Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Van waar haal je het toch altijd, vaccinatie is niet regel nummer 1...dat is regel nummer weetikveel...en daar zien we nu het resultaat van.
Regel nummer 1 is niet besmet geraken, regel nummer 2 is niemand besmetten.
En daar heeft het beleid genoeg ruimte voor binnen de geldende wetten, de vraag is waarom ze al maanden buiten die wetten wil handelen.
Maatregelen binnen die wetten om besmettingen tegen te gaan, geen probleem mee
Maatregelen om mensen die besmettelijk zijn te isoleren, geen probleem mee.
Maatregelen die daar buiten vallen, doe ik niet aan mee, ga ik nooit doen.
En daar heeft het beleid genoeg ruimte voor binnen de geldende wetten, de vraag is waarom ze al maanden buiten die wetten wil handelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Niet zo snel besmet geraken is net één van de punten van vaccinatie maar het is niet het enige. Uiteindelijk zal iedereen mogelijk besmet geraken en dan zijn vaccins opnieuw goed om de gevolgen te beperken en verspreiding in de tijd te beperken. Vaccinatie is een rem, je gaat daarmee niet altijd tijdig kunnen stoppen maar wel veel vaker dan iemand zonder remmen. Veilig rijden is voor iedereen belangrijk maar ik vind het met remmen toch wat veiliger.iceke schreef:Van waar haal je het toch altijd, vaccinatie is niet regel nummer 1...dat is regel nummer weetikveel...en daar zien we nu het resultaat van.
Uw redenering klopt niet want je bent tegen de CST terwijl men daarmee ongevaccineerden probeert te scheiden en hen dus de gevolgen van een besmetting wil besparen en de zorg ontlasten.
Je zegt dat je voor strenge regels bent maar je wil wel zelf kiezen welke regels u passen en welke je zal volgen, zo werkt het dus niet.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
En aan regel nummer 1 kan jij veel doen natuurlijk. De meeste mensen weten niet eens hoe ze besmet raken.
Ik ben momenteel verkouden. Geen idee waar ik het opgescharreld heb. Net zoals al de mensen in de buurt die plots buikgriep ontwikkelen.
Het is gewoon zoals hier al werd gezegd, een stuk Russische roulette.
Uw regel nummer 2 is ook totaal zinloos omdat je ook anderen kan besmetten zonder dat je zelf ziek bent.
Kom eens uit uw fantasiewereld.
Blijf er bij dat ik het straf vind dat je wel gaat voor je griepprik maar hier blijft leuteren over onzinnige dingen. Wees dan consequent.
Ik ben momenteel verkouden. Geen idee waar ik het opgescharreld heb. Net zoals al de mensen in de buurt die plots buikgriep ontwikkelen.
Het is gewoon zoals hier al werd gezegd, een stuk Russische roulette.
Uw regel nummer 2 is ook totaal zinloos omdat je ook anderen kan besmetten zonder dat je zelf ziek bent.
Kom eens uit uw fantasiewereld.
Blijf er bij dat ik het straf vind dat je wel gaat voor je griepprik maar hier blijft leuteren over onzinnige dingen. Wees dan consequent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik vraag mij af hoe betrouwbaar een zelftest is indien je gevaccineerd bent. Al van meerdere mensen gehoord die toch een positieve PCR test afleggen na een negatieve zelftest. Is dit dan een afname fout of heeft een gevaccineerde minder virus, waardoor een zelftest sneller negatief is? Kan er online weinig over vinden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Tja, in België word je soms ook zedelijk verplicht bepaalde uitspraken in te slikken ... Ze stellen je dan voor de keuze: cholera of pest ...phil48 schreef:En het ergste is, ze verkopen ook nog leugens. Vlieghe geeft op het nieuws een reactie op de maatregelen en zegt "dat is echt onvoldoende" en dan komt de premier-viroloog even later in hetzelfde journaal uitleggen dat de GEMS het ermee eens is dat we hiermee de curve gaan kunnen afvlakken.koenraaddeconinck schreef:
En "de GEMS" ... Tja, die mogen veel op TV komen maar politici doen toch hun zin. Ze halen bijlange het niveau niet om te beginnen om wetenschappelijk onderbouwde stellingen te doorgronden en nogmaals, ze zijn alleen bezig met hun geldbeugel, en het dienstbetoon aan "les amis" en "les amis de mes amis". Verder interesseert het hen geen fluit.
