infectie hebben doorgemaakt dan dat ze enkel gevaccineerd zouden zijn?.
Je eigen verhaal is natuurlijk het bewijs dat dit niet klopt hé.

Je zegt dat je vroeger al eens positief was (bleek uit de bloedtesten) en toch heb je onlangs wéér positief getest ??

Overigens...

Britse wetenschappers hebben een ‘stealthversie’ van de omikronvariant geïdentificeerd. Het zou gaan om een variant die een snelle verspreiding als uitgesproken kenmerk heeft, en die niet herkend wordt op testen.

Als dit echt het geval is, zijn we pas goed gejost.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

petrol242 schreef:
petrol242 schreef:De studie komt binnen een paar dagen op MedRxiv.
Ik heb de eerste versie te pakken gekregen voor wie het interesseert : MEDRXIV-2021-267417v1-Sigal-1.pdf Let wel : heel vroegtijdig script. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Voorlopige conclusie is dat : (afkomstig van onderzoeker Alex Sigal, de "ontdekker" van omicron)
* omicron de ACE2 receptoren van onze slijmvliescellen gebruikt om onze cellen binnen te dringen, net zoals zijn voorgangers.
* er een zeer grote daling is in het vermogen om omicron te neutraliseren door BNT162b2-immuniteit, Pfizer dus.
* omicron-ontsnapping uit BNT162b2-neutralisatie onvolledig is. Eerdere infectie + vaccinatie neutraliseert wel nog steeds.
Zeer interessant, thx Petrol242 ! Inderdaad, ook benieuwd naar het vervolg.
petrol242 schreef:Je moet je niet aangesproken hoor. Je bent niet de enige op dit forum. Mag ik trouwens vragen welk persoonlijk verwijt ik gemaakt zou hebben?
Ik heb het geenszins over u maar over een ander "erdudiete" poster die me een aantal verwijten naar het hoofd geslingerd heeft in de zin van "idioot" met nog een aantal adjectieven en een andere poster die dat nog ok vindt door te debiteren "extreme standpunten, roepen extreme reacties op". Wie het schoentje past trekke het aan maar dat raakt me allemaal in de verste verte niet. Nogmaals, als je dagelijks in deze omstandigheden in de zorg staat, word je dat zeer vlug gewoon ...
petrol242 schreef: Of gaat het over het feit dat ik bepaalde standpunten van jou verwerpelijk vind?
Dat is inderdaad uw volste recht en dat is gewoon discussiëren en uiting geven aan de eigen appreciatie van standpunten. Zou spijtig zijn, mocht iemand dat verkeerd vinden.

Maar weet wel dat het standpunt inzake "verplichte vaccinatie" zowel in als buiten de wereld van zorgverstrekkers, veel sympathisanten heeft. Hierover zou de overheid een referendum mogen organiseren. De politiek kan zich dan nog weg steken achter "het volk" dat gekozen heeft voor ...

Ga maar eens in dialoog ook met patiëntenverenigingen, mensen wiens zorg uitgesteld wordt ...

Je zult je omringd voelen door heel veel "Goebelsen" ...

En wat vind jij van het standpunt dat zorgverleners met burn-out maar moeten verplicht worden om toch verder te werken? Onder welke noemer zou je dat plaatsen?

Het wordt nog hallucinanter dat men tegen vaccinatie is in de wetenschap dat het minstens op zich levens spaart en de kans op morbiditeit verlaagt ... Wie heeft hier dan "Goebelsiaanse neigingen"?
petrol242 schreef:
koenraaddeconinck schreef:Dat is vootschrijden inzicht: nu toch toegeven dat de vaccins ergens goed voor zijn, al is het maar dat ze levens sparen
Nu toch? Ik doe dat al van dag 1. Ik denk dat je mijn bijdragen niet goed gelezen hebt. Nooit heb ik het nut in de bescherming tegen covid-19 van de vaccins ontkend. Dat begint nu toch wel heel irriterend te worden hoor. En dan is men verwonderd dat ik in herhaling blijf vallen...
OK, maar i.m.o. zijn de laatste posts meer genuanceerd. Althans dat is mijn perceptie ... Dit is ook de beperking van geschreven taal ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 08 dec 2021, 12:08, in totaal 1 gewijzigd.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

