Ik neem er dan nota van dat je de open brief van de leerkrachten uit Leuven ridiculiseert tot de mening van "1 leerkracht", en dat je meent dat het beter weet dan hen. Fraai is dat, maar het toont wel aan dat je dezelfde "ouder"-visie hebt als sommige anderen hier. En dit terwijl je kan telewerken. En dat met een partner die leerkracht is. Faut le faire, maar niets verwondert nog. Ze krijgen veel te veel verlof, is het niet.heist_175 schreef:Als je uw oordeel baseert op 1 leerkracht, ga dan maar werken bij HLN of VTM.
Wil je beleid voeren, zou ik toch breder kijken .
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 dec 2021, 16:06, in totaal 1 gewijzigd.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Daar is zelfs mijn dochter van 9, die thuis les krijgt ipv op school, het niet eens meequovadis schreef:dat je het welzijn van de kinderen schaadt door de scholen te sluiten, vergeet je maar even?CCatalyst schreef:
Wat ons stoort, is hoe men nu werk, job, geld, bovenop het welzijn van de kinderen zet. Dat is WEL anders dan vroeger.
@ccatalyst,
MAAR ... moest mijn vrouw niet heel de dag thuis zijn dan zou telewerken voor mij ook geen optie zijn hoor ... als je in dezelfde ruimte moet telewerken als waar je kinderen zitten, dan zijn noch je kinderen, noch je collega's je daar dankbaar voor. Als het 'moet', dan 'moet' het ... maar dan zijn er ook inspanningen en aanpassingen nodig bij de werkgevers. Dat moet je toch ook begrijpen ?
Laatst gewijzigd door Sasuke 02 dec 2021, 16:09, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat maak jij ervan, en dat is prima (want je staat er te ver af om het zelf te weten).CCatalyst schreef:Ik neem er dan nota van dat je de open brief van de leerkrachten uit Leuven ridiculiseert tot de mening van "1 leerkracht", en dat je meent dat het beter weet dan hen. Fraai is dat, maar het toont wel aan dat je dezelfde "ouder"-visie hebt als sommige anderen hier. En dit terwijl je kan telewerken. En dat met een partner die leerkracht is. Faut le faire, maar niets verwondert nog. Ze krijgen veel te veel verlof, is het niet.heist_175 schreef:Als je uw oordeel baseert op 1 leerkracht, ga dan maar werken bij HLN of VTM.
Wil je beleid voeren, zou ik toch breder kijken .
Laat ze in Leuven beslissen wat ze willen, dat kan ook gewoon.
Waarom zou een situatie in Leuven gebruikt moeten worden om in Oostende maatregelen te nemen?
Sluiten we AtlasCopco als er een lek is bij BASF in Antwerpen?
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja zeker, maar beperkt(er) en enkel bekende kinderen. Bij de buren is ze bvb kind aan huis.CCatalyst schreef:Mag ze haar vriendjes nog zien (buiten, veilig)?Sasuke schreef:Daar is zelfs mijn dochter van 9, die thuis les krijgt ipv op school, het niet eens mee
Ons eigen beleid is al sinds begin van de pandemie hetzelfde, bubbel en/of mondmasker ... geen afwijkingen. Zelfs niet toen "alles terug mocht", wij hebben toen nog gezegd, we wachten minimaal een maand af ... en we zagen alles al terug stijgen ...
Wel als ze beiden hetzelfde soort dichting, machine, whatever gebruiken ja ... "uit voorzorg" noemt men dat dan ...heist_175 schreef:Waarom zou een situatie in Leuven gebruikt moeten worden om in Oostende maatregelen te nemen?
Laatst gewijzigd door Sasuke 02 dec 2021, 16:12, in totaal 2 gewijzigd.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
CCatalyst stop eens met die verwijzingen naar deadlines en geld, dat zijn bijzaken die niemand voor zover ik weet in dit topic op de eerste plaats heeft gezet. Iedereen met jonge kinderen, ikzelf inclusief, ziet wat zo’n sluiting doet. Ik heb binnen mijn familie al tieners zien wenen om de sluitingen en de verhalen binnen de familie gehoord hoe bepaalde zaken (taalontwikkeling en leesvaardigheid) achteruit gingen na langdurige afwezigheid van de basisschool. Natuurlijk niet statistisch relevant, maar kom
-
- Elite Poster
Da's inderdaad niet zo fijn, misschien dat ze ook anderen eens kan ontmoeten als we de scholen sluiten of tijdens de vakantie. Opnieuw: buiten en veilig.Sasuke schreef: Ja zeker, maar beperkt(er) en enkel bekende kinderen.