Straf, dat zo iemand daarmee wegkomt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Was onlangs bij de huisarts voor de jaarlijkse check-up - bloedwaardes en dergelijke. Normaal altijd een griepvaccin. Zegt ie met jouw resultaten zou ik die griepspuit laten hoor. Als je je toch nog méér wil beschermen, haal dan volgend jaar die boosterprik.SPR schreef:
Gewoon ter vergelijking, dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
https://www.bruzz.be/samenleving/35000- ... 2021-11-21
zie ook: Viroloog Peter Piot: "Niet-gevaccineerde arts die leven van patiënten in gevaar brengt, dat is doodslag"
Mag ik zeer cru mijn gedacht zeggen: deze controverse is een mooie persoonlijkheidstest. Die antivax beweging is uiting van een gebrek aan begripsvermogen, empathie en solidariteit.
Mijn persoonlijke visie: egoïsme en domheid gaan altijd hand in hand. En dat wordt nog aangestuurd, aangewakkerd en geëxploiteerd door sluwere mensen die er politiek gewin uit willen halen. De polarisatie maakt dat we met een overheid zitten die geen maatregelen durven nemen omdat dat als een boemerang terug komt.
Wie kan dit nog uitleggen? Uitgerekend de zorgsector! Ontslag in april komt echt veel te laat. Op staande voet AUB.Applaus van zorgpersoneel
Ter hoogte van het Sint-Jansziekenhuis juichte zorgpersoneel de betogers toe. De voorbije dagen woedde een politieke strijd over de vaccinatieverplichting in de zorgsector, waar een aanzienlijk deel van personeel nog niet gevaccineerd is.
zie ook: Viroloog Peter Piot: "Niet-gevaccineerde arts die leven van patiënten in gevaar brengt, dat is doodslag"
Mag ik zeer cru mijn gedacht zeggen: deze controverse is een mooie persoonlijkheidstest. Die antivax beweging is uiting van een gebrek aan begripsvermogen, empathie en solidariteit.
Mijn persoonlijke visie: egoïsme en domheid gaan altijd hand in hand. En dat wordt nog aangestuurd, aangewakkerd en geëxploiteerd door sluwere mensen die er politiek gewin uit willen halen. De polarisatie maakt dat we met een overheid zitten die geen maatregelen durven nemen omdat dat als een boemerang terug komt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Er zijn nieuwe cijfers over de doeltreffendheid van de vaccins
https://www.gva.be/cnt/dmf20211121_92370730
Zoals we al lang weten ...
huidige vaccins werken redelijk goed tegen besmetting
en nog beter tegen ziekenhuis en IC
8% niet gevacineerden zorgt voor de overbevolking van de ziekenhuizen, duidelijk in de cijfers te zien
Wie nu nog niet begrijpt dat verplichte vaccinatie er asap moet komen is stekeblind...
Echt triest dat die bende ongevaccineerde egoisten het land weeral gijzelen in deze vierde golf.
https://www.gva.be/cnt/dmf20211121_92370730
Zoals we al lang weten ...
huidige vaccins werken redelijk goed tegen besmetting
en nog beter tegen ziekenhuis en IC
8% niet gevacineerden zorgt voor de overbevolking van de ziekenhuizen, duidelijk in de cijfers te zien
Wie nu nog niet begrijpt dat verplichte vaccinatie er asap moet komen is stekeblind...
