Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Punt is, is het korter of langer dan bij een niet gevaccineerde. Je blijft hopen dat er geen verschil zou zijn.

De varianten zijn inderdaad spelbrekers want er moet telkens opnieuw onderzocht worden hoe effectief de vaccins ertegen zijn. Wat ik je wel al kan vertellen is dat het niet slechter zal zijn dan niet gevaccineerden.

Wat de boosters betreft denkt men eraan om de vaccins eventueel aan te passen aan de nieuwe variant. Uiteraard is dat afhankelijk van onderzoek of het uberhaupt nodig is en of het tijdig kan.
petrol242 schreef:Ik zal hier nooit iemand een idioot noemen.<--> Idioot zal ik maar niet in de mond nemen zeker?
Ik weet niet tegen wie je het dan had in die reactie op mijn post. Misschien zie je wel idioten als nevenwerking van uw besmetting? :lol:
Als ik sommigen asociale egoïsten noem, trek ik mijn kakje nadien niet in met een insinuatie als uitvlucht.

Ondertussen een voorbeeld van goed gedrag: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/29 ... rechtbank/
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Je bent zelf over idioten begonnen maar soit.

Het is inderdaad de tijd waarin de viruslading gelijk loopt. Straf dat je denkt dat ik hoop dat ze gelijk zijn... Ik zou niet liever hebben dan dat het niet zo was.

Maar ik blijf bij de feiten. Het is niet omdat ik het niet graag heb, dat ik het ga ontkennen. Naarmate een ontwijkingsmutatie "beter' wordt, naarmate de verschillen kleiner worden. We kunnen al een vermoeden hebben wat dat bij de omicron gaat zijn. Nog kleiner waarschijnlijk of zelfs onbestaand.

Er zijn zo veel gegevens die we momenteel kwijt spelen door oa testbeleid. Vanmorgen nog met de dokteres over gehad. Na een vijfde dag mag er niet meer getest worden bij hoog-risico contact? Wordt erbij gehouden wat de tijd is tussen eerste symptomen en detecteerbare uitslag?
Eigenlijk zou er steekproefsgewijs een kwantitatieve PCR test moeten gebeuren met het bijhouden van de tijd tussen einde incubatie en de eigenlijke test. Bij zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden. Bij asymptomische besmetting wordt het iets moeilijker...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:Het is inderdaad de tijd waarin de viruslading gelijk loopt. Straf dat je denkt dat ik hoop dat ze gelijk zijn... Ik zou niet liever hebben dan dat het niet zo was.

Maar ik blijf bij de feiten. Het is niet omdat ik het niet graag heb, dat ik het ga ontkennen.

Naarmate een ontwijkingsmutatie "beter' wordt, naarmate de verschillen kleiner worden. We kunnen al een vermoeden hebben wat dat bij de omicron gaat zijn. Nog kleiner waarschijnlijk of zelfs onbestaand.
Ja, het zijn vreemde mensen die hopen dat ze gelijk hebben :lol: Ik geef anders graag toe dat ik zo willen dat je ongelijk hebt en dat de vaccins nog wel even mensen kunnen helpen op welke manier dan ook.

Je blijft bij de feiten maar je bent wel bezig over een onderzoek dat nog bezig is, zijn het dan al feiten of is men nog bezig? Bovendien minimaliseer je de feiten nogal graag op zodanige wijze dat mensen het nogal erg negatief zouden kunnen zien of zelfs verwarren met ontkennen. Dat probleem heb je met meerdere personen.

Wat het bij omicron gaat zijn weten we nog niet en vermits wij ons graag beroepen op feiten ga ik er dus niet teveel over zeggen. Wat wel duidelijk is, is dat het niet slechter zal zijn dan het effect bij ongevaccineerden. Dat is een feit dat blijft.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Die discussie over niet gevaccineerden is voor mij al lang voorbij omdat dat ons geen reet vooruit helpt.

En zoals je wel weet is geen enkel wetenschappelijk onderzoek eindig, zeker niet in dit geval. Of moesten we ons neerleggen bij de appel van Newton zonder de quantummechanica ?

