Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik vraag me af wat die booster zal doen maar het geeft weer vrijheid(wat uiteraard verkeerd klinkt) maar dus bij kerst(9-10 december en 14 dagen) ben ik gevaccineerd met de booster.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Ge gaat ver komen met uw simplistische én denigrerende gedachtegang.duizend schreef:Ja, dat heb ik hoger ook al geschreven.Ordon schreef: Kinderen zijn ook niet gevaccineerden...
Weeral gereageerd vooraleer alles te lezen...
Oh boy ...
Dus ja, weeral "lockdown-achtige" maatregelen.
Dat had je niet voorspelt hé.
Nog een nieuwe variant en ge kunt helemaal naar af.
Ha, ja, "doemdenken" zeker.
De deltavariant had ge ook totaal verkeerd ingeschat, zo blijkt.
Maar goed, ge vindt uzelf nogal een "slimmeke" hé.
Afin: Good Luck met uw volgende voorspelling.
Vroeg of laat komt er misschien toch eens iets uit.
Par hasard.
Laatst gewijzigd door Ordon 25 nov 2021, 18:59, in totaal 1 gewijzigd.
- Data technicus
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 43 keer
De vaccins zullen wel werken, maar waarschijnlijk alleen tegen de eerste variant en niet tegen de varianten die nu de ronde doen want toen het vaccin op de markt kwam was er nog geen sprake van deze variant. Neem de dagelijkse cijfers van begin oktober tot nu een van de gevaccineerde en dan zie je dat de quarantaine regels verplicht terug naar 10 dagen moet gaan ook voor de gevaccineerde met de 2 testen op dag 1 en dag 7. Maar blijkbaar denkt niemand daar zo over als ik en doet iedereen maar zijn gedacht. Quarantaine is het eerste redmiddel bij hoog risico contact en best tot 10 dagen dan of zelfs langer als er een positieve test is. En dat de ministers hieraan blijven volhouden voor gevaccineerde om na 1 dag een negatieve terug uit quarantaine te laten komen.1207 schreef:mjaData technicus schreef: Wat ik zeg is toch niks van gelogen en mss nog het meest logische waarom er zoveel gevallen nu zijn.
je kunt het op veel manieren bekijken
puur statistisch? vaccins werken voor 90% dus op 8 miljoen gevaccineerden zullen er 800 000 nog steeds ziek worden
meer als geneog om de zorg te doen crashen maar daarbovenop zijn er nog eens 1 miljoen die een spuit weigeren omdat ...
blijkbaar moeten we nog meer testen, we zitten nu aan 120 à 130 000 per dag + nog een hoop zelftesten.
wat we ermee doen? de zorg heeft er alleszins niet zo veel aan, die crasht meedogenloos
en zelfs al gooit men morgen alles op slot, tem sinterklaas bijven de cijfers grandioos stijgen
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
lijkbaar mogen we het maar op 1 manier bekijken, vaccineren help en al de rest zijn egoisten.. van Duizend of Dizzy of U kan ik dat nog begrijpen, van onze prime minister of minister van volksgezondheid al veel minder.1207 schreef: je kunt het op veel manieren bekijken
En zelfs dat is zever, die 90% in een model...ergens uit een computer gebraakt in een fabriek dat vaccins verkoopt.1207 schreef: puur statistisch? vaccins werken voor 90% dus op 8 miljoen gevaccineerden zullen er 800 000 nog steeds ziek worden
meer als geneog om de zorg te doen crashen maar daarbovenop zijn er nog eens 1 miljoen die een spuit weigeren omdat ...
Als we er niks mee doen heeft het idd geen zin, net zoals met de vaccins, als we besmettelijke niet uit het café houden heeft het geen zin.1207 schreef: blijkbaar moeten we nog meer testen, we zitten nu aan 120 à 130 000 per dag + nog een hoop zelftesten.
wat we ermee doen? de zorg heeft er alleszins niet zo veel aan, die crasht meedogenloos
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ziet er weer naar uit dat men toch weer dezelfde fouten gaat maken en dezelfde sectoren gaat straffen als vorige winter.
De sectoren die - toen ze terug open mochten - de hele tijd zonder problemen gewerkt hebben, en waar ondanks verwoede pogingen nooit veel clusters gevonden zijn. Waar volop geïnvesteerd werd in ventilatie, CO2-meters en andere preventiemaatregelen. Iets wat we niet kunnen zeggen van andere "sectoren" die in de voorbije maanden "heropenden".