Echt triest dat die bende ongevaccineerde egoisten het land weeral gijzelen in deze vierde golf.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Geen geld ervoor, 9 ministers moeten betaald worden zenne.bollegijs schreef:Investeer in betere zorg, dit moeten we toch aankunnen met onze vaccinatiegraad? Zorg is prioritaire uitgave, ook na deze epidemie!
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Tja, je moet niet persé lang gestudeerd hebben om in de zorg te staan... En zelfs dan nog zegt dat niet allesR2D2 schreef: Wie kan dit nog uitleggen? Uitgerekend de zorgsector! Ontslag in april komt echt veel te laat. Op staande voet AUB.
-
- Elite Poster
Hoe kun je jezelf, in de zorg werkend, nog au serieux nemen als je je niet laat vaccineren? Inderdaad, ook hier loopt België weer hopeloos achter. Zoals Prof. Piot zei tijdens het nieuws: "ongevaccineerd in de zorg werken, slaat gelijk met doodslag". Punt.woutervh schreef:Tja, je moet niet persé lang gestudeerd hebben om in de zorg te staan... En zelfs dan nog zegt dat niet allesR2D2 schreef: Wie kan dit nog uitleggen? Uitgerekend de zorgsector! Ontslag in april komt echt veel te laat. Op staande voet AUB.
Dus inderdaad: werk ze direct allemaal buiten. Het probleem is natuurlijk dat vervanging van verpleegkundigen en dergelijke meer geen evidentie is.
En dit alles staat los van opleidingsniveau. Het is een kwestie van elementair gezond verstand.
Ik snap het allemaal niet meer. Ook de betoging op het nieuws. Men schreeuwt naar vrijheid en is radicaal tegen corona maatregelen. Ook als dat het leven kost van bejaarde ouders ?, van kinderen, volwassenen en bejaarden met onderliggende pathologie ...
Nogmaals, vaccinatie is momenteel de enige strohalm waar we ons kunnen aan vasthouden gezien de delta-variant. Ook hier, toen ik bij het opduiken in eigen regio alarm sloeg, vond men dit allemaal overdreven paniek. Helaas ... En dan de vergelijking met griep Het griepseizoen duurt nu al 2 jaar en vergt zeer veel mensenlevens.
Al diegenen die tegen vaccinatie zijn, ga aub eens praten met mensen die doodziek geweest zijn en nog liefst met patiënten met het long covid syndroom. Als je dan nog bij je standpunt blijft, misschien toch eens de psychiater raadplegen. Maar bon, al die reacties zorgen gewoon voor één gevoel: moedeloosheid en uitzichtloosheid.
Alleen spijtig dat ook mensen die het goed menen en alles opvolgen altijd weer de gevolgen van de dwazen moeten ondergaan ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 9 keer
Als we dit dan plots 'de juiste manier vinden', geef me dan nog eens 1 reden waarom we die achterlijke CST moeten behouden ?iceke schreef:petrol242 schreef: Vanavond is hier in't dorp een fuif in't cc.
1000 man, cst ticket en dan sneltest straat, afgenomen door zorgpersoneel... als't moet dan kan het dus wel. De kans dat je daar vanavond een besmetting oploopt is nihil, ook al is die sneltest niet 100% waterdicht. Kosten ? 4€ extra.
Spijtig genoeg is daar dus bijna 2 jaar overgegaan..om jongeren een veilig uitgaansgelegenheid aan te bieden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Dit begint meer en meer op verdeel en heers-politiek te lijken. De polarisering door de politiek en media gaan nog als een boemerang in hun gezicht terugkomen. Het helpt ook niet als federaal met redelijk zachte maatregelen komen en dat dan regionaal (Gent) een volledig kerstfeest afgeblazen wordt. Dringend een eenheid van commando op federaal niveau die alles en iedereen overstijgt. Geen gouverneurkes of burgemeesterkes meer die denken dat ze eens hun gezag kunne tonen en daardoor het probleem gewoon lokaal doorschuiven. Want waar gaan de mensen nu heen als ze niet naar Gent kunnen? Ja brugge bijvoorbeeld...... Dit land heeft echt idioten teveel in de politiek. Dat is pas de echte waanzin.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Nogmaals: als dat doorgegeven wordt aan een andere gevaccineerde is dat, zo goed als altijd, zonder problemen.wied schreef:Nogmaals: ook gevaccineerden kunnen besmetting doorgeven!