Maar de dochter mag wel sinds het begin van de pandemie onbeperkt met andere bubbels mixen op school? Is dat dan niet een risico? Als ze op school besmet raakt, laat ze het virus niet achter haar wanneer ze door de schoolpoort stapt.Sasuke schreef:Ons eigen beleid is al sinds begin van de pandemie hetzelfde, bubbel en/of mondmasker ... geen afwijkingen.
Stef Wauters vroeg dat ook, want uit baanbrekend onderzoek blijkt dat mensen uit verschillende parochies wel eens contact hebben met elkaar! Reactie:heist_175 schreef: Waarom zou een situatie in Leuven gebruikt moeten worden om in Oostende maatregelen te nemen?
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 dec 2021, 16:18, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
maar wat is de keuze momenteel?NuKeM schreef:CCatalyst stop eens met die verwijzingen naar deadlines en geld, dat zijn bijzaken die niemand voor zover ik weet in dit topic op de eerste plaats heeft gezet. Iedereen met jonge kinderen, ikzelf inclusief, ziet wat zo’n sluiting doet. Ik heb binnen mijn familie al tieners zien wenen om de sluitingen en de verhalen binnen de familie gehoord hoe bepaalde zaken (taalontwikkeling en leesvaardigheid) achteruit gingen na langdurige afwezigheid van de basisschool. Natuurlijk niet statistisch relevant, maar kom
thuis opvangen of naar school sturen waar het onderwijs is ingestort?
ok er zijn maar 100 scholen dicht momenteel maar op hoeveel scholen geeft men geen les meer omdat het niet meer mogelijk is?
heeft het scholen openhouden dan nog zin of is het gewoon een soortement van politieke flauwekul en machtsstrijd?
je kunt ervan op aan dat ook scholen exponentieel zullen sluiten
vorige week 30, deze week 60 en binnen een week met honderden tegelijk
- heist_175
- Elite Poster
En hoever reikt dat dan? Enkel tot Hoevenen en Depanne? Of ook Toulouse en Leeuwarden ?Sasuke schreef:Wel als ze beiden hetzelfde soort dichting, machine, whatever gebruiken ja ... "uit voorzorg" noemt men dat dan ...heist_175 schreef:Waarom zou een situatie in Leuven gebruikt moeten worden om in Oostende maatregelen te nemen?
Toen "alles terug mocht", onder invloed van roepende partijen die federaal verkozen niet mee aan de knoppen te zitten, zijn wij ook gewoon maskers blijven gebruiken (en de "clipsen" van de Colruyt op de winkelkar). Ik heb me dat nog niet beklaagd.Ons eigen beleid is al sinds begin van de pandemie hetzelfde, bubbel en/of mondmasker ... geen afwijkingen. Zelfs niet toen "alles terug mocht", wij hebben toen nog gezegd, we wachten minimaal een maand af ... en we zagen alles al terug stijgen ...
@keuze
Het is een keuze tussen ingrijpen waar nodig en uit dommigheid alles toe doen bij gebrek aan betere ideëen.
En niemand weet dat de situatie met gesloten scholen beter is, want ze weten het gewoon niet.