Een tweede donkere en sombere winter op rij? Men wilt blijkbaar een herhaling van het veel te hoge plateau. Ahja, wakker lig ik er niet meer van, ze krijgen in 2024 dan ook een herhaling van hun politieke pandoering. Die hebben ze goed verdiend.
De sectoren die - toen ze terug open mochten - de hele tijd zonder problemen gewerkt hebben, en waar ondanks verwoede pogingen nooit veel clusters gevonden zijn. Waar volop geïnvesteerd werd in ventilatie, CO2-meters en andere preventiemaatregelen. Iets wat we niet kunnen zeggen van andere "sectoren" die in de voorbije maanden "heropenden".
Een tweede donkere en sombere winter op rij? Men wilt blijkbaar een herhaling van het veel te hoge plateau. Ahja, wakker lig ik er niet meer van, ze krijgen in 2024 dan ook een herhaling van hun politieke pandoering. Die hebben ze goed verdiend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
dan verzint gij er dingen bij die nergens gezegd wordeniceke schreef:[
lijkbaar mogen we het maar op 1 manier bekijken, vaccineren help en al de rest zijn egoisten.. van Duizend of Dizzy of U kan ik dat nog begrijpen, van onze prime minister of minister van volksgezondheid al veel minder.
Vaccinatie is gewoon 1 vd maatregelen en hoort bij het bekende lijstje
volgens petrol werkt maar 1 van die maatregelen echt
hij roept op de maatregelen te volgen maar kiest dan zelf welke hij wel en niet wenst te volgen
zelfs al zouden ze maar voor 50% werken dan is het nog steeds een maatregel die moet genomen worden, net als de rest1207 schreef: En zelfs dat is zever, die 90% in een model...ergens uit een computer gebraakt in een fabriek dat vaccins verkoopt.
en wat doen we er nu mee? iedereen thuis zetten terwijl alles instort.Als we er niks mee doen heeft het idd geen zin,
ga je via testing het aantal besmettingen indijken?
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
1207 schreef:
volgens petrol werkt maar 1 van die maatregelen echt
hij roept op de maatregelen te volgen maar kiest dan zelf welke hij wel en niet wenst te volgen
Geef dan maar eens aan welke maatregelen ik niet wens te volgen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
da's het leuke als het topic zo snel roltpetrol242 schreef: Geef dan maar eens aan welke maatregelen ik niet wens te volgen?
3 à 4 dagen geleden was je zeker, enkel afstand houden werkt echt
geen idee meer welke pagina dat was
het is een feit dat je selectief kiest welke maatregelen je wenst te volgen (of hoe goed)
anders zou je niet zo tekeer gaan tegen bepaalde maatregelen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Als je geen argumenten hebt verzin je ze gewoon ter plekkeiceke schreef:blijkbaar mogen we het maar op 1 manier bekijken, vaccineren help en al de rest zijn egoisten.. van Duizend of Dizzy of U kan ik dat nog begrijpen, van onze prime minister of minister van volksgezondheid al veel minder.
Nergens beweer ik dat vaccineren de enige of zaligmakende oplossing zou zijn. Vaccineren helpt inderdaad, dat tonen de cijfers. Ik durf me al niet afvragen waar we zouden staan zonder. Helpen is echter niet hetzelfde als de totale oplossing. Er zal dus altijd nog iets anders nodig zijn en dat is gedrag. Trouwens, gedrag alleen zal het ook niet volledig oplossen maar ik ben niet zo oneerlijk om dat te eisen. Het is een doorzichtige truc om een onhaalbare zaak aan te halen en dan er op in te hakken... omdat het onhaalbaar is.
En zelfs als de vaccins afnemen tot 13% zoals bij de minst effectieve dan is dat nog altijd 13% beter dan niet gevaccineerden, toch.
Je kan kappen op big farma en je hebt ergens een punt MAAR bvb tests moeten ook gemaakt worden en wie gaat daar geld aan verdienen, vaak ook de farma.
