Hoi!
graag zou ik mijn IP telefoon aansluiten op mijn fritzbox.
Helaas heb ik weinig tot geen ervaring met sip nog telefonie.
mijn configuratie:
-gateway: 10.0.0.1 (Ubiquiti UDM)
-Fritzbox: 10.0.0.8 (7590)
-Aastra: 10.0.0.138 (6735i)
Fritzbox is ingesteld als IP client.
Telefonie wordt door de fritzbox beheert via een analoge lijn van de Telenet modem.
Als ik een IP telefoon wil configureren op de fritzbox, geeft die enkel de optie om 192.168.188.1 als registrar te gebruiken.
Ik heb geen idee wat ik moet invullen hier:
De huidige instellingen doen helaas niets, de telefoon werkt niet.
Kan iemand me hierbij helpen? Dank u vriendelijk
FritzBox & Aastra 6735i
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Probeer ook eens als Proxy Server het IP van de FB in te geven? Alsook Proxy port 5060
Bij Phone Number staat je extern telefoonnr? Op mijn SIP clients staat daar het intern nr opgegeven, alsook bij Authentication name.
Maw.: als het aangemaakte toestel in de FB het intern nr 512 gekregen heeft, dan staat dit zowel bij Phonenumber als Authentication name ingevuld.
Bij Phone Number staat je extern telefoonnr? Op mijn SIP clients staat daar het intern nr opgegeven, alsook bij Authentication name.
Maw.: als het aangemaakte toestel in de FB het intern nr 512 gekregen heeft, dan staat dit zowel bij Phonenumber als Authentication name ingevuld.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Uit de Fritz!Box screenshot lijkt het alsof de Fritz!Box niet als IP Client, maar als router aangesloten is op jouw Ubiquiti UDM.
Als dat zo is, dan moet je volgende zaken wijzigen:
Nu moet je in de FritzBox een username opgeven en een paswoord (zoals de screenshot hierboven toont).
Indien bij jou nog altijd een intern nummer staat (512) als username, is dat waarschijnlijk nog meegekomen met de Firmware updates...
- - WAN adres: 10.0.0.8
- LAN IP: 192.168.181.1
Als dat zo is, dan moet je volgende zaken wijzigen:
- In de Fritz!Box het vinkje zetten bij "aanmelden vanaf internet toestaan" (want voor de Fritz!Box is alles wat aan de WAN kant staat (dus ook jouw IP telefoon) "internet"
- zowel username als het paswoord moet uit min. 8 tekens bestaan, en username mag niet gelijk zijn aan paswoord!
- In de Aastra 6735i moet je dan als registrar 192.168.182.1 ingeven.
- En onder proxyserver 10.0.0.8.
- geen idee of je in de Aastra de account gegevens moet ingeven onder "Global SIP settinbgs" of onder "SIP1" (maar waarschijnlijk niet in beide).
Dat was (vele Firmwares geleden) het geval.joriz schreef:Op mijn SIP clients staat daar het intern nr opgegeven, alsook bij Authentication name.
Maw.: als het aangemaakte toestel in de FB het intern nr 512 gekregen heeft, dan staat dit zowel bij Phonenumber als Authentication name ingevuld.
Nu moet je in de FritzBox een username opgeven en een paswoord (zoals de screenshot hierboven toont).
Indien bij jou nog altijd een intern nummer staat (512) als username, is dat waarschijnlijk nog meegekomen met de Firmware updates...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.