phil48 schreef:Oeps, wat betekent dit dan voor niet-gevaccineerden? Vogels voor de kat?
Daar durf ik niet echt op te antwoorden. Als Omicron minder ziekmakend zou blijken dan gaan ze er op vooruit. Als dat niet blijkt, dan gaan ze er op achteruit m.i.. Niet-gevaccineerden lopen nu al 9 maanden achter op schema hé.
Ik weet wel dat vaccins gewoon een gratis (bijkomende) verzekering zijn. Dus je bent achterlijk als je die niet neemt.
petrol242 schreef:Niet volledig denk ik omdat ook de boosters nog altijd maar op één target werken, het S-eiwit. Het is nog altijd beter voor de afweer te trainen met het volledige virus. Het zal ook hier nog afwachten zijn wat de factor tijd gaat geven op de booster. Er zijn nog teveel onzekerheden. Ik denk dat het een goeie zaak zou zijn mocht omicron minder morbide zijn en tegelijk delta van de troon stoten. Ook daar is het nog koffiedik kijken. Binnen een week krijgen we daar waarschijnlijk al iets meer duiding rond.
Fair enough, dat valt nog te zien. Maar laten we positief blijven.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

phil48 schrijft ...Als dit echt het geval is, zijn we pas goed gejost...

Afwachten maar voorlopig, vermits de kleurblokjes van blz 399 duidelijk aangeven dat de leeftijdsgroep 18-65 jarigen winst haalt uit vaccinatie!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Hopla, dochter ook positief getest...

Edit :
koenraaddeconinck schreef:En wat vind jij van het standpunt dat zorgverleners met burn-out maar moeten verplicht worden om toch verder te werken? Onder welke noemer zou je dat plaatsen?
Uitbuiting?
phil48 schreef:Je eigen verhaal is natuurlijk het bewijs dat dit niet klopt hé.
Misschien wel, maar het was alleszins een besmetting zonder klinisch verloop. Ik heb ook de titer niet gekregen dus hoeveel antilichamen weet ik niet.
Laatst gewijzigd door petrol242 08 dec 2021, 12:30, in totaal 1 gewijzigd.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

phil48 schreef:Overigens...

Britse wetenschappers hebben een ‘stealthversie’ van de omikronvariant geïdentificeerd. Het zou gaan om een variant die een snelle verspreiding als uitgesproken kenmerk heeft, en die niet herkend wordt op testen.

Als dit echt het geval is, zijn we pas goed gejost.
Goh, wat die ontdekking zegt is niet dat je er niet voor kan testen. Het is zo dat de "normale" omicron direct te identificeren is als zijnde omicron in een PCR test. Deze "stealth" versie moet je gaan sequencen om te herkennen als zijnde omicron. Dit wilt NIET zeggen dat PCR tests (of zelfs de sneltests) deze versie niet zouden herkennen. Die werken nog steeds gewoon.
De verwoording van dat artikel is dus zeer misleidend.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

petrol242 schreef:Hopla, dochter ook positief getest...
Damned, laat ons hopen dat het allemaal mee valt ... Ik duim alleszins voor jullie !
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

petrol242 schreef: Wat ik interessant vind is dat blijkbaar combinatie voorgaande besmetting + Pfizer wel een goede neutralisatie geeft.
Laat dat nu net zijn wat Jeroen van der Hilst deze zomer zei: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/10 ... ngen-om-h/

Ironisch genoeg zouden gevaccineerden dus best eens goed de bloemetjes buiten zetten als ze een week of 2 a 3 gevaccineerd zijn. :bdaysmile:
Dan hebben ze de voordelen van de combo, met slechts een zeer kleine kans op hospitalisatie, laat staan overlijden.
Dus het CST heeft wel degelijk zijn nut.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Merciekes koenraaddeconinck. Het zal wel meevallen. Zij werkt op zondag als werkstudent in de gehandicaptenzorg en heeft al een booster gehad.