Nu moeten we besmettelijken uit het café houden maar als je degenen die het meest kans op besmetting eruit houdt is het kot te klein
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- Data technicus
- Pro Member
Als je dit leest van wat er uitgelekt is:
Wil dit zeggen dat gevaccineerde dan minstens 6 dagen in quarantaine moeten gaan als ze maar pas op dag 5 getest worden!En ook het testbeleid krijgt een update. Gevaccineerden zouden nu enkel nog getest worden op dag 5 na een hoogrisicocontact. Nu is dat op dag 1 en op dag 7. Zo worden de labo’s wat gespaard. Gevaccineerden moeten zo veel als mogelijk hun contacten beperken en voorzichtig zijn. Voor niet-gevaccineerden verandert er niets. Die moeten in quarantaine en krijgen hun testen op dag 1 en dag 7.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Neen. Gevaccineerden moeten zo veel als mogelijk hun contacten beperken en voorzichtig zijn. Wat dat betekent, wordt niet nader gedefinieerd, maar het is geen quarantaine. De gevaccineerde mag er zelf een eigen invulling aan geven.Data technicus schreef:Wil dit zeggen dat gevaccineerde dan minstens 6 dagen in quarantaine moeten gaan als ze maar pas op dag 5 getest worden!
Dat gevaccineerden het virus nochtans even goed kunnen doorgeven is niet relevant.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 nov 2021, 20:14, in totaal 1 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
Je bent het al vergeten hé? Dat is het probleem met mensen met een kort geheugen als het topic zo snel rolt.1207 schreef: da's het leuke als het topic zo snel rolt
3 à 4 dagen geleden was je zeker, enkel afstand houden werkt echt
geen idee meer welke pagina dat was
Mensen uit elkaar houden dus! Dat is niet hetzelfde als afstand houden. Dat verschil heb ik je 3 à 4 dagen geleden al eens proberen uit te leggen maar heb je duidelijk nog altijd niet begrepen want ge komt er terug mee af. Zucht. Als je me dan toch zo goed denkt te kennen blijf dan niet dezelfde kemels achter elkaar schieten.
En ja, mensen uit elkaar houden is nog altijd het enige dat uit epidemiologisch standpunt voldoende garantie biedt. Vanwaar denk je dat het principe van lockdown en quarantaine afkomstig is? Ja, juist...
Gij weet van geen kanten welke maatregelen ik al dan niet wens te volgen en ga dat dan zeker niet als 'feiten' verkondigen. Nogmaals dus, welke maatregelen wens ik niet te volgen of ga ik zo tegen tekeer?1207 schreef:het is een feit dat je selectief kiest welke maatregelen je wenst te volgen (of hoe goed)
anders zou je niet zo tekeer gaan tegen bepaalde maatregelen
En welke zijn dat dan? Zowel naar kans op blootstelling, viruslading, blootstellingsduur, relatieve aanwezigheid als intensiteit? Ge weet dat gewoonweg niet. Maar ik denk dat ik je antwoord al ken...Dizzy schreef:Nu moeten we besmettelijken uit het café houden maar als je degenen die het meest kans op besmetting eruit houdt is het kot te klein
- Data technicus
- Pro Member
De ministers staren zich te veel op dat de vaccins helpen en verspreiding tegenhouden daarom dat gevaccineerde niet in quarantaine moeten gaan en dat is de grootste fout die de ministers maken.CCatalyst schreef:Neen. Gevaccineerden moeten zo veel als mogelijk hun contacten beperken en voorzichtig zijn. Wat dat betekent, wordt niet nader gedefinieerd, maar het is geen quarantaine. De gevaccineerde mag er zelf een eigen invulling aan geven.Data technicus schreef:Wil dit zeggen dat gevaccineerde dan minstens 6 dagen in quarantaine moeten gaan als ze maar pas op dag 5 getest worden!
