decat schreef:Gezien het aantal coverlijdens onder de FIFA spelers pre vaccinatie maar 1/5 van het huidige aantal is zal het vermoedelijk niet aan de vaccins liggen.
Pre vaccinatie was Delta niet dominant.
We weten erg weinig over al deze SARS-CoV-2 varianten.
Dat is zo.
Dat ze geen heilzame werking hebben, weten we wél !!!
De groep mensen met langdurige Covid zwelt ook nog iedere dag aan...
Verwacht je dat het
altijd blijft bij "een licht ongemak" indien je besmet geraakt??
Ook als je jong bent?
Zelfs als topsporter?
Ik ben van mening van niet.
Nu zullen we allicht Omicron [B.1.1.529] over ons dak krijgen.
Ik verwacht dat die én snel én hard zal toeslaan.
“B.1.1.529 is in Zuid-Afrika in minder dan twee weken van een aandeel van 0,1 procent in de nieuwe besmettingen naar meer dan 50 procent gegaan. Daar had de deltavariant ongeveer twee en een halve maand voor nodig.
..
“De nieuwe variant beschikt over mutaties die bij eerdere varianten zowel gelinkt bleken met een transmissievoordeel als met een groter vermogen om ons immuunsysteem te verschalken”
..
Of B.1.1.529 zieker maakt, is nog niet bekend. “De variant beschikt wel over een aantal mutaties die gelinkt zijn met ernstigere symptomen”
Bron: Nieuwe zorgwekkende variant duikt al op in ons land.
Hoe men het ook draait of keert:
de viruscirculatie laag houden is primordiaal.
Niet iets wat we als maatschappij nastreven: dat blijkt duidelijk uit de huidige "cijferkes" (bevolking) én de "softe" maatregelen (beleid).
De nieuwe mRNA vaccins zullen er allicht pas zijn na deze golf van Delta.
Intussen staat Omicron al voor de deur.
BioNTech heeft aangegeven dat er minimum zes weken nodig zijn om aanpassingen te maken én drie maanden opleveringstermijn.
Indien alles goed gaat...
Dat geeft te denken hé.
Zeker indien je de tijd erbij rekent om al die prikjes kunnen te zetten.
Mocht de toelevering etc gaan stokken wegens "ziekte", dan is de maatschappelijke catastrofe allicht niet te overzien.
Experimenteel vaccin na experimenteel vaccin.
Afin, binnenkort verander ik in een proefbuis.