Bpost horror

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef:Volgens Amazon: "Onbezorgbaar"
Besteloverzicht > Pakket traceren > Bekijk alle updates

Daar ook een precieze locatie moeten instaan, in de vorm van 8 cijfers en dan "ANTWERPEN MAIL" oid. Kan je daarvan geen screenshot geven?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

PM gestuurd
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Mijn decoder is aangekomen. De oude moet ik terugsturen via Bpost. Hij past net in de doos mits wat duwen. Volstaat het om de sticker erop te plakken en af te geven aan de post? Ik heb nog nooit een pakket terug gestuurd :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef:PM gestuurd
Als je in of in de buurt van die gemeente woont waar het "Uit voor levering" staat sinds vanochtend dan is het (hopelijk) onderweg naar u.

Die "terug naar afzender" moet ergens een verkeerde scan geweest zijn, wss door het postpunt die dat uit gewoonte deed, want ze doen dat op alle pakken die de postbode anders na 15 dagen komt ophalen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

"hopelijk" ...
says it all!

Met Bpost is het altijd ergens tussen hopen en vrezen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef:"hopelijk" ...
says it all!

Met Bpost is het altijd ergens tussen hopen en vrezen...
Het is iig niet wat je zou verwachten als het echt geretourneerd was, want dan gaat het terug naar het sorteercentrum wat hier niet gebeurd is. Pakjesbezorger uit uw gemeente heeft het effectief weer meegenomen op zijn ronde vandaag. Helaas is dat nog geen garantie dat hij het ook gaat leveren, net zoals dat de vorige keer ook niet zo was, maar de kans is er wel.
Dizzy schreef:Mijn decoder is aangekomen. De oude moet ik terugsturen via Bpost. Hij past net in de doos mits wat duwen. Volstaat het om de sticker erop te plakken en af te geven aan de post? Ik heb nog nooit een pakket terug gestuurd :lol:
Als je met sticker het bpost label bedoelt, dan wel. Doos goed dicht kleven.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is een witte sticker met mijn adres en dat van de verzender en nog een hoop codes, ik veronderstel dat het dat is.

Goed dichtplakken zal nodig zijn want de doos is eigenlijk net te klein.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Update:
Het pakket is gisteren alsnog geleverd. Ondanks de weigering voor een 2de aanbieding en het bericht dat het terug naar afzender was.
Wellicht heeft de klacht bij de ombudsdienst extra druk gezet. Zeer verbaasd trouwens over de zeer snelle reactie van de ombudsdienst, die blijkbaar ook inzage heeft in de pakketten administratie en dus perfect hoe alles gelopen is.

Dus mijn raadgeving: een klacht bij de ombudsdienst post heeft dus zeker zin.
https://www.ombudspost.be/nl/
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef:Wellicht heeft de klacht bij de ombudsdienst extra druk gezet.
Euhm, zoals ik gisteren al zei nadat ik je meedeelde dat de postbode het terug mee op ronde had, denk ik dat dat gewoon een verkeerde scan was in het postpunt/kantoor hoor. De postbode is daar gekomen en gezegd dat hij dat pakket terug moet hebben, en in het postpunt/kantoor is het dan zo gescand uit gewoonte en ook kwestie van te registeren dat het pakket weg is bij hen. De postbode heeft dat dan aan de kant gelegd voor levering de volgende dag, ipv het naar het sorteercentrum te retourneren.
R2D2 schreef:Ondanks de weigering voor een 2de aanbieding en het bericht dat het terug naar afzender was.
Nochtans zei je dat men dat wel ging doen:
R2D2 schreef:maar uiteindelijk gaat men een mail sturen naar het betreffende kantoor om een tweede aanbieding te organiseren.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

"men zou een mail sturen" en daarbij werd gezegd dat dat geen garantie was dat men daar zou op ingaan.
Ikzelf schatte de kans dus wel zeer klein in, zeker omdat het officiële standpunt nu is dat een 2de aanbieding niet mogelijk is: https://redelivery.bpost.be/red/request ... anguage=NL en uiteraard de mail waarin gemeld werd dat het terug naar afzender was.

