Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Al die tegenstrijdige berichtgevingen en coronacijfers. Er is maar één goede indicator voor de epidemiologische toestand en eventuele lockdown. :lol:

Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Dizzy schreef:Gisteren bevestigde Van Gucht in De Afspraak dat het idee van massaal testen gewoon praktisch onmogelijk is. We zitten nu al bijna aan het maximum van wat we aankunnen, nog veel meer testen kan gewoon zeer moeilijk.
PCR-testen.... er zijn ook nog zelftests...
pcr-testen zijn niet de oplossing in een 1g beleid hé
Dizzy schreef: Slotsom is dat de vaccins momenteel nog altijd onze beste verdediging zijn, samen met opvolgen van maatregelen.
Nee, mensen uit elkaar houden, samen met vaccins.
Dizzy schreef: De groep overtuigde weigeraars is heus zo groot niet.
Serieus ? Heb je dat nu nog maar door ?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

petrol242 schreef: De bedoeling van die 'feestjes', het zijn eerder samenkomsten denk ik, is om besmet te geraken en zo alsnog aan een CST te geraken.
I know Petrol.

Het ging erom dat niet-gevaccineerden ook massaal van de voordelen van dat door hen verfoeide CST willen genieten en daarvoor zeer ver willen gaan.

De gemiddelde leeftijd van een niet-gevaccineerde op IC is intussen rond de 50. Russian roulette dus, dergelijke "feestjes".

Blijkbaar zijn er onder de gevaccineerden op IC ook nog een aantal die maar één prik haalden. En dan heb ik het niet over de Johnsons.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

timmermc schreef:En horen we nog iets van een 'verbeterd' vaccin?
Die vraag stel ik me ook al een tijdje... men ging toch enorm snel het vaccin kunnen aanpassen aan de varianten ?

België ging geen vaccins stockeren (voor de derde prik) omdat er nieuwe vaccins zouden komen ?

Het enige nieuws was onderzoek in Leuven dat een nieuw vaccin had... maar geen geld :?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef: Ik merk ook dat men bij het tellen van ongevaccineerden ook nog altijd de mensen meerekent die wel willen gevaccineerd worden maar niet worden gevaccineerd
ga eens de 400 pagina's hier af en tel eens op hoe vaak mensen aangeven dat mensen die niet gevaccineerd mogen worden, bv kankerpatienten, uiteraard geen weigeraars zijn en geen sanctie verdienen.

verplichtte vaccinatie zal ook deze mensen mee beschermen, net als ontsmetten, afstand houden, mondmasker enz.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

De zelftests zijn niet volledig betrouwbaar en dus is vaak een bevestiging nodig.

Mensen uit elkaar houden is praktisch onmogelijk zeker op langere termijn. Het is ook vreemd dat mensen die tegen het uit elkaar houden van ongevaccineerden/gevaccineerden/genezen pleiten voor het uit elkaar houden van mensen :lol:

Ik heb het al langer door dat het aantal ongevaccineerden maar beperkt is en daalt maar sommigen doen graag pogingen om het aantal te overdrijven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

iceke schreef:
1207 schreef:
decat schreef:[
Een paar weken terug had ik hier al ergens geschreven dat de verpleging een stijging van miskramen had opgemerkt.?
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... vaccinatie
25% van alle zwangerschappen eindigd in een miskraam ????
Ik verschiet er eerlijk gezegd van dat het zo weinig is. Meestal is dat een miskraam waar je niets van merkt (lijkt op maandstonden die een beetje heviger zijn dan normaal).
DarkV schreef:
Die vraag stel ik me ook al een tijdje... men ging toch enorm snel het vaccin kunnen aanpassen aan de varianten ?

België ging geen vaccins stockeren (voor de derde prik) omdat er nieuwe vaccins zouden komen ?

Het enige nieuws was onderzoek in Leuven dat een nieuw vaccin had... maar geen geld :?
Huidige vaccins zijn nog meer dan genoeg werkzaam met delta dus het is niet echt nodig. Men gaat dat pas doen als blijkt dat de vaccins niet meer effectief zijn.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

iceke schreef:Door mensen in quarantaine te plaatsen/isoleren VOOR ze besmettelijk zijn en dat doe je dus door periodiek te testen in een open samenleving.
Dat heeft 0,0 met naleving te maken.
Je blijft in slogans spreken.
Leg dat eens uit periodiek testen.
Wat als ik me niet periodiek wil laat testen?
Hoe ga je iemand “isoleren” die positief test?
Heeft alles met naleving te maken.

