Siemens hersteller gezocht

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Is er iemand op het forum die werkt bij Siemens en me kan helpen analyseren waarom mijn combi-stoomoven niet meer functioneert? via pb?

Ik krijg foutcode 5121 bij het starten van de oven.
Voor dat deze foutmelding kwam, gaf de oven een foutmelding dat de waterreservoir leeg was terwijl deze niet leeg was. (maar kon ik de oven nog gebruiken om te bakken). Er ontstond telkens een plas water onderaan in de oven. Bijgevolg heb ik de ontkalking gestart en nu zit de oven volledig vast en kan ik de andere functies ook niet meer gebruiken... Telkens ik de oven start komt deze foutmelding en kan je niet verder.
Natuurlijk is het toestel één jaar uit garantie...

Toesteltype: HS658GXS6
Laatst gewijzigd door gimic op 14 nov 2021, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Zou het foutcode 5122 kunnen zijn?
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Oei, ja de foutcode is 5121
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Bij 5122 lijkt dit te helpen: https://www.gebruikershandleiding.com/S ... woord.html

5121: https://www.justanswer.co.uk/appliance/ ... e5121.html

Is natuurlijk niet hetzelfde model als jij hebt, maar mijn ervaringen uit het verleden (storingen vaatwasser Siemens), geven aan dat de oplossingen van storingen over de modellen heen gelden ...
pverstraeten
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 dec 2006, 09:10
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 19 keer
Contacteer:

Recentelijk ook hersteldienst Siemens gecontacteerd via onderstaande link.
Reken met 94,- € minimum verplaastingskosten een eerste kwartier (of half uur) inbegrepen.
Bij ons was het de droogkast die een sensor reiniging nodig had (niet de hydro sensor, maar diegene die in de afvoerpomp zit).
gelukkig was de factuur niet meer dan dat... maar die reiniging had ik wel zelf kunnen uitvoeren, langs de andere kant mag iedereen zijn brood verdienen.

jouw geval lijkt me iets complexer dan dat... dus misschien wel zinvoller om een technieker te laten komen.

Ter info: We kregen wel een voorstel om een preventief onderhouden op te nemen, maar aan onderhoudscontract van 6,5€ of 14,5€ per maand waren we niet geïnteresseerd.
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”