Het is wel maf eigenlijk. Sinds mijn positieve zelftest hebben we zo sanitair mogelijk proberen onze plan te trekken. We zullen toch ergens een steek hebben laten vallen. Ik heb altijd in de mancave in de tuin gezeten en mijn echtgenote in de slaapkamer. Maar een mens moet ook eten en wassen ed...
3 van de 4 gezinsleden hebben dus al prijs. Benieuwd of mijn zoon gevrijwaard gaat blijven. Eens dat het in je kot zit... Het is ook de plek waar algemeen de meeste besmettingen voorvallen.
Stroper schreef:Dus het CST heeft wel degelijk zijn nut.
Stel je voor zeg. Nog een bewijs dat de wereld constant in verandering is. :beerchug:
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Ik denk dat we inderdaad Cru kunnen zeggen dat gevaccineerden het best een corona besmetting opdoen enkele weken na de 2e dosis, om op die manier een 3e dosis op te doen als het ware.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef: 3 van de 4 gezinsleden hebben dus al prijs. Benieuwd of mijn zoon gevrijwaard gaat blijven. Eens dat het in je kot zit... Het is ook de plek waar algemeen de meeste besmettingen voorvallen.
Straf toch dat we hier na anderhalf jaar nog zo weinig over weten hé.

Misschien moet je met je zoon in de mancave van plaats ruilen, als hij het als enige nog niet heeft.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Ik heb de eerste versie te pakken gekregen voor wie het interesseert : MEDRXIV-2021-267417v1-Sigal-1.pdf Let wel : heel vroegtijdig script. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Voorlopige conclusie is dat : (afkomstig van onderzoeker Alex Sigal, de "ontdekker" van omicron)
* omicron de ACE2 receptoren van onze slijmvliescellen gebruikt om onze cellen binnen te dringen, net zoals zijn voorgangers.
* er een zeer grote daling is in het vermogen om omicron te neutraliseren door BNT162b2-immuniteit, Pfizer dus.
* omicron-ontsnapping uit BNT162b2-neutralisatie onvolledig is. Eerdere infectie + vaccinatie neutraliseert wel nog steeds.
Zoals mr Sigal zelf zegt, positief nieuws.
Zeer grote daling is nl niet nul, kortom er is nog altijd neutralisering door BNT162b2-immuniteit, Pfizer dus, een vaccin dus.
Eerdere infectie combineren met vaccinatie neutraliseert nog altijd, super!

Dit komt overeen met nieuws van de farma zelf en de aankondiging van een nieuw vaccin mocht dat nodig zijn.
petrol242 schreef:Je moet je niet aangesproken hoor. Je bent niet de enige op dit forum. Mag ik trouwens vragen welk persoonlijk verwijt ik gemaakt zou hebben? Of gaat het over het feit dat ik bepaalde standpunten van jou verwerpelijk vind? Dat is volgens mij niet hetzelfde.
Zeg niet een persoonlijk verwijt maar zeg ik vind bepaalde standpunten van u verwerpelijk, zoek de 7 verschillen :lol:

En dan komt de grand finale:
petrol242 schreef:Timing kon niet beter om jouw gekwaak weer te mogen aanschouwen.

Wat voor een onozele conclusie trek je nu weer. Ik voel een enorme frustratie en dan komt het gebral uit het mondje. Je doet maar. Ik hecht al lang geen waarde meer aan jouw bijdragen.
Dit is niet aan koenraad gericht maar ik zou het ook niet als voorbeelden van vrij van persoonlijke verwijten noemen :lol:

Petrol, ik vind uw bijdragen over het algemeen zeer waardevol en ik heb respect voor uw kennis maar soms heb je het ook fout en dan is het beter dat gewoon toe te geven ipv mensen beginnen te verwijten omdat ze u op de fouten in uw redenering wijzen. We kunnen nog 200 pagina's schrijven in deze topic maar het is ondertussen wel degelijk duidelijk dat vaccins wel degelijk nog altijd een belangrijke rol hebben en dus moeten blijven passen in een echte EN EN aanpak.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ondertussen wel duidelijk!? Vaccins werken, dat is al maanden duidelijk :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Dit is niet aan koenraad gericht maar ik zou het ook niet als voorbeelden van vrij van persoonlijke verwijten noemen
Lees er de 3de wet van Newton op na en kom me dan nog eens de les spellen. koenraad heeft alleszins het verschil wel begrepen waarvoor dank.