Het goeie is wel dat het sluiten van niet-schoolse activiteiten ook op tafel ligt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
dan zijn er nog heel veel scholen waar er geen impact is. Die moet je toch niet sluiten omdat er 50km wel een probleem is?1207 schreef:maar wat is de keuze momenteel?NuKeM schreef:CCatalyst stop eens met die verwijzingen naar deadlines en geld, dat zijn bijzaken die niemand voor zover ik weet in dit topic op de eerste plaats heeft gezet. Iedereen met jonge kinderen, ikzelf inclusief, ziet wat zo’n sluiting doet. Ik heb binnen mijn familie al tieners zien wenen om de sluitingen en de verhalen binnen de familie gehoord hoe bepaalde zaken (taalontwikkeling en leesvaardigheid) achteruit gingen na langdurige afwezigheid van de basisschool. Natuurlijk niet statistisch relevant, maar kom
thuis opvangen of naar school sturen waar het onderwijs is ingestort?
ok er zijn maar 100 scholen dicht momenteel maar op hoeveel scholen geeft men geen les meer omdat het niet meer mogelijk is?
heeft het scholen openhouden dan nog zin of is het gewoon een soortement van politieke flauwekul en machtsstrijd?
je kunt ervan op aan dat ook scholen exponentieel zullen sluiten
vorige week 30, deze week 60 en binnen een week met honderden tegelijk
-
- Elite Poster
De Panne.heist_175 schreef: En hoever reikt dat dan? Enkel tot Hoevenen en Depanne? Of ook Toulouse en Leeuwarden ?
Maar ik denk dat je realistisch moet zijn. Een PR% van bijna 25%, hier ontsnapt geen enkele school nog aan.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 dec 2021, 16:24, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
dezelfde fout die de overheid al 4x gemaakt heeftquovadis schreef:[
dan zijn er nog heel veel scholen waar er geen impact is. Die moet je toch niet sluiten omdat er 50km wel een probleem is?
de huisartsen begonnen een maand geleden aan de alarmbel te trekken voor deze 4e golf en toen liep het ook niet bij alle huisartsen in Vlaanderen tegelijk mis
een maand later zitten ALLE ziekenhuizen strop
zoals gezegd, al 4x hetzelfde scenario
dus ja, het virus zit op ALLE scholen en dus is een collectieve aanpak gerechtvaardigd/nodig
Laatst gewijzigd door 1207 02 dec 2021, 16:24, in totaal 1 gewijzigd.
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
Onze dochter vind dat niet zo heel erg .. ze begrijpt dat ze moet uitkijken met dit virus, ook voor haar zusje van 1,5j. Ze heeft genoeg vriendjes/vriendinnetjes vind ze. Kanttekening: Eens naar eens speeltuin gaan en daar andere kinderen ontmoeten reken ik hier niet bij, dat gebeurd nu wel minder als voorheen, maar ontnemen we haar uiteraard niet.CCatalyst schreef:Da's inderdaad niet zo fijn, misschien dat ze ook anderen eens kan ontmoeten als we de scholen sluiten of tijdens de vakantie. Opnieuw: buiten en veilig.Sasuke schreef: Ja zeker, maar beperkt(er) en enkel bekende kinderen.
PS: Op 2 na, zijn AL haar vrienden reeds besmet geweest
Errm ... neen, zoals vermeld ... onze dochter wordt thuis geschoold ... niet op school ..CCatalyst schreef:Maar de dochter mag wel sinds het begin van de pandemie onbeperkt met andere bubbels mixen op school? Is dat dan niet een risico? Als ze op school besmet raakt, laat ze het virus niet achter haar wanneer ze door de schoolpoort stapt.
-
- Elite Poster
nogmaals. Er zijn al verschillende scholen reeds gesloten geweest, waarom zouden die opnieuw moeten sluiten als het veilig is daar. Je kan maar 1x besmet worden in enkele weken tijd1207 schreef:dezelfde fout die de overheid al 4x gemaakt heeftquovadis schreef:[
dan zijn er nog heel veel scholen waar er geen impact is. Die moet je toch niet sluiten omdat er 50km wel een probleem is?
de huisartsen begonnen een maand geleden aan de alarmbel te trekken voor deze 4e golf en toen liep het ook niet bij alle huisartsen in Vlaanderen tegelijk mis
een maand later zitten ALLE ziekenhuizen strop
zoals gezegd, al 4x hetzelfde scenario
dus ja, het virus zit op ALLE scholen en dus is een collectieve aanpak gerechtvaardigd/nodig
-
- Elite Poster
Je gaat er precies van uit dat een school gesloten wordt als ALLE leerlingen besmet zijn en iedereen dus thuis zit. De realiteit is dat dit gebeurt vanaf een zeker percentage aan besmettingen, en dat een school dus niet sluit bij gebrek aan leerlingen. Gelukkig maar.quovadis schreef: Er zijn al verschillende scholen reeds gesloten geweest, waarom zouden die opnieuw moeten sluiten als het veilig is daar. Je kan maar 1x besmet worden in enkele weken tijd
Als de school terug opengaat is dus niet plots iedereen immuun. Daarom dat meerdere scholen opnieuw moeten sluiten omdat het virus snel terugkomt, zeker met de huidige circulatie.
