heist_175 schreef:Wat jij "normaal" vindt, zie ik als een half lege winkel.
De Colruyt waar ik ga winkelen heeft dus echt geen lege rekken hé.
Colruyt moet ik nog steeds doen. Maar je hebt al opgemerkt dat de winkels in jouw gemeente geen enkel leeg rek hebben. Zoals ik al geïllustreerd heb is dat in mijn gemeente (enfin, stad) wel het geval, maar de Carrefour/Delhaize ziet er ook niet beter/slechter uit dan deze Tesco, alhoewel het niet dezelfde rayons met mindere voorraad zijn en Carrefour wel een pak rommeliger is dan zowel Delhaize als Tesco.
Wat ik wou ontkrachten zijn de aantijgingen van het ene na het andere compleet leeggehaalde rayon met totale chaos en verhongerende Britten die vechten om het laatste blik met Europese bonen aan woekerprijzen, dat heb ik
absoluut niet gezien en dat zie jij ook niet op de foto's. Dat classificeer ik onder het typische overdrijven van de media met een zekere agenda.
Er is voldoende keuze aanwezig, de rayons worden voortdurend aangevuld - zie aanvulkarren in filmpje - en de prijzen zijn gelijkaardig als hier: sommige zaken duurder - andere zaken goedkoper. Er zal - net als bij Delhaize en Carrefour - wel eens een algemeen tijdelijk bevoorradingsprobleem geweest zijn dat dan wellicht
onder meer met de Brexit verband hield en leuke kiekjes opleverde (waaronder
dat beeld van jou). Maar het schap met de ontbijtgranen is ondertussen dus alweer aangevuld.
lukadad schreef:Ben je ook bij de dagverse groenten en fruit gaan kijken?
Ja, de groenten- en fruitmarkt bevindt zich naast dat lege rekje/vleeswaren. Daar had je een gelijkaardig beeld als de rest van de winkel - meeste zaken voldoende in voorraad, hier en daar iets leeg - maar liep voortdurend teveel volk - ook kinderen - rond om te filmen. Zoals aangetoond bij de vleeswaren is er wel degelijk ook normale levering van populaire verse producten.
lukadad schreef:Want vergeet niet dat het land dat zijn grenzen zelf wou controleren nu nog altijd geen enkele controle op hun importprodukten uitoefent.
Klopt, maar Tesco doet wel controles op wat ze verkopen. Ik spreek me er niet over uit of dat in elke keten het geval is, want er zijn er een pak daar en ze hebben niet allemaal een even goede reputatie qua versheid. Tesco zit uiteraard in het meer betrouwbare segment zoals je ook uit de foto's wel kan afleiden.
Overigens, terwijl M&S zich wegtrekt uit de continentale EU, blijven de EU ketens Aldi/Lidl wel verder aanwezig in het VK, deze Tesco liet ook niet na om aan te wijzen welke van hun producten goedkoper waren dan die van de naburige Aldi. Ik dacht dat er ook iets van Carrefour aanwezig was want ik zag eens een lege verpakking met het onmiskenbare logo, blijkt dat dat echter
een samenwerking tussen Tesco en Carrefour was die eind dit jaar stopt, en Tesco was er snel bij om te zeggen dat dat zeker niet aan de Brexit ligt. Carrefour verdwijnt dus ginder, maar enkel de producten, niet de winkels/jobs want die hadden ze niet.