Het gaat razendsnel Dizzy en wetenschap is gelukkig niet metafysisch anders zouden er geen bijkomende vragen meer gesteld worden mochten ze al als beantwoord beschouwd worden. Wat vandaag is, is morgen niet meer. Zeker in coronatijd.

Ik krijg hier net live mijn PCR-testresultaat van vanmorgen binnen. Zoals verwacht positief na 4 dagen symptomen als gevaccineerde...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:Die discussie over niet gevaccineerden is voor mij al lang voorbij omdat dat ons geen reet vooruit helpt.

En zoals je wel weet is geen enkel wetenschappelijk onderzoek eindig, zeker niet in dit geval. Of moesten we ons neerleggen bij de appel van Newton zonder de quantummechanica ?

Het gaat razendsnel Dizzy en wetenschap is gelukkig niet metafysisch anders zouden er geen bijkomende vragen meer gesteld worden mochten ze al als beantwoord beschouwd worden. Wat vandaag is, is morgen niet meer. Zeker in coronatijd.

Ik krijg hier net live mijn PCR-testresultaat van vanmorgen binnen. Zoals verwacht positief na 4 dagen symptomen als gevaccineerde...
Klopt, zaken evolueren, zoals het inzicht dat verplicht vaccineren beter was geweest. Dan was deze discussie zelfs vermeden :lol:

Wat vandaag is, is inderdaad morgen niet meer dat hebben helaas overmatig veel ongevaccineerden keihard ontdekt. Gevaccineerden zoals jij ontspringen gelukkig overmatig die dans. Ik wens je dan ook een spoedig en volledig herstel! :beerchug:
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Merci Dizzy.

Even iets meegeven dat mijn dokteres (goei vriendin) mij en mijn familie mee gaf. Mijn gezin is na mij op visite geweest en gelijk getest.
Mijn twee gevaccineerde kinderen zijn negatief. Mijn echtgenote krijgt met de volgende batch haar resultaat.
Mijn dochter en echtgenote werken beide in de zorg ( mijn dochter als jobstudente) en zouden normaal hun booster woensdag hebben gekregen. Mijn dokteres heeft de booster voorlopig afgeraden, zelfs bij negatieve test voor een begrijpelijke rede. Ze kunnen nog in incubatietijd zitten en vaccinatie met besmetting wil je blijkbaar niet meemaken...

Zij heeft drie patiënten in die situatie gehad waarvan twee tijdelijk zijn opgenomen. Zeker nu met de nieuwe massale opstoot en de onderdrukte symptomen kan men maar gewaarschuwd zijn.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Darwin_change.jpeg
Darwin_change.jpeg (67.19 KiB) 1128 keer bekeken
Zo simpel is dat. 8)
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ai,ai,ai...
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211129_95541548
‘Als we de leerlingen twee keer testen per week, kan je de epidemie zelfs bijna volledig de kop indrukken’
Pieter Libin
Onderzoeker
Laat ze dat in Brussel vooral niet lezen :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

China ziet weer een kans :cry:
Chinese president belooft een miljard vaccins aan Afrikaanse landen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boonpwnz schreef:China ziet weer een kans :cry:
Chinese president belooft een miljard vaccins aan Afrikaanse landen
welk vaccin
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

1207 schreef: welk vaccin
Sinopharm zeker? Heeft iets van 78% effectiviteit en kwam erg slecht uit de recente vergelijkende studie, nog slechter dan Sputnik.

De andere Chinese vaccins doen het nog veel slechter dan Sinopharm en zijn het vermelden niet waard, laat staan dat ze toegediend moeten worden.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Hola, volgens wat ik hier op het forum lees is "iets altijd beter dan niks". :lol: :lol:

Ach, ja, de Chinezen spelen daar wat geopolitiek hé.
Vaccins geven en effe later grondstoffen gaan halen, afzetmarkt creëren, "banden smeden", etc...

