PCR-testen.... er zijn ook nog zelftests...Dizzy schreef:Gisteren bevestigde Van Gucht in De Afspraak dat het idee van massaal testen gewoon praktisch onmogelijk is. We zitten nu al bijna aan het maximum van wat we aankunnen, nog veel meer testen kan gewoon zeer moeilijk.
Nee, mensen uit elkaar houden, samen met vaccins.Dizzy schreef: Slotsom is dat de vaccins momenteel nog altijd onze beste verdediging zijn, samen met opvolgen van maatregelen.
Serieus ? Heb je dat nu nog maar door ?Dizzy schreef: De groep overtuigde weigeraars is heus zo groot niet.
I know Petrol.petrol242 schreef: De bedoeling van die 'feestjes', het zijn eerder samenkomsten denk ik, is om besmet te geraken en zo alsnog aan een CST te geraken.
Die vraag stel ik me ook al een tijdje... men ging toch enorm snel het vaccin kunnen aanpassen aan de varianten ?timmermc schreef:En horen we nog iets van een 'verbeterd' vaccin?
ga eens de 400 pagina's hier af en tel eens op hoe vaak mensen aangeven dat mensen die niet gevaccineerd mogen worden, bv kankerpatienten, uiteraard geen weigeraars zijn en geen sanctie verdienen.Dizzy schreef: Ik merk ook dat men bij het tellen van ongevaccineerden ook nog altijd de mensen meerekent die wel willen gevaccineerd worden maar niet worden gevaccineerd
Ik verschiet er eerlijk gezegd van dat het zo weinig is. Meestal is dat een miskraam waar je niets van merkt (lijkt op maandstonden die een beetje heviger zijn dan normaal).iceke schreef:25% van alle zwangerschappen eindigd in een miskraam ????1207 schreef:https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... vaccinatiedecat schreef:[
Een paar weken terug had ik hier al ergens geschreven dat de verpleging een stijging van miskramen had opgemerkt.?
Huidige vaccins zijn nog meer dan genoeg werkzaam met delta dus het is niet echt nodig. Men gaat dat pas doen als blijkt dat de vaccins niet meer effectief zijn.DarkV schreef:Die vraag stel ik me ook al een tijdje... men ging toch enorm snel het vaccin kunnen aanpassen aan de varianten ?timmermc schreef:En horen we nog iets van een 'verbeterd' vaccin?
België ging geen vaccins stockeren (voor de derde prik) omdat er nieuwe vaccins zouden komen ?
Het enige nieuws was onderzoek in Leuven dat een nieuw vaccin had... maar geen geld
Je blijft in slogans spreken.iceke schreef:Door mensen in quarantaine te plaatsen/isoleren VOOR ze besmettelijk zijn en dat doe je dus door periodiek te testen in een open samenleving.
Dat heeft 0,0 met naleving te maken.
zoals al aangehaald door Petrol(?): een positieve zelftest is zeker positief, een negatieve sneltest is vaak vals negatiefpfuhu schreef:Jongste dochter (4j) gisteren positief via zelftest. Huisarts beslist geen nieuwe PCR-test te laten doen (positieve zelftest is voor haar voldoende).
Rest van het gezin heeft vanochtend PCR-test ondergaan. We wachten op het resultaat. Maar gezien de symptomen die we allemaal hebben, vrees ik dat ze wel eens allemaal positief zouden kunnen zijn ... Hoewel ik gisteren nog negatief testte met een zelftest ...
Ik hoor ook veel collega's die bij een zelftest negatief testen en enkele uren later via een PCR positief ...
Je zelftest is altijd groen als je dat wil.iceke schreef:Net zoals dat nu is
cst + zelftest in de zorg & de horeca en dan kan je dat voor mijn part koppelen aan het cst, zelftest negatief = groen voor 24h of 48h of 72h. Positief = PCR test en quarantaine.
