De stream duurt 8 uur (vanaf 8.00 - 16.00 ongeveer).
Het gebeuren is op een manège in Mons.
De organisator stelt ons "internet" beschikbaar ("dans le bureau du vétérinaire"), maar moeilijk om details te krijgen.
Wij vermoeden een Proximus aansluiting (B-box), en ze garanderen ons dat er voldoende upload is (wij hebben 8 mbit/s nodig).
Probleem: de aansluiting is 150 meter van waar wij internet nodig hebben.
Mogelijkheden.
- een wireless bridge om 150m te overbruggen (voorwaarde: line-of-sight)?
- UTP kabel: 2 stukken van 75m met daartussen een switch (gezien UTP max. 100m is)?
- last but not least: 4G
Ik heb hier 2 Nanostations M2, maar ik krijg de Wirelesss brige niet werkende. Iemand suggesties over de correcte instellingen?
Nano A (AP)
- - Wireless Tab
- - ingesteld als Access Point WDS
- SSID gekozen (ubnt-bridge)
- kanaal gekozen (13)
- beveiliging op WPA2/AES met PSK, paswoord ingesteld
- - Ingesteld op Mode "Bridge"
- vast IP gegeven (192.168.178.20)
- - AirMax Enabeld
- - ingesteld als Access Point WDS
- - Wireless Tab
- - ingesteld als Station WDS
- zelfde SSID ingesteld (ubnt-bridge)
- gezocht naar het AP (Nano A) en ingesteld op "lock to AP"
- beveiliging op WPA2/AES met PSK, zelfde paswoord als Nana A
- - Ingesteld op Mode "Bridge"
- vast IP gegeven (192.168.178.21)
- - ingesteld als Station WDS
Ik krijg verbinding (associated) tussen de 2 Nano's (alles LEDS), maar na enkele seconden valt de verbinding weg, na een 5-tal seconden terug AAN.
Dus de ganse tijd AAN/UIT
Alles gestart vanuit factory default - en voor de rest niets aangepast ..
HELP, wat doe ik verkeerd?
PS.
Bij een vorige event hadden we volgende problemen:
1) toen we aankwamen was het het "bureau du vétérinaire" op slot, en hadden we dus geen fysieke toegang tot de plaatselijke internet aansluiting .
2) we hadden onze 4G router mee (met een Mobile Vikings data kaart). Alles verliep vlot (continu 8 mbps upload) tot rond 14-15 u in de namiddag. Toen kregen we voortdurend onderbrekingen - waarschijnlijk ten gevolge van overbelasting van de plaatselijke mast (wat te verwachten is bij een "event" waar volk naar toe komt).
Probleem dan opgelost door te thetheren via een i-phone met een Proximus SIM.
Vandaar dat ik deze keer op "3 paarden" wil wedden: 4G, wireless bridge, 150m UTP kabel ...