Is dat zoiets? Meer/minder?
![Afbeelding](https://coffeeatthree.com/wp-content/uploads/crema-recipe-480x270.jpg)
Blijkbaar foutje in de communicatie.lanadekat schreef:Hoeveel is te veel schuim/crema?
Is dat zoiets? Meer/minder?
En hoe heb jij deze ingesteld ?Dafke schreef:Straf, ik heb deze ook een zeer tevreden van de heerlijk schuimende kopjes![]()
Zoals op de foto..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De capsules zijn wel nat na gebruik dus waarschijnlijk iets zwaarder. Mijn koffieprut is ook zwaarder dan de vers gemalen koffie.meon schreef: 5 kg lege capsules?
Net gewogen, zo'n capsule is 10g. Je zou dus zo'n 500 capsules moeten verzamelen eer je die kan opsturen. Da's niet weinig
Nog steeds ten volle tevreden? Want ik heb ook de LatteGo op het oog (al een hele tijd). Ik wil echt van de Dolce Gusto vanaf.NickG schreef:Sinds zondag ben ik de gelukkige eigenaar van een Philips LatteGo 3200. Eerste indrukken zijn goed, geen verkeerde koffie voor deze prijsklasse (al moet ik nog wat experimenteren met koffiebonen & instellingen)NickG schreef:Paar maand later, al enige minpunten gevonden allicht? Of nog steeds 100% tevreden?didi79 schreef:Eerste bevindingen van de Philips 3200:
Ik ben zelf in de markt voor een 3200, huidige Nespresso voldoet niet meer bij het vele thuiswerk (en begint soms te haperen bij het piercen van de cups). En aangezien er niemand mag langskomen om wat onder de kerstboom te leggen, leg ik er dan maar wat voor mezelf onder
Wij brengen ze bij Krefel binnen, dat zijn inzamelpunten. Wel enkel van Dolce Gusto zelf, dus als je de goedkopere merken aankoopt ben je er aan voor de moeite (ze checken dat niet, maar ik neem aan als er zo te veel worden binnen gebracht dat het inzamelen wel eens gewoon stopt).marzman schreef: meon schreef:
5 kg lege capsules?
Net gewogen, zo'n capsule is 10g. Je zou dus zo'n 500 capsules moeten verzamelen eer je die kan opsturen. Da's niet weinig
De capsules zijn wel nat na gebruik dus waarschijnlijk iets zwaarder. Mijn koffieprut is ook zwaarder dan de vers gemalen koffie.
Eens een domme praktische vraag - I knowDafke schreef:Dit zijn onze bonen op het moment
Ja hoor, nog steeds tevreden. In het begin wat gespeeld met de maalgraad en verschillende opties, maar eigenlijk de laatste maanden gewoon afgebleven en eigenlijk zelfs zelden iets anders dan "normale" koffie gedronken. De melkschuimer wordt dus nog amper gebruikt.MClaeys schreef:Nog steeds ten volle tevreden? Want ik heb ook de LatteGo op het oog (al een hele tijd). Ik wil echt van de Dolce Gusto vanaf
"in het begin" deed ik daar maar bonen in net genoeg voor 1 of 2 kopjes. Dan had ik die Illy daar staan met boontjes in, wat snel ging om in te "kappen".phildww schreef:Eens een domme praktische vraag - I knowDafke schreef:Dit zijn onze bonen op het moment- ik koop (soms érg) dure koffie, die ik wil voorbehouden voor speciale momenten.
Maar je bonenbak is nog vol met de door-de-weekse koffie; hoe doe jij dat dan praktisch? Want die bak leegmaken is wel een gedoe...
Dat probleem heb ik met men wasmachine, dus een switchbot gekocht, maar de knop van de machine is te stroef, dus dat is misschien wel een optie voor de koffiezetNickG schreef:Enige frustratie: ik kan hem niet integreren in mijn HomeAssistant setup: power on via slimme stekker doet niks want je moet nog op de power button drukken, dus ik moet nu 's morgens als ik opsta eerst dat ding opzetten en een minuutje wachten eer ik koffie kan maken. Het zou mooi zijn als ik dat kon automatiseren zodat de machine opgewarmd is als ik uit de douche kom. Maar goed, dat zijn wel redelijke first-world problemen natuurlijk
Dat heb ik ook al eens bekeken, maar werkt zoiets ook met een touchbutton? Het is namelijk geen mechanische knop die erop staat...MClaeys schreef:Dat probleem heb ik met men wasmachine, dus een switchbot gekocht, maar de knop van de machine is te stroef, dus dat is misschien wel een optie voor de koffiezetNickG schreef:Enige frustratie: ik kan hem niet integreren in mijn HomeAssistant setup: power on via slimme stekker doet niks want je moet nog op de power button drukken, dus ik moet nu 's morgens als ik opsta eerst dat ding opzetten en een minuutje wachten eer ik koffie kan maken. Het zou mooi zijn als ik dat kon automatiseren zodat de machine opgewarmd is als ik uit de douche kom. Maar goed, dat zijn wel redelijke first-world problemen natuurlijk
Bij een lokale aankoop als Aldi hebt ge natuurlijk geen risico van nog een Douane /Post taxatie te krijgen , wat met Amazon en anderen zoals AliExpress wel kan/ gaat hebbenlanadekat schreef:Lijkt geen slechte maar ook geen goede prijs (staat €302 op Amazon.nl), een Magnfica S welke dezelfde functies heeft vind je ook voor €299 of soms nog wat goedkoper (€260 onlangs gezien dacht ik)
Iemand een idee hoe dat model zich verhoudt t.o.v de Delonghi Magnifica S?
Is het gewoon hetzelfde in een andere form factor of is dat model beter/slechter?
Amazon.nl of .de heb je toch geen douane dacht ik?Matt555 schreef: Bij een lokale aankoop als Aldi hebt ge natuurlijk geen risico van nog een Douane /Post taxatie te krijgen , wat met Amazon en anderen zoals AliExpress wel kan/ gaat hebben
Bij amazon.de eergisteren nog 249euro betaald, zeer mooie prijs en degelijk toestel, absolute aanrader.decat schreef:De ECAM 22.110b kan je bij de locale electro voor 299 of minder aankopen.
Wij hebben via een lokale Selexion shop 299 betaald, niet lang geleden zag ik hem ergens aan 259.
Via Coolblue of Bol staat die aan 309 dacht ik.
Matt555 schreef:Volgende!! week in ALDI aanbieding , ik weet niet of dit prijsgunstig is of niet , ook niet qua kwaliteit , maar geef dit enkel maar in uw aandacht heren en dames Barristas![]()
https://www.aldi.be/nl/aanbiedingen-vol ... en-tafelen
DELONGHI® ESAM2502.B
Espressomachine
volautomatische espressomachine met handmatig cappuccinosysteem voor de bereiding van de perfecte cappuccino of latte macchiato
15 bar
waterreservoir van 1,8 l
geïntegreerde koffiemolen
geschikt voor bonen en gemalen koffie
299*€
per stuk
Een 6-tal kopjes gekocht van Serax, dubbelwandig; en tevreden vanthomasv schreef:…
Iemand suggesties van degelijke glazen (dubbelwandige?) koffietassen? Die van JURA lijken me net te klein, want ik mik op een 'gewone koffiehoeveelheid' eigenlijk.
Niet de enige, hoewel ik het niet zelf opgiet maar wel automatisch.boulder schreef:Blijkbaar ben ik een van de weinigen die zweert bij koffie op klassieke wijze gezet