De goodwill om die "mail te versturen" kwam er pas na lange discussie hierover en omdat ik ook de klacht bij de ombudsdienst vermeldde. Voordien was het: " ik kan niets voor u doen behalve onze excuses aanbieden". Dat is wat me eigenlijk zo boos maakt over het systeem: de onwil om het probleem (opeenvolgende fouten in dit geval) te erken en vervolgen ook te willen oplossen. En dat een oplossing pas mogelijk wordt na zeer tijdsintensief op mijn rechten te staan en het gebruik van een stok achter de deur. Aangezien dit voorval voor mij niet de eerste keer is ben ik er bijna zeker van dat de interne rapportering deze case bij Bpost dit gewoon klasseert als opgelost met een tevreden klant en dat er zo niets aan het systeem verandert/verbetert.

Feit is dat de ombudsdienst wel zeer kort op de bal speelde met reacties op dag 1 en 2. Dat in tegenstelling tot wat hier eerder in deze draad verteld werd.
CCatalyst schreef:Euhm, zoals ik gisteren al zei nadat ik je meedeelde dat de postbode het terug mee op ronde had, denk ik dat dat gewoon een verkeerde scan was in het postpunt/kantoor hoor. De postbode is daar gekomen en gezegd dat hij dat pakket terug moet hebben, en in het postpunt/kantoor is het dan zo gescand uit gewoonte en ook kwestie van te registeren dat het pakket weg is bij hen. De postbode heeft dat dan aan de kant gelegd voor levering de volgende dag, ipv het naar het sorteercentrum te retourneren.
Zo eenvoudig zal het zeker niet gelopen zijn: de bezorger in kwestie vertrekt zeker niet uit het postkantoor in de buurgemeente waar ik het zou moeten afhalen. Er moet dus een transport geweest zijn tussen dat kantoor en het uitreikingskantoor van mijn gemeente.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef:zeker omdat het officiële standpunt nu is dat een 2de aanbieding niet mogelijk is:
Dat is natuurlijk wel mogelijk, alleen probeert men die boot zoveel mogelijk af te houden, want in "bpack 24h pro" zit er geen tweede levering inbegrepen dus dat is iets dat bpost dan zelf mag ophoesten.
R2D2 schreef:De goodwill om die "mail te versturen" kwam er pas na lange discussie hierover en omdat ik ook de klacht bij de ombudsdienst vermeldde.
Ik kan wel aannemen dat je voldoende druk gezet hebt om ze te laten zwichten voor een tweede aanbieding, mogelijks ook door te verwijzen naar de ombudsman. Maar ik denk niet dat de ombudsdienst zo snel tussen gekomen is. De trackinginfo lijkt dat ook te ondersteunen, men is het gewoon gaan ophalen (samen met andere pakjes die over tijd waren) maar het apart gehouden. bpost heeft trouwens meer angst voor Amazon dan voor de ombudsman.
R2D2 schreef:En dat een oplossing pas mogelijk wordt na zeer tijdsintensief op mijn rechten te staan en het gebruik van een stok achter de deur.
Welja, inderdaad.
R2D2 schreef:Zo eenvoudig zal het zeker niet gelopen zijn: de bezorger in kwestie vertrekt zeker niet uit het postkantoor in de buurgemeente waar ik het zou moeten afhalen. Er moet dus een transport geweest zijn tussen dat kantoor en het uitreikingskantoor van mijn gemeente.
Idd, en dat is ook gebeurd. Zending onderweg naar jouw regio is een eerder zeldzame statusmelding die men doorgaans gebruikt bij een "missort" waarbij een pakje op een verkeerd uitreikingskantoor aangekomen is en en het naar het juiste kantoor gebracht wordt. Als het een andere regio is dan betekent dat dat het terug naar het sorteercentrum gaat, indien het niet ver is dan brengt men het soms zelf. Hier heeft men wijselijk besloten het sorteercentrum niet in te schakelen want de computer in Vilvoorde had het zonder genade terug naar Amazon gestuurd gezien de actieve "Terug naar afzender" die erop stond.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”