Nu efkes terug on topic want dat is veel interessanter :

Voor de eigenaardigheid zet ik hier de Ct-waarden van mijn positieve test. Op 3 virale genen is er getest geweest. E, N en S. Drie van de vier basiseiwitten dus van het SARS-CoV-2 virus.
gen-pcr.png
gen-pcr.png (39.17 KiB) 733 keer bekeken
Voor de volledigheid Ct-waarden boven 32 worden beschouwd als lage virale lading. Wat opvalt is de hogere Ct-waarde van het gen voor het S-eiwit. Ik denk dat het verschil van 4 cycli (wat immens is gezien het kwadratisch karakter) dat dat van het vaccin afkomstig is maar daar ga ik verder op doorzoeken.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

petrol242 schreef:Merciekes koenraaddeconinck. Het zal wel meevallen. Zij werkt op zondag als werkstudent in de gehandicaptenzorg en heeft al een booster gehad.

Het is wel maf eigenlijk. Sinds mijn positieve zelftest hebben we zo sanitair mogelijk proberen onze plan te trekken. We zullen toch ergens een steek hebben laten vallen. Ik heb altijd in de mancave in de tuin gezeten en mijn echtgenote in de slaapkamer. Maar een mens moet ook eten en wassen ed...
3 van de 4 gezinsleden hebben dus al prijs. Benieuwd of mijn zoon gevrijwaard gaat blijven. Eens dat het in je kot zit... Het is ook de plek waar algemeen de meeste besmettingen voorvallen.
Tja, bij ons in het ziekenhuis zien we ook dingen die we bijna onwaarschijnlijk achten en toch ... Blijkt nogmaals dat er soms waarschijnlijk niet meer nodig is dan een beetje tegenslag om ondanks preventie toch nog in de prijzen te vallen die men liever niet wint.

Die booster zal er zeker geen slecht aan doen. Echt nogmaals het allerbeste voor jullie gezin toegewenst !
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Lees er de 3de wet van Newton op na en kom me dan nog eens de les spellen.
Actie-reactie is logisch maar daarom niet altijd de beste optie. Wie het gelijk aan zijn kant heeft, hoeft zich immers niet op te winden, laat dat aan anderen en maak gewoon uw punt, veel effectiever. Heb je deels ongelijk, geef dat dan toe, ook dat bevordert de geloofwaardigheid. Iedereen is wel eens verkeerd in zijn beoordelingen, we zijn ook maar mensen. Bij het begin had ik ook even de foute indruk dat het wel zou meevallen, gelukkig heb ik mijn fout ingezien en niet ingetreden in de orde van ontkenners... :oops:

Morgen ga ik alweer de roulette spelen op de bus, trein en metro... goed gevaccineerd en met alle maatregelen die praktisch mogelijk zijn, maar het blijft een (k)loterij.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Wie het gelijk aan zijn kant heeft, hoeft zich immers niet op te winden, laat dat aan anderen en maak gewoon uw punt, veel effectiever.
Dizzy, het ging helemaal niet over gelijk of geen gelijk aan je kant hebben, dat kan je trouwens alleen maar krijgen, maar een persoonlijke aanval moet ik niet pikken. Ik hou iedereen in zijn waardigheid als ze dat bij mij ook doen. Lees je 1207 zijn commentaar even kritisch als die van mij? Ik denk het niet.

