Zo heel veel slijtage onderdelen heeft een wagen niet... dus goedkoop te monitorenduizend schreef:Gij denkt dat op elk slijtageonderdeel een sensor en meting zal zitten.Wotere schreef: Remmen niet ok, melding, wagen zal niet rijden (en kan enkel hersteld worden door dure merkgarage, garage te bereiken via noodprogramma)
Te zwaar beladen, melding, wagen zal niet rijden (na minder belading uiteraard wel)
Auto wordt dan totaal onbetaalbaar.
Rijden met versleten banden, hoe ga je dat detecteren? Camera’s op de banden?
En zoals met alles zal dat wel geroot kunnen worden mochten er toch dergelijke meldingen komen, wat ik sterk betwijfel.
Dus terug eigenaar schuldige …
een wagen heeft vandaag reeds vele sensoren daarvoor aanwezig
bijvoorbeeld: oliekwaliteit (handig om garantie te beoordelen), omwentelingssnelheid van de wielen om een leeglopende band te detecteren of abs te activeren, slijtage remblokken, defect op verlichting, detectie en sturing van remdruk, sensoren die de positie van de pedalen en het stuur registreren, ...
De afgelopen decennia is er op een wagen enkel meer en meer elektronica gekomen, verder is er in al die jaren aan het basisconcept van een wagen eigenlijk amper iets veranderd.