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Voorlopig misschien nog. Tot de volgende variant... Of de boel uitgewerkt is.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Wat voor een belachelijke redenering is dat toch? Vaccinatie redt mensenlevens en bespaart veel miserie maar omdat het niet voor iedereen en altijd 100% werkt zou je het niet doen? Dan hoef je ook geen enkel geneesmiddel meer en kan je de hele geneeskunde vaarwel zeggen want die werkt ook niet 100%.devilkin schreef:Voorlopig misschien nog. Tot de volgende variant... Of de boel uitgewerkt is.
Ik heb de indruk dat het virus hier niet enkel op de luchtwegen maar ook sterk op de hersenen aan het inwerken is.
- timmermc
- Elite Poster
Wat een totale verrassing, los van die bende amokmakers.
Wie had dat gedacht van die brave Belgjes, die meestal alles over zich heen laten gaan of even vanuit hun zetel morren en maar laten begaan.
Het zal paniek zijn in de wetstraat, ze hadden zeker niet verwacht dat er zoveel volk op straat zou komen.
Vermoedelijk wordt er op dit uur nog steeds druk heen en weer tussen hen gebeld, chat of gefacetimed over hoe ze het morgen gaan aanpakken om het 'gepeupel' weer op het goede spoor te krijgen.
Verwacht je dus maar aan een pandoering om wat er gebeurt is door media en tv-virologen, ze krijgen tenslotte een vette subsidie om ons mee in het gareel te houden. Er komt een barstje in de technocraten hun idee van een totalitair regime aan het volk op te dringen.
Wie had dat gedacht van die brave Belgjes, die meestal alles over zich heen laten gaan of even vanuit hun zetel morren en maar laten begaan.
Het zal paniek zijn in de wetstraat, ze hadden zeker niet verwacht dat er zoveel volk op straat zou komen.
Vermoedelijk wordt er op dit uur nog steeds druk heen en weer tussen hen gebeld, chat of gefacetimed over hoe ze het morgen gaan aanpakken om het 'gepeupel' weer op het goede spoor te krijgen.
Verwacht je dus maar aan een pandoering om wat er gebeurt is door media en tv-virologen, ze krijgen tenslotte een vette subsidie om ons mee in het gareel te houden. Er komt een barstje in de technocraten hun idee van een totalitair regime aan het volk op te dringen.
https://radio1.be/luister/select/de-wer ... nt-of-niet"De verplichting van vaccinatie zorgpersoneel is waanzin", vindt Diederik Gommers, voorzitter Nederlandse Intensivisten.
Of toch eerder Peter Piot z'n "Niet-gevaccineerde arts die leven van patiënten in gevaar brengt, dat is doodslag"?
Jammer dat hij zijn kristallen bol niet mee had, dan waren we er uit geweest ...Doodslag. Zo omschrijft viroloog Peter Piot een niet-gevaccineerde arts die het leven van zijn patiënten in gevaar brengt. Voor hem is de verplichte vaccinatie van het zorgpersoneel dan ook de enige juiste beslissing. "Zonder die vaccinaties zie ik het niet zitten en gaan we mensen doden. Dat kan niet in een ziekenhuis", vertelt hij in "De zevende dag".
“Ik denk dat we naar een maatschappij zullen gaan - voor vele jaren - waar we zeker in de winterperiode in bepaalde omstandigheden - een mondmasker zullen gebruiken”.
