nee heb je, ja kun je krijgen.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
droopy4u
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2005, 19:32

Telenet heeft een goed product, maar de service dienst is ... it s**** ik heb verschillende keren op verschillende manieren, e-mail, telefoon, zelfs fax, op hun website, aangetekend schrijven en telkens kreeg ik een positief antwoord ... de feiten dateren van april ... tot op dag van heden is het nog niet in orde. Dat is ook de reden dat ik telenet bedankt heb voor hun diensten.


Ze weten dat ze machtig zijn en ondanks dat je juridisch gelijk hebt de kosten om je gelijk te halen is duurder dan dat het waard is.

Nu ik heb van verschillende vrienden gelijkaardige problemen gehoord bij andere providers ... het ...


Nu ik overweeg het om over te schakelen naar Surfadsl qua prijs redelijk voor wat je krijgt, maar als je de algemene voorwaarden leest ... dan verkopen ze je bijna een kat in de zak. Daarom ik hen volgende vraag heb gestuurd dat ik wel klant wil worden maar op mijn voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn dan ook om deze redenen niet voor niets redelijk weg gestopt.
http://www.surfadsl.be/user_nl/legal/termsandconditions_NL_surfadsl.pdf

Nu we zouden allemaal al onze rechten moeten eisen, en niet hun voorwaardens moeten slikken.


    Naar aanleiding van het lezen van jullie algemene voorwaarden komt het bij ons over of jullie niet geloven in jullie eigen product, daar alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid wordt afgeschoven. Daarom zouden wij volgende voorwaarden willen voorstellen.

    Betaling:
     overschrijving (je ontvangt je factuur maandelijks via e-mail)
     domiciliering (vul hiervoor het domicilieringsformulier in)
     Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van SURFADSL die momenteel op de website http://www.surfadsl.net (in bijlage) te vinden zijn, met uitzondering van
       Alle dagen in de algemene voorwaarden zijn werkdagen (NIET kalenderdagen), tenzij expleciet vermeld kalenderdagen.
      Geen wijzigingen mogen geschieden tijdens de schoolvakantieperiodes, om de afwezigheid van mensen gedurende deze periodes, niet in hun nadeel te laten spelen.
       SurfADSL verbindt er zich toe om via twee verschillende communicatie middelen om veranderingen/wijzigingen te melden, zodat de klant geen vorm van correspondentie kan ontkennen en omgekeerd dat SurfADSL niet kan beweren dat er een schrijven bestaat. Zodat bij verlies van post er een tweede vorm communicatie is, ofwel één vorm; aangetekend schrijven.
       (3.7) + maandelijks wordt er een factuur op papier bezorgd.
       (3.9) SurfADSL heeft het recht de kenmerken, de voorwaarden en/of de tarieven van de Overeenkomst en/of de Dienst te wijzigen of te indexeren zonder andere formaliteit dan het aanbrengen van de wijzigingen in de voorwaarden on-line. Alleen als de wijzigingen minder voordelig zijn voor de Klant worden ze per post (zie tweede punt), fax, e-mail of enig ander publiek communicatiemiddel bekend gemaakt uiterlijk vijftien (15) dagen voorafgaand aan de invoegetreding ervan.
      Gewijzigde tarieven worden pro rata temporis toegepast en aangerekend.
      De Klant die de nieuwe voorwaarden en/of tarieven niet aanvaardt, kan de Overeenkomst opzeggen - voor zover de nieuwe voorwaarden en/of tarieven minder gunstig zouden zijn voor de Klant - door de verzending van een per post aangetekende brief, per e-mail (zie 12.3), per fax of enig ander publiek communicatiemiddel [jullie eigen schrijven, zoals voorgaand beschreven is] uiterlijk acht (8) dagen voor de invoegetreding van de wijzigingen. De Overeenkomst wordt vervolgens beëindigd met ingang van de datum waarop de wijziging van kracht wordt, mits betaling van de nog verschuldigde bedragen en pro rata berekende abonnementsbijdragen. De nieuwe tarieven zullen pas na de datum van invoegtreding die in de correspondentie staat vermeld worden toegepast. De voorwaarden en/of tarieven on-line (op http://www.surfadsl.be) hebben voorrang op de gedrukte versie ervan. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten. [tegenstrijdig met voorgaande, veranderingen/wijzigingen dienen medegedeeld te worden indien ze in het nadeel zijn van de klant zijn en de klant moet de kans krijgen om dit te aanvaarden of te verwerpen.]
       Alle correspendentie en (12.2) eventuele betwistingen dienen te gebeuren (in het Nederlands), in dezelfde taal als de opmaak van het contract/verbintenis.
       SurfADSL kan niet zonder waarschuwingen, zoals bij het overschrijven van up-/downloadlimiet of een andere reden, eenzijdig contract breuk doen
       Tijdens de periode (kalenderdagen) dat de klant niet kan genieten van de diensten van SurfADSL, ongeacht de oorzaak, heeft de klant recht op een tegemoetkoming, een vermindering van abonnementsgeld en andere rechten (ondanks artikel 5, 6 & 8)
      Beginnende van de dag van melding.
      SurfADSL verplicht er zich toe om dit dit punt, automatisch wordt toegepast bij de eerste volgende afrekening en ten laatste de tweede opvolgende facturatie, indien niet kan de klant al de kosten/onkosten verhalen in juridisch kortgeding om zijn gelijk te halen.

