iceke schreef:koenraaddeconinck schreef:
Waarom geen algemene vaccinatieplicht tenzij medische tegenindicaties?
Waarom de lagere scholen niet direct toe tot nieuwjaar? Omdat de opvang dan weg valt voor "the kids"?
Waarom niet ...
Waarom geen ...
We zijn nu bijna 2 jaar verder en die zorg heeft nog altijd niet de middelen gekregen om die golven door te komen, dat had prioriteit numero uno moeten zijn, niet die week extra vakantie
Ik weet het Iceke, het inzicht is niet aan u besteed dat je
zorg niet onbeperkt kunt uitbreiden. Je mag morgen 10.000 bedden meer voorzien.
Wie zal die betalen, samen met alle nodige medische uitrusting? En verder, waar ga je op den duur nog de gek vinden die tegen geldende tarieven nog wil werken in de zorg.
En dient die "onbeperkte zorguitbreiding" dan om iedereen onbeperkt zijn gang te laten gaan onder het motto: "er zijn toch bedden genoeg ..." laat staan dat we het dan hebben over "personeel genoeg".
En wat doe je met honderden onbezette / lege bedden en infrastructuur als de pandemie voorbij is? Laten verouderen, wegkwijnen in één of ander dépot opdat het verouderd is tegen dat je het oooit weer nodig hebt?
Misschien beginnen met de eenvoudigste vraag: hoeveel 100en of 1000en euro wil je meer betalen aan belastingen om die uitbreiding gefinancierd te krijgen? Ik kijk met plezier uw antwoord tegemoet.
petrol242 schreef:koenraaddeconinck schreef:
Waarom geen algemene vaccinatieplicht tenzij medische tegenindicaties?
Zolang de vaccins in testfase 3 zitten, gaan ze dat niet doen omdat de verantwoordelijkheid dan bij de overheid komt te liggen in plaats van bij de burger.Zelfs als die verplichting er komt gaat men dat nooit 100% kunnen afdwingen en gaat een verplichting zelfs een averechts effect hebben. En zelfs met 100% vaccinatiegraad zou de zorg nu ook in de shit zitten, waarschijnlijk wat minder maar nog steeds shit. Ze hadden die stolp er op 1 oktober nooit mogen afhalen en belangrijker nog, dat CST heeft ons meer kwaad dan goed gedaan.
Daar zitten veel gronden van waarheid in maar verplichting een "averechts effect". Bij mij zouden de weigeraars zonder medische reden er minder goed van afkomen:
1. schriftelijk bevestigen dat je vaccinatie weigert
2. indien covid-gerelateerde zorg nodig = integraal zelf betalen, ook de mogelijks jarenlange noodzakelijke post-covid zorg en zorg ingevolge eventuele verwikkelingen (amputaties, transplantaties, respiratoire ondersteunging en revidatie, etc. etc.).
3. indien niet covid-gerelateerde zorg nodig, OK maar altijd prioriteit aan gevaccineerde patiënten ...
De politici sch*** in hun broek natuurlijk als ze dergelijke beslissing moet nemen want de stemmekes en de zakkenvullerij en alles wat eraan gerelateerd is, niet waaar.
petrol242 schreef:koenraaddeconinck schreef:Waarom de lagere scholen niet direct toe tot nieuwjaar? Omdat de opvang dan weg valt voor "the kids"?
Dat is de hoofdrede. Ouders moeten kunnen blijven doorwerken omdat we in zo een fragiel systeem leven dat er niks verkeerd mag gaan of alles loopt in het honderd. 1 bootje in een kanaal is al genoeg voor een deftige destabilisatie. .. Men dacht dat de vaccins alles gingen oplossen maar Moeder Natuur heeft anders beslist. Die arrogantie zag ik van ver aankomen en heeft ons met ons bakkes tegen de muur doen lopen. 'Blame the system...'
Nogmaals: de kerntaak van scholen bestaat uit het verstrekken van onderwijs ofte het overdragen van kennis en aanleren van vaardigheden. Opvang en opvoeding is nog atlijd een taak van de ouders waar de school natuurlijk ondersteuning kan bieden.
En ja, aan kinderen beginnen, impliceert ook verantwoordelijkheid nemen en de zorg voor kinderen ook eens laten primeren om de portemonnee.
petrol242 schreef:Voorts begrijp ik de frustratie. Jarenlange afbraak van de zorg en nu weeral eens een dikke middelvinger van het overlegcomité. We mogen consumeren en produceren. De rest is van geen tel meer.
Ja maar dat produceren op deze manier zal geen decennia meer kunnen, we zijn aan het flirten met de biologische en ecologische grenzen van deze bol maar eigenlijk vrees ik dat we deze reeds overschreden hebben.
Dus: "doe zo voort" zeker?