Over hoeveel jaren heeft hij het dan? “Ik heb mijn kristallen bol niet bij natuurlijk, maar dat zal toch nog drie à vijf jaar zo zijn. Maar het zal steeds beter worden, dankzij vaccinatie en collectieve discipline”, maakte hij zich sterk.
https://www.jpost.com/health-and-wellne ... udy-685141People vaccinated with two shots of the Pfizer coronavirus vaccine in January and February had a 51% increased chance of contracting the virus in July compared to those who were vaccinated in March or April, a new Israeli study published in Nature Communications has shown.
As noted, the risk of infection was significantly higher for people the earlier they were vaccinated, with an additional trend for high risk of hospitalization. The results, the researchers said, are consistent with other studies on the subject that show a decline in antibody levels and immune system compounds after four to six months.
The study was done as the Delta variant was burning across the country and many believed that the variant may be the cause of increased infection in Israel. Mizrahi said the study shows that the variant was likely less of a factor than assumed – though this is still not confirmed.
Will the third dose last longer?
Mizrahi said that it is difficult to tell at this stage. Very preliminary data has started to be collected in various studies that shows antibodies are waning after the third shot, too. However, he said that the level of antibodies is not the only factor when it comes to immunity. Officials will need to watch and see if infections start going up and then set vaccination policy accordingly, Mizrahi said.
https://www.jpost.com/health-and-wellne ... ata-684985New research conducted by the Israel Institute of Biological Research has shown that the Israeli Brilife vaccine is effective against the Delta variant, The Jerusalem Post has confirmed.
The effectiveness of the mRNA vaccines that have been largely administered in Israel to date were found to wane after about four to six months and to have been less potent against the highly infectious Delta variant.
So far, more than four million Israelis have been vaccinated with a third shot. There is not yet new research as to how long the booster will work, but health officials expect anywhere between six months and one year.
“The BriLife vaccine differs from other COVID-19 vaccines by presenting the entire COVID-19 spike protein to the body’s immune system,” NRx explained in a release in August. “It also differs from other COVID-19 vaccine approaches in that it is a self-propagating, live-virus vaccine in which the spike protein of the vaccine appears to evolve in a manner consistent with the evolution of the SARS-CoV-2 virus in nature.
“Thus, while variants may arise that support manual enrichment of the vaccine against those specific variants, the vaccine itself may continue to evolve in a manner that provides ongoing protection against variants,” the release said.
Javitt said there is reason to be “optimistic” that the Brilife vaccine has the potential to be both durable in terms of its protection against new variants as they arrive and long-lived in terms of the immunity it confers.
Interessant, voor zover het allemaal correct is.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Je hebt blijkbaar totaal geen idee hoe fout dit is. Zonder problemen? Het is gvd den drive achter de pandemie. Deze stelling beste forumleden is de oorzaak van deze golf.Stroper schreef:Nogmaals: als dat doorgegeven wordt aan een andere gevaccineerde is dat, zo goed als altijd, zonder problemen.
Er wordt wel al niet meer ontkend dat transmissie mogelijk tussen gevaccineerden...
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik ga dat absoluut niet ontkennen.R2D2 schreef:Wat voor een belachelijke redenering is dat toch? Vaccinatie redt mensenlevens en bespaart veel miserie maar omdat het niet voor iedereen en altijd 100% werkt zou je het niet doen? Dan hoef je ook geen enkel geneesmiddel meer en kan je de hele geneeskunde vaarwel zeggen want die werkt ook niet 100%.devilkin schreef:Voorlopig misschien nog. Tot de volgende variant... Of de boel uitgewerkt is.
Ik heb de indruk dat het virus hier niet enkel op de luchtwegen maar ook sterk op de hersenen aan het inwerken is.
Maar gevaccineerden moeten stoppen met te doen alsof er niks meer kan gebeuren. Transmissie kan (en is met delta zelfs hoog), doorbraak kan (zie de gevaccineerden in IC)
Het is vanin het begin duidelijk geweest (allez, voor mij toch) dat dit een tijdelijk en extra middel was, niet 'de poort tot de vrijheid'.
