virusscanner

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Dirkie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:07

Hoi,
Heb dit programma (norton internt scurity) zonet gekocht. Blijkt nu dat de computer na installatie hiervan trager opstart. Maw bij het "blauwe windows scherm" als je opstart, wacht hij langer dan normaal en pas na een twintig tal seconden krijg ik mijn achtergrond te zien. .. Moet ik ervan uitgaan dat een virusscanner mijn laptop trager maakt?
Groet
Dirkie
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Dat mag je zeker. Ik heb heel de handel eraf gegooid. Ik gebruik GRATIS alternatieven die mijn pc dan ook nog eens niet of weinig vertragen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dirkie schreef:Hoi,
Heb dit programma (norton internt scurity) zonet gekocht. Blijkt nu dat de computer na installatie hiervan trager opstart. Maw bij het "blauwe windows scherm" als je opstart, wacht hij langer dan normaal en pas na een twintig tal seconden krijg ik mijn achtergrond te zien. .. Moet ik ervan uitgaan dat een virusscanner mijn laptop trager maakt?
Groet
Dirkie

Norton is heel zwaar voor de PC, dus dat is heel normaal dat hij dan ook trager opstart :!: ook omdat de computer opstart en meteen wordt Norton geladen zodat je meteen beschermd bent tegen virussen
mvg
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Dirkie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:07

Thanks!! :wink:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Misschien staat de automatische updater aan en tracht die een connectie te maken tijdens het opstarten?

Maar AVG van Grisoft is gratis en veel beter :wink:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Dirkie schreef:Hoi,
Heb dit programma (norton internt scurity) zonet gekocht. Blijkt nu dat de computer na installatie hiervan trager opstart.
Is inderdaad trager bij het opstarten, ik ben dat ondertussen gewoon en vind dat geen nadeel.

Eens Norton volledig geladen is, ondervind ik daar geen last van.
Weet echter dat ik een goede beveiliging heb.

Wel geen twee firewalls draaien, ik heb de firewall van Windows uitgeschakeld momenteel.

Of dat in de toekomst zo blijft weet ik nog niet, ik bedoel als MS zijn defender online zal hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

cptKangaroo schreef:Misschien staat de automatische updater aan en tracht die een connectie te maken tijdens het opstarten?

Maar AVG van Grisoft is gratis en veel beter :wink:

Das heel juist, ik gebruik Avg Free nu ook al 1,5 jaar en vind hem beter dan norton en veel lichter voor het geheugen :idea: :wink:
Nog iemand interesse in avg free virus scanner ?
Klik Hier om naar de homepage te gaan
Meteen Downloaden Klik hier op
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

wij gebruiken opt werk voor onze contect proxy, Trendmicro van SUN zeeeer goed en vraagt bijna geen resources

op de clients staat allemaal AVG Free
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”