Kom gerust met argumenten en dan voer ik daar met plezier debat over. Maar een kruistocht tegen mijn persoon omdat ik niet mainstream denk en mijn gedacht duidelijk zeg gaat echt niet helpen en dan moet je de weerbots er maar bij nemen. In gekwaak steek ik mijn tijd niet meer in.

Kunnen we het nu terug over corona hebben?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Petrol, je neemt het te persoonlijk op en daarom reageer je ook persoonlijk naar sommigen toe. Ik kan dat begrijpen als mens want in the heat of the moment kan men wel eens wat harder uit de hoek komen maar finaal helpt het weinig bij een discussie. Persoonlijk vind ik dat je beter stand houdt in een discussie als jij degene bent die kalm blijft.

Never start a fight with a pig, you both get dirty and the pig loves it :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef:
Tja, bij ons in het ziekenhuis zien we ook dingen die we bijna onwaarschijnlijk achten en toch ... Blijkt nogmaals dat er soms waarschijnlijk niet meer nodig is dan een beetje tegenslag om ondanks preventie toch nog in de prijzen te vallen die men liever niet wint.

Die booster zal er zeker geen slecht aan doen. Echt nogmaals het allerbeste voor jullie gezin toegewenst !
Jij hebt daar een copleet verkeerde kijk op... van de bevestigde gevallen beland er amper 1% in het az...van die 1% = 75% ouder dan 65 en/of heeft onderliggende aandoeningen... Als gezonde 40'er of 50'er in het az belanden is niet een beetje tegenslag, dat is gewoon heel hele hoop tegenslag hebben.
Owja, men schat dat de bevestigde gevallen 20 ot 25% uitmaken van het werkelijke aantal besmettingen.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Zal wel weer afgedaan worden als leugens van de propaganda pers, maar in HLN lezen we nu een verhouding 60-40 op IC in de ziekenhuizen.

Intussen blijft de druk op de afdelingen intensieve verzorging in de ziekenhuizen wel hoog. Momenteel liggen er 815 coronapatiënten op de intensive care. “Dat is minder dan in de derde golf, toen we boven de 900 uitkwamen”, zegt Van Gucht. “Opnieuw, met minder strenge maatregelen nu.” De verhouding is ongeveer 60 procent gevaccineerden versus 40 procent niet-gevaccineerden op intensieve. De niet-gevaccineerden zijn oververtegenwoordigd omdat zij een veel kleinere groep in de hele maatschappij vormen dan de gevaccineerden. Ook op intensieve verzorging zijn de gevaccineerde coronapatiënten veel beter beschermd tegen overlijden.


https://www.hln.be/binnenland/van-gucht ... ~af1cf6b2/
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Vers van de pers

Volgens BioNTech en Pfizer bleken twee doses voor aanzienlijk lagere neutraliserende antilichamen te zorgen, maar een derde prik van hun vaccin deed de neutraliserende antilichamen met een factor 25 toenemen. Dat betekent dat mensen na drie prikken 25 keer zo veel antistoffen in hun lichaam hebben als na twee inentingen. ”Ervoor zorgen dat zo veel mogelijk mensen volledig gevaccineerd zijn met de eerste twee doses en een booster, dat blijft de beste manier om de verspreiding van Covid-19 te voorkomen”, aldus Pfizer-baas Albert Bourla.

Wij van wc eend bevelen aan … :angel:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

phil48 schreef:Zal wel weer afgedaan worden als leugens van de propaganda pers, maar in HLN lezen we nu een verhouding 60-40 op IC in de ziekenhuizen.

