Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
@ub4b, uw rekenvoorbeeld is gestoeld op de assumptie dat het aantal overleden mensen gerelateerd is aan het vaccin.
Jij pakt die 2800+ doden als het absolute getal dat gestorven is wegens gevaccineerd te zijn. Er is niets, maar dan echt NIETS, waar daar sprake van is. Het is gewoon EEN statistisch gegeven, niets meer als dat.
De conclusie van dat rapport zou anders helemaal niet positief zijn tov van vaccins.
Dus ja … je bent gewoon wat cijfertjes aan het optellen zonder enige onderbouwing of je cijfers wel relevant zijn voor het resultaat dat je wil aantonen.
Als je dat niet doorhebt, dan begrijp ik wel waarom je overal spoken ziet.
Jij pakt die 2800+ doden als het absolute getal dat gestorven is wegens gevaccineerd te zijn. Er is niets, maar dan echt NIETS, waar daar sprake van is. Het is gewoon EEN statistisch gegeven, niets meer als dat.
De conclusie van dat rapport zou anders helemaal niet positief zijn tov van vaccins.
Dus ja … je bent gewoon wat cijfertjes aan het optellen zonder enige onderbouwing of je cijfers wel relevant zijn voor het resultaat dat je wil aantonen.
Als je dat niet doorhebt, dan begrijp ik wel waarom je overal spoken ziet.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
(hij zal je antwoord niet meer kunnen lezen)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wie gelooft er nu echt dat deze maatregelen zelfs maar een deuk in een pak boter zullen slaan?CCatalyst schreef:Het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames als het aantal patiënten op intensieve zorg is de voorbije twee weken bijna verdubbeld.
Om een totale overbelasting van het gezondheidssysteem te vermijden en het onderwijs en onze economie zo normaal mogelijk te laten functioneren, heeft het Overlegcomité een reeks beschermingsmaatregelen genomen.
De telewerk-regel is nauwelijks anders dan dat het nu al is en er zit een gigantische achterpoort in.
Horeca is nog steeds zonder mondmasker, want eten/drinken is nog steeds zonder ("met" zou pas nieuws zijn

De rest is toch maar gerommel.
Het zal een stille kerst worden

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Volgens onze Eerste Minister Alexander De Croo zijn er op dit ogenblik vier landen waar vaccinatie verplicht is: Indonesië, Turkmenistan, Tadzjikistan, Micronesië.
Zijn lichaamstaal en intonatie lieten er erg weinig twijfel over bestaan of hij België in dat rijtje wil zien.
Hij is te zien en te horen in het filmpje onder volgend artikel:
Arts trekt van leer tegen antivaxers: "Ziehier de vierde coronagolf uitgedrukt in simpele geboortejaren op intensieve”
Owh, de leeftijden van de Covid-19 patiënten op de intensieve zorgen die die arts vernoemt in het artikel:
Dat denk ik ook.
Zijn lichaamstaal en intonatie lieten er erg weinig twijfel over bestaan of hij België in dat rijtje wil zien.
Arts trekt van leer tegen antivaxers: "Ziehier de vierde coronagolf uitgedrukt in simpele geboortejaren op intensieve”
Owh, de leeftijden van de Covid-19 patiënten op de intensieve zorgen die die arts vernoemt in het artikel:
Lijkt me dat de kranten puntje drie en annex 2 van het laatste GEMS rapport ook gelezen hebben.“1958, 1977, 1986, 1975, 1969, 1955, 1961, 1955, 1953, 1977, 1962, 1965, 1971, 1986: jong, niet-gevaccineerd... en aan het vechten voor hun leven”, schreef de heupchirurg gisteren. “1954, 1946: gevaccineerd en jammer genoeg ook aan het vechten voor hun leven. Stop alsjeblief met die anti-vaccinatie bullshit, open je ogen en voorkom dat andere ‘goedgelovige’ mensen ook onnodig moeten vechten voor hun leven. Iedereen kan eraan doodgaan. Ook als je jong bent. Neem je verantwoordelijkheid. Het is echt genoeg geweest.”

Jep.heist_175 schreef:Het zal een stille kerst worden.