Dat gevaccineerden het virus nochtans even goed kunnen doorgeven is niet relevant.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
En de baas leest dit als blijf maar naar het werk komen.CCatalyst schreef:Neen. Gevaccineerden moeten zo veel als mogelijk hun contacten beperken en voorzichtig zijn. Wat dat betekent, wordt niet nader gedefinieerd, maar het is geen quarantaine. De gevaccineerde mag er zelf een eigen invulling aan geven.Data technicus schreef:Wil dit zeggen dat gevaccineerde dan minstens 6 dagen in quarantaine moeten gaan als ze maar pas op dag 5 getest worden!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dat denk je wel meer en meestal is het verkeerd. Waar ik het over had was dat testen ook praktisch onmogelijk is omdat je dan gewoon teveel testen moet doen en bovendien heb ik de andere nadelen van testen ook al gegeven.petrol242 schreef:En welke zijn dat dan? Zowel naar kans op blootstelling, viruslading, blootstellingsduur, relatieve aanwezigheid als intensiteit? Ge weet dat gewoonweg niet. Maar ik denk dat ik je antwoord al ken...Dizzy schreef:Nu moeten we besmettelijken uit het café houden maar als je degenen die het meest kans op besmetting eruit houdt is het kot te klein
Er is dus geen wondermiddel, dat zijn vaccins niet, gedrag is dat niet en testen dus ook niet. Dus discussies over de imperfectie van 1 factor zijn onzin want het is de combinatie die het moet doen en dan nog zullen er altijd gevallen zijn. Het enige dat echt werkt is een volledige lockdown waarbij contacten uitgesloten zijn maar ook dit is niet 100% waterdicht want je kan contacten niet volledig uitsluiten. Je moet dus gaan voor zoveel mogelijk van alle factoren: dus zoveel mogelijk vaccineren, zoveel mogelijk veilig gedrag en zo weinig mogelijk contacten.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Laat het ene nu precies het ander opheffen in het hoofd van de mensen. Als je de 'en' tot op de regel volgt stonden we al heel wat verder inderdaad.duizend schreef:als iedereen zich liet vaccineren en voorzichtig was, dan was het spel al lang opgelost.
Ook zonder vaccin en wel voorzichtig zijn trouwens.
Maar nu was het van: laat de voorzichtigheid maar achterwege, want we zijn gevaccineerd....
Dan denk ik eerlijk dat je verder geraakt zonder vaccin en wel voorzichtig dan met vaccin en onvoorzichtig.
En daarom moeten ze zo snel mogelijk dat cst op basis van vaccinatie afvoeren
- petrol242
- Elite Poster
Zoals (bijna) in Portugal?duizend schreef:als iedereen zich liet vaccineren en voorzichtig was, dan was het spel al lang opgelost.
Wie zijn dan volgens jou degenen die het meest kans hebben op besmettingen? En dan begin je maar over testen??Dizzy schreef:Waar ik het over had was dat testen ook praktisch onmogelijk is omdat je dan gewoon teveel testen moet doen en bovendien heb ik de andere nadelen van testen ook al gegeven.
Als we het daar dan toch over hebben, testen passen enkel in een geheel van TOI anders heeft het weinig zin. In de epidemiologie is dat een beproefd gegeven. De besmettingen detecteren, de verspreiding in kaart brengen en dan uit de gemeenschap halen. Zeker als er veel besmettingen zijn zonder symptomen want dan komt het extra aan op testen.
Het valt niet te ontkennen dat mede door vaccinatie (en probeer dat nu even niet negatief op de vaccins op te vatten) er veel superverspreiders rond lopen zonder het te weten. Dat is de bluts met de buil.
Als je dan op een ogenblik komt dat je totaal geen zicht meer hebt over het aantal besmettingen en je TOI ook volledig faalt zoals nu het geval is, is het absoluut uit elkaar houden van mensen nog het enige zware geschut dat je hebt. Naar het schijnt noemen ze dat een lockdown.
-
- Elite Poster
Alsof dat vaccineren NU ook maar iets zou oplossen...
Natuurlijk niet.
Duizend, 1207 en Dizzy dromen intussen maar verder.
Van achteren kijk je de koe in de kont, duzend.
Mister one-liner...
Vandaag hebben we vooral acute maatregelen nodig!
Natuurlijk niet.
Duizend, 1207 en Dizzy dromen intussen maar verder.
ALS...duizend schreef:als iedereen zich liet vaccineren en voorzichtig was, dan was het spel al lang opgelost.
Van achteren kijk je de koe in de kont, duzend.
Mister one-liner...
Vandaag hebben we vooral acute maatregelen nodig!
- iceke
- Elite Poster
Wat heeft dat in hemelsnaam met argumenten te maken ? Stigmatiseren gaat niet echt helpen, je wint er geen zieltjes mee & je houd er geen besmettingen mee tegen.Dizzy schreef:Als je geen argumenten hebt verzin je ze gewoon ter plekkeiceke schreef:blijkbaar mogen we het maar op 1 manier bekijken, vaccineren help en al de rest zijn egoisten.. van Duizend of Dizzy of U kan ik dat nog begrijpen, van onze prime minister of minister van volksgezondheid al veel minder.