Intussen blijft de druk op de afdelingen intensieve verzorging in de ziekenhuizen wel hoog. Momenteel liggen er 815 coronapatiënten op de intensive care. “Dat is minder dan in de derde golf, toen we boven de 900 uitkwamen”, zegt Van Gucht. “Opnieuw, met minder strenge maatregelen nu.” De verhouding is ongeveer 60 procent gevaccineerden versus 40 procent niet-gevaccineerden op intensieve. De niet-gevaccineerden zijn oververtegenwoordigd omdat zij een veel kleinere groep in de hele maatschappij vormen dan de gevaccineerden. Ook op intensieve verzorging zijn de gevaccineerde coronapatiënten veel beter beschermd tegen overlijden.


https://www.hln.be/binnenland/van-gucht ... ~af1cf6b2/
Zo kan ik het ook, wat dwepen met MSM, als ik het niet op youtube zie dan geloof ik er niets van! :banana:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

duizend schreef:[..]maar een derde prik van hun vaccin deed de neutraliserende antilichamen met een factor 25 toenemen. Dat betekent dat mensen na drie prikken 25 keer zo veel antistoffen in hun lichaam hebben als na twee inentingen.[..]
Eigenlijk hebben we volgens mij die 2e prik allemaal wat te snel gehad. Bij typische vaccinatie schemas zit er redelijk meer tijd tussen. Maar natuurlijk, het is leren vliegen terwijl we al in de lucht zitten.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

boran_blok schreef:
Eigenlijk hebben we volgens mij die 2e prik allemaal wat te snel gehad. Bij typische vaccinatie schemas zit er redelijk meer tijd tussen. Maar natuurlijk, het is leren vliegen terwijl we al in de lucht zitten.
Ja inderdaad, wordt blijkbaar ook bevestigd.


“There’s a lot of evidence now that spacing out the vaccines was a good idea to begin with,” Monica Gandhi, an infectious diseases specialist with the University of California, San Francisco, told HuffPost.

Here’s what we’ve learned about spacing out COVID-19 vaccine doses.

Studies and real-world evidence have shown that extending the time between the first and second doses of the Pfizer and Moderna shots improves immunity.

A paper published in the journal Nature found that extending the duration between the Pfizer doses to 12 weeks led to a more robust antibody response.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Het is inderdaad zo dat de tijd tussen twee shots beter wat langer had geduurd. Maar ook hier is een consensus gemaakt om mensen zo snel mogelijk op een aanvaardbare respons te brengen door eigenlijk wat te vroeg een tweede dosis te geven.

Ik krijg hier net een bericht van een collega die vrijdag moest geopereerd worden. Een preventieve PCR-test is positief. 10 dagen uitgesteld dus. Hij heeft (nog) geen symptomen. Weer zo'n geval onder de radar.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ja petrol 50% bescherming tegen besmetting wil zeggen dat het 1 keer op 2 prijs is hè

Jammer dat jij altijd en overal de behoefte voelt om de 50% in de verf te zetten waar het vaccin minder werkt …
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Nul procent bescherming na zes maanden...

Nieuwe studie: na halfjaar nog nul procent bescherming tegen nieuwe variant, al zijn er ook lichtpunten
De huidige vaccins bieden beduidend minder bescherming tegen de omikronvariant dan tegen andere varianten van het coronavirus. Drie studies uit Zuid-Afrika, Duitsland en Zweden bevestigen daarmee het vermoeden van virologen wereldwijd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Ja petrol 50% bescherming tegen besmetting wil zeggen dat het 1 keer op 2 prijs is hè
Ik moet toch echt gaan geloven dat je een probleem met wiskunde hebt. 3 van de 4 is volgens mij 75%, juist? Waarvan 1 van de drie reeds booster heeft gehad? Yeah right.
duizend schreef:Jammer dat jij altijd en overal de behoefte voelt om de 50% in de verf te zetten waar het vaccin minder werkt …
Die 50% komt van jou. Allez zullen we zeggen 19,02%? En nu blijkbaar al 0%?