Ik zal mijn eerste stap nog eens uitleggen
1. vaccineren, we weten hoe dat moet
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Gisteren (de afspraak) bevestigde Van Gucht vooral zijn onveilig gevoel temidden een opdringerig stel CST houders!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Jongste dochter (4j) gisteren positief via zelftest. Huisarts beslist geen nieuwe PCR-test te laten doen (positieve zelftest is voor haar voldoende).

Rest van het gezin heeft vanochtend PCR-test ondergaan. We wachten op het resultaat. Maar gezien de symptomen die we allemaal hebben, vrees ik dat ze wel eens allemaal positief zouden kunnen zijn ... Hoewel ik gisteren nog negatief testte met een zelftest ...

Ik hoor ook veel collega's die bij een zelftest negatief testen en enkele uren later via een PCR positief ...
Laatst gewijzigd door pfuhu 24 nov 2021, 11:02, in totaal 1 gewijzigd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Net zoals dat nu is
cst + zelftest in de zorg & de horeca en dan kan je dat voor mijn part koppelen aan het cst, zelftest negatief = groen voor 24h of 48h of 72h. Positief = PCR test en quarantaine.
De grootste fout is niet die cst hoor, de grootste fout is een groene cst voor gevaccineerden.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

pfuhu schreef:Jongste dochter (4j) gisteren positief via zelftest. Huisarts beslist geen nieuwe PCR-test te laten doen (positieve zelftest is voor haar voldoende).

Rest van het gezin heeft vanochtend PCR-test ondergaan. We wachten op het resultaat. Maar gezien de symptomen die we allemaal hebben, vrees ik dat ze wel eens allemaal positief zouden kunnen zijn ... Hoewel ik gisteren nog negatief testte met een zelftest ...

Ik hoor ook veel collega's die bij een zelftest negatief testen en enkele uren later via een PCR positief ...
zoals al aangehaald door Petrol(?): een positieve zelftest is zeker positief, een negatieve sneltest is vaak vals negatief
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Dat verhaal van die zelftesten. Iemand die negatief wil zijn, test negatief. Zo simpel is dat. Die bewijzen just niks.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

iceke schreef:Net zoals dat nu is
cst + zelftest in de zorg & de horeca en dan kan je dat voor mijn part koppelen aan het cst, zelftest negatief = groen voor 24h of 48h of 72h. Positief = PCR test en quarantaine.
De grootste fout is niet die cst hoor, de grootste fout is een groene cst voor gevaccineerden.
Je zelftest is altijd groen als je dat wil.
Lost dus niks op.
Ipv in quarantaine ga ik naar prive feestjes en dan ...
wied
Elite Poster
Elite Poster

Een "sneltest" biedt daarom meer betrouwbare oplossingen misschien...
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Ja, want die laat je dan doen.
En de apotheker stuurt dat ook nog naar een labo zeker?
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

powaq schreef:
DarkV schreef:

Huidige vaccins zijn nog meer dan genoeg werkzaam met delta dus het is niet echt nodig. Men gaat dat pas doen als blijkt dat de vaccins niet meer effectief zijn.
Ah ja? Wel dan begint het meer te lijken op een virus dat moet in stand worden gehouden, om een ziektebeeld te behouden.
Die vaccins doen helemaal niet wat er eerst over beloofd werd. We aanvaarden nu zelfs dat ze maar een maandje of zes effectief volledige bescherming bieden.

Een derde vaccin wekt al wat weerstand op bij mensen, en enkele maanden later misschien een vierde?
Dat blijft niet lukken hoor. Ze gaan uiteindelijk wat anders moeten verzinnen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
wied
Elite Poster
Elite Poster

https://rega.kuleuven.be/cmt/jn/press-1 ... nov-20.pdf

Interessante lectuur, voor ieder van ons hier, hoop ik...

@svermassen

Nee, die apotheker/dokter/wiedanook geeft een positief test-resultaat meteen door aan 1 centraal meldpunt ivm efficiente TOI aanpak!
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Het probleem is gewoon "human behavior". De huidige maatregelen zijn voldoende ALS iedereen doet wat moet maar dat gebeurt natuurlijk niet.