Nee, jij beweerd dat alle niet gevaccineerde egoisten zijn.Dizzy schreef: Nergens beweer ik dat vaccineren de enige of zaligmakende oplossing zou zijn.
Ik zie alleen maar cijfers die de lucht inschieten, tot zo ver de vaccins helpen.Dizzy schreef: Vaccineren helpt inderdaad, dat tonen de cijfers. Ik durf me al niet afvragen waar we zouden staan zonder.
oei, big pharma is erlijk gezegd mijn probleem niet hoor, dat kan me weinig schelen.Je kan kappen op big farma en je hebt ergens een punt MAAR bvb tests moeten ook gemaakt worden en wie gaat daar geld aan verdienen, vaak ook de farma.
Ja, omdat het geen kl*ten uithaalt. Een gevaccineerde heeft even veel kans op besmetting als een niet gevaccineerde, dat pasje gaat dan ook niet over " we maken het openbare leven veiliger" maar over we dwingen om te vaccineren.Nu moeten we besmettelijken uit het café houden maar als je degenen die het meest kans op besmetting eruit houdt is het kot te klein
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Paar daagjes binnenblijven tot ze uitgeziekt zijn, en zichzelf feliciteren dat ze gevaccineerd waren of het was misschien veel erger geweest.woutervh schreef:Het merendeel van de mensen die ik ken die positief zijn, zijn gevaccineerd. En nu?
That’s all folks.
@iceke
Niet Gevaccineerd heeft 1,6 keer meer kans op besmetting dan gevaccineerd
@ordon
De koe van voor in de kont kijken zou oerdom zijn hè
Laatst gewijzigd door duizend 25 nov 2021, 21:13, in totaal 1 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
Yups, die rakker had ik daarstraks al eens vernoemd : B.1.1.529enta schreef:Gelukkig dat we tijdens deze ellende geen nieuwe gemuteerde variant hebben zien passeren.
Oh...wacht
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 2 keer
Wat ik me nu eigenlijk afvraag.
De mensen die de afgelopen weken en op dit moment nog allerlei, strikt genomen, 'nutteloze' (of te vermijden) risico's hebben genomen op besmetting zoals: op café gaan, cinema, theatervoorstellingen, feestjes, team buildings, ...
Is dat dan vooral een van deze factoren of een combinatie van?
a) Oprechte onwetendheid (van risico op besmetting), bijvoorbeeld door media niet te volgen
b) Pure onverschilligheid en egoïsme tov anderen (ook al ben ik besmet ik anderen, het boeit me niet)
c) Overschatting 'mij overkomt dit toch niet' ('ik ben gevaccineerd dus veilig')
d) Hoop om besmet te worden, want in onze superieure verzorgingsstaat betekent dat in feite betaald ziekteverlof (en in vele gevallen ben je niet doodziek dus kan je je tijd op andere manieren doorbrengen)
...
De mensen die de afgelopen weken en op dit moment nog allerlei, strikt genomen, 'nutteloze' (of te vermijden) risico's hebben genomen op besmetting zoals: op café gaan, cinema, theatervoorstellingen, feestjes, team buildings, ...
a) Oprechte onwetendheid (van risico op besmetting), bijvoorbeeld door media niet te volgen
b) Pure onverschilligheid en egoïsme tov anderen (ook al ben ik besmet ik anderen, het boeit me niet)
c) Overschatting 'mij overkomt dit toch niet' ('ik ben gevaccineerd dus veilig')
d) Hoop om besmet te worden, want in onze superieure verzorgingsstaat betekent dat in feite betaald ziekteverlof (en in vele gevallen ben je niet doodziek dus kan je je tijd op andere manieren doorbrengen)
...
-
- Elite Poster
Ik zie jou dan ook meermaal daags "de koe vanachter in de kont kijken".duizend schreef:@ordon
De koe van voor in de kont kijken zou oerdom zijn hè
Doch zelfs 100% is niet genoeg hé.
Bericht van 22 november jongstleden:
En sommigen blijven staren... naar hun koe.Ordon schreef:Gibraltar 116% gevaccineerd met Pfizer (dat is inclusief de Spanjaarden die daar werken).Velen onder ons, hoofdzakelijk de "volledig" gevaccineerden, houden dit niet voor mogelijk.
- die mensen hebben ook "prijs".
- ze hebben intussen opnieuw de maatregelen aan hunne fiets (afstand, mondmasker, geen knuffels,...)