Dat denk ik ook.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211118_97995859
Begrip voor nieuwe lockdown ALS de maatregelen niet helpen. Hoe zit het hier? En ook in het artikel staat dat niet-gevaccineerden zich het minste gemotiveerd voelen en den9ken zelfs minder risico te lopen op een ernstige besmetting.
Begrip voor nieuwe lockdown ALS de maatregelen niet helpen. Hoe zit het hier? En ook in het artikel staat dat niet-gevaccineerden zich het minste gemotiveerd voelen en den9ken zelfs minder risico te lopen op een ernstige besmetting.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Het draagvlak dat hier voorgesteld wordt - dat bij de bevolking - is niet het draagvlak dat de politici zoeken. Zo is er bij de bevolking geen draagvlak voor belastingsverhogingen, maar dat houdt geen enkele politicus tegen. Het draagvlak dat men zoekt heeft veel meer te maken met belangengroepen etc dan de bevolking, dus de relevantie van deze poll is laag.Pengu schreef:Begrip voor nieuwe lockdown ALS de maatregelen niet helpen. Hoe zit het hier?
Maar zoals al gezegd door oa VDB en Van Gucht moeten maatregelen die genomen worden maatregelen zijn die we lang kunnen volhouden, (als in de ganse winter) zodat er bij de minste daling van de cijfers niet meteen weer die druk is om veel te snel te gaan versoepelen en er daarna weer een overcompensatie volgt => jojo-effect.
In de eerste plaats lijkt het me dat verplicht afstandsonderwijs en telewerk (waar het kan) de 2 kandidaten zijn die het meest aan deze vereisten voldoen. Die zijn ook gelinkt aan de grootste clusters van besmettingen. Wel moet erkend worden dat die maatregelen tot gevolg hebben dat sommigen het sociaal contact verliezen, daarom zou ik outdoor evenementen, horeca, cultuur, erediensten etc wel behouden. Weliswaar verstandig en veilig, met mondmaskerplicht en andere hygienemaatregelen.
Hiermee gaan we geen 0 besmettingen bereiken - daarvoor moet je de maatschappij op slot doen - maar wel de winter comfortabel doorkomen zonder uitstel van niet-essentiële zorg, iets wat we van de maatregelen van de vorige winter wel niet kunnen zeggen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 19 nov 2021, 06:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Je mag er alvast wel begrip voor hebben dat je mondmasker vanaf zaterdag weer bijna overal op mag.Stroper schreef:Persoonlijk zou ik (als gevaccineerde) geen begrip hebben voor een nieuwe lockdown.
De wetenschap heeft nooit gegarandeerd dat er geen nieuwe lockdown zou komen nav de vaccinatie. Enkel politici hebben dat gedaan. Reken hen er dus op af.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
dus?Ordon schreef:Volgens onze Eerste Minister Alexander De Croo zijn er op dit ogenblik vier landen waar vaccinatie verplicht is: Indonesië, Turkmenistan, Tadzjikistan, Micronesië.
omdat micronesië het doet mogen wij het zeker niet doen, al was het maar uit principe?
die verplichting komt er, da weet ge nu al. Jammer dat ze nu nog weken en maanden gaan zeveren, maximaal inzetten op polarisatie en onduidelijkheid.
maximaal inzetten om zoveel mogelijk primetime live-tv te halen op de zevende dag en terzake
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Wat mij vooral stoort is dat al die belangengroepen/beroepsorganisaties blijven roepen dat hun sector niet de haard van de besmettingen is.
Dat is de reinste bullshit.
Ik hoorde gisteren iemand van, ik denk, VOKA zeggen dat 'slechts 1%' van de besmettingen op de werkvloer gebeuren, en dat dat geen reden is om thuiswerk te verplichten.
Er waren de afgelopen 7 dagen gemiddeld 1300 nieuwe besmetingen per dag, dat wil dus zeggen dat er elke dag 13 mensen besmet worden op het werk. Lijkt me genoeg voor maatregelen...
J.
Ik hoorde gisteren iemand van, ik denk, VOKA zeggen dat 'slechts 1%' van de besmettingen op de werkvloer gebeuren, en dat dat geen reden is om thuiswerk te verplichten.
