Besteloverzicht > Pakket traceren > Bekijk alle updatesR2D2 schreef:Volgens Amazon: "Onbezorgbaar"
Daar ook een precieze locatie moeten instaan, in de vorm van 8 cijfers en dan "ANTWERPEN MAIL" oid. Kan je daarvan geen screenshot geven?
Besteloverzicht > Pakket traceren > Bekijk alle updatesR2D2 schreef:Volgens Amazon: "Onbezorgbaar"
Als je in of in de buurt van die gemeente woont waar het "Uit voor levering" staat sinds vanochtend dan is het (hopelijk) onderweg naar u.R2D2 schreef:PM gestuurd
Het is iig niet wat je zou verwachten als het echt geretourneerd was, want dan gaat het terug naar het sorteercentrum wat hier niet gebeurd is. Pakjesbezorger uit uw gemeente heeft het effectief weer meegenomen op zijn ronde vandaag. Helaas is dat nog geen garantie dat hij het ook gaat leveren, net zoals dat de vorige keer ook niet zo was, maar de kans is er wel.R2D2 schreef:"hopelijk" ...
says it all!
Met Bpost is het altijd ergens tussen hopen en vrezen...
Als je met sticker het bpost label bedoelt, dan wel. Doos goed dicht kleven.Dizzy schreef:Mijn decoder is aangekomen. De oude moet ik terugsturen via Bpost. Hij past net in de doos mits wat duwen. Volstaat het om de sticker erop te plakken en af te geven aan de post? Ik heb nog nooit een pakket terug gestuurd
Euhm, zoals ik gisteren al zei nadat ik je meedeelde dat de postbode het terug mee op ronde had, denk ik dat dat gewoon een verkeerde scan was in het postpunt/kantoor hoor. De postbode is daar gekomen en gezegd dat hij dat pakket terug moet hebben, en in het postpunt/kantoor is het dan zo gescand uit gewoonte en ook kwestie van te registeren dat het pakket weg is bij hen. De postbode heeft dat dan aan de kant gelegd voor levering de volgende dag, ipv het naar het sorteercentrum te retourneren.R2D2 schreef:Wellicht heeft de klacht bij de ombudsdienst extra druk gezet.
Nochtans zei je dat men dat wel ging doen:R2D2 schreef:Ondanks de weigering voor een 2de aanbieding en het bericht dat het terug naar afzender was.
R2D2 schreef:maar uiteindelijk gaat men een mail sturen naar het betreffende kantoor om een tweede aanbieding te organiseren.
Zo eenvoudig zal het zeker niet gelopen zijn: de bezorger in kwestie vertrekt zeker niet uit het postkantoor in de buurgemeente waar ik het zou moeten afhalen. Er moet dus een transport geweest zijn tussen dat kantoor en het uitreikingskantoor van mijn gemeente.CCatalyst schreef:Euhm, zoals ik gisteren al zei nadat ik je meedeelde dat de postbode het terug mee op ronde had, denk ik dat dat gewoon een verkeerde scan was in het postpunt/kantoor hoor. De postbode is daar gekomen en gezegd dat hij dat pakket terug moet hebben, en in het postpunt/kantoor is het dan zo gescand uit gewoonte en ook kwestie van te registeren dat het pakket weg is bij hen. De postbode heeft dat dan aan de kant gelegd voor levering de volgende dag, ipv het naar het sorteercentrum te retourneren.
Dat is natuurlijk wel mogelijk, alleen probeert men die boot zoveel mogelijk af te houden, want in "bpack 24h pro" zit er geen tweede levering inbegrepen dus dat is iets dat bpost dan zelf mag ophoesten.R2D2 schreef:zeker omdat het officiële standpunt nu is dat een 2de aanbieding niet mogelijk is:
Ik kan wel aannemen dat je voldoende druk gezet hebt om ze te laten zwichten voor een tweede aanbieding, mogelijks ook door te verwijzen naar de ombudsman. Maar ik denk niet dat de ombudsdienst zo snel tussen gekomen is. De trackinginfo lijkt dat ook te ondersteunen, men is het gewoon gaan ophalen (samen met andere pakjes die over tijd waren) maar het apart gehouden. bpost heeft trouwens meer angst voor Amazon dan voor de ombudsman.R2D2 schreef:De goodwill om die "mail te versturen" kwam er pas na lange discussie hierover en omdat ik ook de klacht bij de ombudsdienst vermeldde.
Welja, inderdaad.R2D2 schreef:En dat een oplossing pas mogelijk wordt na zeer tijdsintensief op mijn rechten te staan en het gebruik van een stok achter de deur.
Idd, en dat is ook gebeurd. Zending onderweg naar jouw regio is een eerder zeldzame statusmelding die men doorgaans gebruikt bij een "missort" waarbij een pakje op een verkeerd uitreikingskantoor aangekomen is en en het naar het juiste kantoor gebracht wordt. Als het een andere regio is dan betekent dat dat het terug naar het sorteercentrum gaat, indien het niet ver is dan brengt men het soms zelf. Hier heeft men wijselijk besloten het sorteercentrum niet in te schakelen want de computer in Vilvoorde had het zonder genade terug naar Amazon gestuurd gezien de actieve "Terug naar afzender" die erop stond.R2D2 schreef:Zo eenvoudig zal het zeker niet gelopen zijn: de bezorger in kwestie vertrekt zeker niet uit het postkantoor in de buurgemeente waar ik het zou moeten afhalen. Er moet dus een transport geweest zijn tussen dat kantoor en het uitreikingskantoor van mijn gemeente.