Vanmorgen doktersbezoek en een 20-tal minuutjes moeten wachten. Receptioniste was de hele tijd bezig met alleen maar mensen die getest moesten worden of vragen hadden of ze getest moesten worden. Eén gesprek viel op: "Best vandaag laten testen en quarantaine tot je iets weet" ... " "Ja, morgen testen kan ook maar vandaag is beter" ... "Nee, als je je morgen maar laat testen ga je best niet werken vandaag...."
Dus, symptomen, toch nog een dag willen wachten om getest te worden en niet eens beseffen dat je beter niet gaat werken :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Nadat mijn dochter gisterennamiddag positief testte hebben wij snel PCR-codes vastgekregen via huisarts. Rondgebeld naar de verschillende mogelijkheden in Limburg: testen was meestal deze week niet meer mogelijk (4 testen gelijktijdig voor het ganse gezin). Enkel op 1 plaats zou het deze week nog op zondag lukken. Op een andere plaats op zaterdag (dinsdagnamiddag gebeld!). Véél te laat. Dan snap ik ook dat mensen die hoogrisicocontact zijn maar geen symptomen hebben het niet te nauw nemen. Bovendien belt de contacttracing veel te laat. Daar wordt ook teveel tijd verloren ...

Vervolgens via via gehoord dat in Wallonie de testcapaciteit veel ruimer is. Afspraak in Luik gemaakt en ochtend erna al getest ...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

timmermc schreef:Die vaccins doen helemaal niet wat er eerst over beloofd werd.
Waar heb jij ooit gelezen dat de vaccins alles gingen oplossen ? Wat politiekers in het nieuws brengen is een ander verhaal :roll:
wied schreef:Nee, die apotheker/dokter/wiedanook geeft een positief test-resultaat meteen door aan 1 centraal meldpunt ivm efficiente TOI aanpak!
Efficient... m'n beide ouders positief (via sneltest afgenomen door de apotheker) en nog steeds geen enkel telefoontje (na 5 dagen).

Iemand uit de vriendenkring positief en krijgt een SMS dat ze niet bereikbaar is... nochtans geen enkele gemiste oproep op haar GSM ?
pfuhu schreef:Nadat mijn dochter gisterennamiddag positief testte hebben wij snel PCR-codes vastgekregen via huisarts.
Wat is daar het nut van... positief is en blijft positief hoor !
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

timmermc schreef:Ah ja? Wel dan begint het meer te lijken op een virus dat moet in stand worden gehouden, om een ziektebeeld te behouden.
Die vaccins doen helemaal niet wat er eerst over beloofd werd. We aanvaarden nu zelfs dat ze maar een maandje of zes effectief volledige bescherming bieden.

Een derde vaccin wekt al wat weerstand op bij mensen, en enkele maanden later misschien een vierde?
Dat blijft niet lukken hoor. Ze gaan uiteindelijk wat anders moeten verzinnen.
Wondervaccins bestaan niet, het zijn middelen die helpen in de strijd maar alles oplossen, neen. Wie dat geloofde moet met zichzelf eens even kritisch zijn als tegenover anderen.

De brandweer kan niet alle branden blussen dus bellen we maar niet meer bij de volgende brand? :bang:

Ondertussen bij de antivaxers
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

DarkV schreef:
pfuhu schreef:Nadat mijn dochter gisterennamiddag positief testte hebben wij snel PCR-codes vastgekregen via huisarts.
Wat is daar het nut van... positief is en blijft positief hoor !
Wij hebben voor iedereen PCR-codes gekregen, uitgezonderd mijn jongste dochter die al positief testte via zelftest. Ook de huisarts was van mening dat positieve sneltesten zelden fout zijn.

Ondertussen blijkt iedereen in het gezin positief te testen ...

Had ik geen zelftest bij mijn dochter gedaan: vandaag is die al weer springlevend en zou die gewoon naar school gegaan zijn. En ook de rest van het gezin heeft eigenlijk geen/amper symptomen
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 120 keer

Zonder een steen te willen werpen.

Deze "positieve" ervaring van gevaccineerden met SARS-CoV-2 zorgt er mede voor dat de maatregelen door hen niet meer gevolgd zullen worden.
En die groep groeit elke dag aan.
Wat met placht te noemen "draagvlak voor het opvolgen van maatregelen" erodeert in die groep iedere dag...
Men is niet meer "bang"...
En dat ziet men gebeuren.
Alzo wordt de pandemie blijvend gevoed door "volledig gevaccineerden/geïmmuniseerden" met een "positieve" ervaring...
Laatst gewijzigd door Ordon 24 nov 2021, 15:51, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Ordon schreef:Zonder een steen te willen werpen.
-.
zijn ze stilaan op?

vanaf december moet je je hoogrisicocontacten online doorgeven
hoeveel kinderziektes zal die site hebben en wat als je 80 bent of geen smartphone hebt?
Laatst gewijzigd door 1207 24 nov 2021, 15:52, in totaal 2 gewijzigd.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Heb jij deze tekst wél begrepen? :lol: :lol:
Het zou me verbazen...
wied
Elite Poster
Elite Poster