Er waren de afgelopen 7 dagen gemiddeld 1300 nieuwe besmetingen per dag, dat wil dus zeggen dat er elke dag 13 mensen besmet worden op het werk. Lijkt me genoeg voor maatregelen...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Voor 13 over heel Vlaanderen? En wat als het er 12 waren geweest?Joe de Mannen schreef: Er waren de afgelopen 7 dagen gemiddeld 1300 nieuwe besmetingen per dag, dat wil dus zeggen dat er elke dag 13 mensen besmet worden op het werk. Lijkt me genoeg voor maatregelen...
Da's toch een non-discussie? Als we willen ingrijpen, grijpen we best zo breed mogelijk in.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dat is inderdaad onzin want we weten helemaal niet zo precies waar mensen besmet worden. Wat we wel weten is dat bij meer contacten er meer kansen op besmettingen zijn. Als er meer mensen gaan werken zal dat dus ook tot meer contacten leiden en dus meer besmettingen. Bovendien is er een grote groep die het OV gebruikt om naar het werk te gaan en ook dat is opnieuw een grote bron van contacten. Dat geldt trouwens ook voor de scholen.Joe de Mannen schreef:Wat mij vooral stoort is dat al die belangengroepen/beroepsorganisaties blijven roepen dat hun sector niet de haard van de besmettingen is.
J.
Iedereen rijdt gewoon voor eigen rekening en doet alsof er in hun sector geen probleem is. De oplossing ligt ook niet in 1 sector maar in zoveel mogelijk beperken van contacten en zoveel mogelijk vaccineren. Momenteel houden we het op zoveel mogelijk discussiëren

Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Nr 5 Oostenrijk vervoegt inmiddels het lijstje: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/19 ... mber-2021/Ordon schreef:Volgens onze Eerste Minister Alexander De Croo zijn er op dit ogenblik vier landen waar vaccinatie verplicht is: Indonesië, Turkmenistan, Tadzjikistan, Micronesië.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ben wel eens benieuwd hoe dat een "verplichting" in praktijk gaat worden toegepast. Bij een normale burger kan je niet dreigen met ontslag. Boetes dan maar? Deurwaarder, gevangenisstraf? Je vastbinden aan een stoel en inspuiten? Ik heb er mijn bedenkingen bij...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Heeft geen zin om te veralgemenen. In sommige bedrijven kan je wel veilig op locatie werken, in andere niet. In sommige scholen is er wel voldoende ventilatie/afstand, in andere niet. En buiten de spitsuren is het o.v. zo goed als onbezet.Dizzy schreef:
Dat is inderdaad onzin want we weten helemaal niet zo precies waar mensen besmet worden. Wat we wel weten is dat bij meer contacten er meer kansen op besmettingen zijn. Als er meer mensen gaan werken zal dat dus ook tot meer contacten leiden en dus meer besmettingen. Bovendien is er een grote groep die het OV gebruikt om naar het werk te gaan en ook dat is opnieuw een grote bron van contacten.
Waar ik Decroo amper over hoorde, was het aantal contacten thuis. In Nederland bijvoorbeeld wordt aangeraden dat tot vier te beperken, hier bij ons blijkt dat alweer een taboe. Want wat verstaan we onder de dooddoener "mensen beperk het aantal contacten". Tot vier, tot vijftien, tot vijfentwintig per dag ? Gezond verstand - zoals we hier vaak in dit topic merken - is niet meteen het kenmerk van de Vlaming.
Zo stond er deze week nog in de krant dat 1 op 10 Vlamingen gelooft dat corona "een complot is om de overbevolking tegen te gaan".
-
- Elite Poster
Is toch geen veralgemening? Meer contacten is meer besmettingen, nergens zeg ik dat het op elk bedrijf fout gaat maar wel dat elk bedrijf bijdraagt aan de KANS. Bij ons is er ook plexiglas, afstandregels, handgel overal, meting van luchtkwaliteit en verluchting en toch zijn er diverse collega's besmet geraakt.
Het OV wordt net BINNEN de spitsuren gebruikt voor woon/werkverkeer. Ik kan u verzekeren dat de metro meer stampvol zit dan onbezet, hetzelfde voor de trein en de bus is al helemaal een ramp.
Het klopt dat ook thuis men de kans op besmetting moet trachten zoveel mogelijk te beperken maar dat geldt dus ook voor op het werk.