Twitter: https://twitter.com/Stevenlemmens5/status/1396772080851603458
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 dec 2021, 16:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Je gaat waarschijnlijk wachten tot ook daar het pure chaos is of wat ? Je gelooft toch niet dat er "geen" impact is (in het beste geval is hij voorlopig nog beperkt of onopgemerkt) ?quovadis schreef:dan zijn er nog heel veel scholen waar er geen impact is. Die moet je toch niet sluiten omdat er 50km wel een probleem is?
Hebben we nu nog steeds niet geleerd dat je niet moet wachten tot het te laat is maar pro-actief moet reageren
Is dat niet het vroegere PMS... Prossen Met Schoolkinderen ?het CLB
Laatst gewijzigd door DarkV 02 dec 2021, 16:37, in totaal 1 gewijzigd.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik merk dat je ergens in je achterhoofd beseft dat die werkgever van jou eigenlijk een grote 'profiteur' is.iceke schreef:Maaltijdcheques lopen door & km vergoeding..maar dat is dus gene vette als je 3km van je werkt woont...dus nee geen verwarmingskost, elektriciteit, eventuele laptop of PC, internetkost.
Je met een schouderklopje aanmoedigen en laten weten dat hij heel tevreden is over je om je een gevoel te geven dat je een onmisbare schakel bent in zijn bedrijf. En je verder sussen met een maaltijdcheque zodat er geen loonopslag moet worden gegeven.
Heel mooi dat je je daar niet aan stoort, komt goed uit voor je werkgever.heist_175 schreef:Bij ons is er evenmin een thuiswerkvergoeding.
Ik snap mensen die daar voor pleiten, want het "eigen verbruik" is zonder meer gestegen: meer elektriciteit (hoewel héél beperkt), meer gasverbruik (verwarming) en meer waterverbruik (toilet).
Maar reken dat eens uit, dat gaat werkelijk over peanuts.
Hij stoort er zich waarschijnlijk ook niet aan dat eventuele 'kleine peanuts' bedragen op factuur ook niet door klanten worden betaald?
Je kan jou verplicht thuiswerk inderdaad zien als een handigheidje voor de kids en het gezin nu, maar eigenlijk zou het niet zo mogen zijn.
Aan zee schijnt de zon altijd...
- heist_175
- Elite Poster
Stel u voor dat bedrijven met "een zeker percentage besmettingen" de deuren moet sluiten en - beter nog - dat ze pas open mogen als al het personeel getest is.
Voka en VBO zouden nogal van hun oren maken, via de gekende lobbykanalen.
Voka en VBO zouden nogal van hun oren maken, via de gekende lobbykanalen.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Dat beweer ik ook nergens. Wel dat je niet kan verwachten dat alle ouders zomaar ineens de kennis, middelen, geduld en tijd hebben om hun kinderen thuis te scholen zoals je vrouw dat blijkbaar wel kan.Sasuke schreef:@NuKeM, moest dat effectief zo zijn dan zou 'homeschooling' enkel maar asociale randdebielen opleveren ... denk het ni
-
- Elite Poster
Laat ons eerst eens het equivalent voor het verplichte telewerk in de scholen invoeren alvorens zo'n vergelijkingen te maken.heist_175 schreef: Voka en VBO zouden nogal van hun oren maken, via de gekende lobbykanalen.
- heist_175
- Elite Poster
Op een werkweek van 45+ uren, zitten leerkrachten maar 20u ofzo op school, dus +/- 50% telewerk.CCatalyst schreef:Laat ons eerst eens het equivalent voor het verplichte telewerk in de scholen invoeren alvorens zo'n vergelijkingen te maken.heist_175 schreef: Voka en VBO zouden nogal van hun oren maken, via de gekende lobbykanalen.
