Men zal toch met iets beters uit de hoek moeten komen dan dit als men een punt wil maken. Er zullen genoeg Britse bands staan op Werchter, wanneer (en als) dat nog eens doorgaat.fluppie schreef:Door alle administratieve rompslomp is het voor bands bijna onmogelijk om in Europa te touren of daar in welke hoedanigheid dan ook te werken.
Wat Ryanair betreft is het - zoals je zou verwachten van dat bedrijf - er enkel om te doen om zo goedkoop mogelijk te kunnen zijn. Verhuist die Londense notering naar een Europese beurs (buiten die van hun thuisland)? Natuurlijk niet! Met Brexit heeft het dus niets te maken.Dizzy schreef: Het stuk gaat ook over de beslissing van Ryanair en mijnreus BHP om de Briste beurs de rug toe te keren. Dat ondergraaft de theorie dat Londen als financieel centrum zo veel voordelen te bieden heeft, dat het belang van het EU-lidmaatschap erbij verbleekt.
Ze hebben overigens wel een notering in de VS terwijl ze geen enkele vlucht hebben daar, maar ja het is daar goedkoop he.
Als kleppers als Unilever en Shell weggaan doet dat het belang van de beurs van Amsterdam ook geen goed. Maar het klopt dat het belang van de Europese (inclusief de Britse) beurzen in het algemeen afneemt tvv de Amerikaanse. Dat gaat uiteraard samen met de tanende rol van Europa in de wereld: China kent en waardeert ons enkel nog voor onze luxegoederen (LVMH en co; Burberry wat het VK betreft). Als authenticiteit geen hele grote rol speelde in die markt, dan kende China ons nergens nog voor.Dizzy schreef:In feite neemt het belang van de London Stock Exchange al jaren af.
Er is dus ook geen belang bij voor de bedrijven in de Londense City om naar de EU te komen. Wat ze dan ook niet gedaan hebben, behoudens een postbus gezet in Luxemburg. Nochtans ging het een leegloop zijn volgens sommigen. Naar de aanloop van de Brexit heb ik mij meermaals afgevraagd wanneer die leegloop dan wel zou beginnen.
Blijkbaar - net als de VS - toch nog altijd een heel gegeerde bestemming voor illegale migratie. Terwijl de EU slechts "transit" is.fluppie schreef:Meer dan 24.700 mensen zijn dit jaar tot nu toe in het Verenigd Koninkrijk aangekomen na het maken van de kanaaloversteek in kleine boten - bijna drie keer zoveel als in 2020.
Voor de rest is - zoals ik al vaker heb gezegd - de BBC zoals de VRT. Het heeft een uitgesproken pro-EU houding, maar het is niet de media-outlet die het debat bepaalt in het VK.