Daar doelde ik op. Niet dat vaccinatie niet helpt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- iceke
- Elite Poster
yup ze werken zo goed, duidelijk te zien op dit sciencano grafiekje
Owja, en smijt ub4b eens terug buiten aub, een nieuwe account aanmaken heeft geen nut hoor.
Nu weet je ineens waarom ze gestopt zijn met op den Brusseleir te k*kken en overgeschakeld zijn op "de niet gevaccineerde heeft X meer kans"Owja, en smijt ub4b eens terug buiten aub, een nieuwe account aanmaken heeft geen nut hoor.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 95 keer
overschat men deze groep niet systematisch?devilkin schreef: Maar gevaccineerden moeten stoppen met te doen alsof er niks meer kan gebeuren.
Is die groep echt zoveel groter als de groep die gisteren Brussel afbreekt, de marginalen met hun lockdownfeestjes vorig jaar of de groep die meent dat enkel afstand houden echt werkt als maatregel?
vooral gevaccineerden die nu moeten uitzieken beseffen echt wel dat ze, zonder vaccin, topkandidaten ziekenhuis en erger zouden zijn geweest en andere mensen pikken dat op.
gevaccineerd is de kans op miserie met een factor x, zal me niet op een getal vastpinnen, verminderd (van besmetting tot mortuarium)
andere mensen pikken dat op en overal begint men antivaxers te mijden gelijk lepralijders (hier woont ook zo'n madammeke)
- iceke
- Elite Poster
Of hoe erg je kan vastgeroest zitten in je eigen leefwereld
Alle cijfers wijzen op het tegendeel, maar jij denkt dat die groep overschat word.
Gevaccineerde die nu een doorbraak infectie hebben zullen vooral beseffen dat die vaccins geen hol werken en hopelijk ook dat oppassen een betere oplossing is dan die 3de spuit gaan halen.
Ik vond die cijfers van de betoging gisteren best grappig... Normaal is het van, we verwachten 20.000 man, er waren er 10.000 en de flikken schat het juiste aantal op 5.000.
Gisteren was het, we verwachten 20.000 man en de flikken schat het aantal op 35.000
Alle cijfers wijzen op het tegendeel, maar jij denkt dat die groep overschat word.
Gevaccineerde die nu een doorbraak infectie hebben zullen vooral beseffen dat die vaccins geen hol werken en hopelijk ook dat oppassen een betere oplossing is dan die 3de spuit gaan halen.
Ik vond die cijfers van de betoging gisteren best grappig... Normaal is het van, we verwachten 20.000 man, er waren er 10.000 en de flikken schat het juiste aantal op 5.000.
Gisteren was het, we verwachten 20.000 man en de flikken schat het aantal op 35.000
- Data technicus
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 43 keer
Het grootste gat nu in het corona beleid is dat als er in u huishouden iemand besmet is dat je op dag een test moet afleggen maar als deze negatief is mag je gewoon naar buiten of gaan werken. Vorig jaar was er nog sprake dat er ook personen zijn die niet direct positief testen maar pas na 3 a 4 dagen, maar zo word het virus nu verspreiden waardoor ze altijd te laat zijn en achter het virus aanlopen nu. Deze regels moeten ze nu als eerste verstrengen: heeft er iemand in het huishouden positief getest moet het hele gezin in quarantaine ook al is die test op dag 1 negatief want in vele gevallen zal deze vals negatief zijn omdat het virus zich mss nog niet heeft vastgezet. En als je dan pas na 7 dagen een nieuwe test moet doen en die is wel positief maar je was negatief op dag 1 heb je mss 3 a 4 dagen andere besmet zonder dat je het weet.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20211122-072302_Lite.jpg
- (100.97 KiB) Nog niet gedownload
-
- Elite Poster
Dat is al 30 à 40 jaar zo maar uiteindelijk zijn het altijd dezelfde imbecielen die telkens weer de plak blijven zwaaien ... Een volk verdient de leiders dat het kiest ...Pengu schreef:Dit land heeft echt idioten teveel in de politiek. Dat is pas de echte waanzin.