- het is opnieuw gedaan met grote evenementen
- etc.
Dus ze bezoeken nog steeds in grote getale grote evenementen...
Ze hebben immers "hun plicht" gedaan én het kan volgens hen "geen kwaad".
Roepen naar iedereen die het wil horen dat vaccins werken of redelijk werken.
Tot op zekere hoogte is dat ook.
Doch staren zich blind op wat volgens hen DE oplossing is, terwijl dit bewezen niet DE oplossing is.
Iedereen die enige nuance wil aanbrengen aan HUN visie wordt vervolgens "gecatalogeerd" als tegenstander.
't Ja,...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Ah, en het verschil in aanpak met niet-gevaccineerden is...?duizend schreef:Paar daagjes binnenblijven tot ze uitgeziekt zijn, en zichzelf feliciteren dat ze gevaccineerd waren of het was misschien veel erger geweest.woutervh schreef:Het merendeel van de mensen die ik ken die positief zijn, zijn gevaccineerd. En nu?
That’s all folks.
(En dan bedoel ik niet in hevigheid waarop deze ziek kunnen worden, maar wel hoe ze het verder kunnen doorgeven)
-
- Elite Poster
Het verschil is dat een niet gevaccineerde 33x meer kans heeft op in het ziekenhuis te belanden. En daar dan een plaats inneemt van iemand wiens operatie moest uitgesteld worden. En dat blijkbaar niet meer dan normaal vindt, anders was hij gevaccineerd.
Het verschil is dat een niet gevaccineerde daaaagen langer besmettelijk is dan een gevaccineerde.
@ordon dekoe
Als je met bijvoorbeeld 145% aanwezig bent in een land volstaat 116% vaccinatie niet hè …
Wiskunde is toch moeilijk zeg …
Het verschil is dat een niet gevaccineerde daaaagen langer besmettelijk is dan een gevaccineerde.
@ordon dekoe
Als je met bijvoorbeeld 145% aanwezig bent in een land volstaat 116% vaccinatie niet hè …
Wiskunde is toch moeilijk zeg …
-
- Elite Poster
Dan ligt het daar intussen vol met niet gevaccineerde kinderen zoals jij het omschrijft...duizend schreef:Het verschil is dat een niet gevaccineerde 33x meer kans heeft op in het ziekenhuis te belanden. En daar dan een plaats inneemt van iemand wiens operatie moest uitgesteld worden. En dat blijkbaar niet meer dan normaal vindt, anders was hij gevaccineerd.
Blijft toch moeilijk om iets exact te omschrijven hé.
Niet voor alleman weggelegd precies.
Hebt ge daar ook al problemen mee?duizend schreef:Wiskunde is toch moeilijk zeg …
-
- Elite Poster
Neen Ordon, weeral selectief gelezen.
Dat begint toch een nasty habit te worden, zou dat een nevenwerking zijn van …
Hoger schreef ik al dat weinig kinderen ernstig ziek worden.
Beetje bij de les blijven hé makker …
Dat van die 145% heb je dus beet?
Dat begint toch een nasty habit te worden, zou dat een nevenwerking zijn van …
Hoger schreef ik al dat weinig kinderen ernstig ziek worden.
Beetje bij de les blijven hé makker …
Dat van die 145% heb je dus beet?
-
- Elite Poster
Haha, ja, dat dacht ik al: "hoger".
Doch helemaal niet selectief gelezen.
Waar heb jij "hoger" geschreven dat ongevaccineerde kinderen 33X meer kans hebben op in het ziekenhuis te belanden?
Ten opzichte van welke gevaccineerde kinderen maak je zelfs die vergelijking?
Dat er een duidelijke leeftijdsafhankelijkheid is, weten we.
Doch die nuance past natuurlijk niet in geen enkel van jouw berichten.
Hoger alvast niet en lager zal ook niet gebeuren, denk ik zo.
Dus, ja, je "roept maar wat", as usual.
In dit geval: 33x.
Inderdaad een nasty habit.
Blijft voor jou toch moeilijk om iets exact te omschrijven hé.
Benevens het ondermaats niveau van je wiskunde...
Waar heb jij "hoger" geschreven dat ongevaccineerde kinderen 33X meer kans hebben op in het ziekenhuis te belanden?
Dat er een duidelijke leeftijdsafhankelijkheid is, weten we.
Doch die nuance past natuurlijk niet in geen enkel van jouw berichten.