De grootste fout is niet die cst hoor, de grootste fout is een groene cst voor gevaccineerden.
Ah ja? Wel dan begint het meer te lijken op een virus dat moet in stand worden gehouden, om een ziektebeeld te behouden.powaq schreef:Huidige vaccins zijn nog meer dan genoeg werkzaam met delta dus het is niet echt nodig. Men gaat dat pas doen als blijkt dat de vaccins niet meer effectief zijn.DarkV schreef:Die vraag stel ik me ook al een tijdje... men ging toch enorm snel het vaccin kunnen aanpassen aan de varianten ?timmermc schreef:En horen we nog iets van een 'verbeterd' vaccin?
België ging geen vaccins stockeren (voor de derde prik) omdat er nieuwe vaccins zouden komen ?
Het enige nieuws was onderzoek in Leuven dat een nieuw vaccin had... maar geen geld
Waar heb jij ooit gelezen dat de vaccins alles gingen oplossen ? Wat politiekers in het nieuws brengen is een ander verhaaltimmermc schreef:Die vaccins doen helemaal niet wat er eerst over beloofd werd.
Efficient... m'n beide ouders positief (via sneltest afgenomen door de apotheker) en nog steeds geen enkel telefoontje (na 5 dagen).wied schreef:Nee, die apotheker/dokter/wiedanook geeft een positief test-resultaat meteen door aan 1 centraal meldpunt ivm efficiente TOI aanpak!
Wat is daar het nut van... positief is en blijft positief hoor !pfuhu schreef:Nadat mijn dochter gisterennamiddag positief testte hebben wij snel PCR-codes vastgekregen via huisarts.
Wondervaccins bestaan niet, het zijn middelen die helpen in de strijd maar alles oplossen, neen. Wie dat geloofde moet met zichzelf eens even kritisch zijn als tegenover anderen.timmermc schreef:Ah ja? Wel dan begint het meer te lijken op een virus dat moet in stand worden gehouden, om een ziektebeeld te behouden.
Die vaccins doen helemaal niet wat er eerst over beloofd werd. We aanvaarden nu zelfs dat ze maar een maandje of zes effectief volledige bescherming bieden.
Een derde vaccin wekt al wat weerstand op bij mensen, en enkele maanden later misschien een vierde?
Dat blijft niet lukken hoor. Ze gaan uiteindelijk wat anders moeten verzinnen.
Wij hebben voor iedereen PCR-codes gekregen, uitgezonderd mijn jongste dochter die al positief testte via zelftest. Ook de huisarts was van mening dat positieve sneltesten zelden fout zijn.DarkV schreef:Wat is daar het nut van... positief is en blijft positief hoor !pfuhu schreef:Nadat mijn dochter gisterennamiddag positief testte hebben wij snel PCR-codes vastgekregen via huisarts.
zijn ze stilaan op?Ordon schreef:Zonder een steen te willen werpen.
-.
De huisarts is daar correct in. Een positieve sneltest is betrouwbaar. Alleen... een negatief resultaat is volledig niet te vertrouwen. Als je toch besmet bent heb je nog veel kans dat de sneltest een negatief resultaat geeft.pfuhu schreef: Ook de huisarts was van mening dat positieve sneltesten zelden fout zijn.
Daar zit dus het gevaar en de dynamiek van de pandemie waar ik al zo lang voor waarschuw. Als je niet getest was geweest had je het niet geweten en had je met een CST toch toegang tot de hele maatschappij met alle gevolgen van dien. Dat toont nog maar eens hoe belangrijk testen blijft. Argumenten als 'niet genoeg capaciteit' doet niks af aan het belang er van. Er is al twee jaar tijd geweest om daar stevig in te investeren en ook dat is niet gebeurd.pfuhu schreef:Had ik geen zelftest bij mijn dochter gedaan: vandaag is die al weer springlevend en zou die gewoon naar school gegaan zijn. En ook de rest van het gezin heeft eigenlijk geen/amper symptomen
Er is een farce van gemaakt. TOI is nog altijd een zeer belangrijk wapen in de strijd om naar een endemische toestand te gaan.wied schreef:Onze bijna 400 blz tellende kroniek van een outbreak/ramp heeft van bij het begin aangetoond dat TOI zou blijken een farce te zijn.