Gezond verstand is inderdaad even zeldzaam als een sneeuwvos in de veldstraat.
Er zijn inderdaad veel mensen die eender wat geloven. Ons systeem is gebaseerd op groei, bevolking reduceren is dus economische zelfmoord. Helaas zijn velen beter in het verspreiden en geloven van complete onzin dan zelf eens logisch na te denken.
Het OV wordt net BINNEN de spitsuren gebruikt voor woon/werkverkeer. Ik kan u verzekeren dat de metro meer stampvol zit dan onbezet, hetzelfde voor de trein en de bus is al helemaal een ramp.
Het klopt dat ook thuis men de kans op besmetting moet trachten zoveel mogelijk te beperken maar dat geldt dus ook voor op het werk.
Gezond verstand is inderdaad even zeldzaam als een sneeuwvos in de veldstraat.
Er zijn inderdaad veel mensen die eender wat geloven. Ons systeem is gebaseerd op groei, bevolking reduceren is dus economische zelfmoord. Helaas zijn velen beter in het verspreiden en geloven van complete onzin dan zelf eens logisch na te denken.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik denk dat DeCroo net niet staat te springen om het te verplichten.Ordon schreef:Volgens onze Eerste Minister Alexander De Croo zijn er op dit ogenblik vier landen waar vaccinatie verplicht is: Indonesië, Turkmenistan, Tadzjikistan, Micronesië.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211118_98005118
Elke werknemer die nog moet gaan werken, zorgt voor meer contacten en dus meer potentiële besmettingen: zowel onderweg (OV) als op het werk.Tegelijk biedt een algemene vaccinatieplicht geen uitweg voor De Croo, want de premier is er zelf niet voor gewonnen. ‘Er zijn verschillende methoden om de vaccinatiegraad te verhogen’, benadrukte De Croo in de Kamer.
Voor sommigen kan het niet anders (productie-omgeving bv), voor anderen is het véél makkelijker (digi- & bureauwerk).
Waarom de regering dat stukje dus met fluwelen handschoenen aanpakt, is niet te snappen. Of eigenlijk wel, met GLB die ook in andere dossiers gewoon de zotste standpunten van zijn achterban zonder verpinken verdedigt (belastingvrijstelling voetballers, subsidie voor 2de woonst).
En zo krijgen we het beleid waar we - als bevolking - voor gestemd hebben.
Afwachten wanneer er verder verstrengd wordt...
-
- Elite Poster
hoe doet men het nu bij verplichte vaccins?crapiecorn schreef:Ben wel eens benieuwd hoe dat een "verplichting" in praktijk gaat worden toegepast. Bij een normale burger kan je niet dreigen met ontslag. Boetes dan maar? Deurwaarder, gevangenisstraf? Je vastbinden aan een stoel en inspuiten? Ik heb er mijn bedenkingen bij...
hoe doet men het nu bij rijbewijzen?
er zijn nog steeds mensen die aan beide ontsnappen of het straal negeren maar hoeveel zijn dat er?
als je door verplichting naar een graad van 95% kunt gaan dan is dat hoedanook beter als 80%
het zou zelfs zomaar kunnen dat ook 95% onvoldoende is en de zorg dan nog steeds crasht als je alles loslaat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Oostenrijk gaat nu toch iedereen verplicht vaccineren waarvoor het vaccin goedgekeurd is, veronderstel ik.
Vandaag nog een artikel gelezen waarbij men de geboortejaren toonde van de opgenomen patiënten.
Als je dat bekijkt, stopt de discussie.
Jong of oud, hun leven hangt aan een draadje, allemaal niet gevaccineerd
Vandaag nog een artikel gelezen waarbij men de geboortejaren toonde van de opgenomen patiënten.
Als je dat bekijkt, stopt de discussie.
Jong of oud, hun leven hangt aan een draadje, allemaal niet gevaccineerd
Laatst gewijzigd door sky 19 nov 2021, 12:50, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Er is momenteel nog geen enkel vaccin goedgekeurd voor de leeftijd jonger dan 12 jaar.NuKeM schreef:Ik hoop in geval van een verplichting dat (jonge) kinderen daar dan buiten vallen. Mezelf vaccineren, geen probleem, mijn kinderen (kleuters) is iets anders.