Edit : Ook vandaag vernomen : BASF geeft de mogelijkheid om aan zijn personeelsleden en interims op vrijwillige basis een booster te geven.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

phil48 schreef: Intussen blijft de druk op de afdelingen intensieve verzorging in de ziekenhuizen wel hoog. Momenteel liggen er 815 coronapatiënten op de intensive care. “Dat is minder dan in de derde golf, toen we boven de 900 uitkwamen”, zegt Van Gucht. “Opnieuw, met minder strenge maatregelen nu.” De verhouding is ongeveer 60 procent gevaccineerden versus 40 procent niet-gevaccineerden op intensieve. De niet-gevaccineerden zijn oververtegenwoordigd omdat zij een veel kleinere groep in de hele maatschappij vormen dan de gevaccineerden. Ook op intensieve verzorging zijn de gevaccineerde coronapatiënten veel beter beschermd tegen overlijden.[/i]

https://www.hln.be/binnenland/van-gucht ... ~af1cf6b2/
nu iemand vinden die, op dezelfde manier, andere maatregelen op dezelfde manier minimaliseert en afbreekt.
online moet die nog wat vakjargon en chique woorden rond aerosolen opzoeken en uiteraard werken mondmaskers en afstand houden plots eigenlijk totaal niet meer

ah ja
zoals petrol en ordon zich wel hebben laten vaccineren hebben we wel iemand nodig die gewoon maskers draagt en afstand houdt :)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Voor wie interesse heeft in het werk van Professor Alex Sigal : https://sigallab.net/
Het laatste onderzoek waarvan sprake is is vanavond ook online gekomen : https://secureservercdn.net/50.62.198.7 ... 1-Sigal.7z Ik moet nog wel doornemen of er wijzigingen zijn.

Sorry 1207, ik heb niks recent terug gevonden over mondmaskers, afstand houden of aerosolen omdat ik bezig ben met afweer. Maar ik zal mijn best doen of ik iets kan vinden in bewoordingen die verstaanbaar zijn voor mensen die eigenlijk niet weten waar het over gaat.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

petrol242 schreef:Ik moet nog wel doornemen of er wijzigingen zijn.
Enkele wijzigingen die ik gevonden heb [benevens dat de nieuwe vindplaats een 7z gecomprimeerde versie bevat] tussen de nieuwe versie (a) "MEDRXIV-2021-267417v1-Sigal.pdf" en jouw versie (b) "MEDRXIV-2021-267417v1-Sigal-1.pdf":
  • grootte:
    • (a) 5992170 bytes
    • (b) 793946 bytes
  • md5 checksum:
    • (a) 6efe6a8e71daf1d80ebe8e8b574b9776
    • (b) f08197f83c167c905e8f7ea08f896f0e
  • Via DiffPDF worden diverse kleine verschillen teruggevonden: zowel in "Text" als "Appearance" mode. :lol:
Na grondige studie van beide documenten ben ik van mening dat er geen nieuwe wetenschappelijk informatie van betekenis te vinden is tussen beide documenten. 8)

Ik ben benieuwd naar de meningen van 1207, duizend en Dizzy!! :P
In het bijzonder naar hun inhoudelijke conclusies betreffende de wetenschappelijke content aangaande Omicron. :wink:
Kleine veranderingen in het genoom van SARS-CoV-2 (30000bp) zou immers mogelijks belangrijke aanpassingen kunnen vragen van de boodschappen die ze de wijde wereld insturen, denk ik.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

https://www.gva.be/cnt/dmf20211208_95744794
Skivakanties waren dé motor van de pandemie, zijn virologen bezorgd nu die een week langer kunnen doorgaan?
Ik val nog elke dag van m'n stoel van't lachen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Unsere ersten Daten zur Neutralisation von Omicron versus Delta sind fertig: 2x Biontech, 2x Moderna, 1xAZ/1x Biontech nach 6 Monaten 0% Neutralisation bei Omicron, auch 3x Biontech 3 Monate nach Booster nur 25% NT versus 95% bei Delta. Bis zu 37fache Reduktion Delta vs. Omicron
Bron: Sandra Ciesek (Twitter)

Afbeelding

Haha, ja, duzend: ik kan ook Duits lezen én begrijpen. 8)
En, euhm, als de nieuwe ontwikkelingen jou niet aanstaan: "Don't shoot the piano player".
Ge maakt u dan enkel (nog verder) onsterfelijk belachelijk, mijn gedacht.