"Human behaviour" is inderdaad 1 deel van het probleem, vandaar de schrik van iemand als Van Gucht voor overmoedige CST houders. Maar de overheid is minstens een evengroot deel van het probleem, want zij hebben dankzij corona een lukratief businessmodel op poten gezet: contacttracing, PCR testen, vaccinatie centra... Onze bijna 400 blz tellende kroniek van een outbreak/ramp heeft van bij het begin aangetoond dat TOI zou blijken een farce te zijn. Inkomsten zijn belangrijker dan efficient te werk gaan dus :-)
Laatst gewijzigd door wied 24 nov 2021, 16:31, in totaal 1 gewijzigd.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

pfuhu schreef: Ook de huisarts was van mening dat positieve sneltesten zelden fout zijn.
De huisarts is daar correct in. Een positieve sneltest is betrouwbaar. Alleen... een negatief resultaat is volledig niet te vertrouwen. Als je toch besmet bent heb je nog veel kans dat de sneltest een negatief resultaat geeft.
pfuhu schreef:Had ik geen zelftest bij mijn dochter gedaan: vandaag is die al weer springlevend en zou die gewoon naar school gegaan zijn. En ook de rest van het gezin heeft eigenlijk geen/amper symptomen
Daar zit dus het gevaar en de dynamiek van de pandemie waar ik al zo lang voor waarschuw. Als je niet getest was geweest had je het niet geweten en had je met een CST toch toegang tot de hele maatschappij met alle gevolgen van dien. Dat toont nog maar eens hoe belangrijk testen blijft. Argumenten als 'niet genoeg capaciteit' doet niks af aan het belang er van. Er is al twee jaar tijd geweest om daar stevig in te investeren en ook dat is niet gebeurd.
Gelukkig heb je zelf geen al te grote gevolgen, buiten de quarantaine misschien. Veel beterschap in ieder geval en hopelijk niet al te lastige symptomen.
wied schreef:Onze bijna 400 blz tellende kroniek van een outbreak/ramp heeft van bij het begin aangetoond dat TOI zou blijken een farce te zijn.
Er is een farce van gemaakt. TOI is nog altijd een zeer belangrijk wapen in de strijd om naar een endemische toestand te gaan.
wied
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schrijft ...Er is een farce van gemaakt...

Kan haast niet anders in een landje met 6 regeringen: snel schakelen of efficient werken zijn dan uitgesloten...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Testen zijn inderdaad belangrijk maar ze moeten uiteraard beschikbaar zijn. Het doet me denken aan de saga van de mondmaskers, die waren ook pas nuttig toen ze er waren :lol:

Punt is dat het praktisch onmogelijk is om constant gigantisch veel te testen. De zelftests zijn te weinig betrouwbaar en vereisen een 2e test bij negatief resultaat en dan kom je weer bij de beperkte capaciteit. Je komt dan vanzelf terug bij de wapens die we wel hebben, vaccinatie en gedrag.

Geen boostershot betekent gewoon sneller meedoen met de roulette met de kans dat wanneer jij het lotje trekt de plaatsen in de zorg vol zijn. Dat wordt dan een tweede roulette, misschien win je dan wel en wordt je alsnog verzorgd anders is het een erg pijnlijke confrontatie met jezelf.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Punt is dat het praktisch onmogelijk is om constant gigantisch veel te testen.
Dat is bullshit natuurlijk.
High-throughput screening/testing.
Moet je dáár wel in investeren!!!
China test 50 miljoen inwoners op drie dagen...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Te Koop forum

Bij die zelftest moet je een juiste handeling doen veronderstel ik.
Als je dat niet juist doet is het ook vaak een negatief resultaat of ben ik mis ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Testen zijn inderdaad belangrijk maar ze moeten uiteraard beschikbaar zijn. Het doet me denken aan de saga van de mondmaskers, die waren ook pas nuttig toen ze er waren :lol:
Hoe je het ook bekijkt: we lopen gigantisch achter de feiten aan, ahum, hobbelen.
Iedere keer opnieuw....