Dat is bullshit natuurlijk.Dizzy schreef:Punt is dat het praktisch onmogelijk is om constant gigantisch veel te testen.
Hoe je het ook bekijkt: we lopen gigantisch achter de feiten aan, ahum, hobbelen.Dizzy schreef:Testen zijn inderdaad belangrijk maar ze moeten uiteraard beschikbaar zijn. Het doet me denken aan de saga van de mondmaskers, die waren ook pas nuttig toen ze er waren![]()
zou tot de standaardstraf meoten behoren maar jammer genoeg kiest de overheid liever voor geld en boetes.Abusimbal schreef:Russische artsen nodigen prominente anti-vaccinisten uit om COVID-19 ziekenhuizen te bezoeken
https://www.euronews.com/2021/11/24/rus ... -hospitals
Niemand houdt je tegen om lid te worden van de volledig gevaccineerdenOrdon schreef: Alzo wordt de pandemie blijvend gevoed door "volledig gevaccineerden/geïmmuniseerden" met een "positieve" ervaring...
Bron: VRTDe Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maakt zich zorgen over de hoge coronacijfers in Europa. Als het op deze manier blijft voortgaan, kunnen er tussen nu en februari in Europa en Centraal-Azië nog eens een half miljoen mensen extra sterven als gevolg van het coronavirus, waarschuwt de WHO.
Ik heb twee Pfizer prikjes gehad slimmeke.Stroper schreef:Niemand houdt je tegen om lid te worden van de volledig gevaccineerden
Dan ga je ook weinig tot geen last hebben van een besmetting(in tegendeel het is gelijkwaardig aan een boostershot).
Ten eerste kosten die testen daar 5 cent per test, ten tweede heeft daar niemand de "vrijheid" de covid app/test/maatregelen te weigeren en ten derde doen ze daar gewoon steden op slot, met volgsoftware op de gsm om zeker te zijn dat iedereen zich daar aan houdt.Ordon schreef: China test 50 miljoen inwoners op drie dagen...
Idem: Corona testcentra worden overrompeld: Labo in Genk test 800 mensen in twee uurpfuhu schreef:Nadat mijn dochter gisterennamiddag positief testte hebben wij snel PCR-codes vastgekregen via huisarts. Rondgebeld naar de verschillende mogelijkheden in Limburg: testen was meestal deze week niet meer mogelijk (4 testen gelijktijdig voor het ganse gezin). Enkel op 1 plaats zou het deze week nog op zondag lukken. Op een andere plaats op zaterdag (dinsdagnamiddag gebeld!). Véél te laat. Dan snap ik ook dat mensen die hoogrisicocontact zijn maar geen symptomen hebben het niet te nauw nemen. Bovendien belt de contacttracing veel te laat. Daar wordt ook teveel tijd verloren ...
Vervolgens via via gehoord dat in Wallonie de testcapaciteit veel ruimer is. Afspraak in Luik gemaakt en ochtend erna al getest ...
Vaccinatie, ook al zouden we willen en kunnen, komt niet meer op tijd en houdt de besmettingen niet tegen. Dat zou ondertussen toch al duidelijk moeten beginnen worden.Dizzy schreef: Punt is dat het praktisch onmogelijk is om constant gigantisch veel te testen. De zelftests zijn te weinig betrouwbaar en vereisen een 2e test bij negatief resultaat en dan kom je weer bij de beperkte capaciteit. Je komt dan vanzelf terug bij de wapens die we wel hebben, vaccinatie en gedrag.