Zij worden slechts zeer uitzonderlijk gevaccineerd(enkel als ze zware onderliggende aandoening hebben).
-
- Elite Poster
hebben uw kinderen hun verplichte vaccins niet gekregen?NuKeM schreef:Ik hoop in geval van een verplichting dat (jonge) kinderen daar dan buiten vallen. Mezelf vaccineren, geen probleem, mijn kinderen (kleuters) is iets anders.
-
- Elite Poster
Ik hoorde gisteren zo'n dancing-uitbater in het nieuws.crapiecorn schreef:Ben wel eens benieuwd hoe dat een "verplichting" in praktijk gaat worden toegepast. Bij een normale burger kan je niet dreigen met ontslag. Boetes dan maar? Deurwaarder, gevangenisstraf? Je vastbinden aan een stoel en inspuiten? Ik heb er mijn bedenkingen bij...
Jamaar zeg, die zelftest, dat gaan we niet kunnen organiseren hoor. Dat ze ons maar steun geven, want vanaf nu wordt het niks meer...
Terwijl het in Luxemburg blijkbaar al sinds september wél werkt.
Hetzelfde geklaag hoor je ook alweer van de horeca-uitbaters. Terwijl die in Nederland gewoon om 20u dicht moeten. Zonder pardon. Wat dat betreft mogen ze zich hier nog in de handjes wrijven dat enkel dat mondkapje en het CST moeten.
Een verplichting kan je ook op een andere manier inbrengen hé. Niet gevaccineerd, nergens meer binnen. Niet meer op café, niet meer naar het restaurant, het voetbal, concerten, de bibliotheek... noem maar op. Dan kunnen de anti vaxxers gewoon gezellig met zijn allen thuis blijven. Probleem opgelost, toch ?
-
- Elite Poster
Oostenrijk heeft dat eventjes geprobeerd, zonder succesphil48 schreef:
Een verplichting kan je ook op een andere manier inbrengen hé. Niet gevaccineerd, nergens meer binnen. Niet meer op café, niet meer naar het restaurant, het voetbal, concerten, de bibliotheek... noem maar op. Dan kunnen de anti vaxxers gewoon gezellig met zijn allen thuis blijven. Probleem opgelost, toch ?
dus nu zitten ze daar met de voorspelde maatschappelijke shit
60% is gevaccineerd, vaak in drievoud, en die moeten nu mee op slot.
dat staat ons ook te wachten eens we in de buurt vd 1000 man op ic komen en de curve vlakt dan nog niet af,
-
- Elite Poster
Dat is amper een week van kracht geweest, dat is niet eventjes proberen.1207 schreef: Oostenrijk heeft dat eventjes geprobeerd, zonder succes
dus nu zitten ze daar met de voorspelde maatschappelijke shit
60% is gevaccineerd, vaak in drievoud, en die moeten nu mee op slot.
De problemen liggen niet bij de versoepelingen, wel bij het feit dat men de vaccinweigeraars te lang liet free riden bij het openen van de maatschappij.
Men had(net zoals bij de festivals deze zomer) bij de horeca en dancing het CST moeten blijven gebruiken, en sneller overstappen naar een 2G systeem.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Natuurlijk wel en met plezier, maar dat was ook omdat die vaccins hen moesten beschermen.1207 schreef:hebben uw kinderen hun verplichte vaccins niet gekregen?NuKeM schreef:Ik hoop in geval van een verplichting dat (jonge) kinderen daar dan buiten vallen. Mezelf vaccineren, geen probleem, mijn kinderen (kleuters) is iets anders.
We geven kinderen ook geen griepvaccin, dat is gewoon niet nodig (en nee ik vergelijk Corona niet met een griepje).
Als we het al aan kinderen zouden geven is het om besmetting en overdracht tegen te gaan of beter, af te remmen. Al zou dat een laatste reddingsmiddel moeten zijn en moet in zo'n geval ook bekeken worden hoe goed het vaccin overdracht tegen kan gaan voor die doelgroep.
Dit zijn bovendien nog steeds een redelijk nieuwe vaccins die (in de nabije toekomst) nog maar net goedgekeurd zullen zijn voor kinderen. Dan wacht ik liever even de kansen af op ernstige bijwerkingen vs. ernstige effecten van een Corona infectie voor hun leeftijdscategorie.