In de VS zijn er universiteiten die zélf hun mensen testen: High-Throughput COVID-19 Testing in a University Setting
[youtube]12OjisIL4n4[/youtube]

Zoiets zie ik hier nog niet gebeuren.
Wij "wachten"...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Te Koop forum

Russische artsen nodigen prominente anti-vaccinisten uit om COVID-19 ziekenhuizen te bezoeken
https://www.euronews.com/2021/11/24/rus ... -hospitals
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
1207
Elite Poster
Elite Poster

Abusimbal schreef:Russische artsen nodigen prominente anti-vaccinisten uit om COVID-19 ziekenhuizen te bezoeken
https://www.euronews.com/2021/11/24/rus ... -hospitals
zou tot de standaardstraf meoten behoren maar jammer genoeg kiest de overheid liever voor geld en boetes.
denk aan de lockdownfeestjes vorig jaar.

niet alle debielen zul je overtuigen, een deel wel
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Ordon schreef: Alzo wordt de pandemie blijvend gevoed door "volledig gevaccineerden/geïmmuniseerden" met een "positieve" ervaring...
Niemand houdt je tegen om lid te worden van de volledig gevaccineerden :wink:
Dan ga je ook weinig tot geen last hebben van een besmetting(in tegendeel het is gelijkwaardig aan een boostershot).
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maakt zich zorgen over de hoge coronacijfers in Europa. Als het op deze manier blijft voortgaan, kunnen er tussen nu en februari in Europa en Centraal-Azië nog eens een half miljoen mensen extra sterven als gevolg van het coronavirus, waarschuwt de WHO.
Bron: VRT

Tijd om nú acties te ondernemen die onmiddellijk resulteren in het beheersen van de situatie. Toch? 8)
Stroper schreef:Niemand houdt je tegen om lid te worden van de volledig gevaccineerden :wink:
Dan ga je ook weinig tot geen last hebben van een besmetting(in tegendeel het is gelijkwaardig aan een boostershot).
Ik heb twee Pfizer prikjes gehad slimmeke. :lol: :lol:
Maar kijk wél verder dan mijn neus lang is... :wink:

"Volledig gevaccineerd" is niet hetzelfde als geïmmuniseerd hé.
science.abm0620-f1.png
(68.2 KiB) 440 keer gedownload
Ik zit nog op een 55% bescherming tegen besmetting met die twee Pfizer prikjes.
Volgende maand: 45%...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ordon schreef: China test 50 miljoen inwoners op drie dagen...
Ten eerste kosten die testen daar 5 cent per test, ten tweede heeft daar niemand de "vrijheid" de covid app/test/maatregelen te weigeren en ten derde doen ze daar gewoon steden op slot, met volgsoftware op de gsm om zeker te zijn dat iedereen zich daar aan houdt.

Willen we dit in België?

BTW - op een bevolking van 1,35 miljard mensen, niet echt grootschalig testen :lol:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

@phil48
Dit hebben we nu: onvoldoende testcapaciteit.
Wat die "uitvluchten" van jou komen doen om dat tekort goed te praten... :???:
Voorbeeldje:
pfuhu schreef:Nadat mijn dochter gisterennamiddag positief testte hebben wij snel PCR-codes vastgekregen via huisarts. Rondgebeld naar de verschillende mogelijkheden in Limburg: testen was meestal deze week niet meer mogelijk (4 testen gelijktijdig voor het ganse gezin). Enkel op 1 plaats zou het deze week nog op zondag lukken. Op een andere plaats op zaterdag (dinsdagnamiddag gebeld!). Véél te laat. Dan snap ik ook dat mensen die hoogrisicocontact zijn maar geen symptomen hebben het niet te nauw nemen. Bovendien belt de contacttracing veel te laat. Daar wordt ook teveel tijd verloren ...

Vervolgens via via gehoord dat in Wallonie de testcapaciteit veel ruimer is. Afspraak in Luik gemaakt en ochtend erna al getest ...
Idem: Corona testcentra worden overrompeld: Labo in Genk test 800 mensen in twee uur
Laatst gewijzigd door Ordon 24 nov 2021, 18:20, in totaal 1 gewijzigd.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dizzy schreef: Punt is dat het praktisch onmogelijk is om constant gigantisch veel te testen. De zelftests zijn te weinig betrouwbaar en vereisen een 2e test bij negatief resultaat en dan kom je weer bij de beperkte capaciteit. Je komt dan vanzelf terug bij de wapens die we wel hebben, vaccinatie en gedrag.
Vaccinatie, ook al zouden we willen en kunnen, komt niet meer op tijd en houdt de besmettingen niet tegen. Dat zou ondertussen toch al duidelijk moeten beginnen worden.

Ik vrees dat er niet veel meer opzit dan het boeltje dicht te gooien, en binnen een aantal weken terug met een deftige teststrategie TOI terug toe te passen. Testcapaciteit zou al lang geen probleem meer mogen zijn na twee jaar aanmodderen maar ook hier weer totaal geen inzicht of moeite om als overheid om de verantwoordelijkheid te nemen. Hoeveel keer moeten we nu nog met ons bakkes tegen de muur blijven lopen?
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”