EDIT: En met dank aan diegenen die gisteren in Brussel de boel kort en klein geslegen hebben om zo nog wat meer economische schade te induceren.
We zijn goe bezig !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
De betogers hebben naast de ruiten van de gemeenschap en privépersonen vooral hun eigen spreekwoordelijke ruiten ingeslagen. Gaan betogen tegen mondmaskers... met een masker op
Een trein 3 kwartier ophouden omdat je niet wil doen wat treinreizigers al meer dan een jaar doen.
Dan de "oplossingen" die er gegeven worden als "gewoon samen met elkaar genieten", halo??? dat gedrag is net de oorzaak van teveel contacten en dus besmettingen.
We zullen kunnen zien hoe het evolueert en dan vergelijken met Oostenrijk waar men wel sneller en harder ingrijpt ipv zich te laten gijzelen door een beperkte groep waarvan een deel gewoon verstandelijk beperkt is.
Een trein 3 kwartier ophouden omdat je niet wil doen wat treinreizigers al meer dan een jaar doen.
Dan de "oplossingen" die er gegeven worden als "gewoon samen met elkaar genieten", halo??? dat gedrag is net de oorzaak van teveel contacten en dus besmettingen.
We zullen kunnen zien hoe het evolueert en dan vergelijken met Oostenrijk waar men wel sneller en harder ingrijpt ipv zich te laten gijzelen door een beperkte groep waarvan een deel gewoon verstandelijk beperkt is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Bron: Rapport Sciensano.In de periode van 1 tot en met 14 november 2021 werden in België in totaal 526 mensen
opgenomen op intensieve zorg voor COVID-19. Onder hen waren er 185 niet
gevaccineerd, 9 gedeeltelijk, 262 volledig, en de vaccinatiestatus werd niet gerapporteerd
voor 70 van hen. Onderstaande grafieken tonen het gemiddelde aantal opnames op
intensieve zorg per dag en de cumulatieve incidentie over 14 dagen, per vaccinatiestatus
en per leeftijdsgroep, voor de periode van 1 tot en met 14 november 2021. Voor diezelfde
periode was het risico op opname op intensieve zorg bij volledig geïmmuniseerde mensen
van 65 jaar en ouder, 18 tot 64 jaar en 12 tot 17 jaar met respectievelijk 80%, 88% en
100% gereduceerd in vergelijking met ongevaccineerde mensen in dezelfde
leeftijdscategorie. Personen die gedeeltelijk gevaccineerd zijn of waarvan de
vaccinatiestatus onbekend is, zijn niet opgenomen in deze cijfers.
Conclusie: Vaccins werken dus heel goed! Misschien iets minder dan gehoopt, maar nog steeds 80%/88%/100% minder kans op IC.
En al de rest? Bullshit helaas!
-
- Elite Poster
- Bedankt: 95 keer
opnieuw perfect voorspelbaar dat het huidig testbeleid zou crashen.Data technicus schreef: Deze regels moeten ze nu als eerste verstrengen: heeft er iemand in het huishouden positief getest moet het hele gezin in quarantaine ook al is die test op dag 1 negatieft.
op deze moment zijn huisartsen amper nog in staat om een kleine met een verstuikte pols te verzorgen, vallen met fiets, omdat ze administratief bediendes zijn geworden die alleen nog bezig zijn met papier verschuiven en covidattestjes schrijven.
- petrol242
- Elite Poster
- Bedankt: 271 keer
Forum niet gevolgd? De vaccins doen waarvoor ze gemaakt zijn. Beschermen tegen covid-19. Wat ze niet doen is op een afdoende manier beschermen tegen transmissie met het SARS-CoV-2 virus.dupondje schreef:Conclusie: Vaccins werken dus heel goed! Misschien iets minder dan gehoopt, maar nog steeds 80%/88%/100% minder kans op IC.