      kalenderdagen................percentage vermindering..................opschorting en ontbinding van de overeenkomst
      vanaf 03...............................10%
      vanaf 10...............................35%
      vanaf 12...............................50%
      vanaf 15...............................65%............................onmiddelijk mogelijk voor de klant zonder meer uitleg
      vanaf 17...............................100%
      vanaf 20...............................110%
      vanaf 23...............................120%
      … +3 ....................................+10%

      De dagen zijn optelbaar in een periode van 31 kalenderdagen (1maand). Vanaf de 20ste dag krijgt de klant 10% terugbetaald als schade vergoeding voor de geleden ongemakken, dit wordt bij elke 3 dagen meer verhoogt met 10% en er is geen maximum eindbedrag.
      SurfADSL zal trachten om problemen, van welke aard dan ook op te lossen binnen een redelijk termijn.

       (12.3) De Klant erkent dat de e-mail communicatie tussen hem en SurfADSL de rechtskracht van een schriftelijk bewijs bezit, na een bevestiging van de leesbevestiging. SurfADSL erkent dit ook, naar de klant toe.

    onderstreept betekent schrappen

    Bij het activeren van dit abonnement gaat SurfADSL akkoord met deze veranderingen en dat deze blijvend en bindend zijn, ondanks het anders schrijven in, of in tegenstrijdigheid met, de terms and conditions/algemene voorwaarden en acceptable use policy van SurfADSL.



Nu alle providers doen er alles aan om nieuwe klant te lokken door middel van aanlokkelijke voorwaardens, nu trouwe klanten laten ze in de kou staan ...

Een goede provider die trouwe klanten zou belonen door kortingen te geven voor zijn loyaliteit ... die zal binnen de korste keren veel nieuwe klanten mogen begroeten ... dankzij de goedkoopste en beste reclame ... de mond aan mond reclame.

Sommige zullen denken dat haalt niets uit, inderdaad ik op mezelf (één schrijven) niet maar als ze 10 schrijven ontvangen met dezelfde verlangens gaan ze anders denken ... doe het je hebt niets te verliezen in tegendeel je kunt er alleen maar bij winnen.

Ik zal spoedig trachten om een word-document die bereikbaar is door iedereen en gemakkelijk aanpasbaar is op een website zetten. (nog eventjes geduld, a.u.b.)
http://www.freewebs.com/surfadsl/AANVRA ... RFADSL.doc


Men zegge het voort.


veel succes
Laatst gewijzigd door droopy4u 26 sep 2005, 15:58, in totaal 1 gewijzigd.
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Met alle respect, maar vind je dit zelf niet een beetje naïef? De administratie bij veel providers loopt nu al niet op rolletjes... Als dan voor voor elke klant nog andere voorwaarden gelden, dan is het hek helemaal van de dam.
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

hij heeft gelijk ivm vaste klanten.
Die worden schandalig behandeld.
Na jaren klant bij skynet was ik het beu
vb: nieuwe klanten kregen 3 maanden gratis abonnement.
Ik krijg mail dat skynet klanten gratis mogen muziek downloaden, maar dat werkte niet bij mij omdat ik al JAREN klant was, en door hun vroegere administratie ik appart betaalde aan belgacom en 3-maandelijks aan skynet.
Wel ik kon veranderen naar volledige Skynet - betaling als ik 6€ administratieve kosten zou betalen.
Waarom zou ik daar moeten voor betalen als zij hun boeltje omgooien?

Heb hen aangetekende brief gestuurd als antwoord, dat ik abonnement stopzet, en ben overgeschakeld naar kleine provider....

Dat zouden meer mensen moeten doen, dat zouden ze es nadenken over de vaste klanten.....
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Toerist schreef:Ik krijg mail dat skynet klanten gratis mogen muziek downloaden, maar dat werkte niet bij mij omdat ik al JAREN klant was, en door hun vroegere administratie ik appart betaalde aan belgacom en 3-maandelijks aan skynet.
Wel ik kon veranderen naar volledige Skynet - betaling als ik 6€ administratieve kosten zou betalen.