Niet alles is kommer en kwel, uiteraard.
'De mindere resultaten in de studies willen nog niet zeggen dat de vaccins plots hun werk niet doen: beschermen tegen zware ziekte, hospitalisatie of overlijden', zegt Leroux-Roels. 'Antistoffen zijn niet de enige bouwstenen van ons immuunsysteem. Er zijn ook T- en B-cellen die belangrijk zijn voor ons immuungeheugen, de motor om ons lijf als antivirusfabriek aan de gang te houden.'
Daarom is het toedienen van de derde herhalingsprik volgens Leroux-Roels cruciaal. 'De vierde golf is mee de uitloper van de te snelle daling van bescherming.
Bron: De Tijd
Eine 40-fache Reduktion der Neutralisationsaktivität bedeutet NICHT, dass die Impfung 40-mal weniger schützt. Der reale Immunitätsverlust ist viel geringer. Im Moment ist Dreifachimpfung der beste Schutz. Neue Impfstoffe erst nach der Winterwelle. Nicht warten, sondern boostern.
Bron: Christian Drosten (Twitter)

De evolutie "in cijferskes" in België zullen we maar in het oog houden in het wekelijks rapport van Sciensano zeker?
Hopelijk passen de mensen hun gedrag aan aan de wederom gewijzigde omstandigheden...
Erg belangrijk natuurlijk dat de bevolking, door onze beleidslieden (en experten), tijdig gedegen én terdege geïnformeerd zal worden in de komende tijd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
En sanitaire maatregelen én vaccinatie én terdege informeren zoals al zo vaak gezegd werd...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

petrol242 schreef:Edit : Ook vandaag vernomen : BASF geeft de mogelijkheid om aan zijn personeelsleden en interims op vrijwillige basis een booster te geven.
Waarom kan een firma met een financieel kussen als BASF niet eens out of the box beginnen denken en bestaande systemen en processen opnieuw uitvinden en op punt stellen om klaar te zijn voor een nieuwe toekomst, ipv met boosters en prikken vast proberen te houden aan het verleden en apathisch terug te blijven plooien op het "oude normaal"?

Onze politici zijn te zwak daarvoor, zoveel is ondertussen duidelijk, maar ik schat onze topbedrijven wel hoger in. Voorlopig toch nog.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ordon schreef: Na grondige studie van beide documenten ben ik van mening dat er geen nieuwe wetenschappelijk informatie van betekenis te vinden is tussen beide documenten. 8)
Inderdaad, ik heb ook weinig inhoudelijke wijzigingen gevonden. Het verschil in de bestanden ligt aan mij. Ik had die eerste gecomprimeerde versie op het instagram account gevonden van een wetenschapper in Londen. Ik heb het moeten verkleinen (en een 1tje bijgezet) want het forum laat geen bestanden toe groter dan 1MB.
Waarom de publicatie tijdelijk is weg geweest weet ik niet. Ik denk dat er andere dan wetenschappelijke redenen voor zijn geweest.
CCatalyst schreef:Waarom kan een firma met een financieel kussen als BASF niet eens out of the box beginnen denken
De rede waarom BASF dit doet is omdat ze met de poepers zitten dat hun personeel gaat uitvallen en de productie in het gedrang zou komen. Veel meer zou ik daar niet achter zoeken. Als ze echt een maatschappelijke bijdrage willen leveren zouden ze contractoren en strategische partners mee opnemen in hun plan. Zeg maar iedereen 'binnen den draad'. Van poetsvrouw tot Jan Remeysen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

CCatalyst schreef:[ ik schat onze topbedrijven wel hoger in. Voorlopig toch nog.
mondmaskers vanaf 6 jarigen is verplicht
waar blijft de hyperkapitalistische geldwolf Gertje Verhulst?
10 euro vragen voor een luchtballon in plospaland maar zelfs nu verkopen die nauwelijks mondmaskers voor de kindjes (was gisteren in wijnegem)

ge kunt er zelfs ni mee lachen dat uwe kleine 's morgens met een maya de bij mondmasker naar school vertrekt om 's avonds met een sneeuwwitje masker thuis te komen :)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”