-
- Elite Poster
mja, dan wordt het subjectiefNuKeM schreef: moet in zo'n geval ook bekeken worden hoe goed het vaccin overdracht tegen kan gaan voor die doelgroep.
5% volstaat misshcien al om de bomma te beschermen (heel kort door de bocht) en dan lijkt me dat waardevol genoeg.
-
- Elite Poster
Mja er is een verschil tussen iemand verplicht vaccineren of een niet gevaccineerde pesten/uitsluiten met verschillende maatregelen. Mijn vraag is dus concreet : hoe ga je een volwassenen verplicht vaccineren.1207 schreef:hoe doet men het nu bij verplichte vaccins?crapiecorn schreef:Ben wel eens benieuwd hoe dat een "verplichting" in praktijk gaat worden toegepast. Bij een normale burger kan je niet dreigen met ontslag. Boetes dan maar? Deurwaarder, gevangenisstraf? Je vastbinden aan een stoel en inspuiten? Ik heb er mijn bedenkingen bij...
hoe doet men het nu bij rijbewijzen?
-
- Elite Poster
We zitten in een pest of cholera situatie. Er is geen goede kant aan. Niemand laat zich voor het plezier prikken maar de meerderheid doet dat omdat ze beseffen dat het uiteindelijk een kleine geste is voor het belang van de maatschappij. Kinderen leren dat iets voor een ander doen geen zonde is, past daar ook in. Die ander kan hun klasgenoot zijn, hun ouders of hun grootouders, hun leerkrachten, de leiders van de jeugdbeweging en sinterklaas.
Trouwens het alternatief/cholera is sluiting van scholen en dus leerachterstand en andere gevolgen voor kinderen.
Ik denk dat kinderen, net als de rest, afzien van de duur van deze crisis en een vaccinatieplicht is een wapen tegen een zware belasting van de zorg en een beperking van de ergste getroffenen. Ik denk dat als kinderen mogen kiezen tussen een prikje of nog enkele jaren langer verwend worden door de bomma ze het wel weten
Trouwens het alternatief/cholera is sluiting van scholen en dus leerachterstand en andere gevolgen voor kinderen.
Ik denk dat kinderen, net als de rest, afzien van de duur van deze crisis en een vaccinatieplicht is een wapen tegen een zware belasting van de zorg en een beperking van de ergste getroffenen. Ik denk dat als kinderen mogen kiezen tussen een prikje of nog enkele jaren langer verwend worden door de bomma ze het wel weten

-
- Elite Poster
Het feit dat het aantal besmettingen in het middelbaar vele malen lager ligt (omdat ze daar wél gevaccineerd zijn) zegt toch genoeg. Eens gevaccineerd zullen ze grootouders/nonkels en tantes/vriendjes ook minder besmetten.1207 schreef:mja, dan wordt het subjectiefNuKeM schreef: moet in zo'n geval ook bekeken worden hoe goed het vaccin overdracht tegen kan gaan voor die doelgroep.
5% volstaat misshcien al om de bomma te beschermen (heel kort door de bocht) en dan lijkt me dat waardevol genoeg.
En de dosis die kinderen krijgen is een light versie van wat volwassenen krijgen.
-
- Elite Poster
net zoals je onmogelijk waterdicht kunt aantonen/contorleren dat iedereen in de file echt wel een rijbewijs heeft. toch heeft 95 tot 99% gewoon dat pasje en gaan we dat pasje neit afschaffencrapiecorn schreef: Mja er is een verschil tussen iemand verplicht vaccineren of een niet gevaccineerde pesten/uitsluiten met verschillende maatregelen. Mijn vraag is dus concreet : hoe ga je een volwassenen verplicht vaccineren.
verplichting heeft vooral baat bij mensen die het geen zak interesseert en die geen zin hebben om een dag congé te nemen om een spuit te gaan halen.
de 2% debielen moeten dan al echt moeite doen om eraan te ontsnappen, wat inderdaad kan
maar die groep nietgevaccineerden zal dan niet meer voor 50% de ic laten vollopen zoals vandaag (scheelt honderden bedden)
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Er is maar één algemeen verplicht vaccin en dat is polio (KB van 26 oktober 1966), dus zeker geen meervoud. Na vaccinatie (max 18 maanden) dien je een vaccinatieattest binnen te brengen bij de gemeente. Die stuurt drie maal een herinnering en geeft het dossier dan door aan een onderbemande FOD volksgezondheid die op haar beurt nog eens port. Daarna eindigt het op een stapel dossiers bij het parket voor 'verdere opvolging'. We weten wat dat in de praktijk betekent.1207 schreef: hoe doet men het nu bij verplichte vaccins?