Dus leerkrachten zijn telewerkers avant-la-lettre .
Mocht iedereen zoveel telewerken als leerkrachten, het aantal besmettingen bij de bredere beroepsbevolking zou véél lager liggen.
-
- Elite Poster
En daar gaan we weer met het bashen op de leerkrachten. Daar doe ik niet aan mee. Echt triest, gezien de situatie waar ze nu mee geconfronteerd worden.heist_175 schreef: Op een werkweek van 45+ uren, zitten leerkrachten maar 20u ofzo op school
- heist_175
- Elite Poster
Een feitelijke omschrijving van een werkweek van leerkrachten noem jij bashen? Hilarisch.CCatalyst schreef:En daar gaan we weer met het bashen op de leerkrachten. Daar doe ik niet aan mee. Echt triest, gezien de situatie waar ze nu mee geconfronteerd worden.heist_175 schreef: Op een werkweek van 45+ uren, zitten leerkrachten maar 20u ofzo op school
Een leerkracht geeft +/- 20u les, de rest is lesvoorbereiding, verbeteren, overleg, ...
Mijn vrouw is leerkracht secundair, net zoals zowat de helft van de familie (langs beide kanten).
Dit heeft dus niets met bashen te maken, wel zijn het reacties op iemand die over het onderwijs raaskalt zonder te weten hoe het er écht aantoe gaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Wil je nu aub eens stoppen met mensen te be/ver-oordelen over dingen waar je helemaal niets van af weet of mee te maken krijgt? Onze eerste drijfveer is uiteraard het welzijn van onze kinderen. Maar daarvoor heb je nu eenmaal wat aardse zaken nodig. Mocht ik kunnen, ik deed ganse dagen Kumbaja met de kinderen, maar zo werkt het nu eenmaal jammergenoeg niet. En ja, ook ouders geraken op hun tandvlees.CCatalyst schreef: Ouder zijn betekent niet dat je een moreel overwicht hebt in deze discussies, want we hebben gezien wat de echte drijfveren zijn bij sommigen hier: geld, belastingen, deadlines, brood (of meerdere broden) op de plank. Niet het welzijn van het kind, dat getuigt uit hoe deze mensen soms met leerkrachten omgaan.
Ik heb helemaal niets tegen een schoolsluiting als dat het middel is om de cijfers naar beneden te krijgen. Inderdaad, dan passen wij ons wel aan, zoals we al heeltijd doen. Maar het is nu al 2 jaar dat jij schermt met schoolsluiting, afstandsonderwijs, kinderen hebben school niet nodig, ouders willen de verantwoordelijkheid ontlopen, etc...
Ik hoop eigenlijk dat je niet veel vrienden met kinderen hebt. En als je ze al hebt, houdt dan aub uw praatjes voor uzelf. We hebben er geen boodschap aan!
Uit principe wordt deze post ook gerapporteerd (en ik denk dat je de eerste bent in mijn lange internet-carriëre), dus bij deze proficiat
-
- Elite Poster
nogmaals: hoe ga je een kind leren schrijven via afstandsonderwijs? Allez waar blijft uw voorstel ivm het afstandsonderwijs bij de 1ste schooljaren?CCatalyst schreef:Laat ons eerst eens het equivalent voor het verplichte telewerk in de scholen invoeren alvorens zo'n vergelijkingen te maken.heist_175 schreef: Voka en VBO zouden nogal van hun oren maken, via de gekende lobbykanalen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
Afstandsonderwijs voor kinderen onder de 12 lukt enkel indien ze begeleid worden door de ouders. Geen enkel kind (uitzonderingen niet inbegrepen) gaat de zelf discipline op brengen om onbegeleid afstand onderwijs aandachtig te volgen.
Als je dat niet beseft, dan heb je geen enkel recht van spreken over dit topic.
Daarmee wil ik niet aanhalen dat alles dan maar moet blijven zoals het is, maar wel dat ‘tele leren’ imho geen optie is zonder extra/zware inspanningen van de ouders.
