selder schreef:En dat verwoord ik _express_ zo om de totale buitensporigheid ervan aan te tonen
Ja, dat begrijp ik wel.
selder schreef:Haha ja hé
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dat de mail van dat incassobureau het eerste is dat ik er van zag dat maakt allemaal niet uit
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wanbetaler die schrik heeft van incasso's, DAT is de echte take-away hier hahahaha
Ik zeg niet dat je "schrik" hebt, schrik van een incassobureau is niet nodig, wel dat je obv een "dreiging met incasso" betaald hebt, weer een onbetaalde schuld minder in de inventaris van 4411 en weer een bevestiging voor hen dat het op deze manier werkt, waardoor ze het uiteraard nog meer en nog sneller gaan doen.
selder schreef:Sorry, what? Bekijk deze bijlage eens, en dan verwacht ik van u een reply "ah oei, sorry, ja, precies toch wél een echt incassobureau.
Zoals je zelf al uitgevonden hebt is er aan de vereisten voor overdracht schuldvordering niet voldaan, met name de schriftelijke ingebrekestelling. Juridisch heeft dit dus geen waarde van overdracht, wat je zelf òòk weet want je hebt rechtstreeks aan de schuldeiser betaald en niet het incassokantoor, wat correct is. En Intrum weet het ook, want als je in je mail schrijft dat je nog ff "aan je klant moet navragen of ze wel een gerechtelijke procedure willen," dan is de schuldeiser nog altijd de klant en is die niet overgedragen naar Intrum, anders konden ze zelf wel beslissen of de rechtbank eraan te pas komt.
Dus kom nu niet af dat het hier wel een incasso is met correcte wettelijke schuldoverdracht, het is gewoon de fase van mailtje sturen en zien of hij al toehapt alvorens men de kosten gaat beginnen maken om het op de wettelijke manier te doen, wat
Splitter hierboven beschreef. Het is niet omdat het van een incassobureau komt dat het een incasso is, hun rol is in deze fase gewoon om wat druk te zetten met de naam van hun bureau.
selder schreef:Raar wel hé, voor €10 al een incassobureau inschakelen?"
Dat is niet raar. Intrum werkt in deze fase volledig geautomatiseerd en factureren 4411 slechts pennies (obv volume). Het Intrum verkooppraatje gaat daar ook op in: elk bedrag, hoe klein ook. De grotere winsten komen van mensen die effectief die (kleine) bedragen + (hoge) extra's betalen aan het incassobureau. Als 4411 effectief een schuld overdraagt is dat trouwens maar een fractie van de oorspronkelijke schuld.