Volgens het CLB of volgens Sciensano?phil48 schreef:Het feit dat het aantal besmettingen in het middelbaar vele malen lager ligt (omdat ze daar wél gevaccineerd zijn) zegt toch genoeg.
De problemen zijn begonnen door het openen van de maatschappij voor iedereen. Zelfs bij een utopische vaccinatiegraad van 100% hadden we deze golf niet tegen gehouden en het gaat er niet op beteren. 1 oktober en tel daar een gemiddelde incubatietijd bij en ge kunt een kalkblad leggen over 'de curve'.Stroper schreef:De problemen liggen niet bij de versoepelingen, wel bij het feit dat men de vaccinweigeraars te lang liet free riden bij het openen van de maatschappij.
Kinderen die nu gevaccineerd worden (+12) krijgen dezelfde dosis als volwassenen. Onder de twaalf jaar waar men voor alle duidelijkheid nog niet aan toe is, is men aan het onderzoeken of eventuele lagere dosissen kunnen.phil48 schreef:En de dosis die kinderen krijgen is een light versie van wat volwassenen krijgen.
-
- Elite Poster
Daar zeg je het : "pasje" Een rijbewijs kan je dus eerder vergelijken met een Covid Safe pas. Iets wat je nodig hebt om bepaalde dingen te kunnen doen (zoals autorijden). Daar zijn we nu al. Wat is dan de meerwaarde van een "verplichte" vaccinatie?1207 schreef: net zoals je onmogelijk waterdicht kunt aantonen/contorleren dat iedereen in de file echt wel een rijbewijs heeft. toch heeft 95 tot 99% gewoon dat pasje en gaan we dat pasje neit afschaffen
Dus mijn vraag blijft : Hoe gaan ze een volwassen persoon verplichten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Iedereen krijgt een digitale COVID pas.crapiecorn schreef: Mja er is een verschil tussen iemand verplicht vaccineren of een niet gevaccineerde pesten/uitsluiten met verschillende maatregelen. Mijn vraag is dus concreet : hoe ga je een volwassenen verplicht vaccineren.
Geen drie vaccinaties op de COVID pas, dan oproep tot verschijnen voor de rechtbank.
Rechter spreekt dwangsom van 500 euro per dag uit totdat je gevaccineerd bent.
Na drie maanden nog niet gevaccineerd, zelfde scenario, maar dwangsom 5000 euro per dag.
Na …. …. 50 000 per dag
Enz.
Moeilijk hoor.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Eerst nog effe goed gaan feeste en wat pinten pakken op vrijdagnacht...De maatregelen treden morgen, zaterdag 20 november, om 7 uur ’s ochtends in werking.

Bron HLN: https://www.hln.be/dossier-coronavirus- ... ~a0c3d8b6/
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
Voor één keer beter opletten hé - het ging hier duidelijk over lagere school kinderen, vermits de 12 plussers al voor een groot deel gevaccineerd zijn. Bovendien noemen die zichzelf geen kinderen meer, maar tieners.petrol242 schreef:Kinderen die nu gevaccineerd worden (+12) krijgen dezelfde dosis als volwassenen. Onder de twaalf jaar waar men voor alle duidelijkheid nog niet aan toe is, is men aan het onderzoeken of eventuele lagere dosissen kunnen.phil48 schreef:En de dosis die kinderen krijgen is een light versie van wat volwassenen krijgen.
In het buitenland (o.m. de VS) krijgen de kinderen een light versie, waarom zouden wij dan voor een volwassen versie opteren ??
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Voor 50.000 € per jaar wil ik ook wel wat reclame makenOrdon schreef:Volgens onze Eerste Minister Alexander De Croo zijn er op dit ogenblik vier landen waar vaccinatie verplicht is: Indonesië, Turkmenistan, Tadzjikistan, Micronesië.