Mijn vrouw doet dat goed en graag, ik zou het zelf niet (aan)kunnen en al zeker niet willen als er een alternatief was !
Als je dat niet beseft, dan heb je geen enkel recht van spreken over dit topic.
Daarmee wil ik niet aanhalen dat alles dan maar moet blijven zoals het is, maar wel dat ‘tele leren’ imho geen optie is zonder extra/zware inspanningen van de ouders.
Mijn vrouw doet dat goed en graag, ik zou het zelf niet (aan)kunnen en al zeker niet willen als er een alternatief was !
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Nope, helemaal niet zelfs... loonafspraken maak je bij de aanwerving, ben je niet tevreden zijn er 2 mogelijkheden 1. Ander werk, 2. nieuw contract.timmermc schreef: Ik merk dat je ergens in je achterhoofd beseft dat die werkgever van jou eigenlijk een grote 'profiteur' is.
Dat is idd die zijn taak, zorgen dat zijn werknemers positief in zijn bedrijf staan.timmermc schreef: Je met een schouderklopje aanmoedigen en laten weten dat hij heel tevreden is over je om je een gevoel te geven dat je een onmisbare schakel bent in zijn bedrijf.
Er moet helemaal geen loonopslag geven worden, er moet een cao opgesteld worden zodat er compensatie komt voor dat thuiswerken.timmermc schreef: En je verder sussen met een maaltijdcheque zodat er geen loonopslag moet worden gegeven.
Geen km vergoeding -> thuiswerkvergoeding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Tja, en als die er dan is ben je soms nog gezien (omdat het potje waaruit de thuiswerkvergoeding komt reeds creatief is gevuld met andere dingen).iceke schreef:Er moet helemaal geen loonopslag geven worden, er moet een cao opgesteld worden zodat er compensatie komt voor dat thuiswerken.
Persoonlijk ga ik er niet over klagen (al zal het me wel meer kosten nu aan verwarming/electriciteit)... het is zoeken naar een balans.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Net zoals antivaxers de vrijnheid bebben om een vaccin af te wijzen, vind ik dat je als ouder mag kiezen of je verder (tele)werkt dan wel verplicht inactief (vakantie of technisch werkloos) wordt omdat de scholen op afstandsonderwijs willen of moeten overschakelen.Sasuke schreef:
Makkelijk voor types als CCatalyst om dat voor te stellen (zet je op werkloosheid), want hij heeft zelf geen kinderen. Naast kinderen (heel belangrijk) zijn er nog belangrijke dingen in iemands leven, bijvoorbeeld je job.
En waarom wil de GEMS dat middelbare scholen op afstandsonderwijs overschakelen. Eén de meesten zijn gevaccineerd, twee ze dragen mondmaskers en drie - de examens beginnen over een dikke week, dan moeten ze sowieso op school zijn.
Waarom moeten ze eigenlijk morgen opnieuw een overlegcomité bij elkaar roepen.
Met de pandemiewet kunnen ze toch rapper en makkelijk beslissingen nemen wat toch de bedoeling was van de pandemiewet ivm met maatregelen maar precies heeft de pandemiewet al geen nut als ze eerst elke keer een overlegcomité bij elkaar roepen of vergis ik mij.
In de pandemiewet staat zelfs dat burgemeesters en gouverneurs strenger maatregelingen mogen nemen. Waarom beslissen die dan niet om de scholen in de provincie te sluiten als het toch zo erg is.
Met de pandemiewet kunnen ze toch rapper en makkelijk beslissingen nemen wat toch de bedoeling was van de pandemiewet ivm met maatregelen maar precies heeft de pandemiewet al geen nut als ze eerst elke keer een overlegcomité bij elkaar roepen of vergis ik mij.
In de pandemiewet staat zelfs dat burgemeesters en gouverneurs strenger maatregelingen mogen nemen. Waarom beslissen die dan niet om de scholen in de provincie te sluiten als het toch zo erg is.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Hier is de school dicht vanaf morgen voor 10 dagen.
Geen overleg comité voor nodig dus.