Hoger alvast niet en lager zal ook niet gebeuren, denk ik zo.
Dus, ja, je "roept maar wat", as usual.
In dit geval: 33x.
Inderdaad een nasty habit.
Blijft voor jou toch moeilijk om iets exact te omschrijven hé.
Benevens het ondermaats niveau van je wiskunde...
Laatst gewijzigd door Ordon 25 nov 2021, 22:19, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik denk dat je verschillende Posts met elkaar aan het combineren bent om ergens toch een punt te kunnen maken …Ordon schreef:Haha, ja, dat dacht ik al: "hoger".
Jammer dat het zo moet.
Slaapwel
De politie vraagt toch achter nieuwe middelen, wel een tip voor morgen ...
Intussen blijven we de dialoog aan gaan met de niet-gevaccineerden ...
Marc Van Ranst kritisch voor antivaxxers: “Vinden enkel zichzelf belangrijk”
En van het CST zijn we ook nog niet dadelijk verlost ...
Vandenbroucke: “Geen boosterprik? Dan straks ook geen Covid Safe Ticket meer”
Misschien hadden ze er beter wat meer detail aan toegevoegd.
Wie twee keer werd ingeënt, maar niet om een derde prik ging, zal vanaf dan geen geldig Covid Safe Ticket meer hebben. “Het gaat erom een eenvoudige, duidelijke lijn te trekken", legt de minister uit. “De kans dat je in het ziekenhuis belandt na een besmetting met Covid-19 is acht keer groter voor wie niet gevaccineerd is dan voor wie wel gevaccineerd is. Dankzij de huidige vaccinatie ben je beschermd, maar na een tijdje (4-6 maand) wordt die bescherming wat minder (50%). Met een booster wordt die bescherming een stuk sterker, en wordt het risico dat je het virus overdraagt een stuk kleiner (%?).” Maar na een tijdje (4-6 maand?) ...
Definitie van een "tijdje", "wat minder" en "stuk kleiner" is relatief natuurlijk.
Benieuwd wat er binnenkort over het wonder van Portugal geschreven gaat worden.
Met andere woorden: we hebben het virus verslagen
Intussen blijven we de dialoog aan gaan met de niet-gevaccineerden ...
Marc Van Ranst kritisch voor antivaxxers: “Vinden enkel zichzelf belangrijk”
En van het CST zijn we ook nog niet dadelijk verlost ...
Vandenbroucke: “Geen boosterprik? Dan straks ook geen Covid Safe Ticket meer”
Misschien hadden ze er beter wat meer detail aan toegevoegd.
Wie twee keer werd ingeënt, maar niet om een derde prik ging, zal vanaf dan geen geldig Covid Safe Ticket meer hebben. “Het gaat erom een eenvoudige, duidelijke lijn te trekken", legt de minister uit. “De kans dat je in het ziekenhuis belandt na een besmetting met Covid-19 is acht keer groter voor wie niet gevaccineerd is dan voor wie wel gevaccineerd is. Dankzij de huidige vaccinatie ben je beschermd, maar na een tijdje (4-6 maand) wordt die bescherming wat minder (50%). Met een booster wordt die bescherming een stuk sterker, en wordt het risico dat je het virus overdraagt een stuk kleiner (%?).” Maar na een tijdje (4-6 maand?) ...
Definitie van een "tijdje", "wat minder" en "stuk kleiner" is relatief natuurlijk.
Benieuwd wat er binnenkort over het wonder van Portugal geschreven gaat worden.
Met andere woorden: we hebben het virus verslagen
- Bijlagen
-
- portugal-20211125.png (19.67 KiB) 368 keer bekeken
-
- 5d901880.jpg
- (93.05 KiB) Nog niet gedownload
- iceke
- Elite Poster
VDB kan niet rekenen Duizend, is het nu 8X of 33X ???UB4B schreef:
De kans dat je in het ziekenhuis belandt na een besmetting met Covid-19 is acht keer groter voor wie niet gevaccineerd is dan voor wie wel gevaccineerd is.
enta schreef:Wat ik me nu eigenlijk afvraag.
Nee, nee, nee..
Er is al maanden een beleid dat het belangrijker vind dat je je prik gaat halen dan dat je je gedraagt.
Dan moet je het die mensen ook niet kwalijk gaan nemen dat ze zich geen hol meer aantrekken van dat griepje.