Owh, de leeftijden van de Covid-19 patiënten op de intensieve zorgen die die arts vernoemt in het artikel:Lijkt me dat de kranten puntje drie en annex 2 van het laatste GEMS rapport ook gelezen hebben.“1958, 1977, 1986, 1975, 1969, 1955, 1961, 1955, 1953, 1977, 1962, 1965, 1971, 1986: jong, niet-gevaccineerd... en aan het vechten voor hun leven”, schreef de heupchirurg gisteren. “1954, 1946: gevaccineerd en jammer genoeg ook aan het vechten voor hun leven. Stop alsjeblief met die anti-vaccinatie bullshit, open je ogen en voorkom dat andere ‘goedgelovige’ mensen ook onnodig moeten vechten voor hun leven. Iedereen kan eraan doodgaan. Ook als je jong bent. Neem je verantwoordelijkheid. Het is echt genoeg geweest.”
Jep.heist_175 schreef:Het zal een stille kerst worden.
Dat denk ik ook.

https://betransparent.be/nl/zoeken/
en dan mag je ff zijn naam intikken .
-
- Elite Poster
alleen al op basis hiervan is er dus geen rpobleempetrol242 schreef: Er is maar één algemeen verplicht vaccin en dat is polio (KB van 26 oktober 1966),
er zijn er meer verplicht trouwens, bv bij bepaalde beroepen
maar zelfs al zou je gelijk hebben is dat geen argument tegen een verplichting bij covid.
de zorg is weer gecrasht, ondertussen voor de 3e of 4e keer.
opnieuw moet men zorg uitstellen, opnieuw moetne militairen depanneren end e curve is nog steeds stijgend
en ja de controle in belgie is op alles laks.
is dat een argument tegen? voor Belgen jammer genoeg wel
door ons gezever gaat hier hetzelfde als in Oostenrijk gebeuren. Het enige verschil is dat we meer bedden en een hogere vaccinatiegraad hebben
alleen is die graad te laag en nog steeds te weinig bedden.
en hier heb jeo in dat geval miserie want triple-gevaccineerden hebben geen zin om zich op te sluiten omdat de helft op de ic geen vaccin wou om bullshitredenen en zichzelf veilig waanden omdat ... (leeg gewoon userbase om te weten wat die bullshit is)
als chronisch zieke moest ik binnen voor een ingreep, ge moogt 3x reden wat er gebeurd is
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Waar je moet op kafferen is de politiek en die TV-virologen. Die hebben de bevolking beloofd dat een fluts vaccin nemen ons niet meer ziek zou maken en ons terug vrijheid bieden. Niets van het beloofde is uitgekomen.en hier heb jeo in dat geval miserie want triple-gevaccineerden hebben geen zin om zich op te sluiten omdat de helft op de ic geen vaccin wou om bullshitredenen en zichzelf veilig waanden omdat ... (leeg gewoon userbase om te weten wat die bullshit is)
als chronisch zieke moest ik binnen voor een ingreep, ge moogt 3x reden wat er gebeurd is
In al hun euforie om dit te bewerkstelligen hebben ze op 1 oktober mensen die vrijheid geschonken, je ziet maar wat er nadien en nu gebeurt.
Denk je echt dat bij een 100% vaccinatie van de bevolking de capaciteit in de ziekenhuizen niet zou overstromen en er geen covid patienten meer zouden liggen, denk je nu echt dat niet gevaccineerden de oorzaak zijn van dit alles?
Tijd om wakker te worden dan en geen tweedracht te zaaien onder je medemens, maar met de vinger te wijzen naar dat stelletje onverkozenen in Brussel die het de meerderheid van hun bevolking zo goed kunnen verkopen.

Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
Euh JA.timmermc schreef:
Denk je echt dat bij een 100% vaccinatie van de bevolking de capaciteit in de ziekenhuizen niet zou overstromen en er geen covid patienten meer zouden liggen, denk je nu echt dat niet gevaccineerden de oorzaak zijn van dit alles?
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/18/in ... r-a4065993
Een combinatie van vertrouwen in de wetenschap en schrik na een stevige besmettingspiek bezorgde Portugal een extreem hoge vaccinatiegraad. ‘Het leven is hier weer bijna als vanouds’.