Vooraleer dat "heel de wereld" gevaccineerd is, zal er nog veel water naar de zee lopen.
En allicht zullen in tussentijd ook veel varianten de kop opsteken...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

In other news: "Water is still wet."
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Mr Weyts wil zijn voorrang voor de leerkrachten toch halen door voorrangsstromen of vaccinatiebussen in te schakelen.

Hij wilt het toch niet begrijpen de smeerlap.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Data technicus schreef:Mr Weyts wil zijn voorrang voor de leerkrachten toch halen door voorrangsstromen of vaccinatiebussen in te schakelen
Ging hij tijdens de voorbije vaccinatieronde ook doen. Is er nooit van gekomen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

CCatalyst schreef:
1207 schreef: welk vaccin
Sinopharm zeker? Heeft iets van 78% effectiviteit en kwam erg slecht uit de recente vergelijkende studie, nog slechter dan Sputnik.

De andere Chinese vaccins doen het nog veel slechter dan Sinopharm en zijn het vermelden niet waard, laat staan dat ze toegediend moeten worden.
Dus eigenlijk een beetje zoals onze vaccins na een maand :bdaysmile:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:
Data technicus schreef:Mr Weyts wil zijn voorrang voor de leerkrachten toch halen door voorrangsstromen of vaccinatiebussen in te schakelen
Ging hij tijdens de voorbije vaccinatieronde ook doen. Is er nooit van gekomen.
Hij is aan handen en voeten gebonden aan de federale en Vlaamse regering om zijn fantastietjes tot uitvoer te brengen: vaccins, financiering, personeel, ... Na zijn doldwaas getwitter tijdens het laatste overlegcomitee zal hij de weinige steun die hij nog had, waarschijnlijk voor een tijdje verkwanseld hebben. Dus welke andere Vlaamse/federale minister gaat hem helpen dat plan te realiseren?
Dat hij zich eens bezighoudt met zijn domein: onderwijs en zorgen dat de achteruitgang gestopt wordt?!

Deze ochtend was hij ook in het nieuws, als cabaretier zou ie misschien niet misstaan...
SPR
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

Als Ben nog wordt verkozen snap ik de bevolking zelfs niet meer. Als minister van verkeer dingen gedaan waarvan ik denk... Nu als minister van Onderwijs waas hij ongelooflijk geliefd is...
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

woutervh schreef:Dus eigenlijk een beetje zoals onze vaccins na een maand :bdaysmile:
En dan doen ze je hier af als des duivels:
Uit het coronablog van DS vandaag:

Moderna trekt effectiviteit eigen vaccin tegen omikronvariant in twijfel
Het is onwaarschijnlijk dat de huidige coronavaccins even effectief zullen zijn tegen de nieuwe omikronvariant. Dat heeft de topman van vaccinfabrikant Moderna, Stéphane Bancel, verklaard in een gesprek met de Britse zakenkrant Financial Times.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Deze ochtend was hij ook in het nieuws, als cabaretier zou ie misschien niet misstaan...
Ik heb hem gisteren nog bezig gezien en ik vond dat hij wel erg verdacht veel leek op dat typetje dat Bart Peeters van Cas Goossens gemaakt had :lol:

Begrijpend lezen is te moeilijk blijkbaar. Onwaarschijnlijk en even effectief zijn moeilijke begrippen.

De huidige vaccins zijn ontworpen voor andere varianten, dat ze waarschijnlijk niet even effectief zijn bij nieuwe varianten is dus niet echt verrassend. Het valt af te wachten wat die effectiviteit zal zijn. De vaccins kunnen ook aangepast worden naar nieuwe varianten maar dat is uiteraard niet aangewezen als de huidige ook nog in voldoende mate effectief zijn.

Vandaag ook een bericht over vaccinatie van zwangeren, een besmetting is blijkbaar gevaarlijker:
Een coronabesmetting kan in uitzonderlijke gevallen de moederkoek zo aantasten dat de ongeboren baby in gevaar komt.