Ik ben ook al JAREN klant van Skynet:
Kan om de 2 maanden een gratis cd downloaden
Heb geen 6€ administratiekosten moeten betalen voor de omzetting in 2003, dus ook ik betaald emijn abo aan BGC en Skynet apart.
Volledig akkoord dat men niks doet voor de trouwe klanten en daar kan wel iets aan veranderd worden.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Weetgraag schreef:Ik ben ook al JAREN klant van Skynet:
Kan om de 2 maanden een gratis cd downloaden
Heb geen 6€ administratiekosten moeten betalen voor de omzetting in 2003, dus ook ik betaald emijn abo aan BGC en Skynet apart.
Volledig akkoord dat men niks doet voor de trouwe klanten en daar kan wel iets aan veranderd worden.

Greetz
Weetgraag :wink:


Wel ik kon dat niet activeren om gratis cd te downloaden, en gebeld naar helpdesk, en daar vertelden ze me koeltjes dat ik kon veranderen, dus samen factureren met een kost van 6€. (dat was deze zomer 2005 dus)
JA zoals bij telenet weet de ene soms ook niets af van de andere hé.
Heb es gevraagd als ik ook kon een maand abonnement krijgen, amai ze maakten van hun oren zeg...
Beweerden dat ik vroeger ook wel es genoten heb van een aanbieding.
Dat klopt : NIEKS gratis + modem 7000 Bef, wat een aanbieding.
Maar dat vergeten ze soms dat wij vroeger GROTE kosten moesten doen om klant van hen te kunnen zijn... :cry:
(ook nog telenet gehad : 250€ installatiekosten remember?)
droopy4u
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2005, 19:32

bubbs schreef:Met alle respect, maar vind je dit zelf niet een beetje naïef? De administratie bij veel providers loopt nu al niet op rolletjes... Als dan voor voor elke klant nog andere voorwaarden gelden, dan is het hek helemaal van de dam.



Eén persoon kan dat niet veranderen ... volledig akkoord maar als eender welke provider met een goede service en goede voorwaarden ... gegarandeerd een succes.

Nu alle producten zijn vermoedelijk goed, of het kabel of ADSL is ...
het gaat om de service na het afsluiten van een abonnement.


... Naief ... zeker als ik verwacht als ze door één enkel schrijven deze voorwaarden zouden aanvaarden.
Nu als meerdere personen dit doen, dan zullen ze vermoedelijk na de zoveelste klant die ze moeten weigeren onder de huidige voorwaarden en dat er reeds een groep andere potentiele klanten zijn geweigerd die allemaal dezelfde voorwaarden voorstellen toch enkele vragen gaan stellen voor hun zelf. Zeker met het huidige beleidspolitiek ... werven van nieuwe klanten.

Nu, ik vind dat er veel mensen onwetend zijn ... en er wordt veel misbruik van gemaakt.
Eenmaal betaald, heb je wettelijk zogezegd kennis genomen met de voorwaarden ... en ga je er onvoorwaardelijk mee akkoord. Lees je voorwaarden voor ...
Bezin eer je begint.

Het is naief om ze niet te lezen en blindelings op uw ISP te vertrouwen.


Niet geschoten is ... altijd misgeschoten.

Nu, ik vind het erg dat de klant zelf voorwaarden moet doen om een redelijk compromis ... als je klachten hebt bijvoorbeeld, vind ik dat de service-dienst zelf voorstellen moet doen om het zo spoedig mogelijk op te lossen.
Zonder dat je het zelf moet achterhalen (hoe en zo verder) of vragen ... dat is pas problemen oplossen en een consumenten dienst maw service.

Heeft iemand de voorwaarden gelezen van SurfADSL of gevonden ... en begrepen?

Welke ISP je ook kiest, ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt en dat je in de eerste plaats weinig problemen ondervind ... indien wel, op een goede service (en snel indien mogelijk) kunt terugvallen.


(Te) Gekke groeten.
Bijlagen
AANVRAAGFORMULIER_SURFADSL.doc
LEES HET JE KUNT ER ALLEN BIJ WINNEN ... GELOOF ME.
(148.5 KiB) 82 keer gedownload
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Het maakt nu toch niet meer uit surfADSL is overgenomen door Scarlet.
Dus op termijn vermoed ik dat het de Scarlet abonementen worden ...
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

droopy4u schreef:
Welke ISP je ook kiest, ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt en dat je in de eerste plaats weinig problemen ondervind ... indien wel, op een goede service (en snel indien mogelijk) kunt terugvallen.


(Te) Gekke groeten.


Is zien, de abonomenten staan niet meer op de site. En het feit dat SurfAdsl nu Scarlet is, is een vrij goed teken dat men niet meer moet inschrijven. Daarbij, men kan hetzelfde limiet krijgen bij EDPnet nu voor minder prijs. ( 42.5/maand ).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”