En al de rest? Bullshit helaas!
De efficiëntiecijfers die je aanhaalt zijn enkel gebaseerd op het eerste en zeggen totaal niks over het tweede. Als je dat bullshit vind, fijn. Ieder zijn gedacht zeker?
petrol242 schreef: Forum niet gevolgd? De vaccins doen waarvoor ze gemaakt zijn. Beschermen tegen covid-19. Wat ze niet doen is op een afdoende manier beschermen tegen transmissie met het SARS-CoV-2 virus.
De efficiëntiecijfers die je aanhaalt zijn enkel gebaseerd op het eerste en zeggen totaal niks over het tweede. Als je dat bullshit vind, fijn. Ieder zijn gedacht zeker?
Niet alle 100 pagina's gelezen nee
Transmissie houden ze idd niet (volledig) tegen, maar uiteindelijk is de belangrijkste zorg dat je niet in het ziekenhuis beland/dood gaat ervan.
Als je gewoon wat ziek bent van Covid maar anders niets, maakt de transmissie minder uit natuurlijk.
- iceke
- Elite Poster
Natuurlijk maakt dat wel uit...zie naar West-vlaanderen. Meest gevaccineerde, meeste besmettingen en meeste az opnames.
Of zie naar Brussel, minst gevaccineerde & niet meer besmettingen "als op een ander"
Of zie naar Brussel, minst gevaccineerde & niet meer besmettingen "als op een ander"
-
- Elite Poster
- Bedankt: 112 keer
Het probleem is dat de overheid heeft laten weten dat ze alles gingen oplossen, 70% gevaccineerd voldoende was en het rijk der vrijheid terug waspetrol242 schreef:De vaccins doen waarvoor ze gemaakt zijn.
Sommigen mensen zijn echter niet in staat dit te relativeren en de evolutie van het virus te begrijpen met alle polariserende uitspraken als gevolg !
Spijtig genoeg leert onze regering hier niets uit... ook vandaag belooft men al dat het aantal dagen telewerken kan dalen van 4 naar 3 terwijl men TOTAAL NIET weet wat de evolutie van de cijfers zal zijn tegen dan
- timmermc
- Elite Poster
Dan heb je het beter begrepen dan overheden, die zijn zonder nadenken in de woorden van de farma getrapt dat het vaccin alle problemen zou oplossen.dupondje schreef:Niet alle 100 pagina's gelezen nee
Transmissie houden ze idd niet (volledig) tegen, maar uiteindelijk is de belangrijkste zorg dat je niet in het ziekenhuis beland/dood gaat ervan.
Had de overheid geweten dat dit vaccin enkel het ziektebeeld kon bestrijden met beperking in tijd dan hadden ze hun bevolking ook niet wijsgemaakt dat na één of twee prikjes het rijk der vrijheid terug zou keren. Of denk je dat ze niet weten dat het desinformeren van een bevolking als een boemerang in hun gezicht kan terugkeren? Precies wat nu gebeurt.
Normaal stoot een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen, maar wat krijg je straks in je bovenarm, booster 3.
Nu vraag ik me af, als het uiteindelijk allemaal fout zou lopen wie dan verantwoordelijk wordt gesteld?
We hoeven ons geen zorgen te maken zegt het FAGG: Rechten van de burger en patiënten blijven even sterk en ongewijzigd. Men wijst erop dat de overheid en de vaccinbedrijven wel de aansprakelijkheid onder elkaar kunnen verdelen.
Met al de Chinesen maar niet met den deze...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
oudste bevolking in West-Vlaanderen ook niet vergeteniceke schreef:Natuurlijk maakt dat wel uit...zie naar West-vlaanderen. Meest gevaccineerde, meeste besmettingen en meeste az opnames.