De Volkskrant schrijft dat sinds deze zomer minstens dertien doodgeboortes in ­Nederland te wijten zijn aan het coronavirus. ‘We moeten hier niet alarmerend over doen, voorlopig gaat het om een zéér beperkt aantal doodgeboortes’, zegt professor ­gynaecologie Jute Richter (UZ Leuven). ‘Maar een corona­besmetting kan er uitzonderlijk toe leiden dat de placenta wordt aangetast, zodat er geen zuurstof of voeding naar de foetus gaat.’

De vraag tot prioritaire vaccinatie voor zwangere vrouwen werd aan de Hoge Gezondheidsraad voorgelegd, zegt Isabelle Dehaene (UZ Gent) van de Vlaamse Werkgroep Verloskunde.
Laatst gewijzigd door Dizzy 30 nov 2021, 10:25, in totaal 1 gewijzigd.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jij ooit even effectief kan uitleggen hoe waarschijnlijk het is dat jij ooit niet even effectief kan uitleggen.
Met welke variant dan ook. 8)
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

SPR schreef:Als Ben nog wordt verkozen snap ik de bevolking zelfs niet meer. Als minister van verkeer dingen gedaan waarvan ik denk... Nu als minister van Onderwijs waas hij ongelooflijk geliefd is...
Interne peilingen geven al aan dat hij (en Zuhal Demir) één van de hoogste scores van allemaal gaat halen. Arm forum.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

DirkJan schreef: Interne peilingen geven al aan dat hij (en Zuhal Demir) één van de hoogste scores van allemaal gaat halen.
De leden van UB staan dan ook niet voor de doorsnee Vlaamse kiezer hé.

In ieder geval heeft hij scholen toestemming gegeven om zélf te bepalen of ze overschakelen op afstandsonderwijs. Daar waar er dus veel uitbraken zijn, kunnen ze dat autonoom beslissen. Zou inderdaad te gek zijn om scholen waar het wel nog veilig kan (lesgeven dus) zomaar te verplichten om de deuren dicht te doen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Het forum is inderdaad niet echt een afspiegeling van de kiespopulatie en dat hij populair is intern bij de NVA kan zijn maar oa bij de lijn en de scholen is hij dat al veel minder.

Soit, het is nog even tot verkiezingen dus de zaken kunnen nog veranderen maar echt uitgeblonken heeft hij zeker niet.

Het gebrek aan talent steekt steeds harder af tegenover de slogan kracht van verandering. Er is zelfs na regeringsdeelname weinig veranderd en nog minder verbeterd en het amateurisme is even groot binnen de partij. Zelfs de keizer zelf zwalpt van zijn koekendoos af en straks staan ze voor zijn chinese muur.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 40 keer

SPR schreef:Als Ben nog wordt verkozen snap ik de bevolking zelfs niet meer. Als minister van verkeer dingen gedaan waarvan ik denk... Nu als minister van Onderwijs waas hij ongelooflijk geliefd is...
Ben doet wat zijn voorgangers (eerdere ministers van Onderwijs) nooit gelukt is.

Niet alleen haalt hij de ergernis van het onderwijspersoneel (wat zijn voorgangers ook deden) op zijn nek, ook speelt hij het klaar om ook de ouders van leerlingen tegen zich in te jagen ...

Als die interne peilingen aantonen dat Ben en Zuhal de hoogste scores gaan halen binnen NVA, dan vraag ik me af hoe slecht de score van NVA wel niet zal gaan worden ...
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: De huidige vaccins zijn ontworpen voor andere varianten,
Eigenlijk maar voor het voorkomen van covid-19 veroorzaakt door het Wuhan virus en ons lichaam dat niet in overdrive gaat wat de zwaardere symptomen veroorzaakt.
phil48 schreef: In ieder geval heeft hij scholen toestemming gegeven om zélf te bepalen of ze overschakelen op afstandsonderwijs
En daarmee doet hij niet anders dan de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander.
timmermc schreef:Moderna trekt effectiviteit eigen vaccin tegen omikronvariant in twijfel
Vraag is welke effectiviteit. Die tegen besmetting en transmissie of tegen covid-19 want dat onderscheid en belang wordt niet altijd even goed begrepen.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