Geen overleg comité voor nodig dus.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
woutervh schreef: Uit principe wordt deze post ook gerapporteerd (en ik denk dat je de eerste bent in mijn lange internet-carriëre), dus bij deze proficiat
[Mod]
Zoals je uit de Forumregels van het Forum 'Maatschappelijke uitdagingen / discussies" kan lezen, is dit een niet gemodereerd Forumonderdeel.
Als moderator komen wij dus inhoudelijk niet tussen.
Toch wil ik er nog eens op wijzen dat in dit Forum de algemene gedragsregels ook van toepassing zijn. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere gebruikers.
Discuteer met argumenten, en stop a.u.b. met verwijten te sturen naar elkaar.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Dan zijn we akkoord. Met een PR% van 24.6% is het uiteraard een middel om de cijfers naar beneden te krijgen.woutervh schreef: Ik heb helemaal niets tegen een schoolsluiting als dat het middel is om de cijfers naar beneden te krijgen.
En zoals je zegt, ouders passen zich aan, dus ik zie de problemen niet die sommigen ervan maken. Waar een wil is is een weg, dat was zo in de eerste golf, in de pauspaze, en wellicht ook weer de komende weken.
Zo kunnen de scholen na de kerstvakantie heropenen op een normale wijze waarin leren mogelijk is, zonder de chaos van vandaag.
-
- Elite Poster
een school is geen persoon hé, Thetis niet pas bij 100% uitval dat een school sluit.quovadis schreef: nogmaals. Er zijn al verschillende scholen reeds gesloten geweest, waarom zouden die opnieuw moeten sluiten als het veilig is daar. Je kan maar 1x besmet worden in enkele weken tijd
maar ik vraag me toch af waarom men dat zo dogmatisch bekijkt. Op hoeveel scholen is er vandaag gewoon normaal les gegeven?
scholen open houden om open te houden is mi ook gewoon zinloos en obsessief.
wat lagere school betreft zou ik die behandelen als iedereen, het zijn tenslotte ook mensen.
eigenlijk de bevolkingsgroep die zich het allersnelste aan veranderende omstandigheden kan aanpassen.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 187 keer
Leren lezen Ordon, ik moet je steeds maar hetzelfde advies geven.Ordon schreef: En dan blijkt dat je zelf de maatregelen omzeilt.
Straks ga je jezelf nog geloven dat je "goed" bezig bent...
Leren lezen.
En dan wat je gelezen hebt niet uit de context ergens anders gebruiken.
Dat doe je steeds en het lijkt een echte obsessie te worden.
Ik omzeil geen maatregelen, nogmaals, lees de pagina’s voor het citaat maar eens na.
En ja natuurlijk ben ik goed bezig, dank je wel!
-
- Elite Poster
Hier in de regio heb ik weet van 6 scholen waarvan er 4 gewoon zijn doorgegaan. Geen enkele klas in quarantaine, die 2 andere hadden elk 3 klassen van de 18 in quarantaine. Het is anekdotisch da weet ik ook, maar het toont wel aan dat het niet overal chaos is.1207 schreef:Op hoeveel scholen is er vandaag gewoon normaal les gegeven?
scholen open houden om open te houden is mi ook gewoon zinloos en obsessief.
wat lagere school betreft zou ik die behandelen als iedereen, het zijn tenslotte ook mensen.
eigenlijk de bevolkingsgroep die zich het allersnelste aan veranderende omstandigheden kan aanpassen.
-
- Elite Poster
op alle 4 scholen volle klassen, het hele lerarenkorps, ...quovadis schreef: Hier in de regio heb ik weet van 6 scholen waarvan er 4 gewoon zijn doorgegaan.
statistisch gezien ligt in uw regio 30% eruit
dan zijn we weer bij die fout die de overheid al 4x gemaakt heeftHet is anekdotisch da weet ik ook, maar het toont wel aan dat het niet overal chaos is.
de overheid moet ingrijpen als de huisartsen lawaai beginnen maken, niet als de ic over de 500 bedden gaat
bij scholen is het net zo, 2 weken geleden een stuk of 5 scholen dicht, deze week al 60 of 70,... da's een vertienvoudiging op 14 dagen.
da noemen ze exponentieel volgens mij en waarom zou die lijn zich neit doorzetten?