1207 schreef:in absolute cijfers heb je gelijk maar relatief gezien zou de groep ongevaccineerden veel kleiner moeten zijn als de vaccins onvoldoende of niet werken
Inderdaad, blij dat er toch mensen zijn die het snappen.
Een fictief voorbeeld om het misschien duidelijker te maken voor Freddie :
Stel dat 11 miljoen Belgen ingeënt zijn, behalve 10 onder hen die geweigerd hebben zich te laten vaccineren.
In het ziekenhuis liggen op hetzelfde moment 11 patiënten, 10 zijn ingeënt 1 is niet ingeënt.
Wie niet al teveel nadenkt zal dan tot de simpele conclusie komen dat 90% van de patiënten ingeënt zijn, en dus de vaccins nutteloos zijn.
Wie iets langer nadenkt zal beseffen dat die 10 patiënten die ingeënt zijn uit een groep van bijna 11 miljoen komen, en die ene uit een groepje van welgeteld 10.
Daar zit dus de fout in als men simpelweg het percentage vergelijkt, zonder rekening te houden met de grootte van de groep.
petrol242 schreef:Over de bescherming van de vaccins tegen covid-19 zijn we het allemaal wel eens denk ik.
Blijkbaar niet, want iceke trekt dat compleet in twijfel.
petrol242 schreef:Dus met een CST een café binnen stappen en aan den toog een klapke doen is niet verstandig, maar het is wel nog toegelaten.
Ik ga niet op elk punt ingaan, ik wou gewoon nog eens kijken hoe deze discussiegroep het stelt, zovele bladzijden verder.
petrol242 schreef:boulder schreef:schreef:
Gestapopolitiek zoals in China?
Bij een paar gevallen een hele stad afsluiten?
Het blijkt wel te werken anders.
Tja, als jij dat soort politiek wilt verdedigen, ga uw gang.
Mijn vrijheid is wel nog iets meer waard dan een Staat waar je niks meer van vrijheid hebt.
Je kunt ook zeggen: iedereen die besmet blijkt, knallen we direct af.
Dat zal ook "werken".
Of we kunnen ze deporteren naar een eiland, zoals ze met melaatsheid deden.
Ik hoop dat we qua beschavingsniveau toch iets geëvolueerd zijn.
petrol242 schreef:Die redenering is wat te éénzijdig omdat je enkel op ziekenhuiscijfers voort gaat.
Dat is ook wat belangrijk is.
Als iemand symptomen krijgt, waar hij maar matig ziek van is, dan hoeven we ons daar ook geen zorgen over te maken, laat staan als die asymptomatisch is.
Ik denk niet dat het doel moet zijn dat niemand ooit nog iets voelt, we doen dat ook niet voor andere ziektes.
Als je puur besmettingen als barometer bekijkt, dan is dat ook een veel te grote groep die je als problematisch ziet, er zijn ook mensen die besmet raken, maar totaal geen symptomen hebben.
petrol242 schreef:Wanneer we ondanks een hoge vaccinatiegraad dagelijks op meer dan 25000 gekende besmettingen uitpieken (een pak blijft onder de radar) is er wel degelijk iets ernstigs aan de hand.
Ik heb in elk geval nooit horen zeggen dat men zeker was dat die vaccins alle besmettingen gingen tegenhouden.
Die vaccins zijn ook gemaakt voor het oorspronkelijke virus, en zoals ik zei: die virussen muteren regelmatig, sneller dan men nieuwe vaccins op de markt kan brengen.
Niet elke mutatie doorbreekt de bescherming natuurlijk.
petrol242 schreef:Ondertussen efkes meegeven dat stilaan mijn geur aan het terug komen is en madamme haar symptomen beperkt blijven tot vermoeidheid en een stevig hoestje.
Wist dus niet dat je besmet geraakt was, ik heb het hier een hele tijd niet gevolgd.
Het is ook niet de bedoeling van het weer heel de tijd te lezen.
Als die symptomen beperkt blijven tot vermoeidheid, is dat nu ook niet zo erg, ten minste, als die symptomen niet aanhouden.