DirkJan schreef:Interne peilingen geven al aan dat hij (en Zuhal Demir) één van de hoogste scores van allemaal gaat halen. Arm forum Vlaanderen.
FTFY
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Scholen slaken noodkreet en vragen zelf strengere maatregelen in het onderwijs. Met nog 4 weken te gaan tot de volgende vakantie is de situatie er niet langer houdbaar. Er heerst een grote moedeloosheid onder de nog resterende leerkrachten.
Freec
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

School van mijn kinderen sluit vanaf morgen. Enkel praktijk blijft zoals ervoor. Theorie is nu afstandsonderwijs
Daarjuist mail ontvangen.
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Dizzy schreef:Het forum is inderdaad niet echt een afspiegeling van de kiespopulatie en dat hij populair is intern bij de NVA kan zijn maar oa bij de lijn en de scholen is hij dat al veel minder.

Soit, het is nog even tot verkiezingen dus de zaken kunnen nog veranderen maar echt uitgeblonken heeft hij zeker niet.

Het gebrek aan talent steekt steeds harder af tegenover de slogan kracht van verandering. Er is zelfs na regeringsdeelname weinig veranderd en nog minder verbeterd en het amateurisme is even groot binnen de partij. Zelfs de keizer zelf zwalpt van zijn koekendoos af en straks staan ze voor zijn chinese muur.
Vlaanderen (i.t.t de andere gewesten) nog nooit zo rijk en welvarend geweest als nu. Met een economie die draait als een raket. Wat verwacht je nu eigenlijk meer?
powaq schreef: FTFY
Iemand die uw verhuis tegenhoudt?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

DirkJan schreef:Vlaanderen (i.t.t de andere gewesten) nog nooit zo rijk en welvarend geweest als nu. Met een economie die draait als een raket. Wat verwacht je nu eigenlijk meer?
Dat weet ik niet want de schuld is ook stevig aan het oplopen in Vlaanderen, zeker als men alles meerekent.

Wat ik meer verwacht? Een beleid misschien?
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 40 keer

Ik ga het aanvullen:

Een doordacht beleid ...
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

DirkJan schreef: Vlaanderen (i.t.t de andere gewesten) nog nooit zo rijk en welvarend geweest als nu. Met een economie die draait als een raket. Wat verwacht je nu eigenlijk meer?
Tja, hangt ervan af voor wie. Mensen die hun energiefactuur niet meer kunnen betalen of voor hun kinderen een laptop voorzien in tijden van corona komt alleen voor in 'de andere gewesten'? Een Vlaanderen dat nog eens niet in staat is om voor z'n ouderen te zorgen, onderwijs dat met de jaren verloedert, een torenhoge achterstand kent in de gehandicaptenzorg en een bende ongeregeld onbekwaam dat denkt dat de zon hier beter schijnt dan op een ander.

Die rijkdom wordt niet voor iedereen in welvaart omgezet en is nog nooit tegen zo'n tempo in buitenlandse handen gevallen door een select rijk clubje dat zich niet alleen in Vlaanderen aan veel lekkers tegoed doet want die liggen daar niet van wakker.

Vlaanderen kent net als de rest van het land dezelfde miserie. Niet elke Vlaming geniet van de rijkdom die we met z'n allen creëren. Ik zal die nationalisten nooit begrijpen waarom ze op de verkeerde mensen hun peilen blijven richten en willen dat de kritische geesten hun boeltje zouden moeten pakken. Alsof het hun eigen bezit zou zijn en niet beseffen dat ze in eigen voet aan het schieten zijn. Het is niet noord vs zuid. Het is werkende klasse vs slippendragers maar dat zullen ze nog niet helemaal begrepen hebben. Een kapitalist ligt van nationalisme niet echt wakker maar ziet er een uitstekend middel in om de massa te verdelen. Zolang de centen maar blijven rollen...

In de cornacrisis is het niet anders.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 95 keer

als corona niet bewijst dat in Vlaanderen het sociale gedeelte, dankzij de nva, volledig aan scherven ligt dan weet ik het ook niet meer.
nog eventjes en de warmste week wordt de nieuwe vlaamse sociale zekerheid

als er al een doordacht beleid is dan is het vooral privatiseren, zelfs nu blijft de nva duwen om openbare rusthuizen te privatiseren, en vlaanderen misbruiken om federaal oppositie te voeren.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Daar geef ik je 100% gelijk in 1207.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Die idiote ministers.

Je moet je contacten beperken, zeggen ze, maar tegelijk komen ze terug op hun beslissing dat je met maximaal 15 mensen een vakantiehuisje mag huren aan zee of in de Ardennen. Waarom ook niet hé - alles voor de commerce.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Reactie Ben Weyts (hij is terug in het land!) in VTM nieuws:

- Er zijn maar enkele scholen waar de situatie moeilijk ligt. In de meeste scholen zijn er geen problemen.
- Scholen smeken mij om niet te moeten sluiten.
- Kinderen worden thuis vaak misbruikt, ik moet dat vermijden.
- Er zijn scenario's voor scholen waar er problemen zijn. De scholen kunnen daar zelf toe beslissen, ik moet dat niet doen.
- De rol van de scholen in de besmettingen is erg beperkt. Het virus komt van buiten de scholen naar binnen, niet omgekeerd.
- De stijging van de besmettingen in de scholen is veel lager dan in de maatschappij.
- Mondmaskers in scholen doen we niet omdat het welzijn van de kinderen daaronder zou lijden.
- Ik ben al sinds maart 2020 bezig met CO2-meters in de scholen.

@Dizzy, idd precies Cas Goossens! "Excuseer, excuseer, ik moet u corrigeren!"
Twitter: https://twitter.com/Cookies2__/status/1465748897679220747
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ondertussen zijn vrouw en ik negatief getest met een ‘positieve’ oudste zoon en jongere zoon die dezelfde symptomen heeft.
Beetje onverwacht gezien we beiden geen afstand (kunnen) houden van de kinderen en er zelfs naast slapen.
Voor ik terug ga werken ga ik wel nog eens een sneltest doen denk ik :P

Tip voor andere ouders van kleuters: test al uw kinderen en liefst ook gelijktijdig, dat voorkomt quarantaines/isolaties die niet in sync zijn (of laat de arts dat duidelijk opschrijven dat beide dezelfde tijd krijgen).
Afhankelijk van de school, arts of ouders kan de politiek zelfs zijn om kinderen gewoon niet te testen en het een verkoudheid te noemen… :roll:

Contacttracing hebben we ook nog niet gehoord, enkel een sms bij mijn vrouw dat ze niet te bereiken was … terwijl ze de telefoon steeds dichtbij hield voor het telefoontje van de huisarts :roll: Dat belooft al, maar verbaast niet, gezien de aantallen nu zie ik ze dit allemaal al zeker niet verwerken op tijd.

M.b.t. Ben Weyts, ik denk dat men beter de rotte tomaten richt naar anderen in de federale regering… die hebben er pas een boeltje van gemaakt.
Ik zie de NVA in ieder geval (met plezier) stijgen de komende verkiezingen met dank aan het slechte circus van de laatste jaren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef:maar tegelijk komen ze terug op hun beslissing dat je met maximaal 15 mensen een vakantiehuisje mag huren aan zee of in de Ardennen. Waarom ook niet hé - alles voor de commerce.
Lijkt me niet zozeer voor de commerce maar eerder de eerste versoepelingen. Dankzij de nieuwe teststrategie vertraagt de stijging van de besmettingen inmiddels, dus de strijd om de versoepelingen en de cadeautjes van de regeringen kunnen weer beginnen.

Ook in de cultuursector wil men terug gaan versoepelen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 30 nov 2021, 19:48, in totaal 1 gewijzigd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

We hebben de piek nog niet bereikt en we weten niet wat de nieuwe variant gaat aanrichten, maar de excellenties vinden dit hét moment om weer te gaan versoepelen. Goed bezig, zou ik zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”